Önder Kuru 2 Kasım 2012 Paylaş 2 Kasım 2012 Çok fazla yazmak istemiyorum ama kayınçomun 1999 ghia hb focus'ta küçük bir sorun vardı(eksantrik kayışıyla ilgili) yaptırdıktan sonra tamirci arkadaşım denemek için bi basalım dedi, lpg'de ve lpg enjektörleri tam randımanlı çalışmamasına rağmen yaklaşık 6800 devirde 160 km hıza çıktı 3. viteste... Ben herhangi bir Getz'in 3 viteste 160 görebileceğini sanmıyorum ayrıca görse bile 4 ve 5. vitesleri görebilecek bir motoru kalabileceğini sanmıyorum... Aracımızı tamir eden usta 1,6 zetec motorların 100 beygir olmasına rağmen birçok 120-130 beygirlik araçlarla rahat kafa tuabileceğini bahsetmişti... Ancak uzak durmak isteyeceğim tek araç(getz boyutlarında) suzuki YRV turbo'dur. Araç 1.3 turbo beslemeli 130 beygir ve performansına bizzat şahit olmuş tanıdıklarım var... Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 2 Kasım 2012 Paylaş 2 Kasım 2012 Hangi viteste kaç km hız gördüğünün bir önemi yoktur... Benim kullandığım 3 ayrı 2000 motor araç 3. viteste en fazla 130 yapar.. Bu kötü olduğu anlamına gelmez.. 3 ile 155 yapan da iyi demek değildir.. Önemli olan, ne kadar sürede bu hıza ulaştığıdır.. Maksimum hızıdır.. Yorum bağlantısı
Misafir 2 Kasım 2012 Paylaş 2 Kasım 2012 Hangi viteste kaç km hız gördüğünün bir önemi yoktur... Benim kullandığım 3 ayrı 2000 motor araç 3. viteste en fazla 130 yapar.. Bu kötü olduğu anlamına gelmez.. 3 ile 155 yapan da iyi demek değildir.. Önemli olan, ne kadar sürede bu hıza ulaştığıdır.. Maksimum hızıdır.. Katılıyorum. Araba kullanmayı öğrendiğim 74 model pug 504 1. viteste tam 80 yapardı. O teze göre şu an üzerine araba yok Yorum bağlantısı
Önder Kuru 2 Kasım 2012 Paylaş 2 Kasım 2012 (düzenlendi) Aslında aynı şeyi söylüyoruz 3. viteste 160 km hıza çıkan araç doğal olarak maksimum hıza da ulaşacak keramete sahiptir, ve tabi ki hızlanma süresi; 3. viteste 160 göreceğimizden bu hıza kadar kalkış hariç sadece 2 kez vites değiştireceğimizden (muhtemelen getz'te 4'ü de görmek isteyecek) daha kısa sürede hızlanabiliriz gibime geliyor? Gerçi araç chipliymiş 130 beygirmiş filan ama maalesef şanzıman aynı olduğu için o gücü tekerlere tam aktarabileceğini de sanmıyorum açıkçası! 3. viteste 130'tan fazla yapamayan 2.0 araç olacağını pek sanmıyorum ancak araç 6 yada 7 vites falan değilse... Kullandığınız 3. viteste 130'dan fazla yapamayan araçlar nelerdi merak ettim? Ayrıca bahsettiğim şey tez değil bir tespittir, anlatmaya çalıştığım ise 3. vites dişli oranıyla 160 Km hıza ulaşabilmesidir. 74 model değil 72 model opel rekord da 1. viteste inanılmazdı çünkü 4 vitesti muhtemelen sizin "pug" da öyle... Elbette hızlanma süresi önemli ancak 407-getz "kapışması"nda Drag söz konusu değil seyir esnasında yaşanan bir olay, dolayısıyla Getzçi'nin karşılaştığı eğer (benim bizzat gördüğümden dolayı 1999-2005 arası) focus olsaydı tahminim bir süre sonra motor sesinden ve aracın o hızlardaki güvensizliğinden plakayı okuyamayacak mesafede kalırdı gibime geliyor... Vites oranları, beygir nedir, tork nedir vs. biraz okuyun bence. okumadığıma nasıl kanaat getirdiniz? 2 Kasım 2012 tarihinde Önder Kuru tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Halis Parlak 2 Kasım 2012 Paylaş 2 Kasım 2012 Hangi viteste kaç km hız gördüğünün bir önemi yoktur... Benim kullandığım 3 ayrı 2000 motor araç 3. viteste en fazla 130 yapar.. Bu kötü olduğu anlamına gelmez.. 3 ile 155 yapan da iyi demek değildir.. Önemli olan, ne kadar sürede bu hıza ulaştığıdır.. Maksimum hızıdır.. Jetta da 0-100 km > 9.1 saniye. Araç içinde 3 kişi vardı bagaj boştu. http://www.dailymotion.com/video/xqz3ab_jetta-2-0-tdy-140-hp-0-100-km-testi_auto Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 2 Kasım 2012 Paylaş 2 Kasım 2012 Aslında aynı şeyi söylüyoruz 3. viteste 160 km hıza çıkan araç doğal olarak maksimum hıza da ulaşacak keramete sahiptir, ve tabi ki hızlanma süresi; 3. viteste 160 göreceğimizden bu hıza kadar kalkış hariç sadece 2 kez vites değiştireceğimizden (muhtemelen getz'te 4'ü de görmek isteyecek) daha kısa sürede hızlanabiliriz gibime geliyor? Önder Bey çok yanılıyorsunuz... Tam tersi, o hıza 4. viteste ulaşan araç daha seri olur.. Bir aracın vites oranları ne kadar uzun ise, o araç o kadar hantal demektir.. Seri olması istenen tüm araçlarda vites oranları kısadır.. 3 ile en fazla 130 yaparlar... Yürüyebilen her focus, 3. viteste 150'yi görebilir, ama 4 ve 5. viteste 180'i geçemeyebilir.. Sizin gördüğünüz de 160 değil en fazla 150'dir. Çünkü daha fazlası teknik olarak mümkün değil, görüyorsanız, ya kadran hatalı yada lastik ölçüleri hatalıdır. Yorum bağlantısı
Serhat Çerçi 11 Kasım 2012 Paylaş 11 Kasım 2012 Sıradan motora ve güce sahip araçlarda vites oranları ne kadar kısa ise hızlanma o kadar çabuk olur. Corvette ferrari lamborghini gibi süper spor araclar çok yüksek beygir/ağırlık oranına sahip olduklarından diğer araçlara göre daha uzun şanzıman oranlarına sahip olabilirler ve buna rağmen çok daha kısa zamanda hızlanırlar. Aslında o motor gücüne göre o oranlar kısa sayılabilir. Araçların hangi viteste kaç yaptığı degil o hıza ne kadar sürede çıktığı önemlidir. Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 23 Ocak 2013 Yazar Paylaş 23 Ocak 2013 407 nin şanzumanı yapıldı ve motor gücü 160 bg oldu. Aynı getz aranıyor 2 Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 30 Ocak 2013 Yazar Paylaş 30 Ocak 2013 Evet, bugün ışıklarda ben, passat 2.0 tdi ve hundai yanyana geldik. Çok komikti ama herkes birbirine bakıp sonra ışığa kitlendik (mevki şehir ici trafikten uzak yayaların pek olmadığı bir yer) Yeşil yandı :O Benim haram beygirler bir bağırdı, 3. Vitese geçtiğimde passat 1 boy gerideydi, hundai i görmedim bile. Sonraki ışıklara (yaklaşık 400m) iki boy kadar farkla ilk ben geldim, sonra solda döndüm. Vesile ile kimseyi tehlikeye atmadan küçük bir drag oldu sonuç mutlu etti gidişi çok iyi oldu 3 Yorum bağlantısı
Guest Feti Ercan 30 Ocak 2013 Paylaş 30 Ocak 2013 Evet, bugün ışıklarda ben, passat 2.0 tdi ve hundai yanyana geldik. Çok komikti ama herkes birbirine bakıp sonra ışığa kitlendik (mevki şehir ici trafikten uzak yayaların pek olmadığı bir yer) Yeşil yandı :O Benim haram beygirler bir bağırdı, 3. Vitese geçtiğimde passat 1 boy gerideydi, hundai i görmedim bile. Sonraki ışıklara (yaklaşık 400m) iki boy kadar farkla ilk ben geldim, sonra solda döndüm. Vesile ile kimseyi tehlikeye atmadan küçük bir drag oldu sonuç mutlu etti gidişi çok iyi oldu Adam yarışmamıştır Bazen benimle de kendi kendine yarışanlar oluyor. Bazende ben kendi kendime yarışıyorum. Yorum bağlantısı
Serdal Soysal 30 Ocak 2013 Paylaş 30 Ocak 2013 Gözün aydın Furkan hocam Konu başlığını değiştirelim istersen 1 Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 30 Ocak 2013 Yazar Paylaş 30 Ocak 2013 Adam yarışmamıştır Bazen benimle de kendi kendine yarışanlar oluyor. Bazende ben kendi kendime yarışıyorum. Bilmem bana pek yarışmıyor gibi gelmedi Bu arada passat bir önceki kasa 140 bg lik olanlardandi Gözün aydın Furkan hocam Konu başlığını değiştirelim istersen Eyvallah, başlık üzüyordu olarak değişebilir Yorum bağlantısı
Ayhan Sırtıkara 30 Ocak 2013 Paylaş 30 Ocak 2013 Furkan eskiden yolların hakîmi azdı, şimdi çok. Focuslar Mondeo ile gelemezlerdi Turbo benzinliler çıktı işler karıştı kimde ne var bilinmez oldu. 2 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 31 Ocak 2013 Paylaş 31 Ocak 2013 Bende saygı duyarım. hemen yol veririrm. Genelde zaten hep babamın arabasını kullanıyorum onda rahattım gaza basmak konusunda. Ama birgün ben 140la giderken bir Tır çekicisi arkama gelince yol vermiş ve beni geçişini hayretle izlemiştim Hahaha sen daha baba çekici görmemişsin, yol istemezler genelde, geçildiğini sonradan farkedersin, öyle manyak tırlar varki çoğu arabaya tokadı basar Kısaca iki videoda açıklamak istiyorum,en basitinden amerikan araçları halen ve ısrarla az vites kullanıyorlar.Misal 4 vitesli spor arabaları bile var,Tamam arabalar yükske hızlara çıkıyor ama uzun sürüyor çıkması... Mesela bu Corvette ZR1 1.viteste 110 görüyor ve araba 6 vites,DSG 1.6 Golfler bile 7 ileri ordan paha biçin siz Buda Drag yarışı: Burda en fazla beygir gücü olan araç corvette Sonuç olarak herşey motorda bitmiyor aktarma organlarında bitiyor... Tesla ile gelip alayına 200 e kadar tokadı basacaksın, 2 vites otomatik, 0-100 3.7 sn. hadi bakalım, geçerken seni duyamamalarıda cabası Yorum bağlantısı
Mehmet Emin Taşdelen 31 Ocak 2013 Paylaş 31 Ocak 2013 Kısaca iki videoda açıklamak istiyorum,en basitinden amerikan araçları halen ve ısrarla az vites kullanıyorlar.Misal 4 vitesli spor arabaları bile var,Tamam arabalar yükske hızlara çıkıyor ama uzun sürüyor çıkması... Mesela bu Corvette ZR1 1.viteste 110 görüyor ve araba 6 vites,DSG 1.6 Golfler bile 7 ileri ordan paha biçin siz Buda Drag yarışı: Burda en fazla beygir gücü olan araç corvette Sonuç olarak herşey motorda bitmiyor aktarma organlarında bitiyor... Beyaz araba kalkış yaptıktan sonra neden yarışmaktan vazgeçti ki? Yorum bağlantısı
Misafir 31 Ocak 2013 Paylaş 31 Ocak 2013 Evet, bugün ışıklarda ben, passat 2.0 tdi ve hundai yanyana geldik. Çok komikti ama herkes birbirine bakıp sonra ışığa kitlendik (mevki şehir ici trafikten uzak yayaların pek olmadığı bir yer) Yeşil yandı :O Benim haram beygirler bir bağırdı, 3. Vitese geçtiğimde passat 1 boy gerideydi, hundai i görmedim bile. Sonraki ışıklara (yaklaşık 400m) iki boy kadar farkla ilk ben geldim, sonra solda döndüm. Vesile ile kimseyi tehlikeye atmadan küçük bir drag oldu sonuç mutlu etti gidişi çok iyi oldu Hadi gözün aydın... Yorum bağlantısı
Taner Gündüz 1 Şubat 2013 Paylaş 1 Şubat 2013 (düzenlendi) 2007 yılında bir gol 3 üm vardı. 1.9 tdi 110 luk. bizim sitede nakliyeci bir arkadaşımında düz vites 2.0 hdi 407 si vardı. o zamanlar dumanlı chip yeni yeni harlanıyordu. o yaptırdı chipi. ben epey bi tuzlu olduğu için o aralar yanaşmadım. işe her sabah ve akşam aynı yolu kullandığımızdan beraber gidip gelirdik. 160 hp olsada aracı ben onun tamponun tozunu çok almıştım.. vesile ile o tampon tozu yüzünden aracını sattı 3.0 dizel chrysler 300 c aldı bu oyuna böylelikle bir son vermişti ne günlerdi güzel arabaydı vesselam. az kahrımı çekmedi 310 bin kmde satmıştık. an itibari ile aradan tam 6 sene geçti. çok aradım aynı özellikte bir tane bulabilirmiyim diye çok aradım arıyorum ama bulamıyorum. 1 Şubat 2013 tarihinde Taner Gündüz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 1 Şubat 2013 Yazar Paylaş 1 Şubat 2013 Kesin karar verdim C320 3.200cc V6 yı alacağım, 407'nin adı çıktı artık dilinizden düşmez 2 Yorum bağlantısı
Taner Gündüz 1 Şubat 2013 Paylaş 1 Şubat 2013 Kesin karar verdim C320 3.200cc V6 yı alacağım, 407'nin adı çıktı artık dilinizden düşmez bugün babamın arabası ile bir c320 takas istiyordu Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 1 Şubat 2013 Yazar Paylaş 1 Şubat 2013 bugün babamın arabası ile bir c320 takas istiyordu Babanızın arabası nedir, C320 si olan benim araçla takas etsin Yorum bağlantısı
Taner Gündüz 1 Şubat 2013 Paylaş 1 Şubat 2013 (düzenlendi) http://www.sahibinde...104290449/detay kendisi fiyat konusunda bayağı bir uçtuğu için bize pek münasip gelmedi 1 Şubat 2013 tarihinde Taner Gündüz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 1 Şubat 2013 Yazar Paylaş 1 Şubat 2013 http://www.sahibinde...104290449/detay kendisi fiyat konusunda bayağı bir uçtuğu için bize pek münasip gelmedi Evet bayağı uçmuş, ben zaten LPG siz alacam, takarsam PRINS VSI-2 OBD olandan takarım. Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 24 Mayıs 2013 Yazar Paylaş 24 Mayıs 2013 Şaka maka Bu GETZ'in sahibine buradan teşekkür ediyorum, bana C320 aldırdı. Allah razı olsun 3 Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 24 Mayıs 2013 Yazar Paylaş 24 Mayıs 2013 1.4 benzinli era benim focusa da kafa tutuyor napıyım abi focusu satıp e200 komp. mü alsam. Al al Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 24 Mayıs 2013 Yazar Paylaş 24 Mayıs 2013 1 sene sonra 2000 2001 avant. komp. alacağım abi kafaya koydum az para biriktireyim de İnşallah alırsın. Allah gönlüne göre versin kardeşim. Yorum bağlantısı
Recommended Posts