Cenk Öncü 22 Nisan 2010 Paylaş 22 Nisan 2010 enjektörünüz tek, üreticisi Bosch, rölantiyi düzenleyen de siyah kibrit kutusu gibi olan dikdörtgen parça. Aracınız Osman ı görse, 1 saate düzelmez ise ben de birşey bilmiyorum. Nerede oturuyor sunuz? yazık günah bu kadar masraf-uğraşıya yeni motor yapılırdı. üstadım bu dediğiniz Osman usta nerededir?kendisine nasıl ulaşırız?ben Kırklareli'deyim.eğer İstanbul'da ise olmazsa müsait bir gün çıkıp geleceğiz. Öncelikle geçmiş olsun.Gerçekten çok parça değişmiş bir sürüde masraf olmuş. Eminim artık sorun çözülsede rahat rahat binsem diye bakıyosunuzdur. Ben aracımı alalı çok olmadı ,şuanda öğrenme aşamasındayım. Konusyla ilgili size verebileceğim tüm fikirleri zaten gerçekleştirmişsiniz. Forumda ustalarımız,bu işten anlayan abilerimiz var onlar yardımcı olacaktır. Bende yazıları dört gözle bekliyorum. aracı satmayı bence düşünmeyin ( aklınıza gelmiştir diye söyledim). Bu kadar sabretmişsiniz ,eminim güzelde bir sonuca ulaşacaksınız. saygılarımla... aracı satmayı düşünmedim değil fakat araç bu şekilde arızalı iken kimse zaten almayacağı için şimdilik o fikir geri planda.araç arızalı normal çalışmıyor zaten alacak olan kişi olsa bile kontrol edecek yada ettirecek ve arıza hemen anlaşılıyor zaten. Supaplara bakılmadımı, silindir kompresyonları ölçülmedimi.. Araca hiç carbon clean yapıldımı... Soğukken yaşadığınız rolanti ve gaz yememe sorununun sebebi büyük ihtimalle supaplardır.. Bunun ile birlikte ateşleme sorununz da var ve devam ediyor olabilir... Buji kablosu orjinal mi, bujiler doğru mu ? supaplara açılıp bakılmadı ve kompresyon ölçümü yapılmadı.bulunduğum yerde zaten çok kapsamlı tamir yapan birkaç yer dışında pek tamirci yok. buji kabloları ve bujiler orjinal olduğu söylenerek takıldı ama yinede tam emin değilim.orjinal olanlarda kablolar ne marka orjinal bujilerin marka ve hangi seri olduklarınıda tam bilmediğimden yanlış bilgi vermek istemiyorum.fakat üzerindekileri kontrol edip buraya yazabilirim.ama çıkanlar ile aynıydı takılanlar. Yorum bağlantısı
Misafir 22 Nisan 2010 Paylaş 22 Nisan 2010 ah bu rolanti sorunu,bundan iki yıl önceki arabamda vardı,gerçi o ford degildi ama genede belki size örnek teşkil eder diye yazıyorum, gitmedigim servis usda kalmadı bir sene boyunca ugraştım,o nedenle sizi çok iyi anlıyoyorum,herşey degişti,iki sene önce ikibin beşyüz lira masraf ettim gene düzeltemedim,sonra bi usda buldum adam yarım satte sorunu çözdü. uzun lafın kısası; arabada şase varmış,enjektör oriklerinden hava alıyormuş,birde karter havalandırma hortumu büzüşüp havayı engelliyormuş,bana dedikleri bunlardı.umarım sizinkide böyle basit bişeydir,kısa zamanda çözersiniz inşallah, markaya göre fark olabilir, bide bunlara baktırın zamanınızı almaz basit şeyler. saygılar. Yorum bağlantısı
Cenk Öncü 24 Nisan 2010 Paylaş 24 Nisan 2010 (düzenlendi) http://www.otoclubturkiye.com/forum/CFI-Escort...em-t184769.htmlBeyin resetleme prosedürü bu. verdiğiniz linkte anlatıldığı şekilde resetleme işlemini kendim yaptım.bu işlem sonucu devirdeki dalgalanma hemen hemen kayboldu diyebilirim.yani önceden araç rolantide iken 500 ile 900 devir arasında gidip gelirken şu anda ise devir saatinde çok hafif bir oynama sözkonusu,yada önceden aracı gaz pedalından 1500 devire getirip pedalı sabit tutmama rağmen devir 1500-2000 arası kendi kendine değişiyordu.şu anda bu sorun halloldu.yanlız araç rolantide durmayıp stop ettiğinden şu anda rolanti dengeleyicinin kablolarını çıkık vaziyette bıraktım ve rolanti ayarını gaz telinin çektiği mandalın diğer tarafındaki allen başlı civata ile ayarladım.fakat en azından şu 3000 devire kadar olan devir tutmama-dalgalanma-gaz yememe sorunu şu anda yok.daha önce arızalı diye çıkarılan rolanti dengeleyicileriden birini takıp birde onu deneyeceğim rolanti için.bu parçalar uç kısmındaki yaylı kısım dışarıda çıkık kalıp araç sürekli 3000 devirde çalışıyordu.tamirciler takılma yaptı içeri girmiyor bozuldu diyerek değiştirmişlerdi.üzerinde takılı olan ise hiç dışarı çıkmıyor.belkide diğerleri sağlamdır.beyinden hatalı sinyal gelipte devir dengesizliği yüzünden bu parça devirdeki dalgalanmayı kesmek için kendini açarak motoru 3000 devirde tutuyordu diye düşünmeye başladım.eğer beyinden gelen devir dalgalanması kesildiyse bu parçada kendini mümkün olan en düşük devire göre tutacakmı bakalım.şu anda araç mekanik ayar ile rolantide 900 devir civarında sabit duruyor. edit;imla hatası 24 Nisan 2010 tarihinde Cenk tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Cenk Öncü 26 Nisan 2010 Paylaş 26 Nisan 2010 Aracınız Osman ı görse, 1 saate düzelmez ise ben de birşey bilmiyorum. Çağlar üsttadım şu Osman Ustayı nereden bulacağız?nasıl ulaşabiliriz kendisine?yeri nerededir? bir yol gösterseniz Yorum bağlantısı
Cenk Öncü 26 Nisan 2010 Paylaş 26 Nisan 2010 Çağlar üsttadım şu Osman Ustayı nereden bulacağız?nasıl ulaşabiliriz kendisine?yeri nerededir?bir yol gösterseniz forum üyelerinde Osman ismini kullanan üyeleri inceledim.bahsettiğiniz Osman Dumanlı' mı acaba? Yorum bağlantısı
Cenk Öncü 26 Nisan 2010 Paylaş 26 Nisan 2010 Aynen öyle. Kendisi İstanbul'da. Mesaj atın yardımcı olur. teşekkürler. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 26 Nisan 2010 Paylaş 26 Nisan 2010 forum üyelerinde Osman ismini kullanan üyeleri inceledim.bahsettiğiniz Osman Dumanlı' mı acaba? 0212 2304841 Yorum bağlantısı
Cenk Öncü 26 Nisan 2010 Paylaş 26 Nisan 2010 Osman Dumanlı 0212 2304841. Dolapderede Liderler özel Ford servisi. eski mesajlarınızı biraz karıştırdım galiba yerinide bulurum.uzaktan geleceğimiz için yinede gitmeden önce telefonla kendisinden bir randevu talep ederiz.en azından boşuna gitmemek için.işleri yoğun olur falan. tekrar teşekkürler. Yorum bağlantısı
Serdar Yabancı 27 Ağustos 2010 Paylaş 27 Ağustos 2010 Merhabalar.. 2.sorun var.. 1-Araç Çalıştıktan sonra belli bir süre gidiyorum rolanti 2000 devir civarlarına çıkıyor... Araç seyir halindeyken gaz vermesem bile araç kendi veriyor bir süre sonra kesiyor... Araç dururkende genelde yüksek rolanti veriyor ama normal seviyesine 900 devir indiğide çok oluyor... Anlamsız anlamsız bu yüksek rolantinin sebebi nedir? 2-Aracı çalıştırmak için bazen çok uzun basıyorum marşa bu 45-50 saniyeleri buluyor.. Bazende oluyorki 1 sn de çalışıyor.. Geç çalıştığı dönemler daha çok gece saatleri...... Yardımcı olursanız sevinirim... Özellikle 2.sorun çok canımı sıkıyor Yorum bağlantısı
Mehmet Ezginler 27 Ağustos 2010 Paylaş 27 Ağustos 2010 Araç benzinlimi/ lpg limi .? 2. sorunun sanırım benzindeyken öyle izah edeyim benzin pompan benzini tam pompalamıyor uzun uzun marş basıyorsun.?akün yenimi kaç amper ? önce benzin pompasına baktır. 1. sorununda rolenti valfinden muhtemelen durumu nasıl çokmu eski eger arızalıysa degişmen gerekecek önce ehil bir ustanın arızayı görmesi gerekir ve bozuk olduguna karar verilirse yenisi alınır bazen temizlik işe yarıyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 27 Ağustos 2010 Paylaş 27 Ağustos 2010 1- Kontrolsüz hava girişi 2- Benzin pompası. Yorum bağlantısı
Mert Anıl 4 Eylül 2010 Paylaş 4 Eylül 2010 Merhabalar..2.sorun var.. 1-Araç Çalıştıktan sonra belli bir süre gidiyorum rolanti 2000 devir civarlarına çıkıyor... Araç seyir halindeyken gaz vermesem bile araç kendi veriyor bir süre sonra kesiyor... Araç dururkende genelde yüksek rolanti veriyor ama normal seviyesine 900 devir indiğide çok oluyor... Anlamsız anlamsız bu yüksek rolantinin sebebi nedir? 2-Aracı çalıştırmak için bazen çok uzun basıyorum marşa bu 45-50 saniyeleri buluyor.. Bazende oluyorki 1 sn de çalışıyor.. Geç çalıştığı dönemler daha çok gece saatleri...... Yardımcı olursanız sevinirim... Özellikle 2.sorun çok canımı sıkıyor Bu iki sorun bendede var 95 clx benimki :rolanti için boğaz kelebeği temizlenmesi dediler temizlettim sorun çözülmedi ve rolanti ayar müşiri değişmesi gerekir dediler. Marş için benimki aşırı (uzun süre kullanınrken) ısınınca oluyor onuda marş motorunu söktüler bakımını ve kömürlerine baktılar sorun çözülmedi başka biriside kontağın değişmesi gerektiğini söyledi ve şu an aynı durumda kullanıyorum maddi yönden pahalı geldi sana herhangi bir çözüm sunan varmı? ayrıca rolanti tüptede benzindede yapıyor Yorum bağlantısı
Mert Anıl 4 Eylül 2010 Paylaş 4 Eylül 2010 Araç benzinlimi/ lpg limi .? 2. sorunun sanırım benzindeyken öyle izah edeyim benzin pompan benzini tam pompalamıyor uzun uzun marş basıyorsun.?akün yenimi kaç amper ? önce benzin pompasına baktır. 1. sorununda rolenti valfinden muhtemelen durumu nasıl çokmu eski eger arızalıysa degişmen gerekecek önce ehil bir ustanın arızayı görmesi gerekir ve bozuk olduguna karar verilirse yenisi alınır bazen temizlik işe yarıyor. arkadaşın sorunu muhtemelen benimki gibi kontağı çevirdiğinde yaklaşık 45-50 saniye sonra basması veya daha uzun sürede kontağın cevap vermesi olduğunu düşünüyorum Yorum bağlantısı
Mehmet Ezginler 11 Ocak 2011 Paylaş 11 Ocak 2011 arkadaşlar, daha önce dikkatimden mi kaçtı, ben mi yeni farkettim bilemiyorum. sorun şu; son zamanlarda aracı 2 günde bir kullanıyorum. şunu yeni farkettim, sabah aracı ilk çalıştırmam da devir saati 19-20 ye kadar çıkıyor ve bir kaç saniye içinde 9-10 a geri düşüyor. normal midir? Motor soguk ilk çalıştırmada yüksek rölenti normaldir motor ısındıkça rölanti 9/10 lara düşer : fakat çalıştırır çalıştırmaz hemen düşmez motorun ısınması lazım ki normale düşsün bu ortalama 1/2 dak. gibi. Bu iki sorun bendede var 95 clx benimki :rolanti için boğaz kelebeği temizlenmesi dediler temizlettim sorun çözülmedi ve rolanti ayar müşiri değişmesi gerekir dediler. Marş için benimki aşırı (uzun süre kullanınrken) ısınınca oluyor onuda marş motorunu söktüler bakımını ve kömürlerine baktılar sorun çözülmedi başka biriside kontağın değişmesi gerektiğini söyledi ve şu an aynı durumda kullanıyorum maddi yönden pahalı geldi sana herhangi bir çözüm sunan varmı? ayrıca rolanti tüptede benzindede yapıyor Bence fazla masraf etmeden motor ısı sensörüne baktır saglammı ve sigorta tablanı ehil bir oto elektrikçiye kontrol ettir lehim çatlagı olabilir bakalım sorun çözülecekmi. zaten fazladan masraf etmişsin. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 12 Ocak 2011 Paylaş 12 Ocak 2011 Normaldir Sadık Bey, dert etmeyin... Yorum bağlantısı
Aytaç Aktaş 14 Ocak 2011 Paylaş 14 Ocak 2011 Mrb. Rolanti sorunum var ve bir türlü çözemediler lütfen yardım!!!! Aracım 1996 model escort 1.6 16V çok noktadan enjeksiyonlu ve rolanti problemi yaşıyorum. Araç ilk çalıştığında her şey normal. Gaz verip bırakınca motor ısınana kadar araç gaz verip bırakıyor ve devir 500 ile 1000 arasında değişiyor. Araç ısınınca rolanti 1500-2000 devirlerinde çoğu zaman takılı kalıyor. Deviri 5000-6000 yapıp gazı bırakınca bazen 1000 devire düşüyor. Gaz verince tekrar 1500-2000 devirde takılı kalmaya devam ediyor. Rolanti ventilini, Hava Akış Metresini, Karter hava hortumunu, Hava filteresini değiştirdiler. Gaz kelebeği temizlendi. Ama banamısın demiyor. Araç benzin ve tüpte aynısını yapıyor. Fuzuli bir dünya masraf ettim sorunum aynen devam ediyor. Çorum da bu arayı yaptıramadım. Karter havalandırma borusunu çıkartınca araç rahatlıyor. Rolanti düşüyor ama bu seferde motor düzensiz ve sarsıntılı çalışıyor. Konunun üstadlarından acil yardım bekliyorum. Şimdiden teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
Mehmet Ezginler 14 Ocak 2011 Paylaş 14 Ocak 2011 Araç ne zamandır bu şekilde çalışıyor ve lpg ne zaman takıldı takılmadan öncede bu sorunlar varmıydı bence aracın çalışmasını dıjıtal foto makınesine kaydet ve foruma bu bölüme yükle berki anlatamadıgın unuttugun varsa seyrederken bizler görebiliriz detaylıca kaydet yükle. Yorum bağlantısı
Aytaç Aktaş 14 Ocak 2011 Paylaş 14 Ocak 2011 Araç ne zamandır bu şekilde çalışıyor ve lpg ne zaman takıldı takılmadan öncede bu sorunlar varmıydı bence aracın çalışmasını dıjıtal foto makınesine kaydet ve foruma bu bölüme yükle berki anlatamadıgın unuttugun varsa seyrederken bizler görebiliriz detaylıca kaydet yükle. Tamam en kısa zamanda kaydedip yükleyeceğim. Aracın daha önceden nasıl davrandığını bilmiyorum. Aracı 1 ay önce aldım. Aldığımda rolanti valfinin fişi çekili idi ve gaz ayarını kelebeğin yanındaki gaz halatının geçtiği yerden manuel ayarlamışlardı. Yorum bağlantısı
Mehmet Ezginler 15 Ocak 2011 Paylaş 15 Ocak 2011 Tamam en kısa zamanda kaydedip yükleyeceğim. Aracın daha önceden nasıl davrandığını bilmiyorum. Aracı 1 ay önce aldım. Aldığımda rolanti valfinin fişi çekili idi ve gaz ayarını kelebeğin yanındaki gaz halatının geçtiği yerden manuel ayarlamışlardı. Anlaşılan araç yanlış ustalara gitmiş veya sana satan kişi aracına bakmamış olabilir ? aracı alırken kimseye göstermedinmi.? tanıdıktan filanmı aldın. Yorum bağlantısı
Aytaç Aktaş 16 Ocak 2011 Paylaş 16 Ocak 2011 Anlaşılan araç yanlış ustalara gitmiş veya sana satan kişi aracına bakmamış olabilir ? aracı alırken kimseye göstermedinmi.? tanıdıktan filanmı aldın. Tanıdıktan aldım. Onun için pek göstermedim işin doğrusu. Videoyu yükleyeceğim. Yorum bağlantısı
Aytaç Aktaş 16 Ocak 2011 Paylaş 16 Ocak 2011 Araç sabah ilk çalıştığında herşey normal. Gaza basana kadar hiç sorun yok. Gün içinde motor sıcakken de ilk marşa basınca gene her şey normal. Ne zaman gaz veriyorum o zaman rolanti problemim başlıyor. Genelde %90 da araç hareket halinde iken oluyor. Vites aralıklarında devamlı takılı kalıyor. Hoş vitese atıncada aynısı devam ediyor. Kendi kendine gaz verip devam ediyor. Avansı 4000-5000 lere getirip gaz verip bırakınca genelde düşürüyor. Bazen 900-1000 seviyesine bazende 1100-1200 seviveyelerine düşürüyor. Gaz verip bırakmazsam 2000-2500 devirleri arasında takılı kalıyor. Aynı hareketi tüp ve benzin farketmeksizin yapıyor. Onun için tüple bir alakası olduğunu zannetmiyorum. Aracın şuan karter havalandırma hortumu içerisindeki hava geçişini sağlayan parçasını aldım. Yoksa devamlı takılı kalıyor. Şuan en azından arada da olsa düşüyor. Onu takınca devamlı takılı kalıyor. Aracın motoru iyice ısınana kadar hareket etmeden gaz verirsem genelde takılı kalmıyor. Hareket ettikten sonra genelde başlıyor. Hız okuyan hareket sensörünü de iptal edip denedik gene bir şey farketmedi. Yorum bağlantısı
Aytaç Aktaş 16 Ocak 2011 Paylaş 16 Ocak 2011 Videoları yükleyemedim. İzniniz yok diyor:D Mail atabilirim. Yorum bağlantısı
Aytaç Aktaş 25 Ocak 2011 Paylaş 25 Ocak 2011 Gaz kelebeği, yağ basınç müşürü ve havalandırma sistemlerini de komple değiştirdik sorum hala çözülmedi. Yok mu bu arabanın sorununu çözebilecek bir arkadaş. Yorum bağlantısı
Ömer Mıcık 25 Ocak 2011 Paylaş 25 Ocak 2011 (düzenlendi) Uzun zamanlar lpg de kullanılan araçlarda bu tür sorunlar yaşanmakta sıralı sistem ise sigortasını sökün akü kutup başını çıkarın 10 dk bekleyin takın ama bu arada araç benzin de olsun lpg ye almayın daha sonra carbon clean yaptırmadıysanız yaptırın. Carbon clean yaptırdıysanız. Würt yakıt katkısından mümkünse iki adet depoya koyarak en az yarım depo benzin tüketin. Düzelme olursa sorunu lpg sisteminde arayın. Birde kendim yaşadığım için size söylüyorum rolanti sensörünü eskisi duruyor ise temizletip taktırın. Ben denedim düzeldi. 3 tane sıfır sensör değiştirdim olmadı. Eskisini temizleyip taktıktan sonra düzeldi. Bunlara rağmen düzelme olmuyorsa rolanti valfini akışmetreyi falanda değiştirmişsiniz ateşleme sistemide sağlamsa sorunu beyinde arayın başka bir beyin ile değiştirip deneyin. 25 Ocak 2011 tarihinde Misafir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Aytaç Aktaş 25 Ocak 2011 Paylaş 25 Ocak 2011 Dediklerinizi de daha önce yaptım. Denemediğim sadece beyin kaldı. Onu da yakında deneyeceğim. Teşekkürler. Yorum bağlantısı
Recommended Posts