Mehmet Emin Anter 19 Mayıs 2009 Yazar Paylaş 19 Mayıs 2009 Usta sorunu anlamamış ve uğraşmak istememiş.. Sizin bir tavsiyeniz olurmu Mehmet abi. Yorum bağlantısı
Mehmet Emin Anter 19 Mayıs 2009 Yazar Paylaş 19 Mayıs 2009 Bu bahsettiğiniz benim bildiğim kadarıyla westinghouse.Ayrıca fren sistemiyle ilgili.Bununla sizin aracınızın bir alakası yok gibi duruyor.Herşeye rağmen T şeklindeki hortumun değiştirilmesi fayda sağlayabilir.Bu hortumlar sağlam gibi gözüksede arka kısımları yırtılabiliyor.Birde aracınızın gözgöre göre su kaynatma noktasına getirilmiş olması hiç hoşuma gitmedi.. Abi bu bahsi geçen hortum direksiyon bölgesinden çıkıp manifolta giriyor. Frenlemi alakalı bilmiyorum. Ama tavsiyeniz üzerine o T şeklindeki hortumuda değişicem. T şeklindeki de devirdaimden çıkıp manifolda giriyor diğer ucu nereye gidiyor bilmiyorum. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 19 Mayıs 2009 Paylaş 19 Mayıs 2009 Mehmet Bey.. kompresyonyonlar ölçüldümü.. subapların durumu nasıl ki. ? Bu bahsettiğiniz benim bildiğim kadarıyla westinghouse.Ayrıca fren sistemiyle ilgili. Manifolttan vakum hortumu giriyor westinghousea Yorum bağlantısı
Mehmet Emin Anter 19 Mayıs 2009 Yazar Paylaş 19 Mayıs 2009 Mehmet Bey.. kompresyonyonlar ölçüldümü.. subapların durumu nasıl ki. ? Herhangi bir ölçüm yapılmadı. Ölçüm nasıl yapılıyor tarif ederseniz ben de ustaya aktarırım. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 19 Mayıs 2009 Paylaş 19 Mayıs 2009 Herhangi bir ölçüm yapılmadı. Ölçüm nasıl yapılıyor tarif ederseniz ben de ustaya aktarırım. Basit bir işlemdir.. Benzin kesilir.. Bujiler sökülür.. Bujinin yerine kompresyon ölçüm aleti takılır.. Tam gaz yapılıp marşa basılır... Bu sırada ölçüm cihazında oluşan maksimum değer o silindirin kompresyon değeridir... Her silindir ayrı ayrı ölçülür.. Yorum bağlantısı
Mehmet Emin Anter 19 Mayıs 2009 Yazar Paylaş 19 Mayıs 2009 Basit bir işlemdir.. Benzin kesilir.. Bujiler sökülür.. Bujinin yerine kompresyon ölçüm aleti takılır.. Tam gaz yapılıp marşa basılır... Bu sırada ölçüm cihazında oluşan maksimum değer o silindirin kompresyon değeridir... Her silindir ayrı ayrı ölçülür.. Tamam o zaman ölçüm aleti olan birini bulup yaptırayım. Bu ölçüm de normal değerlerin dışında çıkarsa nasıl bir işlem yapılıyor acaba. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 19 Mayıs 2009 Paylaş 19 Mayıs 2009 Bu işlem önce kuru olarak yapılır, subapların durumunu gösterir.. Değerler düşük çıkarsa, bir kaç damla yağ damlatılır silindire ve tekrar edilir.. Subapların değerleri düşük ise ya carbon clear denenmeli yada üst kapak açılmalı subaplar kontrol edilmeli kurumlar temizlenmelidir.. Yağlı kontrol de değerin yükselmesi sekmanlarda sorun olduğunu gösterir.. Bu sefer biraz daha açmak gerekir motoru... Tüm bunları her ustanın bilmesi gerekir Mehmet Bey... Bilir kanımca.. Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 19 Mayıs 2009 Paylaş 19 Mayıs 2009 cihaza baglanmadanmı yapıldı bu işlemler Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 19 Mayıs 2009 Paylaş 19 Mayıs 2009 Yaşar ustam peki; çok nokta enjeksiyonlu metal manifoldlu motorun buji kodu nedir ki? aynısı: ayfs 22 pp 1 Yorum bağlantısı
Umut Öztürk 8 Ekim 2009 Paylaş 8 Ekim 2009 94 clx çok nokta enjeksiyonlu escordum bir haftaya yakındır gaz yememe ve düşük rolantide çalışmaya başladı.araç 2000-3000 devir arasında yığılma yapıyor ama gaza tam basınca birden fırlıyor.benzin filtrsi felan da temiz götürdüğüm ustalarda hava debimetresinden dedi ve bende onuda değiştirdim ama sorun devam etti.dediğim gibi yüksek devirlerde sorun yasanmıyor ama düşük devirde titreme silkeleme yapıyorve rolantide müthiş bir çiğ benzin kokusu var.arkadaslar konu ile igili yardımlarınızı bekliyorum istanbulda veya gebzede tavsiye edebileceğiniz ustada varsa bilgilendirirseniz sevinirim.teşekkürler. Yorum bağlantısı
Osman Gülten 9 Ekim 2009 Paylaş 9 Ekim 2009 En basitinden ECU yu resetlemeyi denediniz mi?Akünün (-) kutbunu sökün.Böylece 30 dakika kadar bekleyin ve tekrar "- "kablosunu aküye bağlayın.Ayrıca rölanti sensörünü kontrol etmekte fayda var. Yorum bağlantısı
Mehmet Emin Anter 9 Ekim 2009 Yazar Paylaş 9 Ekim 2009 En basitinden ECU yu resetlemeyi denediniz mi?Akünün (-) kutbunu sökün.Böylece 30 dakika kadar bekleyin ve tekrar "- "kablosunu aküye bağlayın.Ayrıca rölanti sensörünü kontrol etmekte fayda var. Osman bey araç arızalanınca nereye götürüyorsunuz. Sanırım Antalya'da yaşıyorsunuz. Tavsiye edebileceğiniz bir usta varmı. Yorum bağlantısı
Mehmet Ezginler 9 Ekim 2009 Paylaş 9 Ekim 2009 Sırayla gidelim buji yenimi buji kabloları ne durumda çok eskimi bobin nasıl yenimi önce bunları kontrol edelim gelişmeye göre devam ederiz. araçta lpg varmı.? durum düzelmezse maf temizligi gerekebilir. Yorum bağlantısı
Umut Öztürk 9 Ekim 2009 Paylaş 9 Ekim 2009 En basitinden ECU yu resetlemeyi denediniz mi?Akünün (-) kutbunu sökün.Böylece 30 dakika kadar bekleyin ve tekrar "- "kablosunu aküye bağlayın.Ayrıca rölanti sensörünü kontrol etmekte fayda var. Evet resetlemeyi denedim ama faydası olmadı malesef. Sırayla gidelim buji yenimi buji kabloları ne durumda çok eskimi bobin nasıl yenimi önce bunları kontrol edelim gelişmeye göre devam ederiz. araçta lpg varmı.? durum düzelmezse maf temizligi gerekebilir. Evet buji ve buji kablolarının durumları iyi araçta lpg yok bobinin durumunu bilmiyorum açıkçası. Yorum bağlantısı
Mehmet Ezginler 9 Ekim 2009 Paylaş 9 Ekim 2009 En son ne zaman carbon ceeler yaptırdın hatırlıyonmu. maf sensörü kirlenmiş olabilir. ve rolanti valfini temizlettinmi yada miyadı dolduysa arızalıdır ve yenisi gerekir ama önce durumunu tam kontrol etmek lazım. Yorum bağlantısı
Umut Öztürk 9 Ekim 2009 Paylaş 9 Ekim 2009 En son ne zaman carbon ceeler yaptırdın hatırlıyonmu. maf sensörü kirlenmiş olabilir. ve rolanti valfini temizlettinmi yada miyadı dolduysa arızalıdır ve yenisi gerekir ama önce durumunu tam kontrol etmek lazım. Mehmet bey açıkçası carbon clean ben yaptırmadım çünkü aracı alalı daha 4 ay oldu.Çağlar beyle konuştım bi aksilik olmassa yarın yada pazartesi günü arabamı lider otoya götürüp bi kontrol ettirecem.bugün ugradım osman usta da yoktu fatih ustada bakalım artık ne çıkacak escortun içinden. En son ne zaman carbon ceeler yaptırdın hatırlıyonmu. maf sensörü kirlenmiş olabilir. ve rolanti valfini temizlettinmi yada miyadı dolduysa arızalıdır ve yenisi gerekir ama önce durumunu tam kontrol etmek lazım. maf sensörü bitane çıkma taktım denedim aracı ama sorun çözülmedi.bilyosunuzki yenisi çok pahalı bakalım bi kaç güne belli olur nesi olduğu. Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 9 Ekim 2009 Paylaş 9 Ekim 2009 Maf sensörünün fişini çekip bi çalıştırın arabayı. Öyle bi deneyin. Eğer sorun azalıyorsa sırasıyla:MAF sensörü,gaz kelebeğini ve by-pass valfini temizletin. Yorum bağlantısı
Mehmet Ezginler 9 Ekim 2009 Paylaş 9 Ekim 2009 Liderler otoda araca yapılan bakımı tam olarak yaz hangi işlemler yapılmış bilgimiz olsun sana kolay gelsin liderler otoya selamlar.iletirsin. Yorum bağlantısı
Umut Öztürk 9 Ekim 2009 Paylaş 9 Ekim 2009 Cihan bey maf sensörünü çıkarıp denediğimde rolanti biraz daha düşüyor.osman bey yakıt artışı evet var biraz zaten nefis bi benzin kokusu var rolantide.Liderlerde bakımı yapıldıktan sonra detaylı bi şkilde yazcam arkadaslar. Yorum bağlantısı
Osman Gülten 9 Ekim 2009 Paylaş 9 Ekim 2009 hego sensörü(oksijen sensörü,lambda) arızalıysa yakıtı fazla yakar. Yorum bağlantısı
Yetkin Akın 9 Ekim 2009 Paylaş 9 Ekim 2009 CKP ve Kelebek Potu kontrol edilmediyse bunlarıda kontrol ettriniz.. Yorum bağlantısı
Umut Öztürk 9 Ekim 2009 Paylaş 9 Ekim 2009 CKP ve Kelebek Potu kontrol edilmediyse bunlarıda kontrol ettriniz.. yetkin bey CKP VE kelebek potu nedir yada farklı bir isimle mi biliyoruz acaba? Yorum bağlantısı
Mehmet Emin Anter 10 Ekim 2009 Yazar Paylaş 10 Ekim 2009 yetkin bey CKP VE kelebek potu nedir yada farklı bir isimle mi biliyoruz acaba? CKP - Krank pozisyon sensörü Yorum bağlantısı
Yetkin Akın 10 Ekim 2009 Paylaş 10 Ekim 2009 Krank pozisyon sensörü ve Kelebek Potansiyometre'si sanırım bunlara bakılmamış.Esas can damarı bunlar. Yorum bağlantısı
Recommended Posts