İçeriğe Yönlendir

Lpg Ile Ilgili Sorun


Hüseyin Topal

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek

Günaydın

Bir arkadaşımın aracı rolantide arada bir tekliyor ve stop edecek gibi oluyor,bazen gaz yemiyor.Serviste zengin karışım dediler.Lpg ayarını yaptırıyoruz 2-3 gün sonra yine aynı.En son 2 gün önce usta ayarladıktan sonra 5-10 dk çalıştırdı.Ayarlar tekrar bozulunca kontrol etti yakıt deposu buhar arıtma supabı bozuk ondan dedi.Bu parça pahalı gerek yok diyip iptal etti.sorun şimdilik düzeldi.Yardımcı olacak arkadaşlardan ricam sorun bu parçadan olabilirmi,parçanın iptal edilmesi doğru bir şeymi.Yardımcı olursanız sevinirim.

Hiç duymadım :(

Yorum bağlantısı
Yaşar Akan

ilginize teşekkürler.

en doğrusu dediğiniz gibi kablo edinip ayarları yapmak.ustanın dediği bu parça benzin deposundaki buharı emerek tekrar benzine çevirip motora gönderiyor.bizdeki sorun ayar yapılamamasıydı.yani zengin karışım ayarlanmıyor du. usta bu parçayı devre dışı bırakınca ayarlandı.

internette araştırdım parçayı fiyatı işcilik dahil 400 tl yi buluyor.ama işlevsel olarak kullanılmasa olurmu bilmiyorum.umarım bilgisi olan bir arkadaş bu konuda bizi aydınlatır.

Yorum bağlantısı
Recep Mura

Bu tarz sorunları çözmenin en kolay yolu bir interface kablosu edinip kendi ayarınızı kendinizin yapması.Tecrübe ile sabittir :) .

Özellikle uzun yol seyahatlerinde zorunda kalmadıkca yol üzeri istasyonlardan gaz almamak lazım.Tabi örneğin 1000 km lik bir yolu ikmal yapmadan da gidemezsiniz.Bu durumlarda yol üzerindeki il veya ilçe merkezlerinde şehir içi istasyonlardan gaz alın.Genel piyasa fiyatından ucuz olan lpg yi zaten almayın.Rastgele alınan lpg aracın düzgün olan kalibrasyonunu etkiler.Kötü bir gaz alındığında egzos emisyonu otomatik olarak fakire düşer,bu durumda aracın ecu su STFT değerlerini uzatmaya başlar,enjektör sürelerini uzatır yani,çoğu zaman bu uzatma bile yeterli olmaz ve fakir karışımdan arıza lambası yakar,sarsıntı-çekiş düşüklüğü vs hissedilir zaten.Sonrasında sağlıklı bir lpg alındığında uzamış olan enjektör sürelerinden dolayı bu seferde zengin karışıma geçer.Bir aşağı bir yukarı kalibrasyon oynamaya başlar.

Böyle durumlarda aracın ecu sunu resetlerseniz STFT değerleriniz fabrika ayarlarına döner.Zaman zaman bu uygulamayı yaparsanız bu tarz dalgalanmaların önüne geçersiniz,tabi ilk ayarın da sağlıklı olması gerekir.

Lpg ayarının stabil kalabilmesi biraz zor oluyor.Benzin gibi sabit bir basınç olmuyor,yani yakıtınız çok azaldığında basınç otomatik düşüyor,haydi karışım fakire kayıyor,stft uzatılıyor,depoyu doldurunca zengine kayıyor.Alınan lpg nin kalitesi direk karışım oranını değiştiriyor.Ayrıca kötü bir lpg aldıysanız,bir kere bile almış olsanız enjektörler kirleniyor,zaman içindede enjektörlerde kirlenme oluyor tabi,çalışması zorlaşıyor veya gaz geçiş yolları daralıyor vs.Çok değişken var.

Regülatör bitmiş derken neyi kastetmişler Recep bey.Eğer bitikse çalışmazdı diye düşünüyorum.Regülatör denilen şey içinde lastik bir diyafram olan ve bir tarafından sıcak su diğer tarfından gaz geçen bir ekipmandır,çok yüksek bir teknoloji sayılmaz.Üzerinde basınç ve ısı sensörleri olur(modele göre değişir),bu sensörler suyun ısısını ve gazın basıncını ölçerek lpg ye benzine geçiş durumları için bilgi gönderirler,regülatör performansını etkilemezler yani.Enjektörler de muhtemelen kirlenmiş olabilir ama ustalarımız hemen değişim tavsiye ederler,temizleyeni görmedim.

Bilgi olarak söyleyeyim,uygulamışlığım yok ama BRC bayisi bir arkadaşımda gördüm,aynen benzindeki enjektör temizleyici sıvı mantığı ile doluya yakın tankın içine enjekte ediyorlar,basınçlı bir tüpün içinde,sıvı sanırım ve enjektörleri temizliyormuş.Ben enjektörlerimi söküp temizlediğim için gerek görmedim,bir araştırabilirsiniz.

Gerçekten kendi işimizi kendimiz yapsak bu lpg sistemlerini daha verimli kullanabileceğiz...Özellikle ayar ve filtre değişimi yapabilmek bile yeter...Filtre değiştirmek zaten çok kolay herhalde ama sadece bir aparat lazım filreyi sıkacak zincirimsi bir şey sanırım o da var mı sizde?

Bu bahsettiğiniz kablo ne kadar sitede fiyat göremedim. Birde kullanımı basit mi ben bu işlerden teknik, elektrik vb. işlerden hiç anlamam bu kablo bir de bilgisayar yeterli midir? kabloyu takınca otomatik ayar kendi yapıyor mu? her çeşit arabaya her marka kite uyumlu mu? yada bunların nasıl yapılacağına dair bilgi veriliyor mu? Hakikaten yapılabilecek basit bir şey ise mantıklı geliyor kablo alıp kendimiz halletmek...

Dediniğiniz gibi bazen farklı farklı istasyonlardan yakıt almak zorunda kalıyoruz özellikle uzun yolda...Bu ecu resetleme tam olarak nedir ve nasıl yapılır? Her sistemde yapılabilir mi?

Enjektörleri bir usta temizlenmez dedi bir diğeri temizlemek için söktü ama sonra yerine takamadı yani çalışır vaziyette takamadı saatlerce uğraştı biri takılıyor ona canım sıkıldı dedi bana en sonunda öyle böyle taktı ama o günden sonra da bir türlü randıman vermedi nasıl bir temizleme yaptırsa o yüzden o temizleme işlemini de öğrensem çok iyi olur...

Bana hem Regülatör bitik dediler hem de %50 performansla çalışıyor yani araç soğukken basıncı ayarlayamıyor dediler ancak motor ısınınca normale dönüyor ve regülatör hata vermiyor dediler hatta enjektörleri de regülatörün bu kararsızlığı bozmuştur dediler yani bir aç bir kapa derken...

İki gündür çok şükür tekleme gaz yememe yapmadı ama bazen yine soğukken rölanti de devir saati 500 lere inip inip çıkıyor stop edecek gibi olup toparlıyor motor ısınınca normale dönüyor tabii...

Talip Bey, bu tecrübelerinizi müsait bir vaktinizde bizim anlayacağımız şekilde mümkünse resimlerle mesela gaz ayarı yapmak için neler yapmak gerekli, enjektör temizliği nasıl yapılır, gaz filtresi nasıl değiştirilebilir, ecu nasıl resetlenir gibi bilgileri detaylı bir şekilde açıklayabilir misiniz? Bizler için çok makbule geçer...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Talip Eren
(düzenlendi)

Filtre değiştirmek için bir tornavida yeterli,bazı kitlerde kendi kutusunun içinde olabiliyor,onlarıda bir anahtar ile açabilirsiniz,nette bir sitede görmüştüm,servislerin 30-40 TL ye değiştirdiği filtreler 5-10 TL.

Ecu resetlemek için akü kutup başını söküp birkaç dakika bekleyip takmak yeterli,orjinal teyp varsa kod isteyebilir bilginiz olsun.

Ben kabloyu alalı 2 sene kadar oldu,yanlış hatırlamıyorsam 40 TL civarı bir rakamdı,programı ful çalıştığı için özellikle tercih ettim.Üzerinde interface modülü olan kablolarda programlar ful açılmıyor,yani kısıtlı müdahale edebiliyorsunuz,bunda özelliklerin tamamına ulaşabiliyorsunuz.Kablonun driver ı ve uyumlu olduğu lpg programları bir cd de beraber geliyor.Lpg kitinize uygun olan kabloyu almalısınız.Benim ki lovato ama atiker ve kme ye de uygunmuş mesela.Kullanımı zor değil aslında ama yazarak nasıl anlatırım bilemiyorum,fırsatım olursa bir ara video çekip biraz anlatmaya çalışırım.

Enjektörü dağıtarak temizlemeyi voltran da yapmıştım,linki aşağıda

http://www.fordclubt...ar/page__st__60

Bunlarda şu anki lovatonun matrix enjektörleri,geçen sene sökmüştüm,detaylı fotoğraf yükleyemedim,imege shack sorunluydu

Enjektörün dağıtılmamış hali

mg1585.jpg

Ön kısmını,memelerin olduğu kısmı açıyoruz

mg1588.jpg

mg1590.jpg

Bu sökülmüş hali,üstünde yayların olduğu siyah parçada sökülecek,altında elektromıknatıslar ve açılıp kapanan metal parçalar var,dediğim gibi o sıralar site sorunlu olduğundan yüklediğim fotolar yarım kalmış.Hepsini söküp kirlenen yerleri temizledikten sonra aynı şekilde geri topluyoruz.

Temizlik için enjektörleri dağıtmayada gerek yok aslında,zavoli enjektörlerini dağıtmayı gözüm yememişti,onun için bir düzenek yapmıştım,enjektörleri söküp eve çıkardım,4 enjektörü birbirinden ayırmadan,aracın üstünde durduğu haliyle lpg giriş hortumunun olduğu yere başka bir hortum bağladım,içini tiner ile doldurdum,enjektörlere de 12 v luk büyükce bir adaptör arayada bir şip-şak tabir edilen anahtar bağladım,bir yandan hortuma basınç vererek(üfleyerek yani :) ) enjektörleri anahtar ile aç-kapa yaptırarak içinden tineri geçirdim.Tıkalı olanlar başta siyah bir tortu attı sonrasında rahat bir şekilde geçiş olmuştu.2-3 kere bu işlemi yapmıştım,o gün bugündür katkılı otogazdan uzak durum.

tarihinde Talip Eren tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Recep Mura

Talip Bey dediğiniz gibi şayet orjinalse ve güvenilir bir siteyse 7.5-15 TL arasında Atiker filtre fiyatlarını gördüm. Ancak bir tornavida yeter mi bilmiyorum çünkü takarken gördüğümde filreyi saran ve sıkıca döndüren zincirimse bir halka ile filreyi saran bir aparatla söküp taktılar...filreyi saracak kadar büyük ağızlı bir anahtar olsa rahat olur sanırım tornavidayla nasıl yapılır bilmiyorum...

Bizim sistemdeki filtreler bu:

240_urunresim.jpg

Ecu resetlemek son yapılan ayarlara döndürüyor aracı değil mi? İlk takıldığı andaki fabrika ayarlarına değil zaten böyle bir şey olması saçma olur herhalde...Teyb orjinal güneşliğin arkasında yazıyor ama motor ustası aküyü değiştirirken ya teyb kodu var uğraşma dediğim halde aküyü değiştirirken bile türlü türlü şeyler yaparak kod girmeye engel olacak şekilde aracın elektriğini kesmeden yeni aküyü taktı oralarda kod felan olmaz dedi bak dedim bakmadı acaba başka bir bildiği mi vardı yoksa riske mi girmek istemedi ben hiç denemedim bir arkadaş o kodu olduğu gibi değil de tersten yazmak gerekiyor gibi birşey dediğini hatırlıyorum...

Ben kabloyu biraz araştırdım dediğiniz gibi fiyatlar 30-50 TL arasında değişiyor bazılarının üzerinde ledler varmış bazıları dediğiniz gibi yazılımsız bazıları da herşeyi içinde ben zaten bu işi yapabileceğime kanaat getirdiğimde kablo almak için sizin görüşlerinizi mutlaka alarak temin etmeye çalışacağım çünkü ben interface modülü vb. ne işe yarar yaramaz çok bilmiyorum direkt lpg ayar kablosu deyip alabilirim o yüzden almadan önce bu kablo işimi görür mü diye zahmet olmazsa fikrinizi alırım...

Sizin gerek Voltran ve gerekse de lovato daki enjektörler biraz farklı gibi geldi bizimkiler bu şekilde:

p1030694j.jpg

Acaba bunlar da mı aynı şekilde sökülüp temizleniyor müsait bir zamanda sökerken ve temizlerken özellikle nerelere dikkat etmek gerekiyor takarken nelere dikkat etmek gerekir kısaca yazarsanız gözüm kesiyor gibi....

En son temizleme yöntemi şipşakli daha kolay ama beni aşan birşey siz maşallah mesleğinizinde el yatkınlığıyla gayet güzel işler yapıyorsunuz belki zamanla bizlerde basit de olsa temel işleri yapabilir hale geliriz...

Şuan sistemi hiç kurcalamayacağım çünkü en son arıza tespit için servis aracı alıp deneme yaptıktan sonra anzar değmesin gayet iyi servisten sonra hala arıza lambası yanıyorken sonra tekrar lpg alıp yola çıkınca söndü 150 km oldu hala yanmadı (nazar değmesin) her an yakabilir diye bekliyorum....hatta başka ustalara da yalnıca fikir alayım diye gösterecektim vazgeçtim gittiği yere kadar gitsin bakalım olmadı bu işleri biraz çözebilirsem kendim birşeyler yapmaya çalışacağım...

Talip Bey, bu katkılı otogazın filtrelere zarar verdiğini, tıkadığını hep duyuyorum ama bu katkılı otogazı nasıl anlayabiliriz? mesela ben son iki seferdir Mogazdan alıyorum yanında + işareti felan var ama oradan aldığımda sanki araç daha iyi performanslı ve uzun yol katediyor gibi geliyor acaba katkılı olduğundanmıdır? mesela hangi gazlar katkısızdır veya katkılıdır bilgi verebilir misiniz?

Verdiğiniz tüm bilgiler için teşekkür ederim bunlar yalnızca benim değil benim gibi bir çok arkadaşın işine yarayacaktır....

Yorum bağlantısı
Talip Eren

Fotoğrafadaki filtreyi önce yağ filtresi sandım,neredeyse tamamen aynı.Evet bu tarz bir filtre için ekstra aparat gerekebilir.

Ecu resetlendiği zaman aracın kendi ecu su orjinal fabrika ayarlarına döner,yani sonradan duruma göre yaptığı ufak enjeksiyon değişimi gibi farklar orjinale döner,Lpg ecu su son yapılan ayarda kalır,onlarda farklı durumlara göre kendi kendine düzeltme yapma özelliği yoktur zaten.

Kablo için dediğim gibi arada interface modülü olanlar(üzerinde led de oluyor dediğiniz) programları full açmıyor,zavoli için almıştım,ne yaptımsa olmadı, program sınırlı yerlere değişim izni veriyordu,özellikle en çok lazım olan enjeksiyon haritasını açmıyordu.Full açılması için program açılırken lpg bayilerinin key dediği flaşh bellek gibi bir aparatın usb de takılı olması gerekiyor du,yerli yabancı birçok forumda uğraşıldığı halde bu key kırılamamıştı.Bendeki kablonun üzerinde interface yok,sadece kablo,bir ucu lpg ecusuna bir ucu laptop da usb ye takılıyor o kadar.Alırken detaylı şekilde sordum zaten,yarım açıyorsa almayacaktım.Dedikleri gibi full özellik çalıştıda rahatladık.Yoksa herkes key kıracaz diye uğraşıp duruyordu.

Enjektör foroğrafında elektrik bağlantı soketlerini göremedim,kırmızı bobinlerin arkasında mı kalıyor?Dikkat edilmesi gereken noktalar öncelikle enjektörleri araçdan sökmeden önce elektrik soketlerinin ve gaz çıkış hortumlarının sırasını karıştırmamak için işaretleme yapmak,kağıt bant ile etiketleyebilirsiniz.Eğer enjektörleri dağıtarak temizlemeye karar verdiyseniz sökerken her aşamayı fotoğraflayın veya baştan itibaren video çekin,geri toplarken kolay olur.Ne nereden çıkmıştı,tersmiydi düzmüydü,bozyap gibi uğraşmazsınız.

Katkılı otogazdan veya kalitesiz gazdan korunmanın en iyi yolu sağlam olduğunu tecrübe ettiğiniz birkaç marka belirlemek ve mecbur kalmadıkca başka yerden almamak.Şahsen ilk tercihim shell,sonra petrol ofisi sonra nadir oluyor ama BP.Ayrıca şehir içi istasyonlar olmalı.Transit yollarda bunlardan biriside olsa almamaya çalışırım.Şehir içi istasyonlar hile hurda yapamaz,kötü gaz satmamaya özen gösterirler,başta taksiciler olmak üzere devamlı müşterileri vardır,kaybetmek istemezler.Transit yollarda herşey olabilir,devamlı müşterileri olmaz çünkü,onlar için her müşteri bir kere alıp gidecektir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hüseyin Topal

Hüseyin uzun süredir takip etmiyorum.. ne halde bu sorun. ?

Mehmet abi enteresan bi şekilde memlekete gidiş dönüşümüzdeki sorunlar yok, aracı sadece 1 gün boyunca hiç kullanmadım ve ertesi gün düzelmişti :) şu an çok nadir sarsıntı oluyor devirlenirken. Şu an korkum aracı bakıma sokacağım filtreler yağ buji vs değişince lpg ayarı isterse yandım :(

Yorum bağlantısı
Hüseyin Topal
Fotoğrafadaki filtreyi önce yağ filtresi sandım,neredeyse tamamen aynı.Evet bu tarz bir filtre için ekstra aparat gerekebilir. Ecu resetlendiği zaman aracın kendi ecu su orjinal fabrika ayarlarına döner,yani sonradan duruma göre yaptığı ufak enjeksiyon değişimi gibi farklar orjinale döner,Lpg ecu su son yapılan ayarda kalır,onlarda farklı durumlara göre kendi kendine düzeltme yapma özelliği yoktur zaten. Kablo için dediğim gibi arada interface modülü olanlar(üzerinde led de oluyor dediğiniz) programları full açmıyor,zavoli için almıştım,ne yaptımsa olmadı, program sınırlı yerlere değişim izni veriyordu,özellikle en çok lazım olan enjeksiyon haritasını açmıyordu.Full açılması için program açılırken lpg bayilerinin key dediği flaşh bellek gibi bir aparatın usb de takılı olması gerekiyor du,yerli yabancı birçok forumda uğraşıldığı halde bu key kırılamamıştı.Bendeki kablonun üzerinde interface yok,sadece kablo,bir ucu lpg ecusuna bir ucu laptop da usb ye takılıyor o kadar.Alırken detaylı şekilde sordum zaten,yarım açıyorsa almayacaktım.Dedikleri gibi full özellik çalıştıda rahatladık.Yoksa herkes key kıracaz diye uğraşıp duruyordu. Enjektör foroğrafında elektrik bağlantı soketlerini göremedim,kırmızı bobinlerin arkasında mı kalıyor?Dikkat edilmesi gereken noktalar öncelikle enjektörleri araçdan sökmeden önce elektrik soketlerinin ve gaz çıkış hortumlarının sırasını karıştırmamak için işaretleme yapmak,kağıt bant ile etiketleyebilirsiniz.Eğer enjektörleri dağıtarak temizlemeye karar verdiyseniz sökerken her aşamayı fotoğraflayın veya baştan itibaren video çekin,geri toplarken kolay olur.Ne nereden çıkmıştı,tersmiydi düzmüydü,bozyap gibi uğraşmazsınız. Katkılı otogazdan veya kalitesiz gazdan korunmanın en iyi yolu sağlam olduğunu tecrübe ettiğiniz birkaç marka belirlemek ve mecbur kalmadıkca başka yerden almamak.Şahsen ilk tercihim shell,sonra petrol ofisi sonra nadir oluyor ama BP.Ayrıca şehir içi istasyonlar olmalı.Transit yollarda bunlardan biriside olsa almamaya çalışırım.Şehir içi istasyonlar hile hurda yapamaz,kötü gaz satmamaya özen gösterirler,başta taksiciler olmak üzere devamlı müşterileri vardır,kaybetmek istemezler.Transit yollarda herşey olabilir,devamlı müşterileri olmaz çünkü,onlar için her müşteri bir kere alıp gidecektir.

Talip Bey,

Bu önemli ve hayati bilgiler için çok teşekkür ederim, en kısa zamanda bu kablodan temin edeceğim. Az kaldı şu yerleşik hayata geçeyim kesinlikle kendime ufak bir atölye tarzı bi yer ayıracağım, kafaya koydum..

Yorum bağlantısı
Recep Mura

Fotoğrafadaki filtreyi önce yağ filtresi sandım,neredeyse tamamen aynı.Evet bu tarz bir filtre için ekstra aparat gerekebilir.

Ecu resetlendiği zaman aracın kendi ecu su orjinal fabrika ayarlarına döner,yani sonradan duruma göre yaptığı ufak enjeksiyon değişimi gibi farklar orjinale döner,Lpg ecu su son yapılan ayarda kalır,onlarda farklı durumlara göre kendi kendine düzeltme yapma özelliği yoktur zaten.

Kablo için dediğim gibi arada interface modülü olanlar(üzerinde led de oluyor dediğiniz) programları full açmıyor,zavoli için almıştım,ne yaptımsa olmadı, program sınırlı yerlere değişim izni veriyordu,özellikle en çok lazım olan enjeksiyon haritasını açmıyordu.Full açılması için program açılırken lpg bayilerinin key dediği flaşh bellek gibi bir aparatın usb de takılı olması gerekiyor du,yerli yabancı birçok forumda uğraşıldığı halde bu key kırılamamıştı.Bendeki kablonun üzerinde interface yok,sadece kablo,bir ucu lpg ecusuna bir ucu laptop da usb ye takılıyor o kadar.Alırken detaylı şekilde sordum zaten,yarım açıyorsa almayacaktım.Dedikleri gibi full özellik çalıştıda rahatladık.Yoksa herkes key kıracaz diye uğraşıp duruyordu.

Enjektör foroğrafında elektrik bağlantı soketlerini göremedim,kırmızı bobinlerin arkasında mı kalıyor?Dikkat edilmesi gereken noktalar öncelikle enjektörleri araçdan sökmeden önce elektrik soketlerinin ve gaz çıkış hortumlarının sırasını karıştırmamak için işaretleme yapmak,kağıt bant ile etiketleyebilirsiniz.Eğer enjektörleri dağıtarak temizlemeye karar verdiyseniz sökerken her aşamayı fotoğraflayın veya baştan itibaren video çekin,geri toplarken kolay olur.Ne nereden çıkmıştı,tersmiydi düzmüydü,bozyap gibi uğraşmazsınız.

Katkılı otogazdan veya kalitesiz gazdan korunmanın en iyi yolu sağlam olduğunu tecrübe ettiğiniz birkaç marka belirlemek ve mecbur kalmadıkca başka yerden almamak.Şahsen ilk tercihim shell,sonra petrol ofisi sonra nadir oluyor ama BP.Ayrıca şehir içi istasyonlar olmalı.Transit yollarda bunlardan biriside olsa almamaya çalışırım.Şehir içi istasyonlar hile hurda yapamaz,kötü gaz satmamaya özen gösterirler,başta taksiciler olmak üzere devamlı müşterileri vardır,kaybetmek istemezler.Transit yollarda herşey olabilir,devamlı müşterileri olmaz çünkü,onlar için her müşteri bir kere alıp gidecektir.

Kablo almaya karar verirsem mutlaka sizden bilgi ve tavsiye almam gerekecek bir kaç araştırdım piyasada farklı şekillerde bir çok kablo var bazıları dediğiniz gibi interface modüllü sanırım...Enjektör temizleme işi de sizin resimlerde bahsettiğiniz gibi kolay değil sanırım bizim enjektörlerde zaten bahsettiğim ilk temizleme yapan ustada dağıttı sonra toparlayamadı bir sürü uğraştı o günden sonra da eskisi gibi randıman vermedi zaten...mutlaka temizleme görüntülerini izlemem lazım ki yanlış yapmayayım nette bir araştırayım belki sizin gibi merakli bir arkadaş bu tür bir enjektörü aşamalı şekilde temizlerden videoya almış olabilir veya fotoğraflamış olabilir bakmak lazım kaş yapayım derken göz çıkarmak istemem...

Katklı derken formül olarak mı katkılıyı kastediyorsunuz mesela Aygaz euro lpg katkılı değil mi? bazıları zaten direkt katkılı otogaz diye satıyor bunlardan mı uzak durmam lazım yoksa dediğiniz gibi kalitesiz yani 2.3 sınıf gaz diyebileceğimiz çok ucuz gaz satan ve tenha yerlerdekilerden mi? mecbur kalmadıkça o şekildeki yerlerden almıyorum ama burada genelde Mogaz diye bir yer var sadece lpg satıyor ve fiyatı da uygun performans ve yaptığı km shellden aldığımdan daha iyi ama katkılı diye biliyorum web sitelerinde şu bilgi var doğru ise tabii (Müşterilerine her zaman kaliteli ürün sunmayı hedefleyen Mogaz, 2009 yılında Türkiye otogaz pazarı için önemli bir yenilik olarak “Katkılı Otogaz” ürününü Mogaz MaxiLPG+ ve Lipetgaz Otogaz+ markaları ile müşterilerine sunmuştur. Mogaz MaxiLPG+ ve Lipetgaz Otogaz+, içinde bulunan “Katkı” maddesinin temizleyicilik etkisi ile motorda daha önce oluşmuş kurumları söküp atmakta ve kurum oluşumunu engellemektedir. Bu temizleme etkisi ile Otogaz-LPG motorda daha verimli yanarken, motorun performansı artmakta ve yakıt tüketimi azalmaktadır.)

Verdiğiniz bilgiler için tekrar çok teşekür ederim...

Yorum bağlantısı
Talip Eren

Herhangi bir firma ile bağlantım yok,hiçbirine garezimde yok ama bu aygazın katkılı lpg si yüzünden özellikle zavolide çok sıkıntı yaşadım.Mogaz buralarda pek sık yok,genelde de saydığım firmalar haricinde almıyorum,o yüzden test etmedim.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...