Mehmet Emin Anter 16 Mayıs 2009 Paylaş 16 Mayıs 2009 Herkese merhaba. Hatırlarsanız daha önce rolanti sorunum vardı ve rolanti sensörü değişince sorunum ortadan kalktı. Araç tıkır tıkır çalışıyordu. Dün termostat yuvasının çatlak olduğunu fark ettim. Motor ısınınca oradan boloncuk halinde çok hafif radyatör suyu geliyordu bende bugün ustama gittim. Radyatöre tıkayıcı bir katkı malzemesi koydu. 10 dakka çalışsın dedi motora gaz vermek suretiyle fanı açtırmaya çalıştı ama fan müşürü arızalıymış araba su kaynattı. neyse elektirikçi geldi birkaç sigorta değişti ve fan açılır oldu problem bitti. Usta üst kapak yağ kaçırıyor contayı değişmek lazım dedi. ben de gelmişken tamam dedim değiş. Conta değişti bujilerinde deişmesi gerek dedi tamam dedik motocraft'ın platin bujilerini aldık taktık birde hava filterisini değiştirdi. Tamam gidebilirsin dedi. Ben yola çıktım ama motor devri eskisi gibi değildi zaten yola çıkınca araba gaza basınca yığılıyor boşa alınca stop ediyordu. tekrar götürdüm bu seferde bu bujileri kabul etmedi şundan al gel dedi. yeni alınanın markasını bilmiyorum. daha öncekilerin vida kısmı sarıydı bunlarınki beyaz kutusunda ford ibaresi vardı. taktık ama sorun yine aynı çözülmedi. Rolanti sensörünü yenisiyle değişti git dene dedi sorun yine aynı araç düzelmedi. ve usta artık nereyi kontrol edeceğini bilmiyor. Yardımcı olursanız sevinirim. Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 16 Mayıs 2009 Paylaş 16 Mayıs 2009 bu araba çok noktalı enjeksiyon ve plastik emme manifoltlumu Yorum bağlantısı
Mehmet Emin Anter 16 Mayıs 2009 Yazar Paylaş 16 Mayıs 2009 Hayır abi tek nokta enjeksiyon manifoltta aliminyum döküm gibi Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 16 Mayıs 2009 Paylaş 16 Mayıs 2009 kutup başını sök biraz bekle sonra tekrar tak Yorum bağlantısı
Mehmet Emin Anter 16 Mayıs 2009 Yazar Paylaş 16 Mayıs 2009 + kutup başını söküp 15 dakka bekleyip resetledik yaşar abi ama sorun düzelmedi. Yorum bağlantısı
Mehmet Emin Anter 16 Mayıs 2009 Yazar Paylaş 16 Mayıs 2009 yok abi bilgisayara bağlanmıyor bu modeller. Çok uğraştı ama bağlayamadı. Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 16 Mayıs 2009 Paylaş 16 Mayıs 2009 baglanır. bence arıza kodunu ögrenmeye bakın. arıza koduna göre gereken yapılır Yorum bağlantısı
Mehmet Emin Anter 16 Mayıs 2009 Yazar Paylaş 16 Mayıs 2009 o zaman bi yetkili servis yolu gözüküyo bize. çünki adamda bilgisayar var çok uğraştı ama bir türlü bilgisayar aracı okeylemiyor. Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 16 Mayıs 2009 Paylaş 16 Mayıs 2009 (düzenlendi) bosch kts cihazı okuyacagını sanıyorum 16 Mayıs 2009 tarihinde Ya?ar Demirci tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 16 Mayıs 2009 Paylaş 16 Mayıs 2009 1. Termostat gövdesinde çatlak görüpte, ne işe yaradığı bilinmez bir katkıyı, soğutma sisteminize dahil eden ve müşterilerin kendisine arabalarını emanet etmesini bekleyen işyerine bir daha gitmeyin derim. 2. Yeni bir yeri acilen bulduktan sonra, buji lerin , aracınıza uyumunu ve tırnak aralığını kontrol ettirin ve değiştirin. 3. Fan müşiri arızalı olan araçta sigorta değişimi ile nasıl tamir yapıldı anlamadım ama; bence acilen ehil birine soğutma sisteminizi kontrol ettirin, gerkiyorsa termostat gövdesini de değiştirsin, Zetec motor hararet yaparsa 10x250 harcatabilir, yazık olmasın... Yorum bağlantısı
Mehmet Emin Anter 17 Mayıs 2009 Yazar Paylaş 17 Mayıs 2009 (düzenlendi) 1. Termostat gövdesinde çatlak görüpte, ne işe yaradığı bilinmez bir katkıyı, soğutma sisteminize dahil eden ve müşterilerin kendisine arabalarını emanet etmesini bekleyen işyerine bir daha gitmeyin derim.2. Yeni bir yeri acilen bulduktan sonra, buji lerin , aracınıza uyumunu ve tırnak aralığını kontrol ettirin ve değiştirin. 3. Fan müşiri arızalı olan araçta sigorta değişimi ile nasıl tamir yapıldı anlamadım ama; bence acilen ehil birine soğutma sisteminizi kontrol ettirin, gerkiyorsa termostat gövdesini de değiştirsin, Zetec motor hararet yaparsa 10x250 harcatabilir, yazık olmasın... Çağlar abi ve yaşar abi bu araç için buji tavsiyeniz ne olur. markası ve modeli ne olmalı bujinin. Bir de fanı açmak için motora çok yüklendiler fan açılmadı ibre kırmızıya dayandı ve su kaynattı araç. gerçi hemen hortumla radyatörü soğuttular ama bu motorun çalışma düzensizliği boştayken stop etmesi bu su kaynatmayla ilgili olabilirmi sizin görüşleriniz ne olur. 17 Mayıs 2009 tarihinde Mehmet Emin Anter tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Osman Dumanlı 17 Mayıs 2009 Paylaş 17 Mayıs 2009 Tek nokta enjeksiyonlu escort ların bazı yönlerini uzman Ford teknisyeni bile bilemez..Yinede Ford uzmanına gidin,tek nokta escort un enteresan ayarları vardır,yarısını bile bilen birini bulun,gerisini ben telefonda tarif ederim.. Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 17 Mayıs 2009 Paylaş 17 Mayıs 2009 olabilir. buji ayfs 22 pp 1 olacak motorcraft Yorum bağlantısı
Mehmet Emin Anter 18 Mayıs 2009 Yazar Paylaş 18 Mayıs 2009 (düzenlendi) olabilir. buji ayfs 22 pp 1 olacak motorcraft buji tavsiyesi için teşekkürler yaşar abi. pazar günü bide ben bakayım dedim şu motora. Monifolt tarafına bağlı T şeklinde kalın bir boru var abi. Bu boru motor çalışırken tıss diye hava kaçırıyor ellerimle kapatıyorum boruyu ses kesiliyor. fakat delik veya çatlağı göremiyorum. o boruyuda değiştirmesini istiycem ustadan. Gerçi borunun adını bilmiyorum. umarım motor çalışma düzensizliği ondandır. (Bu ses sanayinin gürültüsünden duyulmuyordu) 18 Mayıs 2009 tarihinde Mehmet Emin Anter tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Cemil Çınar 18 Mayıs 2009 Paylaş 18 Mayıs 2009 Mehmet Emin Bey sanırım sorularınızın cevabını biliyorum. O hortumun bir ucu otomatik jikleye bir ucu ise devirdaime bağlı yakıt tüketiminiz bile artar çokta pahalı birşey olmadığını hatırlıyorum değiştirmenizi tavsiye ederim. Bende bu aracın 94 modeli vardı çok ittim bir sürü parçayı yeniledim. Çıkan sonuç şu ki bunların sigorta kutuları içinde lehim çatlakları oluşabiliyor, bir elden geçirtin düzelecektir Yorum bağlantısı
Mehmet Emin Anter 19 Mayıs 2009 Yazar Paylaş 19 Mayıs 2009 bugün ustaya gittim. tavsiye ettiğiniz bujiler değişti. hava kaçırma devir daimin oradaki borudan değilde mestinghouse hortumundanmış (ben westinghouse olarak biliyordum bu terimi). usta üstün körü hortumu çıktığı yere sokuşturdu. Bu hortumların yenisi yokmuş artık öyle dedi. motorun ön tarafında manifoltun altında oksijen sensörü gibi birşey var onu çıkarınca çalışmasında düzelme oluyor yenisiyle değiştik yine olmadı. O sensör çıkık durursa biraz düzelir gibi oluyor. Sizin anlıycanız sorunum düzelmedi. Bende başka ustaya gittim giderken boşa alınca araç yine stop edecek gibi oluyordu. Özel ford ustasıymış. Biraz baktı ve sorunun CFI yazan kafada olduğunu söyledi. kafa komple değişmesi lazım dedi. Yenisi 1.500 tl imiş. ne yapacağımı şaşırdım artık tamam bi ara uğrarım dedim çıktım geldim. Yorumlarınızı bekliyorum. Yardımcı olursanız sevinirim. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 19 Mayıs 2009 Paylaş 19 Mayıs 2009 Bende başka ustaya gittim giderken boşa alınca araç yine stop edecek gibi oluyordu. Özel ford ustasıymış. Biraz baktı ve sorunun CFI yazan kafada olduğunu söyledi. kafa komple değişmesi lazım dedi. Yenisi 1.500 tl imiş. ne yapacağımı şaşırdım artık tamam bi ara uğrarım dedim çıktım geldim. Yorumlarınızı bekliyorum. Yardımcı olursanız sevinirim. CFI yazan kafa neymiş.. ? Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 19 Mayıs 2009 Paylaş 19 Mayıs 2009 olabilir. buji ayfs 22 pp 1 olacak motorcraft Yaşar ustam peki; çok nokta enjeksiyonlu metal manifoldlu motorun buji kodu nedir ki? Yorum bağlantısı
Mehmet Emin Anter 19 Mayıs 2009 Yazar Paylaş 19 Mayıs 2009 (düzenlendi) CFI yazan kafa neymiş.. ? rolanti motorunun olduğu bölgeyi söylüyor. O bölgenin tamamının değişmesi lazım diyor. Üzerinde büyük bir aliminyum kapak var üstündede CFI yazıyor. Resim alıntıdır. Hemen hemen benim motorun aynısı 19 Mayıs 2009 tarihinde Mehmet Emin Anter tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 19 Mayıs 2009 Paylaş 19 Mayıs 2009 Usta sorunu anlamamış ve uğraşmak istememiş.. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 19 Mayıs 2009 Paylaş 19 Mayıs 2009 bugün ustaya gittim. tavsiye ettiğiniz bujiler değişti. hava kaçırma devir daimin oradaki borudan değilde mestinghouse hortumundanmış (ben westinghouse olarak biliyordum bu terimi) Bu bahsettiğiniz benim bildiğim kadarıyla westinghouse.Ayrıca fren sistemiyle ilgili.Bununla sizin aracınızın bir alakası yok gibi duruyor.Herşeye rağmen T şeklindeki hortumun değiştirilmesi fayda sağlayabilir.Bu hortumlar sağlam gibi gözüksede arka kısımları yırtılabiliyor.Birde aracınızın gözgöre göre su kaynatma noktasına getirilmiş olması hiç hoşuma gitmedi.. Yorum bağlantısı
Recommended Posts