İçeriğe Yönlendir

Rölanti Sorunu


Mehmet Emin Anter

Recommended Posts

Mehmet Emin Anter

Herkese merhaba. Hatırlarsanız daha önce rolanti sorunum vardı ve rolanti sensörü değişince sorunum ortadan kalktı. Araç tıkır tıkır çalışıyordu. Dün termostat yuvasının çatlak olduğunu fark ettim. Motor ısınınca oradan boloncuk halinde çok hafif radyatör suyu geliyordu bende bugün ustama gittim. Radyatöre tıkayıcı bir katkı malzemesi koydu. 10 dakka çalışsın dedi motora gaz vermek suretiyle fanı açtırmaya çalıştı ama fan müşürü arızalıymış araba su kaynattı. neyse elektirikçi geldi birkaç sigorta değişti ve fan açılır oldu problem bitti. Usta üst kapak yağ kaçırıyor contayı değişmek lazım dedi. ben de gelmişken tamam dedim değiş. Conta değişti bujilerinde deişmesi gerek dedi tamam dedik motocraft'ın platin bujilerini aldık taktık birde hava filterisini değiştirdi. Tamam gidebilirsin dedi.

Ben yola çıktım ama motor devri eskisi gibi değildi zaten yola çıkınca araba gaza basınca yığılıyor boşa alınca stop ediyordu. tekrar götürdüm

bu seferde bu bujileri kabul etmedi şundan al gel dedi. yeni alınanın markasını bilmiyorum. daha öncekilerin vida kısmı sarıydı bunlarınki beyaz kutusunda ford ibaresi vardı. taktık ama sorun yine aynı çözülmedi. Rolanti sensörünü yenisiyle değişti git dene dedi sorun yine aynı araç düzelmedi. ve usta artık nereyi kontrol edeceğini bilmiyor. Yardımcı olursanız sevinirim.

Yorum bağlantısı
Mehmet Emin Anter

Hayır abi tek nokta enjeksiyon manifoltta aliminyum döküm gibi

Yorum bağlantısı
Mehmet Emin Anter

+ kutup başını söküp 15 dakka bekleyip resetledik yaşar abi ama sorun düzelmedi.

Yorum bağlantısı
Mehmet Emin Anter

yok abi bilgisayara bağlanmıyor bu modeller. Çok uğraştı ama bağlayamadı.

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci

baglanır. bence arıza kodunu ögrenmeye bakın. arıza koduna göre gereken yapılır

Yorum bağlantısı
Mehmet Emin Anter

o zaman bi yetkili servis yolu gözüküyo bize. çünki adamda bilgisayar var çok uğraştı ama bir türlü bilgisayar aracı okeylemiyor.

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci
(düzenlendi)

bosch kts cihazı okuyacagını sanıyorum

tarihinde Ya?ar Demirci tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1. Termostat gövdesinde çatlak görüpte, ne işe yaradığı bilinmez bir katkıyı, soğutma sisteminize dahil eden ve müşterilerin kendisine arabalarını emanet etmesini bekleyen işyerine bir daha gitmeyin derim.

2. Yeni bir yeri acilen bulduktan sonra, buji lerin , aracınıza uyumunu ve tırnak aralığını kontrol ettirin ve değiştirin.

3. Fan müşiri arızalı olan araçta sigorta değişimi ile nasıl tamir yapıldı anlamadım ama;

bence acilen ehil birine soğutma sisteminizi kontrol ettirin, gerkiyorsa termostat gövdesini de değiştirsin, Zetec motor hararet yaparsa 10x250 harcatabilir, yazık olmasın...

Yorum bağlantısı
Mehmet Emin Anter
(düzenlendi)
1. Termostat gövdesinde çatlak görüpte, ne işe yaradığı bilinmez bir katkıyı, soğutma sisteminize dahil eden ve müşterilerin kendisine arabalarını emanet etmesini bekleyen işyerine bir daha gitmeyin derim.

2. Yeni bir yeri acilen bulduktan sonra, buji lerin , aracınıza uyumunu ve tırnak aralığını kontrol ettirin ve değiştirin.

3. Fan müşiri arızalı olan araçta sigorta değişimi ile nasıl tamir yapıldı anlamadım ama;

bence acilen ehil birine soğutma sisteminizi kontrol ettirin, gerkiyorsa termostat gövdesini de değiştirsin, Zetec motor hararet yaparsa 10x250 harcatabilir, yazık olmasın...

Çağlar abi ve yaşar abi bu araç için buji tavsiyeniz ne olur. markası ve modeli ne olmalı bujinin. Bir de fanı açmak için motora çok yüklendiler fan açılmadı ibre kırmızıya dayandı ve su kaynattı araç. gerçi hemen hortumla radyatörü soğuttular ama bu motorun çalışma düzensizliği boştayken stop etmesi bu su kaynatmayla ilgili olabilirmi sizin görüşleriniz ne olur.

tarihinde Mehmet Emin Anter tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Osman Dumanlı

Tek nokta enjeksiyonlu escort ların bazı yönlerini uzman Ford teknisyeni bile bilemez..Yinede Ford uzmanına gidin,tek nokta escort un enteresan ayarları vardır,yarısını bile bilen birini bulun,gerisini ben telefonda tarif ederim..

Yorum bağlantısı
Mehmet Emin Anter
(düzenlendi)
olabilir. buji ayfs 22 pp 1 olacak motorcraft

buji tavsiyesi için teşekkürler yaşar abi. pazar günü bide ben bakayım dedim şu motora. Monifolt tarafına bağlı T şeklinde kalın bir boru var abi. Bu boru motor çalışırken tıss diye hava kaçırıyor ellerimle kapatıyorum boruyu ses kesiliyor. fakat delik veya çatlağı göremiyorum. o boruyuda değiştirmesini istiycem ustadan. Gerçi borunun adını bilmiyorum. umarım motor çalışma düzensizliği ondandır. (Bu ses sanayinin gürültüsünden duyulmuyordu)

tarihinde Mehmet Emin Anter tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cemil Çınar

Mehmet Emin Bey sanırım sorularınızın cevabını biliyorum. O hortumun bir ucu otomatik jikleye bir ucu ise devirdaime bağlı yakıt tüketiminiz bile artar çokta pahalı birşey olmadığını hatırlıyorum değiştirmenizi tavsiye ederim.

Bende bu aracın 94 modeli vardı çok ittim bir sürü parçayı yeniledim. Çıkan sonuç şu ki bunların sigorta kutuları içinde lehim çatlakları oluşabiliyor, bir elden geçirtin düzelecektir

Yorum bağlantısı
Mehmet Emin Anter

bugün ustaya gittim. tavsiye ettiğiniz bujiler değişti. hava kaçırma devir daimin oradaki borudan değilde mestinghouse hortumundanmış (ben westinghouse olarak biliyordum bu terimi). usta üstün körü hortumu çıktığı yere sokuşturdu. Bu hortumların yenisi yokmuş artık öyle dedi. motorun ön tarafında manifoltun altında oksijen sensörü gibi birşey var onu çıkarınca çalışmasında düzelme oluyor yenisiyle değiştik yine olmadı. O sensör çıkık durursa biraz düzelir gibi oluyor.

Sizin anlıycanız sorunum düzelmedi.

Bende başka ustaya gittim giderken boşa alınca araç yine stop edecek gibi oluyordu. Özel ford ustasıymış. Biraz baktı ve sorunun CFI yazan kafada olduğunu söyledi. kafa komple değişmesi lazım dedi. Yenisi 1.500 tl imiş. ne yapacağımı şaşırdım artık tamam bi ara uğrarım dedim çıktım geldim. Yorumlarınızı bekliyorum. Yardımcı olursanız sevinirim.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Bende başka ustaya gittim giderken boşa alınca araç yine stop edecek gibi oluyordu. Özel ford ustasıymış. Biraz baktı ve sorunun CFI yazan kafada olduğunu söyledi. kafa komple değişmesi lazım dedi. Yenisi 1.500 tl imiş. ne yapacağımı şaşırdım artık tamam bi ara uğrarım dedim çıktım geldim. Yorumlarınızı bekliyorum. Yardımcı olursanız sevinirim.

CFI yazan kafa neymiş.. ?

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
olabilir. buji ayfs 22 pp 1 olacak motorcraft

Yaşar ustam peki; çok nokta enjeksiyonlu metal manifoldlu motorun buji kodu nedir ki?

Yorum bağlantısı
Mehmet Emin Anter
(düzenlendi)
CFI yazan kafa neymiş.. ?

rolanti motorunun olduğu bölgeyi söylüyor. O bölgenin tamamının değişmesi lazım diyor. Üzerinde büyük bir aliminyum kapak var üstündede CFI yazıyor. Resim alıntıdır. Hemen hemen benim motorun aynısı

tarihinde Mehmet Emin Anter tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran
bugün ustaya gittim. tavsiye ettiğiniz bujiler değişti. hava kaçırma devir daimin oradaki borudan değilde mestinghouse hortumundanmış (ben westinghouse olarak biliyordum bu terimi)

Bu bahsettiğiniz benim bildiğim kadarıyla westinghouse.Ayrıca fren sistemiyle ilgili.Bununla sizin aracınızın bir alakası yok gibi duruyor.Herşeye rağmen T şeklindeki hortumun değiştirilmesi fayda sağlayabilir.Bu hortumlar sağlam gibi gözüksede arka kısımları yırtılabiliyor.Birde aracınızın gözgöre göre su kaynatma noktasına getirilmiş olması hiç hoşuma gitmedi..

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...