Zafer Kopuk 10 Kasım 2012 Paylaş 10 Kasım 2012 (düzenlendi) Aranıza yeni katılmış bir üye olarak, aracımda yapmış olan çalışmaları sizlerle paylaşmak istiyorum. Önce bunları paylaşayım ki ileride siz değerli üyelerden yardım istemeye yüzümüz olsun... Geçtiğimiz Haziran ayı içerisinde aracımın bagajını kumandadan ve araç içerisindeki düğmeden açamadığımı fark ettim. Düğmeye bastığımda bagaj kapağındaki motordan çok zayıf bir ses geliyordu ve bagaj açılmıyordu. Problemin bagaj açma motorunda olduğunu bu zayıflamış ses sayesinde anladım. Hemen parça araştırmaya başladım ve şok oldum. O ufacık elektrik motoruna 180 ilâ 210 tl arası istediler. Kafaya koydum. O parayı vermeyeceğim, inat ettim kendim yapacağım. Başladım araştırmaya ve sonuca ulaştım. Doğan SLX arka kapı merkezi kilit motoru imdadıma yetişti. Fiestalar'ımızın bagaj açma motoruyla şekil olarak benzeştiğini gördüm. Hemen gittim 10 tl'ye bir tane aldım. Dikkatinizei çekerim 10 tl... SLX kapı motorunun montaj noktaları, Fiesta'nın bagaj motoru montaj deliklerine uymadı. Hemen eski iş yerime gidip; 10 tl'ye satın aldığım SLX kapı motoru montaj deliklerini, Fiesta bagaj motorunun oturduğu deliklere uyduracak paslanmaz sac kestirdim. Ölçüsü ise 6 cm'ye 6 cm'lik bir kare sac... Bu sac üzerine SLX motorunu aracıma takabilmel için 3 adet delik açtırdım ve montajını yaptım. Üstteki resim SLX arka kapı moturu, alttaki resim Fiesta bagaj açma motoru... Sonuç olarak; arabadaki arızalı orijinal motoru söktüm. Motorun çıkarttığım yere, kestirip deldirdiğim sacı aracın orijinal somunlarıyla monte ettim. Bu sac SLX kapı motoruna zemin oldu ve SLX motorunu üzerine vidaladım. Son hali şu şekildeydi......... Bildiğiniz üzere bagaj kapağındaki bu malzemeler plastik bir muhafazanın altında duruyor ve gözükmüyor. Şu bagajı kapatırken üzerindeki oyuktan tuttuğumuz büyük plastik muhafaza... Onu sökmek için yine Orhan amcamın meşhur kebap şişini kullandım. Önce üç adet vidasını tornavidayla, sonra muhafazayı hafifçe esnetip içerisinde bulunan metal tırnakları görerek bu şiş desteğiyle söktüm. Teybi sökerkende aynı şişi kullandım. Herkese tavsiye ederim asrın icadı bu şiş..... Resmide, teybin yanında....... Olmasını istemem ama sizinde aracınızda aynı sorun olursa ve yöntemimi beğendiyseniz, 180 - 200 tl civarı (işçilik hariç) maliyeti olan bu motoru sizde 10 tl'ye değiştirebilirsiniz. 19 Mart 2017 tarihinde İnan Çınar tarafından düzenlendi 11 Yorum bağlantısı
Zafer Kopuk 10 Kasım 2012 Yazar Paylaş 10 Kasım 2012 Kalitesi düşük parça diye düşünebilirsiniz. Şu ana kadar tıkır tıkır çalıştı, bozulursada yenisi 10 tl, değiştiririz artık ne yapalım... Yaklaşık 20 tane bozulursa Fiesta'nın orjinal motoru kadar para harcamış olurum... 3 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 10 Kasım 2012 Paylaş 10 Kasım 2012 Eline sağlık, kalitesi düşük olsa ne olur, zaten önemsiz bir yerde, emek ve fikir çok iyi 1 Yorum bağlantısı
Zafer Kopuk 10 Kasım 2012 Yazar Paylaş 10 Kasım 2012 (düzenlendi) Sağol hemşehrim, sende bendekilerden daha iyi fikirler oldğuna eminim. 10 Kasım 2012 tarihinde Zafer Kopuk tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez 10 Kasım 2012 Paylaş 10 Kasım 2012 Elinize sağlık çok faydalı bir bilgi, kalite konusuna gelince, Ford'un motoru çok kaliteliydi de neden bozuldu arkadaş diye adama sorarlar. Teyp için ne yaptınız? Yorum bağlantısı
İbrahim Aslıoğlu 10 Kasım 2012 Paylaş 10 Kasım 2012 Gayet güzel olmuş.Tebrik ederim. Yorum bağlantısı
Engin Özarı 10 Kasım 2012 Paylaş 10 Kasım 2012 Olmuş, olmuştur. Memnunsan sorun yok. Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 10 Kasım 2012 Paylaş 10 Kasım 2012 Kalitesi düşük parça diye düşünebilirsiniz. Şu ana kadar tıkır tıkır çalıştı, bozulursada yenisi 10 tl, değiştiririz artık ne yapalım... Yaklaşık 20 tane bozulursa Fiesta'nın orjinal motoru kadar para harcamış olurum... Aynen o şekilde. Kimse bizden oraya böhler marka motor koymamızı beklemesin 2 Yorum bağlantısı
Engin Karadayan 10 Kasım 2012 Paylaş 10 Kasım 2012 Çok güzel ve faydalı bir çözüm.tebrikler ve teşekkürler. Yorum bağlantısı
Zafer Kopuk 10 Kasım 2012 Yazar Paylaş 10 Kasım 2012 (düzenlendi) Elinize sağlık çok faydalı bir bilgi, kalite konusuna gelince, Ford'un motoru çok kaliteliydi de neden bozuldu arkadaş diye adama sorarlar. Teyp için ne yaptınız? "Teyp için ne yaptınız?" derken son eklediğim fotoğrafı kastetdiyseniz, bu gün şöyle bir çalışmam oldu... http://www.fordclubt...26#entry1705926 10 Kasım 2012 tarihinde Zafer Kopuk tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 10 Kasım 2012 Paylaş 10 Kasım 2012 Elinize kolunuza sağlık. Çok güzel bir çalışma. Güle güle kullanın. Yorum bağlantısı
Ümit Mavigöz 5 Mart 2013 Paylaş 5 Mart 2013 çok güzel bende de böyle bir sıkıntı var hafta sonu uyguluycam... Yorum bağlantısı
Önder Kuru 5 Mart 2013 Paylaş 5 Mart 2013 çok güzel bende de böyle bir sıkıntı var hafta sonu uyguluycam... Daha önce açtığın konuda bahsetmiştim, tofaş motoru her derde devadır. candır... 2 Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 12 Mart 2013 Paylaş 12 Mart 2013 Aklımızın bir köşesine yazdık ; teşekkürler.. Yorum bağlantısı
Mehmet AVCI 29 Haziran 2013 Paylaş 29 Haziran 2013 Merhaba arkadaşlar. Bağaj açma düğmesine bastığımda motor devreye gidiyor fakat kilitteki dili tam çekemiyor. Elektrikçiye götürdüm kildi temizledi ama yine çekmiyor. Motora yük binince çekmiyor. Çare motoru değiştirmek mi? Yardım lütfen Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 29 Haziran 2013 Paylaş 29 Haziran 2013 Merhaba arkadaşlar. Bağaj açma düğmesine bastığımda motor devreye gidiyor fakat kilitteki dili tam çekemiyor. Elektrikçiye götürdüm kildi temizledi ama yine çekmiyor. Motora yük binince çekmiyor. Çare motoru değiştirmek mi? Yardım lütfen Konunuz ilgili bölüme taşınmıştır.. Yorum bağlantısı
Aydın Akdeniz 29 Haziran 2013 Paylaş 29 Haziran 2013 burda tofaş kilit motoru olarak satılıyor . dediğin gibi çok amaçlı bi malzeme . benim focustada çok işe yaramıştı . Yorum bağlantısı
Görkem Azizoğlu 23 Temmuz 2013 Paylaş 23 Temmuz 2013 Sonunda bizim bagaj açma motoru da ömrünü tamamladı. Bagaj açmaya bastığımda çok zayıf bir ses geliyor 2. 3. basışta hiç ses gelmiyordu. Bende Zafer Bey'in yaptığı gibi şahin doğan kapı kilidi motoru kullandım (gg'den 16 tl'ye mal oldu). Telefonla sorduğum bir kaç ford parçacısı orijinal motor için 140 180 arasında fiyatlar verdiler. Orijinal motorun içindeki elektrik motorunu yenileyerek de sistem tamir edilebilir diye düşünüyorum. Bu orijinal motorun açılmış hali. Bu ise şahin kapı motoru. Takmak için kendi kutusu içinde gelen parçalar yeterli geliyor fakat ince ayar için bir kaç fazladan civata ve somun ile biraz değiştirmek gerekiyor ki motor teli çektiği sırada bagaj kilidi tam manası ile açılmış olsun. Gücü gayet yeterli fakat çok zorlamamak için yayı biraz geride bırakarak motorun üstüne binen yükü düşürdüm. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 23 Temmuz 2013 Paylaş 23 Temmuz 2013 İçindeki motor bildiğimiz basit motor değil mi yahu, pazardan uyduruk bir pilli araba alıp motorunu takarım olur, tofaşa gerek yok ki Görkem, sen hazır orijinali açmışsın, arızalı olan motor değil mi, dişliler değil sanırım, acaba yağsızlıktan sıkıştıda mı bozuldu, arıza sebebi nedir yani, ona göre önceden açıp bakım yapayım. 1 Yorum bağlantısı
Görkem Azizoğlu 23 Temmuz 2013 Paylaş 23 Temmuz 2013 Aynen bildiğimiz küçük elektrik motoru, bu motorlarında kendi arasında farklı güçte olanları var mı bilmiyorum yani pilli araba motoru olabilir tabii Dişliler sapasağlam hatta fabrika çıkışı yağlanan kısımlar hala kaygan ki ben önceden sprey gres uygulamıştım. Galiba motor ömrünü tamamlamış abi çünkü sistem sağlam. Ben sipariş verdikten sonra açtım bunun içini. Şimdi taktığım ilerde bozulursa orijinal olana motor uydurup tekrar orijinali takabilirim. Yorum bağlantısı
Recommended Posts