Tahir İlter 6 Ekim 2012 Paylaş 6 Ekim 2012 Eveet her kez yazmış yeni nesil diye ama canlı canlı test sonuçlarımı size bildireyim....2011 model Ford connect araçlarımız geldi gelirken tırla getirildi...Bize verilen aracı Ankaraya götürüp dizayn yaptırmam gerekiyordu.Ankara otobandan1100 km dönüş 1100 km .Gidişdede dönüşdede gözünün yaşına bakmadım.Sıkıştırdım ve yüksek devirde kullandım... Sonuç: Arabamızın şu anki lakabı pire. kendi akranlarına nal toplatıyor.motorunda tek yağ damlası kaçağı dahi yok..Diğer akranları uzun yol görmediği için motorları sağır oldu. Bayandan çok temiz diye satılan araçların çok büyük bir bölümü sağır olur.O yüzden aracın bayandan olması avantaj değildir bence... 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 6 Ekim 2012 Paylaş 6 Ekim 2012 Eveet her kez yazmış yeni nesil diye ama canlı canlı test sonuçlarımı size bildireyim....2011 model Ford connect araçlarımız geldi gelirken tırla getirildi...Bize verilen aracı Ankaraya götürüp dizayn yaptırmam gerekiyordu.Ankara otobandan1100 km dönüş 1100 km .Gidişdede dönüşdede gözünün yaşına bakmadım.Sıkıştırdım ve yüksek devirde kullandım... Sonuç: Arabamızın şu anki lakabı pire. kendi akranlarına nal toplatıyor.motorunda tek yağ damlası kaçağı dahi yok..Diğer akranları uzun yol görmediği için motorları sağır oldu. kaç km de araçlar? Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 6 Ekim 2012 Paylaş 6 Ekim 2012 Çok basarsanız motorun ömrü azalır, yumuşak olup hızlı giderseniz daha uzun olur, yumuşak olup çok hızlı gitmez arasıra basarsanız ömür max a çıkar, başkada birşey olmaz, işin özeti bu bence, ben hep sakin kullanırım ama ara ara yüksek hızda yaparım, böylece oluşan hantallık kaybolur. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 6 Ekim 2012 Paylaş 6 Ekim 2012 Ali konu motor ömrü değil aslında. Sadece ilk rodaj dönemi. Rodaj zamanında üretici kuralına uygun 2000-5000 km lik kullanım yerine, gündelik kullanım gibi kullanım arasında kalkıpta motorun mekanik ömrünü etkileyecek bir durum olurmu olmazmı ya döndü mevzu Ben bişeycik olmaz diyorum, sen ne diyorsun ? Tırt olurmu motor Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 6 Ekim 2012 Paylaş 6 Ekim 2012 (düzenlendi) Gündelik kullanım derken kendim için konuşursam, zaten yumuşak bir tarzla kullanırım, bu durumda bence de hiçbirşey olmaz, mesela erken yağ değişimi olayınıda sadece güvenlik olsun diye söylüyorum, kendim sıfır aracımda 15.000 de değişmiştim mesela aslında çokta şart değil, kendi stilimi bildiğimden değişmedim, sonrasında dizel araç sağlığı için 15.000 km. nin bizim ülkeye fazla olduğunu, yağı beğenmemem ve fazla buhar vermesiyle farkedip, değişimi 10.000 km ye çektim zaten. Sonuç olarak abartı kullanım olmadığı müddetçe zaten yeni teknoloji sayesinde çok daha az hatayla, daha doğrusu parçaların sürtünme yapan çapak kısmıda diyebileceğimiz kısımları o kadar çok azaldı ki, artık sakinde kullansan, bassan da motor pekte zarar görmez, ancak 500.000 km. falan kullanacaksan uzun vadede bu km leri göremeyiz diye düşünüyorum. Kısaca Tırt omaz yani 6 Ekim 2012 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Oğuzhan Deniz 6 Ekim 2012 Paylaş 6 Ekim 2012 Ben arabamın ilk 500kmsi arabayı devirlendirirken yavaş devirlendirdim yani araba her devri yiyerek gaz aldı. Sonrasında da bir depo benzini motor ısındıktan sonra sadece göstergede hararet ortaya geldi ısındı değil bi 10 15 km sonra da hep gazladım. Her viteste dip gaz olarak değilde normal gazlayarak vitesi bitirdim şimdi de aracımın motorundan çok memnunum maşallah. Yorum bağlantısı
Serkan Toker 7 Ekim 2012 Paylaş 7 Ekim 2012 Ben 3 tane sıfır motorlu Ford' u rodaj falan dinlemeden normal kullandım...Genelde de sakin kullandığımdan burası yanlış anlaşılmasın devirli falan kullanmadım...Ben yeni motordan değil yeni fren balatası ve fren diskinden, yeni lastikten, yeni debriyaj balatasından korkarım...Bunlar güvenliği önemli şekilde etkiler..Motor nasıl olsa alışacak...Düşük devir veya yüksek devir.. Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu 7 Ekim 2012 Paylaş 7 Ekim 2012 kaç km de araçlar? bu gün baktım 74300 km...Halen yağ kaçağı yok.. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 7 Ekim 2012 Paylaş 7 Ekim 2012 (düzenlendi) bu gün baktım 74300 km...Halen yağ kaçağı yok.. 74 binde yağ kaçağı olmaz ki zaten Bırak yağ kaçağını hiçbişey olmaz daha. 274 binde düşünelim. 7 Ekim 2012 tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu 7 Ekim 2012 Paylaş 7 Ekim 2012 (düzenlendi) Şu ana kadar rekor kırmış tek bir ford focus un kilometresini Diyarbakır havaalanında görme şansım oldu mardin e çalışıyordu, 732 000 km deydi ve halen motoruna el değmemişti.Connectlerde ise km rekorunu karayollarında turuncu renkli olarak hizmet veren bir connectte görmüştüm 610 000 km deydi ve motor hala çok iyi durumdaydı. 2004 yılında motorunu açtığım connect şu anda 332 000 km de hala motora el değmedi.Geçen ay turbo değişti.Ama diğer sağır açılan arabamız 80.000 km de piston kolunu koparmıştı.. 7 Ekim 2012 tarihinde Şahin Topaloğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 7 Ekim 2012 Paylaş 7 Ekim 2012 (düzenlendi) Şimdi bu rodaj eski araçlarda var mı var. Bu konuda itiraz eden var mı? benim yamaha deniz motorunun (2 zamanlı) öyle bir rodaj prosedürü var ki aklınız şaşar. 1 saat 1200 devirde felan kullanın diyor. sonra 1500 sonra 2000 felan. öyle gidiyor. eski araçlarda var ise demek ki yeni araçlarda dikkat etsek iyi olur. Etkisi gözle görülmeyebilir kısa vadede ve araçların mantıksal ömürlerinde bir sıkıntı yapmayabilir. Ancak çok uzun km yapanlar ve aracı elinde çok uzuun tutacaklar için anlam ifade eder. 80 binde piston sıkıntısı veren araç rodajdan değil başka nedenden problem yaşamış. Benim fusion da 195 binde. Yağ eksiltme felan yok, güçte azalma hissetmiyoruz. Yine eskisi gibi güçlü geliyor. Duman atmıyor. 7 Ekim 2012 tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Serkan Toker 7 Ekim 2012 Paylaş 7 Ekim 2012 Kısa zamanda çok km. yapmanın motora vereceği zarar veya daha doğrusu aşınma km. siz geçen uzun senelerden daha az olur, değil mi hocam ? Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 7 Ekim 2012 Paylaş 7 Ekim 2012 Araba yatıyorsa evet sakıncalı. Oksitleniyor, yağ içinde asit oluşuyor vs. Bir de yılda 15 bin km yaparak 450 bin km yi 30 senede alırsın 150 bin km yapıyorsan 3 senede Tabi ikincisinde araç 450 bin km de 3 yaşında olur. HAftada araç en az 1 kez çalışmalıdır. ve en az 10 km yol yapmalıdır. Yorum bağlantısı
Oğuzhan Deniz 7 Ekim 2012 Paylaş 7 Ekim 2012 Şu ana kadar rekor kırmış tek bir ford focus un kilometresini Diyarbakır havaalanında görme şansım oldu mardin e çalışıyordu, 732 000 km deydi ve halen motoruna el değmemişti.Connectlerde ise km rekorunu karayollarında turuncu renkli olarak hizmet veren bir connectte görmüştüm 610 000 km deydi ve motor hala çok iyi durumdaydı. 2004 yılında motorunu açtığım connect şu anda 332 000 km de hala motora el değmedi.Geçen ay turbo değişti.Ama diğer sağır açılan arabamız 80.000 km de piston kolunu koparmıştı.. Bir motor nasıl sağır kalır? Ne tarz bir sürüş durumu motoru sağırlaştırır? Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 7 Ekim 2012 Paylaş 7 Ekim 2012 John Amca, yavaş yavaş motoru zorlayın diyor. Km geçtikçe basın diyor. http://www.honestjohn.co.uk/faq/running-in-a-diesel/ Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 7 Ekim 2012 Paylaş 7 Ekim 2012 İnsanlar bile bir birine alışmadan kaynaşamıyor... Çocuğu okula yazdırıyorsun, bir hafta ders yapmıyor, daha sonra yavaş yavaş başlıyorlar.. Kız istemeye gidiyorsun, önce nişan yapılıyor... Yüzlerce hareketli parçanın da bir bir birine alışması için zaman tanınmalı diyenlerdenim... 4 Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 8 Ekim 2012 Paylaş 8 Ekim 2012 yanlış söylemiş. "karbon kilıyn yapalım beyefendi" diye peşine düşerler adamın o servis müdürleri Aksine yaptıramadım bir türlü; Yorum bağlantısı
Adem Topsakal 8 Ocak 2013 Paylaş 8 Ocak 2013 ilk 1000 km fazla zorlamayın daha sonr 3. v4 . vites lerde 3000 ila 4000 devir arasında bıaz uzun bekleyerek vites değiştirin hemen 5. vitese takmayın motoru bu sekilde daha etkili acarsınızz Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 8 Ocak 2013 Paylaş 8 Ocak 2013 (düzenlendi) yeni araçlar, yeni ve hassas teknoloji ile üretildiği için rodaj modaj yoktur. eski tezgahlar manuel ve hassasiyetleri örneğin 0,001 mm idi. şimdi ise bilgisayarlı (CNC) tezgahları ile mesela 0,00001 mm hassasiyetle işleniyor piston ve silindir+diğer hareketli aksam...dolayısı ile çapak işi eskiden idi. eskiden 1000 km de ilk bakım vardı neden, çünkü teknoloji böyleydi. adam teknolojisine güvenmediği için çıkan çapaklar yağa ve araca zarar vermesin diye 1000 km de yağ ve filtre değişirdi. ben sıfır reno 9 umun ilk bakımını 1000 km de yaptırmıştım. ama şimdi alıyorsun aracı ilk bakım 15000 de. ha sen 5000 de değiştir, garanti bozulmaz. 15000 de değiştirmezsen bozulur. çünkü adam teknolojisine 15000 km güveniyor. kimsenin değinmediği bir konuya ben değineyim. ilk bir kaç bin km boyunca son hız ve son devir denemesi yapmadan, en azından rampada çok zorlamadan, max. devir ve hızın üçte ikisini geçmeden kullanın. bu sadece bir önlemdir. asıl konu şu, kullanım tekniği olarak asla ilk bir kaç bin km de uzun yolda uzun süre aynı hızda gitmeyin. örnek, cruise control kullanarak yarım saat bir saat 100 km hızla gitmeyin. atıyorum, 5 dakika 80 ile 4 dakika 90 ile 6 dakika 95, 5 dakika 100, 5 dakika 105, 8 dakika 110.........yani ritmik olarak farklı hızlarda gidin nedeni de şu: piston ve silindirler iz yapmasın, yani belli bir bölgeden değil de, homojen olarak aşınsın. araç her hızda farklı tork ve güç üreterek kasılır. silindir ve pistonların da kasılma yönü değişir. özellikle iki metal yüzey birbirine iyice alışana kadar bu hususa dikkat etmek gerekir. ha dikkat etmezseniz ne olur, hiç bir şey olmaz. (eğer formula1 e katılıp pole position almak için 2 saliseye ihtiyacınız yoksa) sonuçta anlattıklarım aracın ilerde ki son hızını atıyorum 3-5 km etkiler. bana göre bunlara dikkat edilirse daha iyi olur. ama yok bu araba hiç uzun yola gitmedi sağır kaldı daha da açılmaz diye bir şey yok. bir kaç uzun yolda devirli kullanırsın düzelir. önemli olan dediğim gibi düzenli aşınmadır, o da ilk km lerde....sonra istersen 1 saat 120 ile git, zaten monoton gelir gidemezsin. artık uzun otobanlarda sürücünün uykusu gelmesin diye yapay virajlar yapılıyor. 8 Ocak 2013 tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi 9 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 8 Ocak 2013 Paylaş 8 Ocak 2013 +1. Dün, bir yeni naylon daha aldım. Bugün 400 km civarı seyir yaptım. Yolun durumuna göre en yüksek deviri de gördüğüm oldu. Ortalama 8.5 litreyi de gördük çok şükür, Yeni nesil motörleri seviyorum yahu 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Uz 8 Ocak 2013 Paylaş 8 Ocak 2013 Ruhan bey bence tüm sorulara cevap niteliğinde bir mesaj hazırlamış. Ben şahsen sadece ilk 100 km. araca asla yüksek devir vermem. Sonrasında 15 bin km'ye kadar sürekli yüksek devir vermekten kaçınırım. İlk yağ değişiminden sonra ise artık gerektiğinde aracın max. gücü ve torku ayağınızın altında emrinize amade şekilde sürekli bekler. Hiçbir zaman kullanmaktan kaçınmam. 1 Yorum bağlantısı
Hakan Çark 9 Ocak 2013 Paylaş 9 Ocak 2013 Aklımdaki tüm soruları yanıtlamışsınız,teşekkürler 1 Yorum bağlantısı
Misafir 9 Ocak 2013 Paylaş 9 Ocak 2013 Ruhan abi ufak bir ekleme yapabilir miyim yanlış değilse. Özellikle sabah ilk çalıştırmada motoru minimum yüke maruz kalacak şekilde kullanmak lazım yeni olsa da olmasa da. Ben özellikle Balıkesir'de şahit oluyorum. Asker hastahanesinin arkasındaki yokuşu Balıkesir'liler bilir. Araç kaptırıp gelmezseniz 2 de bile yığılır. O yokuşa önü yukarıya bakacak şekilde araba bırakıyorlar hayretler içerisinde kalıyorum. Sabah -5 derecede daha destur motor çalışır çalışmaz araba 10 derece (belki daha fazla) yokuşta kalkmaya çalışıyor. Bence çok çok zararlı. +1. Dün, bir yeni naylon daha aldım. Bugün 400 km civarı seyir yaptım. Yolun durumuna göre en yüksek deviri de gördüğüm oldu. Ortalama 8.5 litreyi de gördük çok şükür, Yeni nesil motörleri seviyorum yahu Hayırlı olsun Servet abi. Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 9 Ocak 2013 Paylaş 9 Ocak 2013 +1. Dün, bir yeni naylon daha aldım. Bugün 400 km civarı seyir yaptım. Yolun durumuna göre en yüksek deviri de gördüğüm oldu. Ortalama 8.5 litreyi de gördük çok şükür, Yeni nesil motörleri seviyorum yahu Hayırlı olsun Servet abi Yorum bağlantısı
Recommended Posts