Armağan Pekatik 5 Nisan 2011 Paylaş 5 Nisan 2011 (düzenlendi) Armağan Bey, sizin kitapçıktan yaptığınız alıntı:Rodaj dediğimiz şey bu zaten. Rodaj yeni araçlarda da var. Fakat eskilerde atıyorum 10.000 km iken, yenilerde 1500 km'de tamamlanıyor. Çünkü sizin de belirttiğiniz gibi, teknoloji çok ilerledi ve tolerans değerleri çok düştü. Ama hala sıfırlanamadı. Dikkatli okursanız bu benim kitapçık değil. Benimkinde bu kadar bile yazmıyor. Her zaman yeni alınan araba 2. el bile olsa ilk 500 km dikkatli kullanılmalı zaten ama arabaya alışma açısından. O dinamik kullanma demesinin sebebide yeni olan balatadır, çarktır bilmem nedir birbirine alışmadan bir güvensizlik çıkarmasın diye. 100.000 km sonra arabaya iyi rodaj yapamadın diye cortlamasın diye değil. 5 Nisan 2011 tarihinde Arma?an Pekatik tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 5 Nisan 2011 Paylaş 5 Nisan 2011 (düzenlendi) Öncelikle rodaj nedir onu bilmek gerek ve ondan sonra yorum yapmak gerek. İmalat ve montajın bitip makina çalıştırıldığında ilk aşınmanın gözlemlendiği nokta rodajdır. İmalat bitmiştir ama rodaj süresince imalat devam ediyormuş gibi düşünülür ve öyledir. Günümüz arabalarında rodaj hala var ve bugünki teknoloji rodajı tamamen ortadan kaldırmak için yeterli değil. Rodaja imalatın son aşaması diyebiliriz ve imalatın içindedir. Rodajın en iyi şekilde gerçekleşmesi için en önemli iki şart, * Yük ve basınc minumum olacak. Yani birbiri üzerinde çalışan iki yüzeyin birbirine etki ettikleri kuvvet/basınc minumum olacak. * Minumum kuvvet ve basınc altında maksimum zaman. Özet olarak rodajda nekadar sakin kullanılırsa ve aynı zamanda bu süre nekadar uzatılırsa okadar sağlıklı olur. Normal sürüşe kademeli olarak yavaş yavaş geçeçeksiniz. Sakin kullanımın ardından rodaj bitti deyip direk yükleneyim demek yanlış. 5 Nisan 2011 tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Armağan Pekatik 5 Nisan 2011 Paylaş 5 Nisan 2011 Öncelikle rodaj nedir onu bilmek gerek ve ondan sonra yorum yapmak gerek.İmalat ve montajın bitip makina çalıştırıldığında ilk aşınmanın gözlemlendiği nokta rodajdır. İmalat bitmiştir ama rodaj süresince imalar devam ediyormuş gibi düşünülür ve öyledir. Günümüz arabalarında rodaj hala var ve bugünki teknoloji rodajı tamamen ortadan kaldırmak için yeterli değil. Rodaja imalatın son aşaması diyebiliriz ve imalatın içindedir. Rodajın en iyi şekilde gerçekleşmesi için en önemli iki şart, * Yük ve basınc minumum olacak. Yani birbiri üzerinde çalışan iki yüzeyin birbirine etki ettikleri kuvvet/basınc minumum olacak. * Minumum kuvvet ve basınc altında maksimum zaman. Özet olarak rodajda nekadar sakin kullanılırsa ve aynı zamanda bu süre nekadar uzatılırsa okadar sağlıklı olur. Normal sürüşe kademeli olarak yavaş yavaş geçeçeksiniz. Sakin kullanımın ardından rodaj bitti deyip direk yükleneyim demek yanlış. Diğer parçalar için evet ama herkes şu an motordan konuşuyor. Rodaj diyince akla ilk motor geliyor. Motor için olan kısmı Ford fabrikasında uzayda yapıtığı için motorda rodaj yok. Otomotivci olabilirsiniz ama ben de bunu araştırdım. Tekrar söylüyorum arabanın yürüyen aksamı için evet parçalar birbirine alışmalı ama motor için hayır. Yani ilk 1500 km hızlı gittin diye 100.000 km sonra motor pelt olmaz. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 5 Nisan 2011 Paylaş 5 Nisan 2011 Bende motordan bahsetmiştim zaten.. Yürüyen aksamın hareketine bakın, birde motorun hareketine bakın. Motor 3000 devir ile dönerken pistonların hızını, kranka gelen yükleri hiç hesap ettinizmi. Hangi yürüyen aksam o hıza ulaşabilecek. ? Rodaj konuşulacaksa motor için konuşulur zaten. Yürüyen aksam derken hangi parçanın rodajını kastettiniz ? Yıl 2011 ve hala renoda çalışıp cutoff sistemini bilmeyen mühendisle tartışıyorum. Motorda devir varsa yakıtta yüketir diyor, başka birşey demiyor... Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 5 Nisan 2011 Paylaş 5 Nisan 2011 Diğer parçalar için evet ama herkes şu an motordan konuşuyor. Rodaj diyince akla ilk motor geliyor. Motor için olan kısmı Ford fabrikasında uzayda yapıtığı için motorda rodaj yok. Otomotivci olabilirsiniz ama ben de bunu araştırdım.Tekrar söylüyorum arabanın yürüyen aksamı için evet parçalar birbirine alışmalı ama motor için hayır. Yani ilk 1500 km hızlı gittin diye 100.000 km sonra motor pelt olmaz. "pelt" olmaz da daha çok yağ yakar. Yorum bağlantısı
Armağan Pekatik 5 Nisan 2011 Paylaş 5 Nisan 2011 Ben de zaten sizin kitapçık demedim, ama öyle anlaşılması normaldir, çünkü araya virgül koymamışım.Doğrusu: Sizin, kitapçıktan yaptığınız alıntı. Rodaj süresi yok diyelim, ilk 1000-2000 km sakin gitmenin ne zararı olur ki? Üstelik başlarda yakıt tüketiminin yüksek olacağı düşünülürse, maddi açıdan da daha mantıklı olmaz mı? Bir de sormak istediğim şey; peki neden 0 araba, belli bir süre boyunca çok yakar da sonrasında yakıt tüketimi normale döner? Efendim Ustalarımız derler ki belirtilen rodaj süresinde arabayı zorlarsan motor yüzbin küsür kilometre sonra sorun çıkarmaya başlarmış. Eski arabalar için doğrudur çünkü sürtünmesi yüksek olan pistonlar ve yatakları, kapakları orantısız bir aşınma göstereceklerdir ama ford ısrarla rodaj yok istediğin gibi kullan diyor. Kitapcıkda arabayı zorlama fazla diyor. Zaten arabayı zorlayarak kullanırsan araba rodajda olmasa bile ölür. İkinci sorunuzun cevabını da verdim aslında tekrar söyliyim. Ford bu motorun rodajını fabrikada yapıyor ama diğer yürüyen parçalar arabaya takıldığı haliyle ve sürtünmeleri yüksek. Balatalar, lastikler, miller, dişliler. Bu parçaların birbirine alışması ford'un rodajı. E doğal olarak sürtünme yüksekken motor cok yakıyor. "pelt" olmaz da daha çok yağ yakar. Ya da hava üfler değil mi efendim. Yorum bağlantısı
Fatih Ada 5 Nisan 2011 Paylaş 5 Nisan 2011 paylaşmak istedim.. Aktarma organlarının rodajı yeni otomobillerde asıl hedef değildir. Rulmanın rodajı olmaz Yeni otomobilin motorunda gerçekleşecek en önemli ve neredeyse tek rodaj segman oturmasıdır Segman oturması silindir basıncı ile elde edilir Segmanı adam akıllı oturtan kendi gerilimi değil ateşleme sonucu oluşan basınçtır. Segmanı maksimum şekilde oturtmak için uygun devirlerde tam gaz vermekten başka seçenek yoktur. Yeni motora asla "Yağ katkısı" vb. sıfatlarla satılan ürünler uygulanmaz. Yeni motorların parçaları metalurjik olarak ısıl işlemlere tabi tutulmuştur.km ler boyunca alışması beklenmez Çalışma ısısına ulaşmayan yeni motora kesinlikle rodaj namına yüklenilmez(rodajın dışında da yüklenilmez) Yorum bağlantısı
Armağan Pekatik 5 Nisan 2011 Paylaş 5 Nisan 2011 paylaşmak istedim..Aktarma organlarının rodajı yeni otomobillerde asıl hedef değildir. Rulmanın rodajı olmaz Yeni otomobilin motorunda gerçekleşecek en önemli ve neredeyse tek rodaj segman oturmasıdır Segman oturması silindir basıncı ile elde edilir Segmanı adam akıllı oturtan kendi gerilimi değil ateşleme sonucu oluşan basınçtır. Segmanı maksimum şekilde oturtmak için uygun devirlerde tam gaz vermekten başka seçenek yoktur. Yeni motora asla "Yağ katkısı" vb. sıfatlarla satılan ürünler uygulanmaz. Yeni motorların parçaları metalurjik olarak ısıl işlemlere tabi tutulmuştur.km ler boyunca alışması beklenmez Çalışma ısısına ulaşmayan yeni motora kesinlikle rodaj namına yüklenilmez(rodajın dışında da yüklenilmez) Eğer ford focus bezinli motoru için de bunları diyorsanız kitapcıkta yazan şu bilgiler boş. Ayrıca hiç motordan bahsedilmemiş. Bu durumda eksik ve yanlış bilgi mi veriyor kullanma klavuzu Yeni lastikler yaklasik 500 km'lik biralisma mesafesi gerektirir. Bu süre zarfinda, araç farkli sürüs özellikleri gösterebilir. Bu nedenle, ilk 500 km boyunca çok dinamik sürüsten kaçininiz. Mümkünse, sehir içinde ilk 150 kilometrede ve otoyoida ilk 1500 kilometrede sert fren yapmaktan kaçinmalisiniz. Yorum bağlantısı
Fatih Ada 5 Nisan 2011 Paylaş 5 Nisan 2011 http://www.modifiyem.com/forum/f51/yeni-ot...de-rodaj-63444/ Yorum bağlantısı
Armağan Pekatik 5 Nisan 2011 Paylaş 5 Nisan 2011 (düzenlendi) http://www.modifiyem.com/forum/f51/yeni-ot...de-rodaj-63444/ Evet bence de, şimdi anlıyorum demek istediğinizi benimle aynı şeyi söylüyorsunuz aslında. Hedef motor ama eski tip motorlardaki gibi değil. Ford da dikkat etmen gereken şey içinde güvenlikle risk olmasın diye yürüyen aksamı göstermiş. Rodajda da sen arabayı normal devrinde kullan. Belki de benim araba ondna sizinkilerden az yakıyor . Ben açtım onun motorunu. Rodajı iyi. 5 Nisan 2011 tarihinde Arma?an Pekatik tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Osman Kurt 5 Nisan 2011 Paylaş 5 Nisan 2011 Hareketli parçalara sahip bir ürün, parçalarının birbirine uyum sağlaması için geçen süre ister. Rodaj modaj bilmem ama ilk defa kullandığınız bir ürünü alıştığınız bir ürüne göre daha kontrollü kullanırsınız. Kısaca sıfır hata ile üretilen bir araç yoktur diye düşünüyorum. Yorum bağlantısı
Yener Yılmaz 10 Nisan 2011 Paylaş 10 Nisan 2011 Merhaba,Uzun zamandır forumları takip ediyorum. Emeği geçen herkese teşekkür ederim. Ocak ayı sonunda sıfır focus Collection A/T Hatchback aldım. ( Gebze Nazer Oto dan ) Bileciğe gelir gelmez 250 km.de iken brc lpg kiti taktırdım. İlk depo 93 TL ye doldu. ve ancak 250 km. gidebildim. Benim Usta bir daha ayar yaptı. 70 tl lpg ile Bilecik-Bursa-Bilecik yaptım 300 km. de tekrar gaz bitti. Yol bilgisayarından benzin ortalama yakıt 9.3 lt olarak gösteriyor. Sorum şu, Aracım yeni olduğu için mi çok yakıyor? rodaj süresi bitince daha mı az yakacağım. Rodaj var ise, kaç km sonra normale dönecek? Yoksa Ustayı mı değiştireyim? ilginize teşekkür ederim. ford un 90 hp lik motorlarına lpg uyumlu değil motoru yakmadan söktürğn lpg yi Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 10 Nisan 2011 Paylaş 10 Nisan 2011 (düzenlendi) Konu ile pek alakası yok ama uyumlumudur değilmidir diye şöyle birşey yazayım, LPG aslında sonradan takıldığı için hiçbir arabaya %100 uygun değildir ama bunların arasında en iyi yanma performansı yani verimlilik için sıkıştırma oranı en yüksek olan motor en uygundur. Motor soğukken lpg ile yokuşu çıkarken çekişin düşüklüğünü farkedersiniz. Ama ısındıktan sonra düzelir. Bunun sebebi, yanmak için daha sıcak ortam istemesidir. Sıkıştırma oranı nekadar yüksek olursa sıkıştırılan hava okadar çok ısınır ve püskürtülen gaz okadar iyi yanar. Sıkıştırma oranına göre uyumludur veya değildir diyebiliriz. Onun dışında pek etkileyen birşey yok. LPG ile benzinin ateşlenmeden itibaren tutuşma zamanları aynı değil, bu yüzden ateşleme zamanı değiştirilmesi gerekiyor ama değiştirilemiyor sanırım... Orjinal olarak LPG'li buji ateşlemeli motorlar var, bunların yanında yüksek sıkıştırma oranına sahip dizel mantığında çalışan LPG'li turbo-LPG motorlarda var. Sıkıştırma oranı yüksek motorda ateşlemeye gerek kalmadan kızgın havanın üzerine püskürtülünce dizel gibi çalışıyor...Turbo benzin motorda da LPG iyi performans verir. Ford benzinli 1.4, 1.6 motorlarda genelde sıkıştırma oranı 11, bazı honda modellerinde 10.8 10 Nisan 2011 tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Hasan Dönmez 10 Nisan 2011 Paylaş 10 Nisan 2011 Konu ile pek alakası yok ama uyumlumudur değilmidir diye şöyle birşey yazayım,LPG aslında sonradan takıldığı için hiçbir arabaya %100 uygun değildir ama bunların arasında en iyi yanma performansı yani verimlilik için sıkıştırma oranı en yüksek olan motor en uygundur. Motor soğukken lpg ile yokuşu çıkarken çekişin düşüklüğünü farkedersiniz. Ama ısındıktan sonra düzelir. Bunun sebebi, yanmak için daha sıcak ortam istemesidir. Sıkıştırma oranı nekadar yüksek olursa sıkıştırılan hava okadar çok ısınır ve püskürtülen gaz okadar iyi yanar. Sıkıştırma oranına göre uyumludur veya değildir diyebiliriz. Onun dışında pek etkileyen birşey yok. LPG ile benzinin ateşlenmeden itibaren tutuşma zamanları aynı değil, bu yüzden ateşleme zamanı değiştirilmesi gerekiyor ama değiştirilemiyor sanırım... Orjinal olarak LPG'li buji ateşlemeli motorlar var, bunların yanında yüksek sıkıştırma oranına sahip dizel mantığında çalışan LPG'li turbo-LPG motorlarda var. Sıkıştırma oranı yüksek motorda ateşlemeye gerek kalmadan kızgın havanın üzerine püskürtülünce dizel gibi çalışıyor...Turbo benzin motorda da LPG iyi performans verir. Ford benzinli 1.4, 1.6 motorlarda genelde sıkıştırma oranı 11, bazı honda modellerinde 10.8 Ayhan bey gerçekten çok doğru anlatmışsınız... Yorum bağlantısı
İsa Demirel 26 Nisan 2011 Paylaş 26 Nisan 2011 (düzenlendi) Diğer parçalar için evet ama herkes şu an motordan konuşuyor. Rodaj diyince akla ilk motor geliyor. Motor için olan kısmı Ford fabrikasında uzayda yapıtığı için motorda rodaj yok. Otomotivci olabilirsiniz ama ben de bunu araştırdım.Tekrar söylüyorum arabanın yürüyen aksamı için evet parçalar birbirine alışmalı ama motor için hayır. Yani ilk 1500 km hızlı gittin diye 100.000 km sonra motor pelt olmaz. merhaba benimaraç 2011 115HP focus titanium (benzinli). kitapçıkta rodaj ile ilgili yazılanları buraya aktarıyorum. Lastikler Yeni lastikler yaklaşık 500 kilometre rodaj gerektirir. bu sürede değişik sürüş özellikleriyle karşılaşabilirsiniz. Frenler ve Kavrama mümkünse şehiriçinde ilk 150 Km de ve otobanlarda ilk 1500 Km de frenleri ve debriyajı aşırı kullanmaktan kaçının. Motor ilk 1500 Km de çok hızlı sürmekten kaçınınız. Vites değiştirirken hızınızı sık sık değiştiriniz. Motoru yormayınız. Her zaman motorun çalışma sıcaklığına yavaş yavaş gelmesini bekleyiniz. Rodaj döneminde 5000 dev/dk'da ve 3 gaz kelebeğiyle sürmeyiniz. Evet aynen bunlar yazıyor arkadaşlar. yardımcı olur diye düşünüyorum. Sanırım motor için de rodaj var. saygılar. 26 Nisan 2011 tarihinde ?sa Demirel tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Armağan Pekatik 26 Nisan 2011 Paylaş 26 Nisan 2011 (düzenlendi) merhaba benimaraç 2011 115HP focus titanium (benzinli). kitapçıkta rodaj ile ilgili yazılanları buraya aktarıyorum. Lastikler Yeni lastikler yaklaşık 500 kilometre rodaj gerektirir. bu sürede değişik sürüş özellikleriyle karşılaşabilirsiniz. Frenler ve Kavrama mümkünse şehiriçinde ilk 150 Km de ve otobanlarda ilk 1500 Km de frenleri ve debriyajı aşırı kullanmaktan kaçının. Motor ilk 1500 Km de çok hızlı sürmekten kaçınınız. Vites değiştirirken hızınızı sık sık değiştiriniz. Motoru yormayınız. Her zaman motorun çalışma sıcaklığına yavaş yavaş gelmesini bekleyiniz. Rodaj döneminde 5000 dev/dk'da ve 3 gaz kelebeğiyle sürmeyiniz. Evet aynen bunlar yazıyor arkadaşlar. yardımcı olur diye düşünüyorum. Sanırım motor için de rodaj var. saygılar. Benim kitapçıkta neden yazmıyor ya. Ayrıca benim ki otomatik vites, gaz kelebeği ne demek? 26 Nisan 2011 tarihinde Arma?an Pekatik tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 26 Nisan 2011 Paylaş 26 Nisan 2011 Rodaj süresi diye bir şey eskiden vardı hala da var.Yok diyen kendini kandırır. Yorum bağlantısı
Armağan Pekatik 26 Nisan 2011 Paylaş 26 Nisan 2011 Rodaj süresi diye bir şey eskiden vardı hala da var.Yok diyen kendini kandırır. Nasıl oluyorda bu rodaj 1500 km de bitiyor o zaman? Yorum bağlantısı
Aziz Türkmen 26 Nisan 2011 Paylaş 26 Nisan 2011 (düzenlendi) uygun devirlerde tam gaz vermekten başka seçenek yoktur. Uygun devirde tam gaz vermek ne demek, anlamadım? Rodaj süresi diye bir şey eskiden vardı hala da var.Yok diyen kendini kandırır. Bence de vardır. Nasıl oluyorda bu rodaj 1500 km de bitiyor o zaman? Şak diye 1500kmde motor normal hale geliyor diye birşey yok. Ancak hem motorun, hem de yürüyenin alışması için 1000km civarında bir alışma dönemine ihtiyaç vardır. Kaldı ki, var veya yok, ilk 1000km arabaya rodajdaymış gibi davranmanın bir zararı olmaz, faydası olur. Sonuçta sıfır araba, uzun yıllar binmek düşünülüyor bir aksilik olmazsa... 26 Nisan 2011 tarihinde Aziz T tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 26 Nisan 2011 Paylaş 26 Nisan 2011 Nasıl oluyorda bu rodaj 1500 km de bitiyor o zaman? Böyle bir açıklama mı okudunuz.. ? Araçtaki her parçanın rodajı farklıdır.. Rodaj şu kadardır diye de çoğu kılavuzda bilgi verilmiyor.. Otomobiller 1000 km'den sonra 5000 km'ye kadar rodajını tamamlıyor.. Bir kamyonun 20 bin km'de ancak rodajı tamamlanıyor... Çoğu kamyoncu müşterimle konuştuğumda, 20 bin km'den sonra yakıt tüketiminin oturduğunu söylüyor.. Yorum bağlantısı
Armağan Pekatik 26 Nisan 2011 Paylaş 26 Nisan 2011 (düzenlendi) Böyle bir açıklama mı okudunuz.. ?Araçtaki her parçanın rodajı farklıdır.. Rodaj şu kadardır diye de çoğu kılavuzda bilgi verilmiyor.. Otomobiller 1000 km'den sonra 5000 km'ye kadar rodajını tamamlıyor.. Bir kamyonun 20 bin km'de ancak rodajı tamamlanıyor... Çoğu kamyoncu müşterimle konuştuğumda, 20 bin km'den sonra yakıt tüketiminin oturduğunu söylüyor.. Peki neden Ford servisleri ısrarla altını çizerek rodaj yok nasıl istiyorsanız öyle kullan diyorlar? Neden milleti yanlış bilinçlendiriyorlar? Bana da çok mantıklı gelmiyor rodajdayken 140km/h çıkmamak. Öyle de aşınıyor böylede aşınıyor. Benim araba 3500 devirde 140'ı görüyor. Ben rodaja modaja dikkat etmedim gerçi sakin kullanırım ama 1000km'e gelmeden 140-160 bastığım oldu. Bakalım sorun cıkacak mı? 26 Nisan 2011 tarihinde Arma?an Pekatik tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 26 Nisan 2011 Paylaş 26 Nisan 2011 Peki neden Ford servisleri ısrarla altını çizerek rodaj yok nasıl istiyorsanız öyle kullan diyorlar? Neden milleti yanlış bilinçlendiriyorlar? Bana da çok mantıklı gelmiyor rodajdayken 140km/h çıkmamak. Öyle de aşınıyor böylede aşınıyor. Benim araba 3500 devirde 140'ı görüyor. Ben rodaja modaja dikkat etmedim gerçi sakin kullanırım ama 1000km'e gelmeden 140-160 bastığım oldu. Bakalım sorun cıkacak mı? Servisler öyle söylesin.. Aksini söyleyecek olurlarsa başımız daha çok ağrır. Her arızayı rodaja bağlarlar Allah muhafaza Sizin aracınızda bir sorun olmayacak.. Rodaj döneminde araçla 140 yapılmaz gibi kabul görmüş bir kural yok.. Rodaj dönemi daha çok alışma dönemidir.. Bu sebeple, bu süre boyunca araç tam performansını veremez.. 1000 km ye kadar frenler iyi tutmayabilir.. 500 km'ye kadar lastikler yol tutmayabilir, 5000 km'ye kadar araç çok yakabilir.. Bu süre boyunca esas dikkat edilmesi gereken, aracın her yönü ile tam performans gösteremeyeceğinin bilinmesidir.. Genel kabul görmüş kullanım tarzi ise, daha dikkatli daha sakin ama değişken bir tarz ile aracın kullanılmasıdır. Ani hızlanmalar da yapılacak, ani duruşlar da yapılacak.. Araç kompresöre de bindirilecek, tam gaz da verilecek ancak, mümkün olduğu kadar değişken stiller ile kullanılacak.. Rodaj süresi içerisinde, Aksaray'dan çıkıp Konya'ya gidecekseniz bu yolu 100 km'ye sabitleyerek gitmek yerine, bir süre 60 ile bir süre 110 ile ani hızlanmalar veya değişken devirler ile bu yolculuğu tamamlamak bence doğru olandır. Formula pilotlarının ısınma turları iyi takip edilmelidir.. O turda yapılanlar br çeşit rodaj tamamlamadır.. Orda amaç sadece motor ısıtma değildir. Motor rolantide çalıştırılınca da ısınır.. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 26 Nisan 2011 Paylaş 26 Nisan 2011 ...Formula pilotlarının ısınma turları iyi takip edilmelidir.. O turda yapılanlar br çeşit rodaj tamamlamadır.. Orda amaç sadece motor ısıtma değildir. Motor rolantide çalıştırılınca da ısınır.. Adamlar her sene yeni motor koyuyor Servis adı üstünde servis yapacak. Aracı uzun dönem kullanım tarzınızla niye ilgilensin. Geçmişte bazı ustalarla araçlara bindim gaz pedalı tabana yapışık, vites olabilen en küçük değerinde... "aaabi bunun motoru sağır". Sağır araç mı daha çok dayanır, çok işiten mi acaba? Amacımız yarış arabası performansı ise motoru açmak, bağırtmak, dip gaz yapmak devirli kullanmak mantıklı olabilir. Amaç tonla para verilen sermayenin bize vereceği uzun dönem zararı azaltmak ve daha az benzin yakmak ise o zaman rodaj da vardır, vites de 2500 de değişir. Yorum bağlantısı
Guest G 26 Nisan 2011 Paylaş 26 Nisan 2011 Adamlar her sene yeni motor koyuyor Servis adı üstünde servis yapacak. Aracı uzun dönem kullanım tarzınızla niye ilgilensin. Geçmişte bazı ustalarla araçlara bindim gaz pedalı tabana yapışık, vites olabilen en küçük değerinde... "aaabi bunun motoru sağır". Sağır araç mı daha çok dayanır, çok işiten mi acaba? Amacımız yarış arabası performansı ise motoru açmak, bağırtmak, dip gaz yapmak devirli kullanmak mantıklı olabilir. Amaç tonla para verilen sermayenin bize vereceği uzun dönem zararı azaltmak ve daha az benzin yakmak ise o zaman rodaj da vardır, vites de 2500 de değişir. Hocam bi gün sizinle deneme sürüşü yapmak isterdim. Yorum bağlantısı
Armağan Pekatik 26 Nisan 2011 Paylaş 26 Nisan 2011 (düzenlendi) Servisler öyle söylesin.. Aksini söyleyecek olurlarsa başımız daha çok ağrır. Her arızayı rodaja bağlarlar Allah muhafaza Sizin aracınızda bir sorun olmayacak.. Rodaj döneminde araçla 140 yapılmaz gibi kabul görmüş bir kural yok.. Rodaj dönemi daha çok alışma dönemidir.. Bu sebeple, bu süre boyunca araç tam performansını veremez.. 1000 km ye kadar frenler iyi tutmayabilir.. 500 km'ye kadar lastikler yol tutmayabilir, 5000 km'ye kadar araç çok yakabilir.. Bu süre boyunca esas dikkat edilmesi gereken, aracın her yönü ile tam performans gösteremeyeceğinin bilinmesidir.. Genel kabul görmüş kullanım tarzi ise, daha dikkatli daha sakin ama değişken bir tarz ile aracın kullanılmasıdır. Ani hızlanmalar da yapılacak, ani duruşlar da yapılacak.. Araç kompresöre de bindirilecek, tam gaz da verilecek ancak, mümkün olduğu kadar değişken stiller ile kullanılacak.. Rodaj süresi içerisinde, Aksaray'dan çıkıp Konya'ya gidecekseniz bu yolu 100 km'ye sabitleyerek gitmek yerine, bir süre 60 ile bir süre 110 ile ani hızlanmalar veya değişken devirler ile bu yolculuğu tamamlamak bence doğru olandır. Formula pilotlarının ısınma turları iyi takip edilmelidir.. O turda yapılanlar br çeşit rodaj tamamlamadır.. Orda amaç sadece motor ısıtma değildir. Motor rolantide çalıştırılınca da ısınır.. Hay ağzın dut yesin (Ziverbey bey diyor ya hiç sevmem o herifi) İşte tam ben de öyle kullandım. Araba sıfırdı Edirneye giderken kimi zaman 80-100 kimi zaman 100-120 kimi zaman 140-160 Ahmet beyrodajı 1500 km ye getirmeyi başaran teknoloji 1500km'lik aşınmayı motoru çalıştırarak aşamıyor yani? (Sadece motor için konuşuyorum) 26 Nisan 2011 tarihinde Arma?an Pekatik tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts