Ertan Çabuk 8 Kasım 2012 Paylaş 8 Kasım 2012 Mehmet Hocam Güzel bir anlatım olmuş teşekkür ederim. Retine olayını bilmiyordum ama bildiklerim; 1. Gece Kar Tipisi veya yoğun kar yağışı 2. Sis dışında bir halta yaramadığı, Ayrıca kuvvetli ışığın etraftan gelecek tehlikeleri görememe gibi bir risk taşıdığına da yaşayarak (köpeğe vurarak) şahit oldum Bir konuya daha dikkat çekmek istiyorum. Özellikle duble yolların yapımından sonra satıh kaplama üzerine serilen sıcak asfalt çok az pürüzlü bir zemin teşkil ettiğinden karşıdan gelen araçların veya sizin aracınızın aydınlatmaları ile bir ayna görevi görüyor. özellikle de etrafta bariyer, viraj işaretleri gibi çok miktarda yansıtıcı varsa. Bazan kendimi gecekulübünün önünde gibi hissediyorum Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 8 Kasım 2012 Paylaş 8 Kasım 2012 Ruhan hocam ben kendi sıkıntımı dile getirmeye çalıştım.Sisler yağmurlu havalarda gerçekten benim için sıkıntı oluyor belki gözlerimde problem var ondandır. bende sizin gibiydim, gece karşıdan konvoy geliyor sanırken gele gele bir araba çıkıp geliyordu...doktora gittim, astigmat çıktı, 20 yıldan beri astigmat gözlüğü kullanıyorum, rahat ettim 1 Yorum bağlantısı
Berk Karatan 9 Kasım 2012 Paylaş 9 Kasım 2012 Mehmet hocam öncelikle konuya değindiğin ve bilgilendirdiğin için teşekkürler, şahsen tamamen size katılıyorum... Sis farı kullanmayalım, kullananları uyaralım Bir etikette böylemi yaptırsak (Türk milleti değilmi gören inadına açar) böyle olsa... 1 Yorum bağlantısı
Misafir 9 Kasım 2012 Paylaş 9 Kasım 2012 Sis farının yağmurda farkedilmek dışında bir işe yaraması mümkün değil. Ancak farkedileyim derken, özellikle zemin su ile kaplı ise, ışık yansıması ile karşı tarafın gözleri kamaşacak duruma geliyor. Kuru havada yakanları zaten konuşmak gereksiz. Hatta arka sisler bile gayet rahatsız edici oluyor. Kendileri yakanlar, karşı taraf yakınca da dah müsammahalı oluyorlar galiba. Sis farı yakanı itiraz edeni pek nadir görüyorum. Gerçekten sisli bir ortamda sis farı kullanılacaksa, farları parka alıp, sislerle gidildiğinde gerçekten faydası olur. Alttan aydınlatılan yol sürücüye biraz daha görüş mesafesi sunar. Ancak normal farı da yaktığınızda sis farının etkisi sıfırlanır. Hatta sis duvara döner. Far yakmadan gitmek, siste far yakıp gitmekten daha iyidir de karşı tarafa görünür olmayı unutmamak gerek:) Ayrıca yoğun karyağışlı ortamlarda, far şiddetini düşürmek, özellikle aydınlatmaların olmadığı yollarda yağan karın parlamasını engeller. Sis farları yine bu durumda çok işe yarar. Bir de otomobil üreticileri benim hiç de beğenmediğim bir özelliği ekleyerek sis farlarını daha çok kullanılır hale getirdiler. Dönüşlerde dönüş yönündeki sis farının yanması ile dönüş esnasındaki karanlık noktalar aydınlatılmaya çalışılıyor. Oysa ki, 95-96 Infinitileri bilenler dikkat etmişlerdir. Aracın tamponunda sis farının yanında hafifi köşebent dönen viraj içi aydınlatma lambaları vardı. 15 sene sadece Infiniti ve Nissanlarda gördüğüm bu özellik Avrupalı otomotiv üreticileri tarafından yeniden keşfedildi ve maliyetlerden dolayı galiba ekstra bir donanım yerine sis farları kullanılarak estetikten yoksun bir opiyon eklenmiş oldu. Saygılarımla., Yorum bağlantısı
Servet Aydın 10 Kasım 2012 Paylaş 10 Kasım 2012 Sabaha karşı saat 5 sularında İstanbul dan Çanakkale ye saatte max.40~50 km hızla ve sadece sis lamlaları ile 80km yol yapmışlığım var.Sis o kadar yoğunduki farları hiç açamamıştım.Sislerimde 3000K ampul kullandığım içinde çok şanslıydım... Fx-R'lerin sisli havalardaki aydınlatması çok berbatmış, biliyon dimi Yorum bağlantısı
Turkay Enez 10 Kasım 2012 Paylaş 10 Kasım 2012 Sis lambası ampulü orjinal olmalı. Sisli havada olmazsa olmazlardandır. Ve çok işe yarar. Geçen yıl otobanda (bolu-ankara arası) sağlam sis olduğu bir günde, sisleri beyaz xenon olanlar tıngır mıngır giderken, orjinal 35w h8 ampullü ben, sol şeridin sahibi olarak ilerleyebiliyordum... Sis lambası sisli havalar dışında ara sokaklarda çok düşük hızlarda da kullanılabilir. Orda da işe yarar. Bunun dışında yağmurlu havalarda kullanılmamalı. Çünkü ıslak asfalttan yansıma yapıyor ve kısalarla birlikte yakılınca karşıdan gelen sürücülerin gözünü yormaktan başka bir işe yaramaz... Yorum bağlantısı
Servet Aydın 10 Kasım 2012 Paylaş 10 Kasım 2012 Sen öyle diyorsan doğrudur abi peki ; Gebze-Tuzla arası sisli havalarda FX-R ler çok iyi aydınlatıyormuş bu doğru mu abi? İşte bi denemek gerek kongoo'da. işe yaramazsa atarız bizim hurdaların içine Yorum bağlantısı
Savaş Değişli 10 Kasım 2012 Paylaş 10 Kasım 2012 Güzel bir konuya değinmişsin hocam teşekkürler. Ben sadece uzun yolda gündüzleri kullanıyorum,ön sislerim bağımsız çalışıyor,arka sisleri açmadan gündüz farı niyetine... Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 10 Kasım 2012 Paylaş 10 Kasım 2012 Güzel bir konuya değinmişsin hocam teşekkürler. Ben sadece uzun yolda gündüzleri kullanıyorum,ön sislerim bağımsız çalışıyor,arka sisleri açmadan gündüz farı niyetine... aman hocam, bir gün rastlarlarsa yazarlar... 1 Yorum bağlantısı
Ayhan Sırtıkara 10 Kasım 2012 Paylaş 10 Kasım 2012 Yeni A6larda sisler farın içerisinde tamponda yok ve yanları aydınlatıyor keşke tümünde farın içinde olsa artizlik için yakanlar ne yapardı acaba Yorum bağlantısı
Savaş Değişli 21 Kasım 2012 Paylaş 21 Kasım 2012 aman hocam, bir gün rastlarlarsa yazarlar... Ruhan abi batıda yapmıyorum zaten,buralarda muşa bingöle gideeğim zaman yapıyorum:)Buralarda da memur olduğumuzu anlıyorlar ses çıkartmıyorlar sağolsunlar 1 Yorum bağlantısı
Mahmut Şahin 21 Kasım 2012 Paylaş 21 Kasım 2012 en fecisi gece önünüzde arka sis lambası yanan bir arabanın seyretmesi. bir müddet sonra gözünüze çomak sokuluyormuş gibi oluyor. hatta o arabayı sadece kırmızı bir nokta olarak görmeye başlıyorsunuz. hadi ön sis farı yakanları bir yere kadar anlayabilirim de (hiç olmazsa karşıdan cıvvvvvv deyip birkaç saniye içinde geçip gidiyor nasılsa) gereksiz arka sis farını yakanlara sollayana kadar dua ediyorum. Yorum bağlantısı
Recommended Posts