İçeriğe Yönlendir

"0" Araçta Rodaj ?


Okan Yeşim

Recommended Posts

Sami Demirpaz

Herkes farklı birşey söylemiş, peki neye göre söylediler bu bilgileri ?

Bizimde bu güne kadar bir sürü 0 arabamız oldu hiçbirindede dikkat edilmedi sıradan araba gibi sürüldü hiç bir zararını görmedik..

Pek takılmıyorum bu konuya açıkçası ama bu fikir sunanların neye göre sunduğunu merak ediyorum.

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

hayırlı olsun servet, güle güle kullan diycem ama, millet dışardan bakınca deli der, onlarda sana güler, sen yine normal kullan :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Herkes farklı birşey söylemiş, peki neye göre söylediler bu bilgileri ?

Bizimde bu güne kadar bir sürü 0 arabamız oldu hiçbirindede dikkat edilmedi sıradan araba gibi sürüldü hiç bir zararını görmedik..

Pek takılmıyorum bu konuya açıkçası ama bu fikir sunanların neye göre sunduğunu merak ediyorum.

Fiesta için konuşayım ; kitapçıkta ilk 1000 km aracınızı zorlamayın motor gücünün 4/3 nü kullanın ve sürekli sabit devirde kullanmaktan kaçının diye yazıyordu.. ;)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

+1.

Dün, bir yeni naylon daha aldım. Bugün 400 km civarı seyir yaptım. Yolun durumuna göre en yüksek deviri de gördüğüm oldu. Ortalama 8.5 litreyi de gördük çok şükür, Yeni nesil motörleri seviyorum yahu :biggrin:

vışşşşş benim iki katım, naaaptın, bütün filoyu yeni aldığın araca mı bağladın iple :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Hayırlı olsun Servet abi :)

Sağolasın Nihat.

vışşşşş benim iki katım, naaaptın, bütün filoyu yeni aldığın araca mı bağladın iple :rolleyes:

tapsipıd & redlayn bizim işimiz abi :biggrin:

Eski ustaları dinliyoruz, devirli kullanınca piston daha iyi alışıyormuş, sanki başka devirde aynı yere ulaşamıyor ya :D

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Fiesta için konuşayım ; kitapçıkta ilk 1000 km aracınızı zorlamayın motor gücünün 4/3 nü kullanın ve sürekli sabit devirde kullanmaktan kaçının diye yazıyordu.. ;)

kuvvetli motor, 3/4 ü yeter motorun

Yorum bağlantısı
Mustafa Uz
(düzenlendi)

Herkes farklı birşey söylemiş, peki neye göre söylediler bu bilgileri ?

Bizimde bu güne kadar bir sürü 0 arabamız oldu hiçbirindede dikkat edilmedi sıradan araba gibi sürüldü hiç bir zararını görmedik..

Pek takılmıyorum bu konuya açıkçası ama bu fikir sunanların neye göre sunduğunu merak ediyorum.

Sami bana kalırsa tüm arkadaşlar sadece kendi tecrübelerini paylaşmaya çalışmış. Benim öyle birsürü 0 arabam olmadı. Rahmetli babam 93 yılında 0 lada samara hb. almıştı. O aracı tamamen ben açtım. Araç Gps ile 195 km. hız görüyordu. İbresi ise tersten 0'a dayanıyordu. 2008 yılında 0 fiesta dizel aldım. Eski kasa. Aracı 2012 yılında 98bin km'de sattım. Aracı alanda kullananda biz böyle fiesta kullanmadık sen buna ne yaptın diyordu. Bursa şehir içinde geceleri 1 km içerisinde 175 km hıza ulaşıyordu. Max hızı 198 idi. Onu satarak yeni kasa 2010 model fiesta almıştım 56bin kmde. Fakat istediğim randımanı araçta ne yaptı isem alamadım ve 62 bin de satıp yerine 0 C-max aldım. Şahsi fikrim araçlarda belli bir rodaj süresi kitap üzerinde olmayabilir fakat araçların özellikle ilk 1000 km. kullanım tarzı ilerisi için araçlarda oldukça farklı sonuçlar alınmasını sağlayabiliyor.

Ayrıca Ruhan bey de teknik olarak gayet güzel bir açıklama yapmış zaten bu konuda.

tarihinde Mustafa Uz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz

Sami bana kalırsa tüm arkadaşlar sadece kendi tecrübelerini paylaşmaya çalışmış. Benim öyle birsürü 0 arabam olmadı. Rahmetli babam 93 yılında 0 lada samara hb. almıştı. O aracı tamamen ben açtım. Araç Gps ile 195 km. hız görüyordu. İbresi ise tersten 0'a dayanıyordu. 2008 yılında 0 fiesta dizel aldım. Eski kasa. Aracı 2012 yılında 98bin km'de sattım. Aracı alanda kullananda biz böyle fiesta kullanmadık sen buna ne yaptın diyordu. Bursa şehir içinde geceleri 1 km içerisinde 175 km hıza ulaşıyordu. Max hızı 198 idi. Onu satarak yeni kasa 2010 model fiesta almıştım 56bin kmde. Fakat istediğim randımanı araçta ne yaptı isem alamadım ve 62 bin de satıp yerine 0 C-max aldım. Şahsi fikrim araçlarda belli bir rodaj süresi kitap üzerinde olmayabilir fakat araçların özellikle ilk 1000 km. kullanım tarzı ilerisi için araçlarda oldukça farklı sonuçlar alınmasını sağlayabiliyor.

Ayrıca Ruhan bey de teknik olarak gayet güzel bir açıklama yapmış zaten bu konuda.

Ruhan abinin teknik açıklaması evet gayet mantıklı.

Peki siz öyle verimli olması için nasıl kullandınız. Direk tapagaz mı yaptınız dikkatli mi kullandınız.

Yorum bağlantısı
Hakan Çark

Konuyla fazla ilgisi yok ama, eskiden farklı bir sektördeydim ve son aldığım şirket aracı sıfır dizel opel astra 1.3'tü.Teslim aldığım andan itibaren devir mevir, rodaj vs. dikkat etmeden kullanmıştım.Çünkü bilmiyordum dizel aracı kullanmayı.

Kısa bir zaman sonra da turbosu bozuldu.Bana göre şimdiki aracım gibi kullansaydım turbo hatalı kullanımdan dolayı bozulmayacaktı.

Yorum bağlantısı
Mustafa Uz

Ruhan abinin teknik açıklaması evet gayet mantıklı.

Peki siz öyle verimli olması için nasıl kullandınız. Direk tapagaz mı yaptınız dikkatli mi kullandınız.

Ben ilk 100 km. 2000 devri asla geçmem. İlk 500 km. tamamlandığında 1 kez 2. viteste 4500 devir veririm.

ilk 1000 km tamamlandığında 2. ve 3. viteste anlık olarak 4700 devre çıkartırım. 1500 km. tamamlandığında bu kez 2., 3. ve 4. viteslerde 4500 devre kadar uzatırım. Yeni tip vites kutuları 6 vites. Sanırım 1500 km sonunda 5. viteste de 4500 devri buldurmaya çalışacağım. Sonrasında ilk yağ değişimine kadar uzun süreli sıkıştırmam aracımı. İlk yağ değişiminden sonra ise acelem olduğu zamanlarda aracın gittiği kadar giderim.

Yaptığımın doğru olduğunu asla savunmuyorum fakat 1-2 değer vereceğim. Bursa - Çanakkale ev'den eve 282 km. Babam beyin kanaması geçirdiğinde ve annemi ameliyata aldıkları dönemde 1 saat 40 dakika da defalarca gitmişliğim vardır. Ayrıca karadan Bursa'dan Tekirdağ'a 2. köprüden yaklaşık 400 km. toplar. Bu mesafeyi de defalarda 2 saat 30 dakikada almışlığım vardır. Genelde bu tip seyahatleri gece yaparım ve kesinlikle araçta tek olurum. Şimdiye kadar kullandığım ford marka araçlarda şöyle bir gözlemim olmuştur. Direk tapa gaz verirseniz araç gidecekse bile gitmez. Yedikçe gaza asılmalısınız. Ve tapa gaz mesafesinin yaklaşık 5-8 mm. öncesi zaten aracın yapacağı max. hızı yaptığı noktadır. Kaportayı delercesine gaza asılsanız da yarım santim kadar ayağınızı gazdan kaldırsanız da aracın bunu düzlüklerde yemediğini görürsünüz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Murat Tunç

Arkadaşlar O sıfır otonn motoruna açmak için hız yapmak mı lazım. yoksa tam tersimi

Yorum bağlantısı
Emin Köseler

Bir usta demişti ki " lokma takimi lazım " :D

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Arkadaşlar O sıfır otonn motoruna açmak için hız yapmak mı lazım. yoksa tam tersimi

Sayın Murat Tunç;

Açmış olduğunuz konu forumumuzda daha önce açılmış olduğundan, mesajınız ilgili konuyla birleştirilmiştir.

Konuyla ilgili detaylı bilgi http://www.fordclubt...i-konu-acarken/ linkinde bulunmaktadır.

Lütfen yeni konu açmadan önce forumda arama yapınız, benzer konu varsa oradan devam ediniz.

Göstereceğiniz hassasiyet için teşekkür ederiz.

- Ford Club Türkiye Yönetimi

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Serkan Hasturan

İlk 1000 kilometre dikkat edilmesi çok sıkıştırılmaması gerekir sonra normal kullanım.Dizellerde ilk çalıştırmalarda ve park ettikten sonra stop etmeden önce 2 dakika civarı rölantide çalıştırın. Aracı aldığım servis ustasının söylediği.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
habib özboyacı

valla sizi bilmem ama ben araca binince kendimi kontrol edemiyorum arac tam güven veriyor ve benim içimdeki canavar uyanıyor ben seri kullanıyorum yalnız motor ısınana kadar yüklenmiyorum 10 dakika kadar sonra allah ne verdiyse şuan bana cok seri geliyor arac aynı aracın sahibi bir arkadasdın var onuda test ettim benimki daha seri geldi

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Serkan Aktay

2000 ylının ağustos ayında 2001 focus ghia aldık. bayiden çıkarken nasıl kullanacağım bunu dedim, motor açma falan, istediğin gibi bas git dediler, otoyola yaklaşık 7-8 km normal 50-60 la gittim. otoyola çıkınca ne kadar basabiliyorsa bastım. 195 max hızı da gördüm. 2010 yılında araç pert olduğunda 280.000 km civarındaydı. bu km ye kadar motorda hiçbir sorun yaşamadım. 90-100 km ortalama hızda 100 km de  6.5 ltre lpg, şehir içindede 100 km de 9-10 civarı gaz tüketiyordu. demekki araç açılmış gelmiş :) sadece 280.00 km ye kadar tüm bakımlarını düzenli yaptırdım. araç bizi hiç üzmedi. araç şu an duruyor olsaydı sanırım 400.000 bine dayanmıştı ve motorda da herhangi bir sorun olmayacağını tahmin ediyorum. 

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Serdar Güngör

Tatlısını yemeden açılmaz  :D

Şaka bi yana hayırlı uğurlu olsun....

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Aracınız hayırlı olsun. Ben sizin yerinizde olsam Antep otobanını kullanarak yol nereye kadar gidiyor ise oraya gidip tekrar Osmaniye ye geri dönerdim. Bu yol güzergahı içersinde ise 150-160km hızlarına anlık yoklamalar ile yavaş yavaş çıkardım. ;) Bence sağlıklı bir rodaj önemli kısa vadede olmasa bile uzun vadede kendini belli eder ;)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Merhabalar. Dizel araç kaç km sonra atiklik ve çekiş olarak esas performansına ulaşır. 1.6 dizel 95hp 420km

 

Doğukan Hocam konunuzu birleştirdim. Bilginize.

Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

nerden ulaşacağım

Bu konu "0 araçta Rodaj " hakkında. Baştan sona kadar inceleyin derim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Okudum ama aradığım cevabı bulamadım, dizel aracı kullandıkça atiklikte ve çekişte artma olur mu? olursa fark edilir derecede mi olur? km şuan 580

Forumun dizel uzmanı  Süha kardeşim cevap vermiş.

 

Aracınız hayırlı olsun. Ben sizin yerinizde olsam Antep otobanını kullanarak yol nereye kadar gidiyor ise oraya gidip tekrar Osmaniye ye geri dönerdim. Bu yol güzergahı içersinde ise 150-160km hızlarına anlık yoklamalar ile yavaş yavaş çıkardım. ;) Bence sağlıklı bir rodaj önemli kısa vadede olmasa bile uzun vadede kendini belli eder ;)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Okudum ama aradığım cevabı bulamadım, dizel aracı kullandıkça atiklikte ve çekişte artma olur mu? olursa fark edilir derecede mi olur? km şuan 580

 

5000 km'den sonra aracınız tam olarak yerli yerine oturmuş olacak.. 

Bu süre zarfında özellikle yapmanız gereken çok fazla şey yok ancak, yağ yakıyorsa azalacak, çok yakıyorsa yakıtı düşecek.. gücü düşükse yerine gelecek.. 

Bakımlarına tamirine ve kullanımına özen gösterdiğiniz sürece de bu böyle uzun yıllar devam edecek.. 

Yorum bağlantısı
Samet Daş

Parçalar birbirine alışana denk zorlamayın. Süha nın dediği gibi Çıkın otoyola, 90ile yarım saat kadar sabit sürün. Sonra 120 ile 5-10dk. Tekrar 90, ardından 140 5dk. Sonra 120 ile yarım saat kadar devam edin ardına 160 5dk. Sonra düşün 160tan 140a 5 dakika daha sürün sonra basın 180e 1-2 dakika sürüp 90a düşün yavaş yavaş. Daha sonra da 2000-2500 kmleri geçince aynı sistemi tekrar edin bu kez daha da ustlere çıkın. Arabayı şehir içinde de bağırtmaya Gerek yok. Sakin kullanın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

  

Teşekkür ederim ilginize. Kimi açarken bağırt diyor, kimi düşük devirde sür diyor, kimi de vites küçülterek motoru yığ diyor. Neyse ben 5000km ye gelince performansı konusunda değişimi yazacağım.

İlk kilometrelerde araç nazik kullanılır... Doz giderek artırılır.. Hiç bir zaman hiç bir motor yığdırılarak vurdurularak rodaj yapılmaz.. 

Değişken devirlerde kullanmak iyidir.. 

 

Rodaj sonrasında da aynı şekilde zaman zaman gazlamak gerekir.. Ayda bir benzinli ile en az bir saat 4000 km üstü, dizel ile 3000 devir üstü kullanmak motoru kurumdan korur.. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...