Okan Balcı 9 Kasım 2012 Paylaş 9 Kasım 2012 Yaklaşık 3 sene önce aracımın egr sini iptal ettirmiştim.Bizim araçların egr leri araya plaka koyularak iptal ediliyor.Bende istanbulda güvenilir,isim yapmış dizel ustalarından birine iptal ettirdim.4 gündür aracımın çekişinde inanılmaz bir düşüş tekleme siyah duman atma problemleri başladı.Hemen ustalarıma gösterdim.Önce enjektörlerden şüphelendiler.Hepsi sağlıklı çıktı.Sonra motor ustası subaplarından kaynaklanıyor dendi.Üst kapak açıldı ve tahmin edildiği gibi sübapları gitmişti.Sübapların gitme sebebide sübapların arasına metal parçaların girmesiymiş ve bu parçaların egr deki plakanın erimesinden dolayı olduğunu gördük.Sonuç olarak motor rektefiyeye gitti silindir conta ısıtma bujisi subaplar vs. değişti.Yaptığım masraf 1000 lirayı geçti.Üstelik aracım henüz 145.000 kmdeyken.Siz siz olun eger egr iptal ettiricekseniz kesinlikle kalın ve bakır plaka koyulmasını söyleyin.Herkese iyi forumlar.. 4 Yorum bağlantısı
Hüseyin Dilsiz 9 Kasım 2012 Paylaş 9 Kasım 2012 Yaklaşık 3 sene önce aracımın egr sini iptal ettirmiştim.Bizim araçların egr leri araya plaka koyularak iptal ediliyor.Bende istanbulda güvenilir,isim yapmış dizel ustalarından birine iptal ettirdim.4 gündür aracımın çekişinde inanılmaz bir düşüş tekleme siyah duman atma problemleri başladı.Hemen ustalarıma gösterdim.Önce enjektörlerden şüphelendiler.Hepsi sağlıklı çıktı.Sonra motor ustası subaplarından kaynaklanıyor dendi.Üst kapak açıldı ve tahmin edildiği gibi sübapları gitmişti.Sübapların gitme sebebide sübapların arasına metal parçaların girmesiymiş ve bu parçaların egr deki plakanın erimesinden dolayı olduğunu gördük.Sonuç olarak motor rektefiyeye gitti silindir conta ısıtma bujisi subaplar vs. değişti.Yaptığım masraf 1000 lirayı geçti.Üstelik aracım henüz 145.000 kmdeyken.Siz siz olun eger egr iptal ettiricekseniz kesinlikle kalın ve bakır plaka koyulmasını söyleyin.Herkese iyi forumlar.. Geçmiş olsun.Her işte bir hayır vardır. Yorum bağlantısı
Turkay Enez 9 Kasım 2012 Paylaş 9 Kasım 2012 (düzenlendi) Offff Ki Ne Offff.... Sizin araya koyduğunuz plaka ne kadar kalınlıktaydı. Egzos gazı onu nasıl eritmiş ki? Çok ince cola tenekesi gibi bişey mi kullandınız? Ordan kopan parçanın başka gidecek yeri de yok. Mutlaka subaplara takılır... Geçmiş olsun... 9 Kasım 2012 tarihinde Turkay Enez tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 9 Kasım 2012 Paylaş 9 Kasım 2012 (düzenlendi) Plaka neydiki parçalanabilmiş? Alüminyum falan mı kullanılmıştı 9 Kasım 2012 tarihinde Abdurrahman Balaban tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Okan Balcı 9 Kasım 2012 Yazar Paylaş 9 Kasım 2012 ustamın söylediğine göre ince alüminyum plaka kullanılmış bakır ve kalın koyulması gerekirmiş. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 9 Kasım 2012 Paylaş 9 Kasım 2012 Geçmiş olsun. Peynir tenekesi 600 dereceye dayanmaz, yapan bilmeli idi. Zaman ilerledikçe birşeyler öğreniyor insan. Eger niye var ? yanmayan yakıt gazını, manifolda geri gönderip yakmak için. Neden yakıt yanmıyor, bakımsız yakıt sistemi olduğu için. Neden egr iptal ediliyor ? Araç duman atmasın çekişi artsın diye. Duman atmasını engelleyen sistemi engelleyince nasıl duman atmayacak ? Neden duman atar, araştırıyormuyuz, hayır. Neden egr iptalinde çekiş artıyor ? Artmıyor, hatalar zinciri nedeni ile kayıp gücün bir kısmını geri kazanıyoruz. Egr iptali yerine hatanın özüne inilince duman atma zaten ortadan kalkıyor. 7 Yorum bağlantısı
Turkay Enez 9 Kasım 2012 Paylaş 9 Kasım 2012 Abdurrahman, sen ne kullanmıştın? Plaka neydiki parçalanabilmiş? Alüminyum falan mı kullanılmıştı Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 9 Kasım 2012 Paylaş 9 Kasım 2012 Abdurrahman, sen ne kullanmıştın? Ben kola kutusundan yaptım 2 kat halinde fakat bu durum oluşabilir diye manifolda birleşen noktadan 10-15 cm boyunca genleşen köpük doldurdum..Yinede bir ara bakır kestirip değiştirmeliyim ne olur ne olmaz 1 Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 9 Kasım 2012 Paylaş 9 Kasım 2012 Dolgu köpügü bu yapıştığı yeri bırakmaz manifoldun basıncına dayanır nitelikte Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 9 Kasım 2012 Paylaş 9 Kasım 2012 Allahtan bizde sadece vakum hortumunu kapatınca iş bitiyor, sökme takma, böyle riskler yok. Geçmiş olsun. Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor 10 Kasım 2012 Paylaş 10 Kasım 2012 Dolgu köpügü bu yapıştığı yeri bırakmaz manifoldun basıncına dayanır nitelikte Hani şu poliüretan köpüklerdenmi? Mesela inşaatlarda kullanılan çelik kapı ile duvar arasına, pvc doğramanın duvarla birleşiminde kalan açıklığı tıkamaya yarayan poliüretan köpükten mi bahsediyorsunuz??? Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor 10 Kasım 2012 Paylaş 10 Kasım 2012 (düzenlendi) Geçmiş olsun. Peynir tenekesi 600 dereceye dayanmaz, yapan bilmeli idi. Zaman ilerledikçe birşeyler öğreniyor insan. Eger niye var ? yanmamış yakıtı manifolda gönderip yakmak için. Neden yakıt yanmıyor, bakımsız yakıt sistemi olduğu için. Neden egr iptal ediliyor ? Araç duman atmasın çekişi artsın diye. Duman atmasını engelleyen sistemi engelleyince nasıl duman atmayacak ? Neden duman atar, araştırıyormuyuz, hayır. Neden egr iptalinde çekiş artıyor ? Artmıyor, hatalar zinciri nedeni ile kayıp gücün bir kısmını geri kazanıyoruz. Egr iptali yerine hatanın özüne inilince duman atma zaten ortadan kalkıyor. Üstad bir düzeltme yapmak istiyorum. EGR sistemi yanmış yakıtın gazını yani egsoz gazını yanma odasına geri çevirir. Sebebi ise hava kirliliğini engellemek içindir. Peki EGR bunu nasıl yapıyor; Azot gazı soluduğumuz havanın %70-80'ni oluşturur ve bu haliyle zararsızdır. Ancak oksijenle birlikte yüksek basınç ve sıcaklığa maruz kalırsa zehirli azot gazları oluşur. Motor yanma odaları, yüksek basınç ve sıcaklığın olduğu yerlerdir. Basınç düşürülürse yada sıcaklık düşürülürse araçta performans değişiklikleri gözlemlenir. İşte EGR sistemi bu performansı düşürmeden daha az oksijeni azotla birleştirmek için yanmış hava yakıt karışımından oluşan azot yani egsoz gazının %5-%15 lik kısmını egsoz sisteminden alıp tekrar yanma odasına çevirerek azotun daha az oksijenle o yüksek basınç ve sıcaklığa maruz kalmasını sağlar. Bu sayede daha az zehirli azot gazı oluşumu sağlanarak egsoz dan atılır. Egr iptalini sayesinde çekişin artmasına gelince de aslında yanma odasına daha fazla oksijenin bulunması performansı arttırır çünküğ daha kaliteli yakıt-hava karışımı yanma odasına gitmektedir. düzenleme: ama katılıyorum. aracın duman atma v.s. problemlerini kamufle için egr iptali olayı kullanılmamalı. bende bu aralar bunu düşünüyorum aslında denk geldi. rolanti sorunlarım için EGR iptali önerildi forumda bu sebeple karar veremedim daha. 10 Kasım 2012 tarihinde Taner Kızılkor tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Taner Kızılkor 10 Kasım 2012 Paylaş 10 Kasım 2012 Yaklaşık 3 sene önce aracımın egr sini iptal ettirmiştim.Bizim araçların egr leri araya plaka koyularak iptal ediliyor.Bende istanbulda güvenilir,isim yapmış dizel ustalarından birine iptal ettirdim.4 gündür aracımın çekişinde inanılmaz bir düşüş tekleme siyah duman atma problemleri başladı.Hemen ustalarıma gösterdim.Önce enjektörlerden şüphelendiler.Hepsi sağlıklı çıktı.Sonra motor ustası subaplarından kaynaklanıyor dendi.Üst kapak açıldı ve tahmin edildiği gibi sübapları gitmişti.Sübapların gitme sebebide sübapların arasına metal parçaların girmesiymiş ve bu parçaların egr deki plakanın erimesinden dolayı olduğunu gördük.Sonuç olarak motor rektefiyeye gitti silindir conta ısıtma bujisi subaplar vs. değişti.Yaptığım masraf 1000 lirayı geçti.Üstelik aracım henüz 145.000 kmdeyken.Siz siz olun eger egr iptal ettiricekseniz kesinlikle kalın ve bakır plaka koyulmasını söyleyin.Herkese iyi forumlar.. Çok geçmiş olsun Okan Bey. Ayrıca burada paylaşıp bizleri uyardığınız içinde teşekürler. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 10 Kasım 2012 Paylaş 10 Kasım 2012 Vesile ile egr, duman sebebi değildir, sonuçtur; sorunlu trafik+kalitesiz yakıt vb. ile aşırı kurumlanan sistemin çalışmasındaki aksalklıklar ile dumanın artmasıdır. Bazı markalarda, egr parçaları motorda varken sistem yazılımdan kapatılmıştır, ford da mesela (belgesi ile bildiğimiz) mondeo mk3 tdci da, yazılım güncellenince , egr yazılımsal iptal olmaktadır. 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 10 Kasım 2012 Paylaş 10 Kasım 2012 Doğru, yanamayan gazların geri dönüşümü diye düzeltiyorum 1 Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 10 Kasım 2012 Paylaş 10 Kasım 2012 Abdurrahman, yanmıştır o hangisi köpük mü kola kutusundan çakma yaptığım conta mı? Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 10 Kasım 2012 Paylaş 10 Kasım 2012 (düzenlendi) EGR yanma sıcaklığını düşürür, piston kafa ve süpap sıcaklığını düşürür. EGR iptal edilince motor daha sıcak çalışır. Dumanla da alakası pek yok bence. Servet Hoca2nın dediği gibi duman bir sonuç. Benzinli araçta da var egr. 10 Kasım 2012 tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 10 Kasım 2012 Paylaş 10 Kasım 2012 egr iptalinde benim 2 sebebim var, azda olsa güç artışı istiyorum, kurum oluşumuna etkisini bertaraf etmek istiyorum. 1 Yorum bağlantısı
Okan Balcı 10 Kasım 2012 Yazar Paylaş 10 Kasım 2012 ben egr iptalimden memnunmuydum? evet hemde çok memnundum yaklaşık 70 bin km bu şekilde aracımı kullandım.Her zaman aracımın üstüne titreyen biriyim.Ama bu yaşadığım olaydan sonra egr dende çok sevdiğim aracımdanda inanılmaz soğudum ve psikolojim bozuldu.Sabahları aracıma binerken acaba normal çalışıcakmı?Acaba beni yolda bırakırmı diye düşünmekten kendimi alamıyorum. Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 10 Kasım 2012 Paylaş 10 Kasım 2012 değerli bilgiler için teşekkürler. Aklımıza gelmeyen bir durum 1 Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 10 Kasım 2012 Paylaş 10 Kasım 2012 Yukarıda mesajımda yazmıştım nasıl egr iptali yaptığımı..Bu konuyu okuduktan sonra hiç hesaba katmadığım ''egsoz gazı ısısının eseri'' ni görmek için bugün egr söküldü, koymuş olduğum zavallı plakacık aşağıdadır..Allahtan Egr borusunun ucunu körlemiştim bahsettiğim poliuretan köpükle de yanan parça motora ulaşamadı...Bu gün 2-3 mm kalınlığında metal bir plaka ile tekrar körledim egr'yi... Resimde, egsoz gazının, 2 kat halinde kola kutusundan imal parçayı nasıl yaktığı görülüyor...Gerçekten bu kadar ısınabileceğini tahmin edemedim..Sonuçta koyduğum parça alüminyumdu ve erime ısısı 660 derece...Galiba ucuz atlattık, başlığı açan arkadaşa teşekkür ederim 4 Yorum bağlantısı
Okan Balcı 10 Kasım 2012 Yazar Paylaş 10 Kasım 2012 poliuretan köpükle kapatmamış olsaydınız büyük ihtimalle benim başıma gelenler sizin başınızada gelecekti.Gerçekten ucuz atlatmışşınız.Benim yaşadığım olaylar umarım başka kimsenin başına gelmez. 2 Yorum bağlantısı
Turkay Enez 10 Kasım 2012 Paylaş 10 Kasım 2012 (düzenlendi) Bu sefer ki plaka demir anladığım kadarıyla... Erime derecesi:1539 derece... Bu kez işlem tamam gibi... Peki contalama da sıkıntı olmasın. Aradan gaz kaçmıyor mu? Ya da yanmaz sıvı conta falan mı kullandın? Köpükle, boruyu doldurmuştun değil mi? Yukarıda mesajımda yazmıştım nasıl egr iptali yaptığımı..Bu konuyu okuduktan sonra hiç hesaba katmadığım ''egsoz gazı ısısının eseri'' ni görmek için bugün egr söküldü, koymuş olduğum zavallı plakacık aşağıdadır..Allahtan Egr borusunun ucunu körlemiştim bahsettiğim poliuretan köpükle de yanan parça motora ulaşamadı...Bu gün 2-3 mm kalınlığında metal bir plaka ile tekrar körledim egr'yi... Resimde, egsoz gazının, 2 kat halinde kola kutusundan imal parçayı nasıl yaktığı görülüyor...Gerçekten bu kadar ısınabileceğini tahmin edemedim..Sonuçta koyduğum parça alüminyumdu ve erime ısısı 660 derece...Galiba ucuz atlattık, başlığı açan arkadaşa teşekkür ederim 10 Kasım 2012 tarihinde Turkay Enez tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts