Furkan Avcı 28 Ağustos 2012 Paylaş 28 Ağustos 2012 (düzenlendi) Dünden beri farkettiğim bir durum hakkında fikirlerinizi almak istiyorum. 50-70-90 km/h hızlar ile giderken sert frende ilk andan itibaren direk ABS devreye giriyor ve lastik cayırtı sesleri ile birlikte anca duruyorum. Bu durumun sebebi ne olabilir? Aynı testi arkadaşımın 407 aracında 16 jantlarla ve 2-3 yıllık önler goodyear arkalar Michelin lastiklerle denedim (3 kez), sadece en son durma anında ABS giriyor devreye. Eğer lastik derseniz o kadar övdüğümüz P7 Cinturatolar fos çıkmış oluyor. Yada üretici 38 diyor diye illa doğru mudur kime dediysem 38 çok abi dediler. 35'e indirsemde basınç düşük diyip duruyor. Soracağınız tüm parametreleri yazıyorum: - Lastikler Pirelli P7 Cinturato 225/50 R17 94 W XL, 5 aylık ve 9.000 km de (Aracın orjinal olması gerekn boyutu 215/55 R17) - Aracımda lastik basınç sensörü var ve kapı içinde yazan değerlere göre; önler her durumda 2.6 Bar (~38 PSI) arkalar ise yüksüz iken 2.4 Bar (~35 PSI) yüklü iken 2.6 Bar (~38 PSI) olması gerekiyor ve öyle. Benzincilerdeki hava pompaları ile ölçüyorum 38 diyor elimdeki basit ölçü aleti ile ölçüyorum 41 diyor, benim ölçü aletine göre 38 den aşağı düşürürsem yine basınç düşük diyor. - Fren balata ve diskleri yaklaşık 6.500 km önce değişti (TRW) - Araç boş ağırlığı 1525 kg Ek Bilgiler: - Geçen hafta otobanda 130-150 km/h arası hızlarda giderken ve rüzgar yokken hep bir tedirginlik hissettim, araba sanki hafifte olsa sola sağa hafif atıyor gibi hissediyordum. Aynı yerde kaynımın A4 ile aynı hızlara çıktım öyle hissetmedim. - sağ tarafın balatası sürtme yapıyor diye taşlandı kenarları Düzenleme : konu akışına göre ek bilgiler çıktı onları ekledim. 28 Ağustos 2012 tarihinde Furkan Avcı tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 28 Ağustos 2012 Paylaş 28 Ağustos 2012 Lastikler yeni olmasa pert diyeceğim ama Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 28 Ağustos 2012 Yazar Paylaş 28 Ağustos 2012 Lastikler yeni olmasa pert diyeceğim ama Bu lastiklerin bu kilometre ve yaşta kaymaya meyil etmemesi gerekiyor. Tek aklıma takılan lastik basınçları. Bu lastik basınç sensörleri kalibre ediliyor mu acaba? Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 28 Ağustos 2012 Paylaş 28 Ağustos 2012 Bu lastiklerin bu kilometre ve yaşta kaymaya meyil etmemesi gerekiyor. Tek aklıma takılan lastik basınçları. Bu lastik basınç sensörleri kalibre ediliyor mu acaba? Bence önce pug servisine sonra lastik bayiine gidip sormakta fayda var. 1 Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 28 Ağustos 2012 Yazar Paylaş 28 Ağustos 2012 Bence önce pug servisine sonra lastik bayiine gidip sormakta fayda var. Pug servisleri de tam mezarcı, he dese 70 TL+ KDV den açıyor ağzını Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 28 Ağustos 2012 Paylaş 28 Ağustos 2012 Pug servisleri de tam mezarcı, he dese 70 TL+ KDV den açıyor ağzını Hööh. Renault'un gözünü seveyim Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz 28 Ağustos 2012 Paylaş 28 Ağustos 2012 Ön-arka amortisörler ne durumda eğer iyiyse lastikler yaramaz,başka açıklaması yok. Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 28 Ağustos 2012 Yazar Paylaş 28 Ağustos 2012 Ön-arka amortisörler ne durumda eğer iyiyse lastikler yaramaz,başka açıklaması yok. Amörtisörleri hiç kontrol etmedim. Nasıl bir ilişkisi olabilir ABS ile? (teknik olarak) Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 28 Ağustos 2012 Paylaş 28 Ağustos 2012 Amörtisörleri hiç kontrol etmedim. Nasıl bir ilişkisi olabilir ABS ile? (teknik olarak) Yol tutuş kötüyse abs yine devreye giriyor. Çok mantıklı geldi bana. Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 28 Ağustos 2012 Yazar Paylaş 28 Ağustos 2012 Yol tutuş kötüyse abs yine devreye giriyor. Çok mantıklı geldi bana. O zaman bu duruma ek bir bilgi daha vereyim, geçen hafta otobanda 130-150 km/h arası hızlarda giderken ve rüzgar yokken hep bir tedirginlik hissettim, araba sanki hafifte olsa sola sağa hafif atıyor gibi hissediyordum. Aynı yerde kaynımın A4 ile aynı hızlara çıktım öyle hissetmedim. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 28 Ağustos 2012 Paylaş 28 Ağustos 2012 Normal değil Furkan... Hangi lastiğin kaydığını tespit edebilsen, belki fren ayarlarında bir sorun vardır.. Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 28 Ağustos 2012 Yazar Paylaş 28 Ağustos 2012 Normal değil Furkan... Hangi lastiğin kaydığını tespit edebilsen, belki fren ayarlarında bir sorun vardır.. Abi sağ tarafın balatası sürtme yapıyor diye taşlandı kenarları Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Ağustos 2012 Paylaş 28 Ağustos 2012 fren yağı değişti mi hiç? fren pedalı sertlik farkı nasıl arkadaşın arabasına göre? Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 28 Ağustos 2012 Yazar Paylaş 28 Ağustos 2012 fren yağı değişti mi hiç? fren pedalı sertlik farkı nasıl arkadaşın arabasına göre? 6.500 km önce fren hidroliği değişti, fren pedalında bir fark hissetmedim Çağlar abi. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Ağustos 2012 Paylaş 28 Ağustos 2012 yalnız şunu kaçırmayalım, arkadaşın arabasının durma mesafesi 2 araba boyu sonra ise, onda sorun var, frenleri az tutuyor olabilir? bu hemen devreye giren abs eskiden böyle değil miydi? Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 28 Ağustos 2012 Yazar Paylaş 28 Ağustos 2012 yalnız şunu kaçırmayalım, arkadaşın arabasının durma mesafesi 2 araba boyu sonra ise, onda sorun var, frenleri az tutuyor olabilir? bu hemen devreye giren abs eskiden böyle değil miydi? Arkadaşımın araba daha iyi duruoyor diyebilirim. En azından dururken tedirgin olmadım. Lastikleri ilk aldığımda yağmurda denedim ABS devreye girmemişti üstelik, eski balatalar takılıydı. Geçen hafta sağ balata taşlandıktan sonra denemek için yaptığım sert frenlerde farkettim bu durumu. Ama öncesinde hiç ABS yi devreye sokacak şekilde durma ihtiyacım olmamıştı. O yüzden kesin bu taşlamadandır diyemiyorum. Emin olsam direk balataları değiştirirm. Yorum bağlantısı
Fatih Keskin 28 Ağustos 2012 Paylaş 28 Ağustos 2012 Sen arabayı değiştir.Bunların 163 hplikleri var çok güzel diyorlar. Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 28 Ağustos 2012 Yazar Paylaş 28 Ağustos 2012 Sen arabayı değiştir.Bunların 163 hplikleri var çok güzel diyorlar. Seni aradım abi; cevap vermedin senin mondeo titanyummuydu benim araba ile takas edelim sen bunu iki günde satarsın. Bende gerçek fordçu olmuş olurum balata neden traşlandı? Sağ taraftan ötme sesi geldiği için, diske sürtme yapıyormuş galiba, birde etrafında reklam için TRW yazısı olan plakalar çıktı yerinden onları koymadan geri taktı. Yorum bağlantısı
Fatih Keskin 28 Ağustos 2012 Paylaş 28 Ağustos 2012 Furkan duymamışım tel i sabah 6 da ayaktayım ara konuşalım. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Ağustos 2012 Paylaş 28 Ağustos 2012 diske sürtme yapan balata, geri çekilmiyordur, bence bir daha baktır kaliperlere pistonlara, erkan kapma da yapar bu hadise. Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 28 Ağustos 2012 Yazar Paylaş 28 Ağustos 2012 diske sürtme yapan balata, geri çekilmiyordur, bence bir daha baktır kaliperlere pistonlara, erkan kapma da yapar bu hadise. İyi bir frenciye gitmek gerek değil mi abi, yoksa balataları değişen ustaya mı gideyim. Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 28 Ağustos 2012 Yazar Paylaş 28 Ağustos 2012 Satmaya işaret. Hüseyin hocam seviyorum 407'yi ama Mk4 Mondeo'ya da az bakmadım hani... 407'ye 2.500 TL ye yaz-kış lastik seti ve 1.200 TL ağır bakım yaptım, o yüzden hemen vazgeçmek istemiyorum Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Ağustos 2012 Paylaş 28 Ağustos 2012 İyi bir frenciye gitmek gerek değil mi abi, yoksa balataları değişen ustaya mı gideyim. artık başka bir yere gitsen iyi olur Yorum bağlantısı
Recommended Posts