Okan Yeşim 8 Eylül 2007 Paylaş 8 Eylül 2007 motoru nasıl acarız benım aracı 10.000de daha yeni oldu ama sanki gitmiyor gibi geliyor birde deviri zorlayarak mı acılıyor yoksa 190 210 giderek mi? Yorum bağlantısı
Sinan Uzundumlu 8 Eylül 2007 Paylaş 8 Eylül 2007 Serkan araç bizimkiyle aynı imzasında yazıyo arkadaşın. Benim araçta yeni 10.000 e gelmek üzere. Motoru açmak için bi gayret göstermedim henüz. Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2 8 Eylül 2007 Paylaş 8 Eylül 2007 Bence de gerek yok.Bir de başka bir arabayı deneyin sizinkinin aynısından.Çok bariz fark varsa durumu servise iletin. Yorum bağlantısı
Sinan Uzundumlu 8 Eylül 2007 Paylaş 8 Eylül 2007 (düzenlendi) Cihan bence 30bin 40bin yol yapmış 2 aynı dizel aracın arasında fark var.nasıl diyecen.40bin deki c-max a biniyorum bi başka gidiyo,benim araca biniyorum bi başka gidiyo.ara hızlanmaları farklı gibi geliyo bana. 8 Eylül 2007 tarihinde Sinan Uzundumlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2 8 Eylül 2007 Paylaş 8 Eylül 2007 30 bin ile 40 bin arasında o kadar fark olmaması lazım ama bilemiyorum tabi dizellerdeki durumu.Hiç kullanmadım çünkü. Bir de c-max ile senin arabanın vites oranlar farklı olabilir sanki emin değilim ama. Ağırlık olarak da senin arabadan fazladır muhtemelen.. Yorum bağlantısı
Sinan Uzundumlu 8 Eylül 2007 Paylaş 8 Eylül 2007 Sorunda orda işte..C-max ağır olmasına rağmen daha performanslı gibi.. Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2 8 Eylül 2007 Paylaş 8 Eylül 2007 hadi ya..ben de senin araba daha hızlıdır diye düşünüyodum..şaşırdım valla yine de Okan bey'in yakın kmdeki aynı özelliklerdeki bir aracı test etmesinde fayda var içinin rahat etmesi için.. Yorum bağlantısı
Sinan Uzundumlu 8 Eylül 2007 Paylaş 8 Eylül 2007 10bin km bakımından sonra gözlemliyecem tekrardan.Yağ filtre değişsin bakalım bi farklılık olacakmı. Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2 8 Eylül 2007 Paylaş 8 Eylül 2007 İnşallah olur valla Sinan ne diyim C-max vs. FII HB olmaz yani olamaz Yorum bağlantısı
Sinan Uzundumlu 8 Eylül 2007 Paylaş 8 Eylül 2007 Ne varsa benzinlide var Cihan boşver sen.. 7000e kadar zorlamayı özledim.. Tadını çıkar arabanın.... 1 Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2 8 Eylül 2007 Paylaş 8 Eylül 2007 Gerçi benimki gazlı artık ama yine de 7000'e kadar zorlanıyor hala..ama benzinlide 7000'e çıkışıyla gazlıda fark var.biraz daha isteksizleşti.Gerçi alıştım artık yakıta bakınca değiyor o isteksizliğine.. Yorum bağlantısı
Sinan Uzundumlu 8 Eylül 2007 Paylaş 8 Eylül 2007 Hani fark olmuyodu düplü benzinlide? Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2 8 Eylül 2007 Paylaş 8 Eylül 2007 Genel olarak bir fark yok.Sadece biraz isteksizlik var.O da üst devirlere tırmanırken..Ancak benzinliyken mesela ani hızlanmalarda 1. vitesten 2. vitese atınca araba yığılırdı, gazda yığılmıyor çabuk toparlıyor. Bu da isteksizlik meselesini kapatıyor.. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 9 Eylül 2007 Paylaş 9 Eylül 2007 1- Ben benzinde çekmediği zaman gaza geçiyorumn 2- Benim araç 115 bine yaklaştı ben hala motoru açmaya uğraşıyorum., böyle devam edersem yakında Yaşar Usta açacak benim motoru.. Yorum bağlantısı
Erdem Delibaş 9 Eylül 2007 Paylaş 9 Eylül 2007 Dizel arabayı fazla açacam diye uğraşmayın derim.. Ben de açacam açacam diye uğraştım amacıma da ulaştım ama sonu kötü oldu.. Düz yolda yüksek sürate sorunsuz çıkan araç Ankara' dan dönerken turbo patlattı ve motoru yatak sardı.. Sonrasında işte yenilenen motorla başbaşa kaldım.. Yani bu da demek oluyorki Filmi başa sardım baştan başlıyorum.. Yorum bağlantısı
Sinan Uzundumlu 9 Eylül 2007 Paylaş 9 Eylül 2007 Erdem nasıl açtın söylesene.. Öylesine soruyorum yani.. Yorum bağlantısı
Erdem Delibaş 9 Eylül 2007 Paylaş 9 Eylül 2007 Arabada 5 kişi, klima açık, depo dolu, bagaj dolu vaziyette Adapazarından İstabula dönerken gazı kapatırsan sende benim yaşadıklarımı yaşarsın.. Tam 55.555 km de motor yedi şansa baksana.. Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 9 Eylül 2007 Paylaş 9 Eylül 2007 3. viteste 100 le git... yüksek devir yani... :huh: Yorum bağlantısı
Serkan Öz 9 Eylül 2007 Paylaş 9 Eylül 2007 Isin uzmani cevap versin demissiniz, kendimi uzman olarak gormuyorum ama Otomotiv Ogretmenligini birincilikle bitirmis bir kardesiniz olarak yaziyorum Gunumuz teknolojisinde motor acmak diye bir kavram kalmamistir, motorlar eskisi gibi parcalari birlestirilip hemen araclara monte edilmiyor, fabrikada calistirliyor once. Eger motorun performansi muadillerinden kotu ise bir problem olmasi yuksek ihtimal.. Yakiti bildiginiz guvendiginiz yerden alin, zira yakitin cok etkisi var performans uzerinde.. 109hp, 240Nm focusa fazla fazla yetiyor, ama ne beklediginize bagli tabi bu kullaniciya gore degisir.. Bence benzer bir araci kullanin eger bariz bir fark varsa servise gidin.. Yorum bağlantısı
Okan Yeşim 10 Eylül 2007 Yazar Paylaş 10 Eylül 2007 saolun tesekkur ederim yorumlarınız icin 110 beygir galba arac soranlara dizel baska bir arabada denicem birde 15.000 bakımını bekliyorum birsey cıkıcakmı diye Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Eylül 2007 Paylaş 11 Eylül 2007 Isin uzmani cevap versin demissiniz, kendimi uzman olarak gormuyorum ama Otomotiv Ogretmenligini birincilikle bitirmis bir kardesiniz olarak yaziyorum Gunumuz teknolojisinde motor acmak diye bir kavram kalmamistir, motorlar eskisi gibi parcalari birlestirilip hemen araclara monte edilmiyor, fabrikada calistirliyor once. Eger motorun performansi muadillerinden kotu ise bir problem olmasi yuksek ihtimal.. Yakiti bildiginiz guvendiginiz yerden alin, zira yakitin cok etkisi var performans uzerinde.. 109hp, 240Nm focusa fazla fazla yetiyor, ama ne beklediginize bagli tabi bu kullaniciya gore degisir.. Bence benzer bir araci kullanin eger bariz bir fark varsa servise gidin.. +1500 güzel yazı. abilerimiz anlatırdı kuş serisi zamanında falan hani zamanında koç un 20000 Usd seviyesinde sattığı araçlarda motorlarda metal çapak kalmışsa diye 1000 km de yağ değiştirirlerdi zorla parasını da alarak hani o zamanlarda motor açma falan varmış konserve kutusu açar gibi ama maalesef günümüzde yetkili servis personleliyim diye geçinen bazı teknikerler bile 5000 km kullanın daha performanslı olacak daha az yakacak gibi söylemlerde bulunuyorlar. mübarek mekanik parça değil tarlada yeşerecek canlı bitki sanırsınız:) Yorum bağlantısı
Haluk Şentürk 12 Eylül 2007 Paylaş 12 Eylül 2007 şimdi rodaj kalktı mı yani? .tamam fabrikada çalıştırılıyordur,ama sıfır arabalar çok nazlı oluyor.bu neden kaynaklanıyor. Yorum bağlantısı
Serkan Öz 12 Eylül 2007 Paylaş 12 Eylül 2007 (düzenlendi) Doğru ama, eski motorlarda olduğu gibi büyük değil artık bu metal parçacıkları. Filtre ve mıknatıslı karter tapası da büyük oranda bu parçacıkları tutuyor.. Artık kullanma klavuzlarında şu kadar km şu devri, bu hızı aşmayın v.s. yazmıyor. Japonlar 1000km sonra çağırırken almanlar, dingilizler, fransızlar 10-15.000km binin öyle gelin diyor. Bu sürtünmeler 1000km sonra bitmiyorki zaten, motorun ömrü boyunca devam ediyor. Tabi metal parçacıkları da oluşmaya devam ediyor. Yağı kısa aralıklarda değiştirmek tabii ki faydalı, 15.000km kullanınca dizel arabanın yağı yağ olmaktan çıkıyor.. Ama ben yine de 15.000de bir değiştiriyorum, eğer üretici 15.000de bir değiştir sorun yok diyorsa bunu uzun araştırmalar ve tecrübeler sonucunda yazmıştır.. 12 Eylül 2007 tarihinde Serkan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts