İçeriğe Yönlendir

Focus II - Yakıt Tüketimi - LPG


Cemal Koçyiğit

Recommended Posts

Fatih Ozen

uğur abi evet bende sizin gibi biliyorum.Ama benım araç ----TDCI---- olduğundan beni endişelendiriyor.

Şehir içi mazot tüketimi de yaklaşık -10 , -15 lerde sıcaklık .....30-33 krş falan yakıyor.

Yol bilgisayarında ortalama yakıt  7.1 göstermekte. yani 4.58 *7.1=32,5 krş  yani motordan endişe etmeme gerek var mı?

hani motorda sıkıntı olsa yakıt yükselir diye bir şey duymuştum.o nedenle diyorum.

Yorum bağlantısı
Fatih Aşuk

yav benim anlamadığım şu arkadaşlar ben bu lpg sistemini tasarruf yapmak için taktırdım ama gel görki karma yakıt tüketimi şehir içinde 0,41 kuruşa tekabül ediyor o zaman sırf benzinle kullansam aracı daha karlıyım şöyleki araç yol bilgisayarında tüketim değeri 100 km/h 7 litre yazıyor  hesaplarıma göre

4,8 tl* 7lt : 33,6 tl

1 km ye düşen  tüketim 0,33 kuruş olur

dolayısıyla benzin tüketimi lpg ve benzin karma tüketimine (0,41 kuruş ) göre daha uygun oluyor

sizcede öyle değil mi yada yarın ben lpg ustasına gideyim bu çok yakıyor gardaş deyip kontrol ettireyim

Yorum bağlantısı

uğur abi evet bende sizin gibi biliyorum.Ama benım araç ----TDCI---- olduğundan beni endişelendiriyor.

Şehir içi mazot tüketimi de yaklaşık -10 , -15 lerde sıcaklık .....30-33 krş falan yakıyor.

Yol bilgisayarında ortalama yakıt  7.1 göstermekte. yani 4.58 *7.1=32,5 krş  yani motordan endişe etmeme gerek var mı?

hani motorda sıkıntı olsa yakıt yükselir diye bir şey duymuştum.o nedenle diyorum.

 

Gördüğünüz damlalar, tüm gece soğukta buz gibi olan egzostunuzun, motordan gelen sıcak gazların etkisiyle, içindeki havanın yoğunlaşarak suya dönüşmesidir. Gördüğünüz damlalar yalnızca sudur. Endişe etmeyin.

Yorum bağlantısı

Merhaba ford severler benim aracim 2009 model ford focus 1.6 trend hb model

Bugün aracimin lpg si tamamen bitti

tüketim değerlerini yazıyorum

Toplam alinan yol 350 km

Ortalama hiz 30 km/h

Toplam lpg tüketimi 37 litre

Lpg aldığım fiyat mogaz 2.9 tl

1 km de harcanan tutar 31 kuruş

Toplam benzin tüketimi 8 litre

Benzin fiyat 4.8 tl×8=38.4 tl

Karisik yakıt tüketimi lpg 107.3tl +benzin38.4 ÷ gidilen yol 350km =0.41kuruş

 

Fatih bir defa 350 km de 8 litre benzin oldukça fazla. Sürekli çok kısa mesafe kullanmışsın demek oluyor bu. Araç neredeyse lpg ye geçtikten birkaç kilometre sonra durmuşsun. Hep böyle kullanınca 100 km de 2,28 gibi çok yüksek, kabul edilemez bir benzin tüketimin olmuş.

 

37 litre lpg ile 350 km gitmen gayet uygun bir tüketim. Kuruş hesabından litre/100 km gibi yıllarca geçerliliğini koruyacak bir tüketim formatına şu forum kullanıcıları erişemedi gitti! Ama ben yazayım 10,5 litre. Dediğim gibi bu normal bir değer.

 

Yakıt masraflarını düşürmek istiyorsan kısa mesafe kullanımını azaltman lazım. Lpg ye geçiş süresini azaltmak için insanlar lpg ye geçiş sıcaklığını 40 dereceden 30 dereceye falan alıyorlar ki bu sın derece yanlış ve zararlı bir uygulama. Usta bellediğin insanlar bunu tavsiye edebilir sakın ola kulak asma.

 

Dediğim gibi kısa mesafe kullanımlarını engelle. Yoksa Fatih Aşuk'un dediği gibi benzinle kullanman daha iyi.

Yorum bağlantısı
Önder Kuru
(düzenlendi)

yav benim anlamadığım şu arkadaşlar ben bu lpg sistemini tasarruf yapmak için taktırdım ama gel görki karma yakıt tüketimi şehir içinde 0,41 kuruşa tekabül ediyor o zaman sırf benzinle kullansam aracı daha karlıyım şöyleki araç yol bilgisayarında tüketim değeri 100 km/h 7 litre yazıyor hesaplarıma göre

4,8 tl* 7lt : 33,6 tl

1 km ye düşen tüketim 0,33 kuruş olur

dolayısıyla benzin tüketimi lpg ve benzin karma tüketimine (0,41 kuruş ) göre daha uygun oluyor

sizcede öyle değil mi yada yarın ben lpg ustasına gideyim bu çok yakıyor gardaş deyip kontrol ettireyim

Bir de şunları da sorayım o zaman, ekranda 7lt/100km yazıyor demişsiniz. Peki bu ort. Tüketim ekranını da sıfırladınız mı depoları fulledikten sonra? Ayrıca ortalama hız ekranını da sıfırlayın ki ona göre de yorum yapalım. Çünkü benim aracım sehiriçi diye tabir ettiğimiz yoğun trafik ve bol ışıklı güzergahta hiçbir zaman 10 lt/100km ort. Tüketimin altında gostermedi ekranda. Ort. Hız ise taş çatlasın 25 km/saat bilemedin 26 km.

Eğer aracınız şehiriçinde 7 lt ortalamayı tutturuyorsa lpg'de ortalama 8,8 lt(%20 fazlası) yakması gerekir, o da (37 lt/8,8x100) 420 km(benzinle gittiğiniz kısa mesafeler hariç) yol yapar.

Fatih bir defa 350 km de 8 litre benzin oldukça fazla. Sürekli çok kısa mesafe kullanmışsın demek oluyor bu. Araç neredeyse lpg ye geçtikten birkaç kilometre sonra durmuşsun. Hep böyle kullanınca 100 km de 2,28 gibi çok yüksek, kabul edilemez bir benzin tüketimin olmuş.

 

37 litre lpg ile 350 km gitmen gayet uygun bir tüketim. Kuruş hesabından litre/100 km gibi yıllarca geçerliliğini koruyacak bir tüketim formatına şu forum kullanıcıları erişemedi gitti! Ama ben yazayım 10,5 litre. Dediğim gibi bu normal bir değer.

 

Yakıt masraflarını düşürmek istiyorsan kısa mesafe kullanımını azaltman lazım. Lpg ye geçiş süresini azaltmak için insanlar lpg ye geçiş sıcaklığını 40 dereceden 30 dereceye falan alıyorlar ki bu sın derece yanlış ve zararlı bir uygulama. Usta bellediğin insanlar bunu tavsiye edebilir sakın ola kulak asma.

 

Dediğim gibi kısa mesafe kullanımlarını engelle. Yoksa Fatih Aşuk'un dediği gibi benzinle kullanman daha iyi.

Benim araçta geçiş derecesi kışın 20-25 derece yazın 30-35 derece olur.(oldururum :) )

tarihinde Önder Kuru tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Yakıt masraflarını düşürmek istiyorsan kısa mesafe kullanımını azaltman lazım.

 

bende 1km ile 5km arasında mesafelerde kullanıyorum. ne yapalım yani 1km yolu uzatıp çevre yolundan dolaşıpmı gidelim gidecegimiz yere :)

Yorum bağlantısı

 

Benim araçta geçiş derecesi kışın 20-25 derece yazın 30-35 derece olur.(oldururum :) )

 

Valla lpg ye geçiş "sıcaklığı" dış ısıdan bağımsız olmalı. Yazın da kışın da 40-45 derece olmalıdır. Yaz-kış sıcaklık ayarlaması, dışarının sıcaklığına göre yeniden programlamak, son derece hatalı.

 

bende 1km ile 5km arasında mesafelerde kullanıyorum. ne yapalım yani 1km yolu uzatıp çevre yolundan dolaşıpmı gidelim gidecegimiz yere :)

 

Ahmet o zaman baştan "ben kısa mesafe kullanıyorum, lpg ye ihtiyacım yok" diyerek dönüşüm yapılmayacaktı. Kullanım amacına ve şekline göre doğru tercih yapılamamış. Lpg li araçta benzin tüketimine devam o zaman

:)

Yorum bağlantısı
Önder Kuru

Valla lpg ye geçiş "sıcaklığı" dış ısıdan bağımsız olmalı. Yazın da kışın da 40-45 derece olmalıdır. Yaz-kış sıcaklık ayarlaması, dışarının sıcaklığına göre yeniden programlamak, son derece hatalı.

Neden hatalı? Ne gibi zararları olabilir? Yeni sistemler lpg'yi direk sıvı olarak gönderiyor hiç buharlaştırmadan... Benim mantığım araç yazın da kışın da aynı süre benzinle çalışsın diyor. Ben kışın 40-45 derece yaparsam lpg'nin bir anlamı kalmayacak, gittiğim güzergah 3,5 km. Araç yolun yarısında lpg geçecekse hiç geçmesin. Yaklaşık 13000 km lpgde bu sıcaklık ayarlarıyla kullanıyorum hiç arıza ile karşılaşmadım arıza ışığı da yakmadı araç...
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Ahmet o zaman baştan "ben kısa mesafe kullanıyorum, lpg ye ihtiyacım yok" diyerek dönüşüm yapılmayacaktı. Kullanım amacına ve şekline göre doğru tercih yapılamamış. Lpg li araçta benzin tüketimine devam o zaman

:)

bende o yüzden dizel aldım işte :) önceki aracım lpgli idi okula varınca tüpe geçiyordu.

 

Neden hatalı? Ne gibi zararları olabilir? Yeni sistemler lpg'yi direk sıvı olarak gönderiyor hiç buharlaştırmadan... Benim mantığım araç yazın da kışın da aynı süre benzinle çalışsın diyor. Ben kışın 40-45 derece yaparsam lpg'nin bir anlamı kalmayacak, gittiğim güzergah 3,5 km. Araç yolun yarısında lpg geçecekse hiç geçmesin. Yaklaşık 13000 km lpgde bu sıcaklık ayarlarıyla kullanıyorum hiç arıza ile karşılaşmadım arıza ışığı da yakmadı araç...

yazında 20-25 derece yapın o zaman yazın daha az lpg yaksın, neden yazın 45e çıkarıyorsunuz.

Yorum bağlantısı

bende o yüzden dizel aldım işte :) önceki aracım lpgli idi okula varınca tüpe geçiyordu.

 

 

O zaman ortalığı neden karıştırıyorsun :D

Yorum bağlantısı
Önder Kuru

bende o yüzden dizel aldım işte :) önceki aracım lpgli idi okula varınca tüpe geçiyordu.

yazında 20-25 derece yapın o zaman yazın daha az lpg yaksın, neden yazın 45e çıkarıyorsunuz.

Yukarıda da yazdım yazın da kışın da aynı sürelerde benzinle çalışsın diye... Atıyorum 1-1,5 dk.
Yorum bağlantısı
Fatih Aşuk

evet ford severler ben genellikle kısa mesafede araç kullanıyorum ev ile iş yeri arası ortalama 6 km dolayısıyla takriben 1 -2 km gittikten sonra araç motoru ısınıyor ve lpg ye geçiş oluyor dolaysısıyla kısa mesafede artık araç kullanmamalıyım yoksa lpg nin uygun tüketiminden yararlanamayacağım ama memur adam ne kadar zorlasam da bir hafta sonu çıkar dışarı  bunun haricinde araç yatışa almalıyım :) işe yürüyerek gitmeye devam :) bursa ilinden sevgiler ve saygılar

 

Yorum bağlantısı

Neden hatalı? Ne gibi zararları olabilir? Yeni sistemler lpg'yi direk sıvı olarak gönderiyor hiç buharlaştırmadan... Benim mantığım araç yazın da kışın da aynı süre benzinle çalışsın diyor. Ben kışın 40-45 derece yaparsam lpg'nin bir anlamı kalmayacak, gittiğim güzergah 3,5 km. Araç yolun yarısında lpg geçecekse hiç geçmesin. Yaklaşık 13000 km lpgde bu sıcaklık ayarlarıyla kullanıyorum hiç arıza ile karşılaşmadım arıza ışığı da yakmadı araç...

 

Yani birazda lpg dönüşümünden önce "ben bu arabayı hangi şartlarda ve kaç yıl/kilometre kullanacağım" iyi analiz edilmesi gerekir. Gittiğiniz güzergah 3,5 km ise bence lpg dönüşümü yanlış bir karar olmuş.

 

Yeni sistemler dediğiniz direk enjeksiyonlu motorlarda kullanılan sistemler. LDPİ sistemi olması lazım ama tam olarak emin değilim. VW FSI motorları için kullanılıyor. Dönüşüm maliyeti 3-5 bin. Sizin kullandığınız sistem bu mu? Motorunuz FSI mı, yoksa sıralı sistem mi? 

Şayet sıralı sistem ise -ki aracınız 2006 C-MAX ise sıralı sistemdir- lpg sıvı olark değil, buharlaştırıcıdan gaza dönüştürüp motora gaz olark gönderiliyor. 

 

Lpg ye geçiş sıcaklığını 25-30 yaparsanız bildiğim kadarıyla lpg tam olarak buharlaşmadan motora göndeilecek ve düzgün yanma sağlanmayacak, hatta motor arıza ışığınız bile yanabilir. Gaz fazında yanma sağlanacakken yarı gaz yarı sıvı vaziyette olmaması gereken bir yanma sağlanmış olur.

 

Şu da bilinmelidir ki, lpg, "dış sıcaklık ne olursa olsun" sıvıdan gaza 40 derecede geçer. Siz de yaz ve kış geçiş sıcaklığınızı 40 dereceye ayarlatmalısınız...

Yorum bağlantısı
Fatih Aşuk

Fatih bir defa 350 km de 8 litre benzin oldukça fazla. Sürekli çok kısa mesafe kullanmışsın demek oluyor bu. Araç neredeyse lpg ye geçtikten birkaç kilometre sonra durmuşsun. Hep böyle kullanınca 100 km de 2,28 gibi çok yüksek, kabul edilemez bir benzin tüketimin olmuş.

 

37 litre lpg ile 350 km gitmen gayet uygun bir tüketim. Kuruş hesabından litre/100 km gibi yıllarca geçerliliğini koruyacak bir tüketim formatına şu forum kullanıcıları erişemedi gitti! Ama ben yazayım 10,5 litre. Dediğim gibi bu normal bir değer.

 

Yakıt masraflarını düşürmek istiyorsan kısa mesafe kullanımını azaltman lazım. Lpg ye geçiş süresini azaltmak için insanlar lpg ye geçiş sıcaklığını 40 dereceden 30 dereceye falan alıyorlar ki bu sın derece yanlış ve zararlı bir uygulama. Usta bellediğin insanlar bunu tavsiye edebilir sakın ola kulak asma.

 

Dediğim gibi kısa mesafe kullanımlarını engelle. Yoksa Fatih Aşuk'un dediği gibi benzinle kullanman daha iyi.

Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim son olarak bu lpg tüketim değeri normal mi yoksa ayar herekli mi saygilar

Yorum bağlantısı
Önder Kuru

Yani birazda lpg dönüşümünden önce "ben bu arabayı hangi şartlarda ve kaç yıl/kilometre kullanacağım" iyi analiz edilmesi gerekir. Gittiğiniz güzergah 3,5 km ise bence lpg dönüşümü yanlış bir karar olmuş.

 

Yeni sistemler dediğiniz direk enjeksiyonlu motorlarda kullanılan sistemler. LDPİ sistemi olması lazım ama tam olarak emin değilim. VW FSI motorları için kullanılıyor. Dönüşüm maliyeti 3-5 bin. Sizin kullandığınız sistem bu mu? Motorunuz FSI mı, yoksa sıralı sistem mi? 

Şayet sıralı sistem ise -ki aracınız 2006 C-MAX ise sıralı sistemdir- lpg sıvı olark değil, buharlaştırıcıdan gaza dönüştürüp motora gaz olark gönderiliyor. 

 

Lpg ye geçiş sıcaklığını 25-30 yaparsanız bildiğim kadarıyla lpg tam olarak buharlaşmadan motora göndeilecek ve düzgün yanma sağlanmayacak, hatta motor arıza ışığınız bile yanabilir. Gaz fazında yanma sağlanacakken yarı gaz yarı sıvı vaziyette olmaması gereken bir yanma sağlanmış olur.

 

Şu da bilinmelidir ki, lpg, "dış sıcaklık ne olursa olsun" sıvıdan gaza 40 derecede geçer. Siz de yaz ve kış geçiş sıcaklığınızı 40 dereceye ayarlatmalısınız...

 Şu ana kadar arıza ışığı yakmadı, sıralı sistem lpg kullanan ve ayar derecesi 25-30'larda olan bir çok arkadaşım var. Onlar çok daha uzun süredir araçlarını kullanıyorlar. Onların da arıza ışığının yandığını görmedim. Ha keza 300-400 km yol yapıp iki de bir arıza ışığı yanan araçlar da gördüm hatta bu yüzden kiti söktürüp aracı(citroen C4) satanlar bile gördüm. Ben ısı ve Lpg'nin 40 derecedeki fiziksel hali ile 25 derecedeki fiziksel halinin arıza ışığı yaktıracağını zannetmiyorum(buna şahit olmadığım için böyle yazıyorum yoksa bilimsel bir sebebi yok). Kendi adıma konuşayım, aracımın 2 haftada bir hava filtresini kontrol eder çok hırpalamadan hava tutarım, bujilerini 9000-10000 km'de değiştiririm, yaptığım bu her işlemde LPGci arkadaşımın dükkanında lpg ayarlarını kontrol ettirir, yaza ve kışa girdiğimizde bilgisayar bağlı olarak hareket esnasında da ayar kontrolü yaptırırım. Şu an için aracımın lpg'li olduğunu sadece bilenler bilir dışarıdan birisinin anlaması için somut şeyler görmesi gerekir(lpg düşmesi, lpg enjektörleri, lpg depo kapağı vs.). Bu benim aracın durumu. Dediğim gibi kendimin ve beni örnek alan arkadaşlarımın araçları da bu şeklide olduğundan daha arıza ışığı görmedim.

 

Tercihe gelince; Günde 3,5 km x 2 = 7km+2km(illaki güzergah dışı bir yerden geçmek zorunda kalınır) = 9 km. Bu güzergah ev-iş. Yani araç sabah ort. 500-600 mt benzinle akşam da yine 300-400 mt benzinle kullanılıyor. Bu da günde 700-900 mt. yapar. Araç soğuk olduğundan 12 lt/100km ort. ile tüketse günde 0,11 lt tüketimim olur şu mevsimde. Kalan mesafe ise yaklaşık 8 km. 30 gün desek 240 km lpg kullanımla(ki bunda da 12 lt/100km olsa 28,8 lt/ay olur benzin ise 3,3 lt/ay olur. Yani aylık tüketimim TL cinsinden (28,8 x 3,11)+(3,3 x 4,85) =105,56 TL. Sırf benzin olsa ve ort 10lt/100km'den 27lt x 4,85 = 131 TL. Arada 25 TL fark var.

 

E tabi bu aylarda ve bu km miktarında kazanç bu kadar(yani %23) ama aylık bu km 3 katından biraz fazla. Ayrıca sürekli 3,5 km kullanıp aracı stop edip 8-9 saat sonra tekrar çalıştırmıyoruz bazen 10-15 km, çok nadir de olsa 150-200 km sürekli kullanıyoruz.

 

Yine de aynı şartlarda 3 kat kullansak ve yaz aylarında daha az benzin tükettiğini var sayarsak aylık neredeyse 100 TL kazancım var.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erman Nehir

Benim depo küçük tam doluyken 25 lt alıyor, %30 civarı şehir içi geri kalan şehir dışı 300 km civarında gidiyor.8,3lt/100km tüketimim.Arabayı sert kullanırım sanırım sakin kullanımda bir miktar daha düşebilir.

Yorum bağlantısı

Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim son olarak bu lpg tüketim değeri normal mi yoksa ayar herekli mi saygilar

 

Bence tüketiminiz normal.

 

 Şu ana kadar arıza ışığı yakmadı. 

 

Yine de aynı şartlarda 3 kat kullansak ve yaz aylarında daha az benzin tükettiğini var sayarsak aylık neredeyse 100 TL kazancım var.

 

Aracınızın kontrollerini titizlikle yaptığınız belli. Bilimsel gerçeklikler var, siz bunun biraz uygulama-kullanımda dışına çıkmışsınız. Yani ben, olması gerekenleri söylüyorum, uygulanır veya uygulanmaz. Bugüne kadar bir sorun yaşamadıysanız aynen devam edin. Bazı teknik bilgileri paylaşmış oldum.

 

Benim depo küçük tam doluyken 25 lt alıyor, %30 civarı şehir içi geri kalan şehir dışı 300 km civarında gidiyor.8,3lt/100km tüketimim.Arabayı sert kullanırım sanırım sakin kullanımda bir miktar daha düşebilir.

 

Sert kullanıma rağmen 8,3 lt/100km..... Bravo. Gayet iyi bir değer.

Yorum bağlantısı
Fatih Ozen

Gördüğünüz damlalar, tüm gece soğukta buz gibi olan egzostunuzun, motordan gelen sıcak gazların etkisiyle, içindeki havanın yoğunlaşarak suya dönüşmesidir. Gördüğünüz damlalar yalnızca sudur. Endişe etmeyin.

 

merhaba.

Aracım 2008 TDCI Collek.100.000 km de . dizel ile alakalı sorum olacaktı.Nereye yazabilirim bilmiyorum?. :(

( sorum şu;soğuk havalarda egsoztan çok az su damlacığı görüyorum kimi zaman.Bu normalmi yada neyin belirtisi olabilir.)

Ayrıca -15 lerde sabah kontağa bastığımda hemen alıyor.Seste de anormallik olmuyor.Sadece zıııı diye ince bir ses ısınıncaya kadar devam ediyor.

Şimdiden teşekkür ederim. :bravo:

teşekkür ederim

Yorum bağlantısı
Edip Demir

Aracım 2009 titanium hatcback otomatik. Yazın 34-35 lt ile 330 km yol yapıyordum şehir içi. Şimdi 250 km de gazım bitiyor. Kışın çok yakar ama bukadar farkedermi arkadaşlar. Bujilerim yeni lpg ve aracımın filtre yağ değişimleri 1000 km önce oldu. Yaz-kış farkı 80 km olur mu ? 40 kuruşun üzerinde yakıyor son yakıt fiyatlarınıda gözönüne aırsak.

Yorum bağlantısı
Edip Demir

aynı şeyi bende yaşıyorum, 50 liralık tüp ile şehir içi 150 km gidiyordum, şimdi 110 anca .

Hocam yağmurdan kaçıyoruz, doluya tutuluyoruz. Neye yönelsek o yükseliyor. Gaza stresle basıyoruz artık. 

Yorum bağlantısı
Fatih Aşuk

Hocam yağmurdan kaçıyoruz, doluya tutuluyoruz. Neye yönelsek o yükseliyor. Gaza stresle basıyoruz artık. 

aynen öyie valla :D

Yorum bağlantısı

Aracım 2009 titanium hatcback otomatik. Yazın 34-35 lt ile 330 km yol yapıyordum şehir içi. Şimdi 250 km de gazım bitiyor. Kışın çok yakar ama bukadar farkedermi arkadaşlar. Bujilerim yeni lpg ve aracımın filtre yağ değişimleri 1000 km önce oldu. Yaz-kış farkı 80 km olur mu ? 40 kuruşun üzerinde yakıyor son yakıt fiyatlarınıda gözönüne aırsak.

 

Gaz aldığınız yeri değiştirin. Yine aynı litre gaz alıp aynı kilometre mi gideceksiniz? Örneğin Avcılar-Parseller'de Aygaz'ın kendi gaz istasyonu var. Ve normalden 10-15 kuruş daha ucuza satıyor. Ama ne zaman buradan yakıt alsam menzilim bariz düşüyor. 2 kişiden daha bu durumu duyunca oradan almıyorum artık. Siz de istasyonunuzu değiştirin, tekrar deneyin.

 

Arkadaşlar bir de 50 liralık aldım 300 km gitti, 30 kuruş yaktım 50 kuruş yaktım gibi anlaşılmaz ifadeler yerine, litre/100 km gibi herkesin her zaman anlayacağı evrensel değerler girersek daha anlaşılır olur.

Kuruş hesabı toplumumuza hangi dış mihraklar tarafından alıştırıldı anlamıyorum :)

Hele lpg gibi fiyatı 100 metre arayla, 2 istasyon arası 20-30 kuruş oynayan bir yakıtta, kuruş hesabıyla tüketim vermek, hiçbir anlam ifade etmiyor.

Yorum bağlantısı

Aracım 2009 titanium hatcback otomatik. Yazın 34-35 lt ile 330 km yol yapıyordum şehir içi. Şimdi 250 km de gazım bitiyor. Kışın çok yakar ama bukadar farkedermi arkadaşlar. Bujilerim yeni lpg ve aracımın filtre yağ değişimleri 1000 km önce oldu. Yaz-kış farkı 80 km olur mu ? 40 kuruşun üzerinde yakıyor son yakıt fiyatlarınıda gözönüne aırsak.

 

Sizin değerlerin aynısını bende gördüm. Ortalama yakıt tüketimi ekranda kaç gösteriyor.? Bende ortalama hız 22 km/saat iken 14,5 litre ortalama yakıt... Anlamadım sıkıntı var mı yok mu  :unsure2:

Yorum bağlantısı

Sizin değerlerin aynısını bende gördüm. Ortalama yakıt tüketimi ekranda kaç gösteriyor.? Bende ortalama hız 22 km/saat iken 14,5 litre ortalama yakıt... Anlamadım sıkıntı var mı yok mu :unsure2:

Ben zamdan ve soguklardan önce 20 tl yakıt ile şehir içi 80/82km gidiyordum suan 30tl lik yakıt ile zor yapıyor bu yolu ve anlık tüketim benim de 13-14 arası göstermeye başladı tabi ben rölantide bekletiyorum oda yükseltiyor ekrandan bakabilirsiniz
Yorum bağlantısı

Bende rolantide ısınana kadar bekletiyorum. Sabah cam'lar buz olunca çözününceye  kadar bekliyorum. Rolanti o kadar artırır mı ? Benim araçta otomatik bu arada. Söylemeyi unutmuşum. 31 Lt gaz ile 240 km yi zor görüyorum. 100 TL ye doluyor oda zaten. Kafayı yiyeceğim. Full şehir içi. Benim değerler.


Harcadığımız benzinde cabası...

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...