İçeriğe Yönlendir

Fotoğrafçılık Hakkında Merak Ettikleriniz


Ali Karadağ

Recommended Posts

Mert Yeldan

çiğer güzel bir besindir, ama büşürmesünü bilene :rofl:

 

Abi senin stile daha ulaşamadım, Sen büyüksün şıhsın :p öndekini es geçip arkayı netleyebilen tek kişisin uiyelamkyuliemaky :sandalye:

 

 

 

Vaşşş Picasso 1, emmi 2 :D

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

çiğer güzel bir besindir, ama büşürmesünü bilene :rofl:

 

Abi senin stile daha ulaşamadım, Sen büyüksün şıhsın :p öndekini es geçip arkayı netleyebilen tek kişisin uiyelamkyuliemaky :sandalye:

 

 

 

Ben çekmedim len onu :D

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

 

 öndekini es geçip arkayı netleyebilen tek kişisin uiyelamkyuliemaky :sandalye:

 

 

nefesim kesildi :rofl:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tarım

Ben çekmedim len onu :D

 

Başkasının makinesiyle sen çekmşisindir. Ispatla abi :p

nefesim kesildi :rofl:

Dur abi, lazımsın sen bana :) Tükkan açacağız Denizlide daha :p

Vaşşş Picasso 1, emmi 2 :D

Ben daha 2040293840982  numaradayım. Yetişmez zor emmiye :p

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Diyorlar ama valla ben çekmedim onları... Kim çektiyse çıksın ortaya :D
 

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Diyorlar ama valla ben çekmedim onları... Kim çektiyse çıksın ortaya :D

 

 

Kanıtlarımız var, 2 şahitle ipe götürürüm :D

Yorum bağlantısı
Guest Mert Boran

çiğer güzel bir besindir, ama büşürmesünü bilene :rofl:

Abi senin stile daha ulaşamadım, Sen büyüksün şıhsın :p öndekini es geçip arkayı netleyebilen tek kişisin

Afahagagagagah ne güldüm yaaa :sandalye::D

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

eja2a4eh.jpg

Üniversite çıkışı tamamen telefon ile. Hic bilgisayar gormedi. :p

 

Telefonla nasıl yaptın la?

Yorum bağlantısı
Guest Mert Boran

Telefonla nasıl yaptın la?

Sometimes you need to do the trick.

Picsart sağolsun. :p

zoomin zoomout mu ne diyorlar bu çekime. Emmi sevmez :p

Zoomout. Bence cok güzel oluyor gerçeği. :p
Yorum bağlantısı
Güvenç Terzierol

Gönderilen Resim

Uğraşmamadım pek konu gözü pek hareketliydi ancak makineyi 120-130 tl gibi bir fiyata mâl etmiştim bir alt bilgi :))

Flickr a yükleyin tekrar yükleyeceğim çok bozulmuş kalite :(

Yorum bağlantısı
Hikmet Demirtaş

Bizim tarzımız soru cevap üzerine, eğitimci alt yapımız olsa ah keşke.. Sebep sonuç ilişkisi eğitim fakülteleri candır ;)

 

Abi takıldığın merak ettiğin bu nasıl yapılmış dediğin konularda bilgim ve tecrübem doğrultusunda yardımcı olurum..

 

 

Abi çekim koyuyoruz beğenmiyorlar, biz ne yapalım. Emmiyi beğendirmek zor. Hani onun çektiklerine bakıyoruz fosss :p

.. İyi güzel de bizim ders gene kaynadı, sınıf başkanı nerede?

 

Ben deki makine ile olmaz bu işler , önce prof.. makine şart gibi geliyor.. teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Misafir
(düzenlendi)

Memleketim Gülşehir'den başka hiç bir yerde bulamadığım belki de dünyada tek "çavuş üzümü"

PIC_00143.jpg

tarihinde Mükremin Kocataşkın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Güvenç Terzierol

10038627596_25b4dbe8a9_c.jpg

 

Pan tekniğiydi yanlış bilmiyorsam adı :) denedim bir kaç defa diyaframı yüksek değerde tutmak daha güzel sonuç veriyor ama benim makinenin görüntü sabitleyicisi zayıf sanırım :D objede flu fibi biraz

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Memleketim Gülşehir'den başka hiç bir yerde bulamadığım belki de dünyada tek "çavuş üzümü"

 

 

Benim bağda var.. Bizim köyde de vardır :p

Ama haklısın.. ben de çok severim.. Sadece Çağlar ve Ertan gördü, başka kimseye de ye dir mem :D

+

 

Çoğu bölgede mis üzümü olarak bilinir, hacıbektaş köylerinde de vardır... 

Yorum bağlantısı
Misafir

Benim bağda var.. Bizim köyde de vardır :p

Ama haklısın.. ben de çok severim.. Sadece Çağlar ve Ertan gördü, başka kimseye de ye dir mem :D

+

 

Çoğu bölgede mis üzümü olarak bilinir, hacıbektaş köylerinde de vardır... 

 

Memleketimi senin kadar bilebilmem mümkün değil, gördüğümle avunurum. Ankara'da ülkemizin her bir yerinden çeşit çeşit üzüm gelir. Bazen çavuş üzümü de gelir! Bir kere yanılıp aldım. :(

Bu fotoğrafladığım üzüm kokuludur ve iri taneli olur. Yazın sıcağında da yesen kendinden bir serinlik verir. Bizim ilçenin toprağı ırmak kumuyla karışık garip bir topraktır ve sulama söz konusu değildir. O nedenle her türlü üzümü çok tatlı olur. Amma bu üzüm bir başka be hemşerim. Eminim çok kere yemişsindir ve halen de yiyorsundur ama Gülşehirden bir tanıdığın varsa bir de bunun tadına bakmanı öneririm. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bizde az ürün verir abi.. Hiç bir zaman bir siyah üzüm kadar ürün alamayız ama, doya doya yeriz çok şükür.. Sulanınca zaten üzümün keyfi kalmaz abi.. Gevrekliği gider.. 

Yorum bağlantısı
Hikmet Demirtaş

 Bu da benden dersi asanlara....

şaka bir yana... resimlerle birlikte paylaşmaka çok zzor şimdilik birinci ders resimlerini ,,,daha sonra diğerlerini  paylaşırım..

 

DERS 1: Kompozisyon ve Etki!

 Evet o fotograf cok guzel ama Neden guzel?

 Sonucta beynimizde buna karar veren bir mekanizma olmali. eger bu mekanizmayi biraz daha iyi anlayabilirsek fotograftaki elemanlari kareye ona gore yerlestirirsek daha cok guzel fotograf olusturma sansimiz artabilir. yazinin geri kalan kisminda insan gozune neler guzel geliyor bunlara bir kac ornek vererek deginecegim.

 Kural 1: Yaklasabildigin kadar yaklas;

 konuyu ne kadar vurguluyorsaniz, vermek istediginiz mesaji o kadar kolay verebilirsiniz. bunu yapmanin milyonlarca yolu olabilir ama en kolayi konuya olabildiginice yakinlasip arka plandaki herseyi yok etmek.

 

Diyelimki bir cicegin fotografini cekmek istiyorsunuz arka plandaki sandalye, yada cicegin saksisi hatta yesil yapraklar bu karede olmalimi? Izleyiciye vermek istediginiz mesaj ne? neye dikkat cekmek istiyorsunuz? yada cicegin kendisimi?

 birdahaki sefer bir cicek fotografi cekerken tripotunuzu kurun (yada kamerayi kitap yigini gibi bir sey uzerine sabitleyin)ve cicege yaklasabildiginiz kadar yaklasin taki butun kareyi cicek doldurana kadar. (buna fotografcilikta kareyi doldurmak denir)

 bu fotografi gosterdiginizde neyin ilgi cekmesini istiyorsaniz bu son karede o cokca bulunsun. cicegin saksisi yada yesil yapraklari ne oranda olmali ama her halukarda cicegin kendisi focusta olmali.

 arka plandaki sandelye ve diger dikkat dagitan seyleri tamamen karenin disinda birakmali.

 

iste bir kac ornek:

<

 

 

Kural 2: Kompozisyon

 

Bir noktayi kare içine yerlesirmenin sonsuz yolu vardir. Ilk akla gelen karenin ortasina yerlestirmektir. Bir çok durumda ise yarar ama her zaman en iyi yöntem olmayabilir. Neden yukari yerlestirmeyelim? Neden asagida olmasin? Ben sagda olsun istiyorum. Dogrusu farkli problemler için farkli çözümler üretmekte fayda var, bazen en iyi çözüm esege ters binmektir. Noktanin ortada olmasi statik bir fotograf yaratir. Nokta saga dogru hareket eden bir araba ise ve fotografin sagina yerlestirilmisse izleyen kiside çekerken geç kalinmis hissi uyandiracaktir. En iyisi arabanin önünde bir sey bulunmayacak sekilde sekilde sola yerlestirilmesidir.

 

kare diye adlandirsamda aslinda bir fotograf bir dikdortgendir, ve bu karede bazi noktalar veya cizgiler guzel bir fotograf icin onemli. simdi bunlardan bazilarini gorelim.

 

 

 

I. Altin Noktalar ve 1/3 kurali (The Rule Of Thirds And The Golden Mean )

 

kareyi alip yatay ve dikey olarak 3′e bolun.

 

fhv8fbh.gif

bu cizgiler fotografiniz icin bir sablon olmali, konuyu fotografiniza yerlestiriken bu cizgileri kullanin, mesela gokyuzuyle kara parcasi yada agaclarin ayrim cizgisi bu cizgiler uzerinde olabilir.

 

bu cizgilerin kesistigi noktalarada Altin noktalar denir.

r98848d.gif

 

kesisimden dolayi olusan bu noktalara yerlestirdiginiz konu goz tarafindan guzel olarak algilanmaktadir, Neden? diye soranlar internette bu konuda matematiksel aciklamada dahil olmak uzere pek cok makale bulabilirler. kisaca soyle diyebilirizki bu doganin tercihi.

 

bu nokta ve cizgilerin nasil kullanilacagina iliskin bir kac ornek:

v9ndflv.jpgjl21jbv.jpg8t046lf.jpg

v8p6dr.jpg

 

 

II. Ucgen kurali:

 

karenin icinde olusturulan bir ucgen kullanilarak konunun kareye yerlestirilmesi.

p36n3jf.gif

 

kullanimina iliskin ornek

 

vlv97fr.jpgtr1279.jpg

III. Cerceve kullanma

 

b9rf0nf.jpg

fotografinizi cevrede bulunan baska nesnelerle cerceve icine almak, bunu ornekle anlatmak aciklamaktan daha kolay olacagi icin asagidaki fotograflari incelerseniz bu konuyu daha iyi anlayabilirsiniz.

 

0l67tfh.jpg

bu fotoda pencere cerceve olarak kullanilmis.r6r6658.jpg9fpv04d.jpg

 

 

 

IV. yol gosteren yollar:

 

yollar ve patikalar karenin icinde etkinligi arttirmak icin kullanilabilirler.

 

hdflp76.jpg

bu fotograftaki patika ormana giriste size yol gosteriyor, yesil ve kahverengi guzel bir tezat olusturmus.

7d6l730.jpg

 

bu fotograftaki yol sizi konuya yonlendiriyor, gokyuzu ile daglarin birlesim noktainin 1/3 kuralina gore yerlestirildigine dikkat edin.

h9t1dld.jpg

V. Daire

fvf3v5n.jpg

bu teknik temel teknigimiz olan 1/3 teknige uymaz o yuzden kulanilmasi zor bir tekniktir ama dogru sekilde kullanildiginda cok guzel fotograflar elde etmek mumkundur. izleyincinin gozu kare icinde daire cizer. bu teknikte kare icinde baska bir sey bulunmamali.

 

 

 

VI. Ritim

 

konu olan sekli tekrarlayarak goresel bir ritim olusturmaktir.

 

f48v5jj.jpg2r4np2r.jpg

 

 

 

VII. Negatif uzay

 

gercek nesne karenin kucuk bir kismini doldurur. negatif uzay genelde nesneyi kucuk gostermek yada nesnenin genis acik alanda bulunuyor hissi vermek icin kullanilir.

 

rrtvp0h.jpg

 

Kural 3: Daha iyi bir yol varmi??

6dv8n77.jpgdddj95v.jpg

Fotograf makinanizi alip bir seyler cekmek istediginizde, once bir konunun cevresinde donun, farkli acilardan gorun, nerden daha guzel gozukebilir, kamerayi yan cevirin her acidan bir suru fotograflar cekin gerekirse bir merdivene cikin yukaridan cekin yada asagidan cekin, yaklasin uzaklasin kareye aldiginiz nesneleri farkli yerlestirin. sonucta eve geldiginizde size cok absurd gozuken bir fikrin gorsel olarak sasirtici guzellikte bir sonuc verdigini goreceksiniz.

 

 

bu dersi bir kac defa okumanizi oneririm eger bu konularin daha once farkinda degilseniz cektiginiz fotolarin kalitesinde buyuk bir degisikik olacagini garanti ederim. eger ingilizce biliyorsaniz bu yaziyi yazarken esinlendigim(caldigim) orjinal sitesini okumanizi tavsiye ederim http://www.morguefile.com/archive/classroom.php?lesson=1

 

ODEV:

 

1. yukaridaki bahsettigimiz teknikleri kullandiginiz en az bir fotograf cekin. ayni foto bir yada birden cok teknik icerebilir.

 

2. ayni konunun yakindan, uzaktan, asagidan, yukaridan, onden, arkadan farkli fotolarini cekin. iki yada uc tanesini post edin.

 

Bu dersler kapkara tarafindan “Türk Flickr’cilar ” grubu icin hazirlanmistir.

 http://www.kapkara.com

 

Kapkara nickli arkadaşımıza teşekkürler.

 

 

DERS 2: aparture ve shutter speed, bunlar beraber nasil calisiyor?

en basitfotograf makinasi icinde isiga hassa bir filim bulunan her tarafi kapali bir kutuya acacaginiz kucuk bir delikle (pin hole) elde edilir.

yukaridaki sekildeki deligi(pin hole) ne kadar buyuturseniz iceriye o kadar isik girecektir. boylece sadee bu deligin buyuklugunu degistirerek iceri girecek isik miktarini ayarlayabiliriz.

 

kameranizin acikligi iki sey yapar bunlardan birincisi iceri girecek isik miktarini ayarlar boylece fotografiniz ne kadar aydinlik yada karanlik olacak bunu ayarlayabilirsiniz. ikinci gorevi ise fotografinizin ne kadarinin net oldugunu belirlemesidir buna “depth of field” (DOF) denir. bunu lens’lerle alakali dersimizde daha detayli gorecegiz.

F-stops ve isik miktari.


fotograf makinanizin lensinin asagidaki gibi f-stoplari vardir
F/1.4, f/2, f/2.8, f/4, f/5.6, f/8, f/11, f/16, f/22, f/32.

peki bu numaralar ne anlama geliyor?
bu numaralar size kameranizdaki aperture’in(fotograf makinesi açikligi) ne kadar acik oldugunu verir. bu her f-stop size bir sonraki f-stop ‘a gore iki misli isik verir. biraz kafanizi karisabilir ama kucuk numara demek daha fazla isik demek. tabiki bununda arkasinda bir mantik var f-stop bir oran, lensinizin odak uzakliginin aperture’nin capina bolunmesiyle elde edilir.
anlasilmasi daha kolay olsun diye bir ornek vermek gerekirse; diyelimki sizin lensinizn
odak
uzakligi(focal length) 200mm ve aperture da 50mm olsun bu durumda f-stop f/4 olucak. cunku 200/50=4.

simdi bunun bir fotograf uzerindeki etkisini gorelim. asagidaki fotolar ayni shutter speed altinda farkil apertureler kullanilarak cekilmistir.

 

bunu kendinizin denemesini oneririm.

shutter speed ve isik miktari

fotograf makinanizin shutter speed ‘i isigin ne kadar sure filmin ustune dusecegini kontrol etmenizi saglar. baska bir deyisle pozlandirma suresidir.

asagida standart shutter speed leri gorebilirsiniz
1 saniye
1/2 saniye
1/4 saniye
1/8 saniye
1/15 saniye
1/30 saniye
1/60 saniye
1/125 saniye
1/500 saniye
1/1000 saniye

burada gordugunuz gibi her aralik ta isik miktari iki katina cikmakta. yukarda bahsettigimiz aperture ile birlikte kullandiginizda sizinde farkedeceginiz gibi filmin pozlandirilmasi uzerinde cok buyuk bir kontrolumuz var.
gercekte istedigimiz fotografinizdaki beyazin gercekten beyaz olmasi ve hala daha uzerindeki
detaylarin
gozukebilmesi ayni sekilde koyu renklerinde koyu gozukmesi ve onlarinda uzerlerindeki detaylarin gorulmesidir.

burada baska bir seyde dikkatinizi cekmistir ayni isik miktarina farkli ayarlarla ulasmak mumkundur. eger f-stop u bir kademe dusururseniz shutter speedi onu dengeleyecek sekilde ayarlayip yine dogru miktarda pozlandirilmis bir fotograf elde edebilirsiniz.

mesela asagidaki ciftler ayni miktarda pozlandirma saglarlar.
[f/11 , 1/15] – [f/8 , 1/30] – [f/5.6 , 1/60] – [f/4 , 1/125] – [f/2.8 , 1/250] – [f/2 , 1/500]

shutter speed’in diger etkileri: hareket

hareket eden bir araci fotograflamak istediginizde eger hizli shutter speed te cikim yaparsaniz araci sanki duruyormus gibi cekebilirsiniz.

 

bu fotograf kamyon 110km/saat hizla giderken 1/1000 saniye shutter speed ile cekildi. ama fotografta sanki duruyormus gibi gozukuyor.

 

bu fotograf ayni hizda giden bir aracin 1/30 saniye shutter speed ile cekilmis fotografini gosterir. 1/30 saniyelik sure zarfinda arac yol alirken filmin uzerindeki akside ilerlediginden bulanik bir goruntu elde edilmis.

bu fotograf yine ayni hizdaki bir arac bu sefer 1/8 saniye shutter speed ile cekilmis.

bu ayni etkiyi suyla cekim yaptigimizdada gorebiliriz.

 

yavas shutter speed kullandigimiz icin su cok yumusak bir yapida gozukuyor.

hizli shutter speed kullanildigi icin suyu havada asili olarak gormekteyiz.

 

bu yaziyi hazirlarken asagidaki siteden faydalandim ingilizce anlayabilenler direkt oradan bakarlarsa daha detayli bilgi edinebilirler ben ozet bir ceviri yaptim.

http://www.morguefile.com/archive/classroom.php?lesson=2

ODEV:

bu konuda odev hazirlamak aslinda cok kolay ama bir yandanda zor cunku; bizim grubumuzdaki uyelerimizin buyuk bir kisminda yukardaki ayarlari kendilerinin yapabilecegi bir kamera yok. ellerindeki kameralar ortamdan aldiklari verilere gore bu iki degiskeni ayarliyorlar.

o zaman bu haftaki odevimiz kameraniz bunu otomatik olarak ayarlasa bile bunun uzerinde nasil kontrol saglayabileceginizi ogrenmek olsun

farkli ayarlarda landscape, portrail, macro … bu degiskenleri farkli onceliklerde kullanir
mesela macroya aldiginizda apertureyi sonuna kadar acicaktir(yani f-stop u dusurecek), yada portrail ayarinda yine aperture yi sonuna kadar olmasada buyutecektir, tam tersi eger landscape cekiyorsaniz apertureyi kucultecektir.

bunlari acaba gorebiliyormusunuz bunlari test edebilirsiniz belki hareket edem bir seyin fotografini cekebilirsiniz su, oyuncak tren, araba yada donen herhangi bir sey.

yada cok karanlik ortamda hangi ayarda fotograf cekmelisiniz, yada cok aydinlik bir ortamda?
bunlari test etmek icin uygun bir zaman.

eger SLR kameraniz varsa odeviniz yukaridaki fotograflardan herhangi bir kacini tekrarlamak olabilir.

iyi fotograf ancak fotograf makinanizi cok iyi taniyarak cekilebilir kanisindayim

Alıntıdır: www.kapkara.com

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hikmet Demirtaş

Mehmet Bey, ilave resimleri eklemek için düzenleme butonunu aradım göremedim. İlave etmek için ne yapmalıyım,  yoksa bu kadar ders yeter mi?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Yeni bir mesaj gönderebilirsin abi... Biz aradan çekiliriz ikisi birleşir.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...