İçeriğe Yönlendir

Lpg Ile Ilgili Sorun


Hüseyin Topal

Recommended Posts

Mehmet Kaya

Kişileri yüzüne karşı övmeyin, nefsi vardır şımarır :)

Arkasından övüyoruz abi. Kendisini görmüyoruz :D

Şımarsın abi şımarsın birazda hakkı var.

Yorum bağlantısı
Talip Eren

Sorunun çözüldüğüne sevindim Hüseyin bey.Mehmet abim doğru teşhisi koymuş.LPG için ateşleme çok önemli tabi.Aracınız 2500-3000 devirde biraz daha fakirde yürüyor demek ki,ateşleme bozulunca da belirgin hale gelmiş diyerekten kendime de pay mı çıkarıyorum acaba :).Arıza lambası yakmıyorsa böyle devam.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hüseyin Topal

Bir çok foruma girdim çıktım hayatım boyunca, ve burası kadar seviyeli ve kalitelisini görmedim açıkçası. Ayrıca, Emmi büyük adamsın vesselam :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Hüseyin Topal

Çok enteresan bir şey oldu dün aynı sorunum resmen hortladı, yapan ustaya gideceğim bakalım ne çıkacak.. Kafayı yemek üzereyim şaka gibi bi arıza resmen..

Yorum bağlantısı
Recep Mura

O konuda haklısınız,malesef sözde ustalar yüzünden bu tür sistemlerimizi sağlıklı kullanamıyoruz,gereksiz yere bir sürü masraf ediyoruz.

Araca laptop u bağlayıp yol ayarı yapmayan,sadece dükkan da gaz verip bırakarak ayar yapmaya çalışan ustadan hayır gelmez zaten.Eğer aracınız sadece söylediğiniz devir bandında bu durumu yaşıyorsa o bölgeye ince bir ayar yapacak.Ama yolda yapacak,sadece devir değil hangi yük konumunda olduğuda önemli,haritada cursor yardımıyla görürsünüz zaten,sorunlu bölgeyi biraz açacak o kadar.Yeni lpg kiti takacağınıza alın bir kalibrasyon kablosu,laptop da varsa bağlayın kendiniz yapın,yapamazsanız arayın beni yardımcı olayım.Çok kızıyorum bu adamlara yahu :angry:

Recep bey aracın soğuk iken teklemesi sizinde belirttiğiniz gibi ayarın fazla kısılmasından da olur.Soğuk regülatör lpg yi buharlaştıramadığı için enjektörlerden geçmesi zor olur,sıvı halde olduğundan yeterli miktarda geçemez,ısınınca kısmen düzelir tabi.

Talip Bey, sizin verdiğiniz bilgilerden sonra özellikle dikkat ettim benim problemin nedeni aynen dediğiniz gibi çünkü bu problem sadece sabahları hava soğukken bir müddet oluyor sonra düzeliyor hiç problem olmuyor özellikle bugün öğleden sonra yola çıktım haya sıcaktı aynı yolu kullanmama rağmen hiç sıkıntı olmadı diğer günler de sabah ilk çalıştırma haricinde aynı yolu kullanmama rağmen sıkıntı olmuyor dediğiniz gibi sabah soğukta ve motor soğukken bu durum oluşuyor lpgciye gittiğimde bu sıkıntıyı anlatabilmek için ne demem gerekir malum ustalarımızı bilirsiniz bir yer yaparken bir yeri bozuyorlar aslında bu ustada bunu kısarken bu durumu hesaplamalıydı baktırırken başka sıkıntılar çıkmasını istemiyorum...

Yorum bağlantısı
Talip Eren

Öncelikle bu durumun başka sebepleri de olabilir Recep bey.Yakıt kısıldıktan sonra oldu dediğiniz için ayarla ilintili olduğu ön plana çıkıyor tabi.LPG ustası hangi bölgeyi kıstı,genel olarak mı kıstı?Çoğunlukla daha doğrusu hemen her zaman genel kıstıklarını düşünürsek araç çekişten düştü :) diyerek yakıtı çok az açmasını isteyebilirsiniz.Çok açmasın,enjektör sürelerini % 3-4 uzatsa yeter gibi ama yine de denemek lazım.

Bu arada arıza lambası yanıyor mu?

Yorum bağlantısı
Recep Mura

Öncelikle bu durumun başka sebepleri de olabilir Recep bey.Yakıt kısıldıktan sonra oldu dediğiniz için ayarla ilintili olduğu ön plana çıkıyor tabi.LPG ustası hangi bölgeyi kıstı,genel olarak mı kıstı?Çoğunlukla daha doğrusu hemen her zaman genel kıstıklarını düşünürsek araç çekişten düştü :) diyerek yakıtı çok az açmasını isteyebilirsiniz.Çok açmasın,enjektör sürelerini % 3-4 uzatsa yeter gibi ama yine de denemek lazım.

Bu arada arıza lambası yanıyor mu?

Elbette bir çok sebebi olabilir ama sizin söylediğiniz sebepler benim dikkat ettiğim kadarıyla birebir uyuşuyor öncelikle bu sıkıntı sabah erken saatlerde yani havanın daha ısınmadığı zamanlarda lpgye geçince kısa süreli yaşanıyor o arada araç resmen gaz yemiyor sonuna kadar bassan da tekleme yapıyor ama bir müddet sonra açılıyor ve normale dönüyor çekişte vb. sıkıntı olmuyor sonrasında...ve bu bahsettiğim mesafe en fazla 1-2 km boyunca oluyor ve genelde bu mesafeler yokuş ve motor tam anlamıyla ısınmadığından oluyor ama aynı yerde tamamen aynı şartlarda öğleden sonra yola çıktığımda veya araba stop ettikten 3-4 saat sonra da gitsem bir sıkıntı olmuyor soğukla alakalı bir durum var dediğiniz sıkıntıdan diye şüpheleniyorum usta ilk ayardan ( ayar derken bilg. ayarı değil enjektörlerle oynadı) sonra bana sesi biraz fazla geliyor gibi gelmişti birkaç kişi bu araba dizel gibi çalışıyor deyince psikolojik olarak etkilendim ustaya gittiğimde bu sesi çok çıkmaya başladı herkes dizel gibi çalışıyor diyor dedim oda bunlarda enjektör sesi normal gittikçe daha çok çıkmaya başlar dedi bende son ayardan sonra bu kadar fazla olmaya başladı deyince bir bakayım dedim hatta o enjektörlerin bir ikisinin yerlerini değiştirdi diye hatırlıyorum bana yakıtı nasıl dedi bende sanki biraz arttı gibi dedim demez olaydım sonra bana burdan biraz kıstım biraz daha yakıtı düşer dedi ama nereyi ne şekilde kıstı bilmiyorum...

Arıca lambası genelde lpg ile giderken bir müddet sonra yanar benzinde kullanırken kendiliğinden sönerdi ilk defa son zamanlarda yandıktan sonra yine lpgde kendiliğinden söndü ve ilginçtir şuanda ilk defa lpg de olmasına rağmen şuan yanık değil...ve şuan yanmıyor...ama her an yanabilir şuana kadar

Yorum bağlantısı
Talip Eren

Bazı lpg kitlerinin enjektörleri dediğiniz gibi sesli çalışıyor,doğrudur,bu bir sorun değil,enjektörün yapısıyla alakalı.Önceki aracım da voltran sıralı vardı,dizel gibi ses yapardı.

Yakıt kısma işlemini bilgisayara bağlamadan ancak regülatör basıncını düşürerek yapabilir veya enjektör memelerini mi değiştirdi(küçülttü),tüm bunları bilmek gerekiyor.Enjektörleriniz soğuk iken tutukluk yapıyorda olabilir,kirlenmiş de olabilir.Sıralı sistemler de katkılı lpg almamak lazım ya da şahsen ben öyle yapıyorum,tecrübeyle sabit kaç kere enjektör temizlemek zorunda kaldım.Ayrıca lpg filtreside kirlenmiş olabilir.

Daha önce arıza lambasını zengin karışımdan mı yakıyordu?kısılınca söndüğüne göre bu ihtimal yüksek ama fazla kısılmış olabilir.arıza lambası yakacak kadar fakire düşmüyordur ama alt sınıra yakın ayarda olabilir.Yani siz yakıtı nasıl kıstığını bir öğrenin,çok az açmasını isteyin.Mümkünse bilgisayara bağlatarak yaptırın,daha ince ayar yapılabilir.

Yorum bağlantısı
Timuçin Semih Altunbaş

Aynı sorun bende de oldu. Aracı arkadan biri tutuyomuş gibi tekliyordu arada. Rölantide de tekliyordu. Bobin buji kabloları değişti 250 tl. Giderkenki sorun çözüldü ama rölantideki teklemeye çözüm bulamıyor kimse. Ne servis ne ustalar. 10 aydır 1000 tl para harcadım. Gaz kelebeğine kadar değiştirdim. Hala tekliyor rölantide. Ama sizin sorununuz bobin ve buji kabloları değişince çözülür. Bujilerin de arasını kapattırın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Recep Mura
Bazı lpg kitlerinin enjektörleri dediğiniz gibi sesli çalışıyor,doğrudur,bu bir sorun değil,enjektörün yapısıyla alakalı.Önceki aracım da voltran sıralı vardı,dizel gibi ses yapardı. Yakıt kısma işlemini bilgisayara bağlamadan ancak regülatör basıncını düşürerek yapabilir veya enjektör memelerini mi değiştirdi(küçülttü),tüm bunları bilmek gerekiyor.Enjektörleriniz soğuk iken tutukluk yapıyorda olabilir,kirlenmiş de olabilir.Sıralı sistemler de katkılı lpg almamak lazım ya da şahsen ben öyle yapıyorum,tecrübeyle sabit kaç kere enjektör temizlemek zorunda kaldım.Ayrıca lpg filtreside kirlenmiş olabilir. Daha önce arıza lambasını zengin karışımdan mı yakıyordu?kısılınca söndüğüne göre bu ihtimal yüksek ama fazla kısılmış olabilir.arıza lambası yakacak kadar fakire düşmüyordur ama alt sınıra yakın ayarda olabilir.Yani siz yakıtı nasıl kıstığını bir öğrenin,çok az açmasını isteyin.Mümkünse bilgisayara bağlatarak yaptırın,daha ince ayar yapılabilir.

Evet benim kit zaten Atiker en sesli çalışanlardan sanırım ama ben son ustanın kurcalamasından sonra sanki niraz daha sesli çalışıyor gibi geldi daha doğrusu çevremdeki insanların aynı şeyi söylemeleri beni etkilemiş de olabilir...Bilgisayarla ayar yapılmadı zaten ayarından memnundum o yüzden yalnızca enjektöleri kurcaladı usta yerlerini değiştirdi vb. enjektörde değiştirme felan yapmadığını sanıyorum yalnızca yerlerini değiştirip birden gaz verdirip bıraktırdı bana o şekilde yaptır birde gazı biraz kıstım dediğini hatırlıyorum. Lpg filtresi değiştireli daha 2-3 bin km oluyor yani daha yeni sayılır enjektörler temizleneli 1 sene olacak ama bir sıkıntı var demedi usta bilmiyorum ama bazı sıkıntılar enjektörler ilk temizlendikten sonra oluşmuştu...Lamba yakmayı sanırım zengin karışımdan olsa gerek ama ustalar lpgden kaynaklı önemli değil demişti...Ki kendiliğinden yanıp bir müddet sonra yine kendiliğinden sönüyor...

Yorum bağlantısı
Recep Mura
Aynı sorun bende de oldu. Aracı arkadan biri tutuyomuş gibi tekliyordu arada. Rölantide de tekliyordu. Bobin buji kabloları değişti 250 tl. Giderkenki sorun çözüldü ama rölantideki teklemeye çözüm bulamıyor kimse. Ne servis ne ustalar. 10 aydır 1000 tl para harcadım. Gaz kelebeğine kadar değiştirdim. Hala tekliyor rölantide. Ama sizin sorununuz bobin ve buji kabloları değişince çözülür. Bujilerin de arasını kapattırın.

Ben de aracın teklemesi araç soğukken ve lpgde kısa süre gaz yemiyor ve tekleme yapıyor, ancak rölantide tekleme yok ancak bazen fakir veya zengin karışıma düştüğünde nadiren rölanti dalgalanıyor motor hırıltılı çalışıyor aynen yetkili servis dahil buna çözüm bulamadılar ancak daha öncevar olans top etme sorunum çok şükür düzeldi en büyük sıkıntım buydu...Bana bir ihtimal gaz kelebeğinden olabilir dediler ama garanti ondandır demediler sizin ki değiştiğine ve düzelmediğine göre sıkıntı ondan olmayabilir.bobin, buji kabloları yenisiyle denendi düzelmedi bujiler 2 defa değişti düzelmedi...Ama yine de buna şükür çünkü en azından en büyük sıkıntım olan stop etme yok inş.bundan sonra da olmaz bizim araçlardan anlayana iyi bir ustaya denk geldiğinde düzeleceğine eminim...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hüseyin Topal

Aynı sorun bende de oldu. Aracı arkadan biri tutuyomuş gibi tekliyordu arada. Rölantide de tekliyordu. Bobin buji kabloları değişti 250 tl. Giderkenki sorun çözüldü ama rölantideki teklemeye çözüm bulamıyor kimse. Ne servis ne ustalar. 10 aydır 1000 tl para harcadım. Gaz kelebeğine kadar değiştirdim. Hala tekliyor rölantide. Ama sizin sorununuz bobin ve buji kabloları değişince çözülür. Bujilerin de arasını kapattırın.

Evet şu an sorun kısmen düzeldi dediğiniz gibi şu an deneme ve şüphe aşamasındayım yan sanayi kablo ile bir gün düzelmişti şu an iki gün oldu sadece dediğiniz gibi rölantide sarsıntı ve devirde düzensizlik var, ama en azından lpg ile binebiliyorum araca :) Sadece bujiler kaldı değiştireceğim ondan sonrasında artık bişey kalmadı. Bahsettiğiniz bujilerin arasını kapatma nedir nasıl yapılır peki ?

Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu

Ben de aracın teklemesi araç soğukken ve lpgde kısa süre gaz yemiyor ve tekleme yapıyor, ancak rölantide tekleme yok ancak bazen fakir veya zengin karışıma düştüğünde nadiren rölanti dalgalanıyor motor hırıltılı çalışıyor aynen yetkili servis dahil buna çözüm bulamadılar ancak daha öncevar olans top etme sorunum çok şükür düzeldi en büyük sıkıntım buydu...Bana bir ihtimal gaz kelebeğinden olabilir dediler ama garanti ondandır demediler sizin ki değiştiğine ve düzelmediğine göre sıkıntı ondan olmayabilir.bobin, buji kabloları yenisiyle denendi düzelmedi bujiler 2 defa değişti düzelmedi...Ama yine de buna şükür çünkü en azından en büyük sıkıntım olan stop etme yok inş.bundan sonra da olmaz bizim araçlardan anlayana iyi bir ustaya denk geldiğinde düzeleceğine eminim...

Sizin sorununuzun aynısını 2000 model focusumda yaşadım, sadece soğuk havalarda ilk lpg ye geçişten sonra başlayan tekleme. Ama sanırım sadece atiker kullananlarda olan bir durum bu. Başka marka kullananlarda hiç duymadım çünkü.

Yorum bağlantısı
Recep Mura

Sizin sorununuzun aynısını 2000 model focusumda yaşadım, sadece soğuk havalarda ilk lpg ye geçişten sonra başlayan tekleme. Ama sanırım sadece atiker kullananlarda olan bir durum bu. Başka marka kullananlarda hiç duymadım çünkü.

Benim de ilk defa başıma geldi ilginç olan her zaman olmuyor daha çok soğuk havalarda lpgeye ilk geçişten hemen sonra çok kısa bir süre oluyor sonra düzeliyor ama ne hikmettir havaların sıcak olmasından mıdır bilmiyorum bugün sabah sıkıntı olmadı mesela ama ben daha çok ayarla alakalı olduğunu düşünüyorum...

Yorum bağlantısı
Recep Mura

Öncelikle bu durumun başka sebepleri de olabilir Recep bey.Yakıt kısıldıktan sonra oldu dediğiniz için ayarla ilintili olduğu ön plana çıkıyor tabi.LPG ustası hangi bölgeyi kıstı,genel olarak mı kıstı?Çoğunlukla daha doğrusu hemen her zaman genel kıstıklarını düşünürsek araç çekişten düştü :) diyerek yakıtı çok az açmasını isteyebilirsiniz.Çok açmasın,enjektör sürelerini % 3-4 uzatsa yeter gibi ama yine de denemek lazım.

Bu arada arıza lambası yanıyor mu?

Bugün depoyu doldurdum ve 15 km yapmadan yeniden arıza lambası yandı bakalım ne zaman sönecek...

Yorum bağlantısı
Hüseyin Topal

Benimde ilk çalışmam zor oluyor gazı pompalıyarak çalışıyor, hatta motor arıza lambası yandı bakalım ne çıkacak.. Bayrama kadar çözsek bari 1000 km gidiş 1000 km geliş var :unsure2:

Yorum bağlantısı
Recep Mura

Benimde ilk çalışmam zor oluyor gazı pompalıyarak çalışıyor, hatta motor arıza lambası yandı bakalım ne çıkacak.. Bayrama kadar çözsek bari 1000 km gidiş 1000 km geliş var :unsure2:

Hüseyin Bey sizin sıkıntı benzinde mi? 2007 model bir araçta ki sıralı sistem lpg vardır dolayısıyla ilk çalıştırma benzinle olduğundan rahat çalışması gerekmez mi? şayet akü ateşleme sisteminde vb. bir sıkıntı yoksa ki ustaya kaç kere bu sorun için gittiğinize göre olmaması lazım...Motor ikaz lambası Seat'ında Forddaki gibiyse çok önemli değil benimki kendiner göre yanıyor yine kendiliğinden sönüyor...Uzun yolunuz var inş. sıkıntı olmaz Tedbir kuldan takdir Allah'tandır siz tedbirinizi alında gerisi Allah Kerim inş. hayırlısıyla gider gelirsiniz...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Talip Eren

Gönderim tarihi 18.06.2012 - 11:54

Arcınızdaki sorun büyük ihtimalle kalibrasyon hatası,rölantide lpg de biraz zenginde kalıyordur(fazla olmadığından arıza lambası yakmayabilir),öyle olunca ecu benzin enjektör sürelerini kısaltmıştır,en son aracı lpg de kullanıp stop ettiğinizden kısaltılmış olan benzin süreleri hafıza da kalır ve sabah bu sürelerle çalışmak ister,yetersiz kaldığından ikinci marşta düzeltiyordur.Gün içinde araç sıcak iken farkedilmez ama sabahları motor soğuk olacağından zaten zengin de çalışması gerekir,benzin enj.süreleri yetersiz kalır.Aracı bir süre benzinle kullanıp stop ettiğinizde süreleri düzeltmiş olacağından sabah da sorunsuz çalışır.

Bizzat lpg programı ile takip edip gördüğüm bir durum.LPG ciye gittiğinizde map haritasından rölanti kısmını,rölantiyi bozmayacak(örneğin %5-10) kadar kıstırıp bir deneyin....

Kopyala yapıştır yaptım,forumdan başka bir arkadaşımızın sorunu da aynıydı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Yada tersidir..

Lpg fakirdir ve araç bunu ortadan kaldırmak için enjektör açık kalma süresini uzatır...

Benzinde de uzun uzun püskürtünce araç boğulur...

Çözim lpg kalibrasyonudur ama önce aracı uzun süre benzinde kullanıp test etmek gerekir.. ( 100 km kadar)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hüseyin Topal

Aracın üstündeki kiti satabilirmiyiz? valla en son artık kalibrasyon yaptırıcam eğer yine olmazsa şu atikerden kurtulup aradaki fiyat farkınıda fizanda da olsa düzgün bi ustaya yenisini taktırıcam aradaki fiyatı ödeyecek kadar param yok ama borç harç yaptırıcam lanet olsun şu saçma sapan lpg servislerinden, ustalarından!

Yorum bağlantısı
Nuri Güngör

Atiker merkezi arayın size bir servis tavsiyesinde bulunsunlar o servis çözemezse merkezden müdahale etsinler

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

valla en son artık kalibrasyon yaptırıcam eğer yine olmazsa şu atikerden kurtulup aradaki fiyat farkınıda fizanda da olsa düzgün bi ustaya yenisini taktırıcam

Fizanda olmasın, ustanın yakınlığı da çok önemlidir, çünkü hiç bir kit bir sefer oturmaz, illaki bir kaç defa gitmek gerekecektir...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hüseyin Topal

Doğru söylüyosun Mehmet Abi işin şakası o ama cidden isyan edilcek bişey, bakalım yarın full depo LPG ile benzinli seyahat başlıyor :D sonuçları bildiririm..

Yorum bağlantısı
Timuçin Semih Altunbaş

Bujiler benzin ateşleme süresine göre ayarlı. Lpg de daha verimli olması için buji aralığı kapatılıp ateşleme süresi kısaltılır. Sentille ayar yaparlar. 20 dakika sürmez.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...