Tahir İlter 27 Ekim 2012 Paylaş 27 Ekim 2012 Valla kapışmak isteyene yol veriyorum sonuçta tanımadığım adam litresi neredeyse 5 lira olan benzinden değerli değil benim için hele arabamdan hiç hiç değerli değil Allah yolunu açık etsin bassın gitsin... 2 Yorum bağlantısı
Zafer Ayvacı 27 Ekim 2012 Paylaş 27 Ekim 2012 Ben de kafa tutana yol veriyorum yav. Işıklarda minibüslere falan hayatta acımam ama... 2 Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 27 Ekim 2012 Paylaş 27 Ekim 2012 Sizin için yolda ne kadar getz görürsem tokatlayayım bari .intikam olsun Faruk abi kralsın Bu arada bayram da çok kilo aldım tanıdık dietçi var mı Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman 28 Ekim 2012 Paylaş 28 Ekim 2012 Furkan çok fazla sıkıntı oluşturabilecek bir durum değil... Ben'de yazılım varken (128ps) benide epey zorlamıştı bu ASD'li Getz.. gerçi kesin oda yazılımlıydı.. Dumanı basa basa gidiyordu.. 210km. hıza kadar beraberce yürüdük.. ne o beni ayırabildi ne ben onu.. Gelelim bu duruma şuan 90ps. olarak stock yazılımı kullanıyorum. Biliyorsun bizim Mertcan'dada 2.0 HDI var.. geçenlerde yol müsait olunca birbirimizden anlaşma yapmadan bağımsız olarak gaz pedalına dokunduk. oda 1.6 tdci karşısında epey zorlandı, bazı noktalarda gerilerdede kaldı, geçecek gibide oldu.. Bu işler çok belli olmuyor, zaman zaman böyle şeylerin yaşanması gayet normal, hava filtren, yağın, Turbo ve elemanlarında sıkıntı yoksa her daim ne Getz geçebilir seni, nede Focus 1 Yorum bağlantısı
Mert Can Üzger 28 Ekim 2012 Paylaş 28 Ekim 2012 Senle bir ara bi deneyelum su araclari... Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 28 Ekim 2012 Paylaş 28 Ekim 2012 Bana rastlama Hocam rastlarsam siz 160km hızın üstünde gidiyorsanız sizi takip ederim. Altındaysanız yakarım uzun çekilirsiniz Yorum bağlantısı
Fatih Keskin 28 Ekim 2012 Paylaş 28 Ekim 2012 Senle bir ara bi deneyelum su araclari... Len ben sana satarken arabayı herkesi tokatlıyordu ne yaptın sen baksana İlteber bile tokatlamış seni. 1 Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 28 Ekim 2012 Paylaş 28 Ekim 2012 Nice toroslar geçti beni, hiç umrumda olmadı. 2 Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 28 Ekim 2012 Paylaş 28 Ekim 2012 Len ben sana satarken arabayı herkesi tokatlıyordu ne yaptın sen baksana İlteber bile tokatlamış seni. İlteber bile derken abi şöförlük farkı işte Yorum bağlantısı
Mert Can Üzger 28 Ekim 2012 Paylaş 28 Ekim 2012 (düzenlendi) Len ben sana satarken arabayı herkesi tokatlıyordu ne yaptın sen baksana İlteber bile tokatlamış seni. Canına okumuşsun arabanın. Araba bana geçti de biraz sevgi, merhamet ve bakım gördü... Tüm forum huzurunda dile getirmek istiyorum; Fatih Keskin Abi'den araba maraba almayınız sakın !!! 28 Ekim 2012 tarihinde Mert Can Üzger tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 28 Ekim 2012 Paylaş 28 Ekim 2012 Ülen tüm ekip siyah gözlüklü ...ne ayaksınız... 3 Yorum bağlantısı
Tahir İlter 28 Ekim 2012 Paylaş 28 Ekim 2012 Tırt pejo işte, mondeo olaydı yimezdi tokadı. Benzinli getz bile hiç fena gitmiyor, belli bir hıza kadar gayet normal. Dedemde vardı fena gidiyor araç ama zerre güven yok.Sanki tabure üstünde araba kullanıyorsun hissi var arabada her an altından fırlayıp bir yerlere patlayacak gibi. Yorum bağlantısı
Mert Can Üzger 28 Ekim 2012 Paylaş 28 Ekim 2012 2 sene önce kaza yaptığımda sigorta şirketi tarafından 1.4 benzinli otomatik vites getz tahsis edilmişti. Kavşağı dönerken frene dokunmamla attığım spinin verdiği zevki başka hiç bir arabada alamadım... Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 28 Ekim 2012 Yazar Paylaş 28 Ekim 2012 2 sene önce kaza yaptığımda sigorta şirketi tarafından 1.4 benzinli otomatik vites getz tahsis edilmişti. Kavşağı dönerken frene dokunmamla attığım spinin verdiği zevki başka hiç bir arabada alamadım... Mesaj kutun dolu Mert Can hocam senin emanet bizim damatta, iletişim bilgilerini mesaj ile yollayacaktım olmadı.... Yorum bağlantısı
Can Çeralp 28 Ekim 2012 Paylaş 28 Ekim 2012 Sonuçta dizel araba, dizel arabanın isterse 5.0 motoru olsun hiç. Dizelin anlamı ekonomi, ama performans hız istersen 1.6 benzinli bir araba al bak senin o 2.0 dizel tozuna yetişe biliyor mu. Benzin çabuk yanıdığı için fırlar her türlü ama dizel gaza basarsın 5 .6 saniye turboyu açsa da süratlense diye beklersin. Devir çevittiremezsin 240 kadranı varsa 170 basarsa diye dua edersin. Ama benzinli öylemi benzinli arabanın kadranın da 260 mı yazıyor veya 240 mı yazıyor isterse araç 15 yaşına gelsin her türlü vurur hızı. Benim amcanın 1994 opel vectra'sı var, 94 de sıfır almıştı arabayı oğluda kullanıyo resmen arabanın canını çıkardılar baba oğul yağ bakımı olsun su bakımı olsun hiç ilgilenmezdi . 18 senedir kullanıyo. geçen gün istanbula gittik beraber araba benzinli lpg yok otobanda araba 210 220 den aşşağa inmedi. Bende de mondeo 2.0 16v benzin/lpg var. Araba benzine aldığmda zaptedemiyorum, lpgde de güçlüde benzinde kafa kaldırıyor. niye tırt olsun 116 bmw 10 tane Fiestayı arkasına bağlar çeker Müsadenizle düzeltiyorum bazı bilgileri; Dizeli de benzini de istediğiniz hızda yakarsınız. Sadece farklı basınçlarda farklı yanma sürelerinde farklı verimlilikler elde edersiniz. Dizel yanma haline geç ulaşır ama yanma hızını istediğiniz gibi ayarlayabilirsiniz. Hatta geniş bir devir aralığında hem konfor hem de daha yüksek performans için püskürtülen yakıt bir kerede değil, piston en aşağı inene kadar püskürtülmeye devam edecek şekilde ayarlanır. Dizellerin devri az çevirmesi sebebi çok yüksek kuvvet oluşturmaları ve bütün kuvvetin kütle (bizim durumumuzda bu kütle motor bloğu ve pistonlar oluyor) tarafından hazmedilmesinin daha fazla zaman alması, bu yüzden de biyel kollarının uzun olması ve hacmin enine değil dikine olmasındandır. Kısacası motorun fiziki yapısı kuvvetten daha güzel yararlanabilecek bir hale getirildiği için devri düşük tutulmuştur. İsterseniz sadece beygire yönelik bir V tipi dizel motor tasarlarsınız 8000 devir çevirir. Ekonomideki temel avantajı da oldukça geniş bir devir aralığında sabit basınçtaki havayı yüksek verimlilikle yakabilmesidir. Benzinli motorlarda giren havanın yakıtla birlikte artması gerekir, bu yüzden daha az bir devir aralığında verimlidir. Performans konusuna gelince; ister benzinli motor kullanın, ister dizel, isterse de elektrikli. Aynı beygire sahiplerse, aynı ağırlıkta ve şartlarda bir yükü taşıyacaklarsa ve de en yüksek beygirlerine verdikleri devirde aynı hızı yapacak şekilde dişliler ayarlanırsa bu 3 aracın da 1. vites karakterleri haricinde hızlanmaları, yokuştaki performans düşüşleri, son hızları %99 aynı olacaktır. Sadece 1. vites farklı olacaktır çünkü en yüksek beygir noktasına gelene kadar tork grafiğinin tamamı önemlidir, Bu durumda da eğer yine dişliler en yüksek beygirde aynı hızı yapacak şekilde ayarlandılarsa elektrikli motor hepsine fark atar, turbo benzinli 2. olur, dizel motor 3. olur, düz benzinli de 4. gelir. (araçlar 3'tü 4 oldu demeyin, turbo benzinli ile atmosferik benzinli çok farkediyor tork grafiğinde ) Bu yüzden tasarrufa karar veren aktarma organlarının verimi ve de aktarma oranlarıdır. 105 beygirlik DTi motor 122 beygirlik TSi motordan daha verimli bir banda sahip. Bütün bantta tek bir dişli ile iki motoru da en yüksek devirlerinde aynı hızı yapacak şekilde oranlayıp yarıştırısanız TSi gittiği her 100 metre için TDi motor aynı sürede 107.5 metre gidecektir (bunu daha önce grafiklerin alanlarını hesaplayarak bulmuştum, isterseniz tekrar hesaplayabilirim burada). Tabi ki bu durum sadece 2. dişliye geçene kadar sürecektir ve daha sonra sadece beygirin rol oynadığı hızlanma anlarında TSi farkı kolayca açacaktır. Ancak günümüzde böyle bir yarışı iki aynı ağırlıktaki Golf arasında yapsak TDi'in hiç bir viteste şansı olmayacaktır. Çünkü 0-100 hızlanmaları arasında 3 saniye civarı bir fark var. Bu da tamamen vites oranlarından doğuyor. 125 beygirlik benzinli Focus'un 115'lik Dizel versiyonu ile aynı anda 0-100 yapabilmesi de tamamen aktarma oranlarından dolayı. Bu yüzden motorları dizel veya benzinli diye ayırmamak lazım. Araçları konuşmak lazım. Aracın üretiliş amacı motorun size neler sunacağını da doğrudan belirliyor. Mesela BMW 3.20D mi yoksa 3.20i mi desek herkes 3.20D der çünkü çok daha diri ve güçlü hissettiren bir sürüş konforuna sahip ve de dizeli kesinlikle "sadece ekonomi" için yapılmamış. Bir de BMW demişken 1.16 olayı var; 116 BMW 10 tane Fİestayı biraz zor çeker. Arkadan itişli olduğu için mevcut beygirinden %10-12 kadar kaybediyor. Çünkü fazladan bir ağırlık ve daha fazla aktarma organı çevirmek zorunda. Hatta bir zamanlar 3.16lar çıktığı zaman "gitmiyor" diye şikayet ediyordu insanlar.. 5 Yorum bağlantısı
Enis Sever 29 Ekim 2012 Paylaş 29 Ekim 2012 Valla 2.0 dizel Pug Furkanı ne kadar üzdüyse, 2.0 dizel A4'üm o kadar sevindirdi Bayramın 3.günü İstanbul'a dönerken Hendek taraflarında tamponuma dayanan Kia Pro ceed daha sonra önüm dolu olduğu halde makas attı tabii karşılığı gecikmedi ve acısını bir kaç yüz metre sonra çıkardım. Bir daha da yanaşamadı. ama kendi kendime sormadan da edemedim ne zannediyor bunlar kendilerini kia proceed 115 dizel motora sahipken ben 2.0 177 hp dizel motora sahibim. İnsan kafa tutarken bence biraz da mantıklı olmalı. 2 Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 29 Ekim 2012 Paylaş 29 Ekim 2012 128hp ceed de var hele birde yazılımlı ise üzerdi sizi o kadar para verip bir ceedi bile zorla geçmek yazılımın getirisi 1 Yorum bağlantısı
Enis Sever 29 Ekim 2012 Paylaş 29 Ekim 2012 ben ceedi zorlanmadan rahat geçtim. audi de uygulanacak bir chip tuningin tadından yenmez. 1 Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 29 Ekim 2012 Yazar Paylaş 29 Ekim 2012 Diğer konuya yazacaktım da siz buraya yazmışınız. ben sizin aracı almış olsam direk ek beygirleri getirtmiştim. 230 BG civarı oluyor. Birde yanlış hatırlamıyorsam Doğuş gurubunda garantiyi bozmadan yapan anlaşmalı servisler var. Yorum bağlantısı
Enis Sever 29 Ekim 2012 Paylaş 29 Ekim 2012 Sanırım bu işi ABTyapıyor ama bayağı pahalıya 2.500 3.000 TL'ye maloluyor Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 29 Ekim 2012 Paylaş 29 Ekim 2012 Doğuş kartal'a arabayı bırakıyorsunuz. ABT den gelip yapıyorlar mesela. Servis danışmanı arabayı alıp dışarı çıkınca ilk ışıklarda müşteri geri arıyor teşekkür için diye söylemişti. 1 Yorum bağlantısı
Uğraş Özyurt 29 Ekim 2012 Paylaş 29 Ekim 2012 Fiyat belki fazla ama araba fiyatları düşünüldüğünde garanti de bozulmadığı için ben abt (yada garantiyi ne bozmuyorsa) ondan yanayım...bende düşümüyor değilim 140 beygir golf' e iyi gider gibi :yes: Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 29 Ekim 2012 Yazar Paylaş 29 Ekim 2012 Uzuntume bir ekleme daha: Yo yo bu seferki Getz vakasi degil Bayram trafigi boyunca toplam 770 km yol yaptim degerler asagidaki gibi: toplam 53,6 litre yakit, ortalama hiz 67 km/s, yani 6.9 lt/100km. (yol bilg. 6.0) yakiti fullden aldim 225 tl yani 29kr/km Guzergah: Eskisehir-Bursa-Yalova-Karamursel-İzmit-Darica-İzmit-Karamursel-Bursa-Eskisehir Sadece 70 km sehirici gerisi sehirler arasi bolunmus yollar. en yuksek hiz 130km/s, genelde 110km/s hiz. Bana biraz fazla gibi geldi. Babamin mondeo 5.2 ortalama ile geziyordu. Sanirim sanziman yakitida arttiriyor. Yorum bağlantısı
Recommended Posts