Zafer Kopuk 10 Kasım 2012 Paylaş 10 Kasım 2012 (düzenlendi) Sökeceğimiz teyp bu, yanındaki şiş ile teybi sökeceğiz. Bu şiş Orhan amcamın yazın kebap yaparken kullandığı şiş. Arabamın bagaj açma notoru bozulunca, bagaj kapağı içindeki plastik muhafazayıda bununla sökmüşütüm. Yani bu şişle hem bagaj kaplamasını söktüm, hem teybi söktüm, hem de kebap yedim... Bu arada şişin ucu mutlaka resimdeki gibi sivri olmalı, düz olursa işe yaramıyor. Teybi bu tırnaklar yerine sabitleyen tırnaklar, yandan ve üstten... Şişi delikten sokup tırnağı yakalıyoruz. Şişin ucu düz olursa tınağı yakalayamaz. Tırnağı yakaladıktan sonra şişi 0,5 - 1 cm kadar ileriye itiyoruz. Şiş istediğimiz konuma gelmiş oluyor. Orijinal aparatlarda teyp dışarıya doğru çekerek çıkartılır. Biz teybi arkadan iterek çıkaracağız. Şişi yukarıdaki resimde görülen konuma getiriyoruz. Daha sonra şişi; sağ deliklerden birindeyse sola, sol deliklerden birindeyse sağa doğru itiyoruz. (Yaylanmayı hissedeceksiniz.) Torpido gözünü söküp elimizi teybin arkasına uzatıyoruz. Şişi sol elimizle itili durumda tutarken, sağ elimizle teybi arkasından hafifçe itiyoruz. Şişin takılı olduğu köşenin 1 - 2 mm dışarıya çıktığını göreceksiniz. Bu hareketi diğer deliklerdede tekrarlıyoruz. 4. deliğide halledince teyp yerinden çıkmış olacak. Delikler arasında geçiş yaparken teybe dışarıdan yüklenirseniz, teyp yerine oturur. Bu durumda tekrar aynı işlemi yapmanız gerekir. Teybi yerinden çıkarınca altına bir bez parçası sıkıştırmanız olası hasarları önler. Teybinizin key code unu bilmiyorsanız kablolarını sökmeyiniz. Aşağıdaki resimde görülen orijinal sökme aparatlarından kullanmadım. Çünkü, bu aparatların üzerindeki oyuklar teybin tırnaklarını yakalıyor ve bırakmıyor. Teybi dışarıya çekerek çıkarmamızı sağlıyor. Olurda bu aparatlarla teybi sökmeyi başaramazsak, aparatları teypten çıkarmak çok çok zor oluyor. Aparatlar teybi yerinden çıkardıktan sonra teypten ayrılacak şekilde tasarlanmış. Şimdi sıra teyp çerçevesinin etrafına keçe yapıştırmakta... Ben en incesini Tekzen'den 1,49 tl'ye aldım. Teyp çerçevesinin sağ ve soluna boydan boya, altına dört tane ufak parça yapıştırdım (alt kısımdaki girinti ve çıkıntılar nedeniyle). Üst tarafını boş bıraktım. Torpidonun şekli itibariyle üste keçe yapıştırmanın bir yararı olmuyor. Teybimizi yerine dikkatlice oturtuyoruz. Köşelerine parmağımızla bastığımızda çıkan sesten tırnakların yerine oturduğunu anlıyoruz. İşlem bu kadar. Çerçeve ve torpido arasındaki keçe seslere mani oluyor ve teyp yerinde daha sıkı duruyor. Mümkün olduğunca ince keçe kullanılmalı, kalın malzemeler çerçeveye zarar verebilir. Alttki resimdede torpido ile ön canım yanından inen direğin (A sütunu) birleştiği noktadan çıkan sesi nasıl önlediğim açıkça görülüyor. Direğin torpidoyla birleştiği noktaya denk gelen kısımda kapı fitilini çıkartıyoruz. Resimde gördüğünüz gibi araya, sıkılaşma sağlayacak malzemeyi tornavida yardımıyla sokuyoruz. Ben elyaf kullandım. Yorgancılardan bulunabilir. Yada uygun olan başka bir malzeme kullanılabilir. Umarım işinize yarar, kolay gelsin... 10 Kasım 2012 tarihinde Zafer Kopuk tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Zafer Kopuk 10 Kasım 2012 Yazar Paylaş 10 Kasım 2012 Bu arada teyple işim bittikten sonraki görüntü şu şekilde;Keçeler çerçeveyi zorlamadı. Teyp yerine sıkıca oturdu. Keçelerin yapıştırıldığı belli bile olmuyor. 5 Yorum bağlantısı
Serhan Gürbüzol 10 Kasım 2012 Paylaş 10 Kasım 2012 Ellerinize sağlık güzel paylaşım.... Yorum bağlantısı
Borga Tansel 10 Kasım 2012 Paylaş 10 Kasım 2012 Elinize 2 kere sağlık. Hem uğraşmış güzel bir çalışma yapmışsınız hem de bunları fotolayarak bizlere anlatarak paylaşmışsınız. Tebrikler Yorum bağlantısı
Cihan Beliceli 10 Kasım 2012 Paylaş 10 Kasım 2012 :kutlama: :kutlama: çok başarılı elinize sağlık Yorum bağlantısı
Selçuk Özkan 10 Kasım 2012 Paylaş 10 Kasım 2012 Güzel uygulama. Arkadaşın astranın teybi için çift taraflı bant kullanmıstık. Sizinki daha güzel olmuş. Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur 10 Kasım 2012 Paylaş 10 Kasım 2012 Emeklere sağlık. Faydalı bir çalışma olmuş. Yorum bağlantısı
Nihat Doğruyol 13 Kasım 2012 Paylaş 13 Kasım 2012 Fiesta nın en büyük problemiinin çözümüne iyi bir başlangıç olmuş. Sesten rahatsız olan siz arkadaşlarıma 2 soru yöneltsem , 1 - Ben Aracın yol ve Motor sesi için izolasyon yaptırmak istiyorum. Bunu profesyonelce yapan bir yer biliyor musunuz. 2- Bu resimdeki teyp çerçevesini nereden bulabilirim.( yeni model mondeo nun orjinal mpe ve 6lı CD Changer modelini kullanmak istiyorum) Teşekkürler. Yorum bağlantısı
Zafer Kopuk 14 Kasım 2012 Yazar Paylaş 14 Kasım 2012 (düzenlendi) Fiesta nın en büyük problemiinin çözümüne iyi bir başlangıç olmuş. Sesten rahatsız olan siz arkadaşlarıma 2 soru yöneltsem , 1 - Ben Aracın yol ve Motor sesi için izolasyon yaptırmak istiyorum. Bunu profesyonelce yapan bir yer biliyor musunuz. 2- Bu resimdeki teyp çerçevesini nereden bulabilirim.( yeni model mondeo nun orjinal mpe ve 6lı CD Changer modelini kullanmak istiyorum) Teşekkürler. Balıkesir'de ikâmet ettiğim için yalıtım konusunda cevap veremem. Buralarda bu konularla ilgilenen esnaf ne yazıkki yok. Bırak yalıtımı, dün Balıkesir sanayi sitesinde silikon sprey aradım; adamların bu spreyin ne olduğundan, ne işe yaradığından haberi bile yok... Haliyle koca Balıkesir'de silikon spreyde yok. Bende yalıtım yaptırmakistiyorum ama bu ustacıklara gidip "yalıtım yapar mısınız?" desem kesin dalga geçerler. Resimdeki teyp çerçevesini yurt dışından getirtebilirsin gibime geliyor. ebay sitesine bak derim... Ya da çıkma bulmak gerekir sanırım. 14 Kasım 2012 tarihinde Zafer Kopuk tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez 14 Kasım 2012 Paylaş 14 Kasım 2012 Fiesta nın en büyük problemiinin çözümüne iyi bir başlangıç olmuş. Sesten rahatsız olan siz arkadaşlarıma 2 soru yöneltsem , 1 - Ben Aracın yol ve Motor sesi için izolasyon yaptırmak istiyorum. Bunu profesyonelce yapan bir yer biliyor musunuz. 2- Bu resimdeki teyp çerçevesini nereden bulabilirim.( yeni model mondeo nun orjinal mpe ve 6lı CD Changer modelini kullanmak istiyorum) Teşekkürler. Reklam gibi olacak ama aşağıdaki linkteki fiyat oldukça makul, ön çamurlukların içine sıkarsanız bir nebze sesi kesecektir ama izolasyon için benim yaptıklarımı yapmalısınız. http://www.spreyboya.com/48_u-sprey-putur.aspx Buraya bir bakınız. http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/218044-klasik-ford-ses-grlt-sorunu-ve-mleri/ Yorum bağlantısı
Görkem Azizoğlu 24 Kasım 2012 Paylaş 24 Kasım 2012 Elinize sağlık. bu çıtırtı tıkırtı zırıltı sesleri için ideal olmuş. En yakın zaman da denemeli emniyet kemeri tarafından gelen tıkırtı için. Parmağımı bastırıyorum ses kesiliyor çekiyorum acayip bir tıkırtı geliyor eminim bu malzeme işe yarar Yorum bağlantısı
Uğur Şahinbaş 7 Kasım 2014 Paylaş 7 Kasım 2014 Şu teybi çıkaran aparatlardan almama gerek kalmadı demek :-) eyvallah hoca Yorum bağlantısı
Vasfi Gişten 7 Kasım 2014 Paylaş 7 Kasım 2014 Bende en kısa sürede bu işlemi yapmak istiyorum.Anlatım için teşekkürler bu aparat işini ayarlamak lazım tabi önce Yorum bağlantısı
Uğur Şahinbaş 7 Kasım 2014 Paylaş 7 Kasım 2014 Teybi söküp klima ve teyp çerçevelerini cikarip karbon folyoyla kaplama zamani geldi Yorum bağlantısı
Fatih Aldemir 9 Aralık 2016 Paylaş 9 Aralık 2016 Reklam gibi olacak ama aşağıdaki linkteki fiyat oldukça makul, ön çamurlukların içine sıkarsanız bir nebze sesi kesecektir ama izolasyon için benim yaptıklarımı yapmalısınız. http://www.spreyboya.com/48_u-sprey-putur.aspx Buraya bir bakınız. http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/218044-klasik-ford-ses-grlt-sorunu-ve-mleri/ Bu ptur lastiğin oradaki davlumbazlara da olur mu? Olursa sese faydası olur mu? Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez 10 Aralık 2016 Paylaş 10 Aralık 2016 Bu ptur lastiğin oradaki davlumbazlara da olur mu? Olursa sese faydası olur mu? Konu hortlamış ama Ford'un yol sesi hikayelri ölmez, evet davlumbazlara da sıkarsanız bir nebze etkisi olur. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts