Mahmut Yıldız 27 Ağustos 2012 Paylaş 27 Ağustos 2012 2. viteste 110 yapan manuel araç var, o da tempra Yorum bağlantısı
Misafir 27 Ağustos 2012 Paylaş 27 Ağustos 2012 pug 504 4 ileri 2 de 120 yapıyordu. Devre kesici mesici hak getire kol çıkarana kadar devir. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 27 Ağustos 2012 Paylaş 27 Ağustos 2012 Fatih Mehmet Uslu yazdı: Vites oranları çok güzeldi F1'in. Bugüne kadar gördüğüm en hantal şanzımanlardan birisi.. Küçük vites ile yüksek hız yapmak bence olumsuz bir şeydir.. MTX75 3. vites ile 130 falan anca yapar ki.. yeterli bir hızdır.. Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu 27 Ağustos 2012 Paylaş 27 Ağustos 2012 Mehmet Özyürek yazdı: Bugüne kadar gördüğüm en hantal şanzımanlardan birisi.. Küçük vites ile yüksek hız yapmak bence olumsuz bir şeydir.. MTX75 3. vites ile 130 falan anca yapar ki.. yeterli bir hızdır.. Abi 0-100 yada diğer 0 dan yapılan hızlanmalarda daha az vites değiştiriyorsun, bir de son viteste de araç daha düşük devirde gittiği için yakıt ve gürültüden kar ediyorsun. tabi ara hızlanmalar biraz hantal oluyor Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 27 Ağustos 2012 Paylaş 27 Ağustos 2012 Fatih Mehmet Uslu yazdı: Abi 0-100 yada diğer 0 dan yapılan hızlanmalarda daha az vites değiştiriyorsun, bir de son viteste de araç daha düşük devirde gittiği için yakıt ve gürültüden kar ediyorsun. tabi ara hızlanmalar biraz hantal oluyor Son vites oranları aynıdır... Focus 1'in ilk dört vitesi uzun.. Bence olumsuz bir şey.. Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu 27 Ağustos 2012 Paylaş 27 Ağustos 2012 Mehmet Özyürek yazdı: Son vites oranları aynıdır... Focus 1'in ilk dört vitesi uzun.. Bence olumsuz bir şey.. F1 in son vites oranının diğer fordlarla aynı olduğunu sanmıyorum çünkü f1 205 km hızda devir kesiciye giriyor ve devir 5500 civarında iken, F2 ise 6100 devir civarı 205 yapıyor. Mondeo kullanmadım ama eğer F1 son viteste 6000 deviri geçse sanırım 220 yi geçer. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 27 Ağustos 2012 Paylaş 27 Ağustos 2012 Fatih yanılıyorsun... Focus1, maksimum 6675 devri görür, sürekli olarak da 6450 devirde gidebilir... 195/60/15 lastik, 0.76 5. vites, 4.06 son dişli ile 6450 devirde, 240 km hız yapabilir.. Tabi buna motor gücü yetmeyeceği için bu hızlara daha doğrusu 5. viteste bu devirlere ulaşamaz.. Nos yada turbo olmadan bu motorda 5. viteste devir kesiciye girmek imkansızdız.. Senin hatırladığın 205 km'de kesiciye girme 4. vitestir.. 6500 devirde 4. viteste 210 km hız yapar.. Bu yazdığım hızlar gerçek hızlardır, gösterge sapmaları dikkate alınmadı.. 10-15 km'de gösterge hatası eklemek gerekir.. Fatih Mehmet Uslu yazdı: F1 in son vites oranının diğer fordlarla aynı olduğunu sanmıyorum Mondeo, 2.0 litre focus1 şanzımanı (MTX-75) = 1-3.46, 2-2.13, 3-1.44, 4-1.02, 5-0.76, geri-3.46 son dişli- 4.06:1 1.6 Focus1 (IB5) = 1-3.58, 2-1.93, 3-1.32, 4-0.95, 5-0.76, geri-3.62 son dişli- 4.06:1 Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu 27 Ağustos 2012 Paylaş 27 Ağustos 2012 Mehmet Özyürek yazdı: Fatih yanılıyorsun... Focus1, maksimum 6675 devri görür, sürekli olarak da 6450 devirde gidebilir... 195/60/15 lastik, 0.76 5. vites, 4.06 son dişli ile 6450 devirde, 240 km hız yapabilir.. Tabi buna motor gücü yetmeyeceği için bu hızlara daha doğrusu 5. viteste bu devirlere ulaşamaz.. Nos yada turbo olmadan bu motorda 5. viteste devir kesiciye girmek imkansızdız.. Senin hatırladığın 205 km'de kesiciye girme 4. vitestir.. 6500 devirde 4. viteste 210 km hız yapar.. Bu yazdığım hızlar gerçek hızlardır, gösterge sapmaları dikkate alınmadı.. 10-15 km'de gösterge hatası eklemek gerekir.. Mondeo, 2.0 litre focus1 şanzımanı (MTX-75) = 1-3.46, 2-2.13, 3-1.44, 4-1.02, 5-0.76, geri-3.46 son dişli- 4.06:1 1.6 Focus1 (IB5) = 1-3.58, 2-1.93, 3-1.32, 4-0.95, 5-0.76, geri-3.62 son dişli- 4.06:1 ellerinden öperim abi, belgelerle bitirdin beni, ben F1 i 4. viteste hiç sonuna kadar zorlamadım ama 5. viteste 205 i geçmedi 205 e vurup geri yavaşladı, o yüzden dedim, ama haklısın hiçbir F1 5. viteste 6000 devirleri heleki düz yolda çeviremez Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 27 Ağustos 2012 Paylaş 27 Ağustos 2012 Fatih Mehmet Uslu yazdı: ellerinden öperim abi, Canımsın, canın sağolsun... 2 Yorum bağlantısı
Hasan Aksüt 27 Ağustos 2012 Paylaş 27 Ağustos 2012 Benim Mondeo'da 205 limtlenmiş. (Gerçi bunu da sıfır aldığımda test etmiştim. Hafizam çok net değil.) Devir yerine hız limitör olabilir diye düşünüyorum. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 27 Ağustos 2012 Paylaş 27 Ağustos 2012 Hasan Aksüt yazdı: Benim Mondeo'da 205 limtlenmiş. (Gerçi bunu da sıfır aldığımda test etmiştim. Hafizam çok net değil.) Devir yerine hız limitör olabilir diye düşünüyorum. Öyle bir şey yoktur Hasan Bey.. Henüz rodajını tamamlamamış, bizim tabirimizle henüz açılmamış araçlar bu tepkiyi gösterir.. Bizzat başıma gelmiştir.. Connet'in rampa aşağı 135'i geçmediğine şahit olmuştum... Daha sonra aynı yolda daha yüksek hızlara ulaşmışımdır... Yorum bağlantısı
Hasan Aksüt 27 Ağustos 2012 Paylaş 27 Ağustos 2012 Mehmet Özyürek yazdı: Öyle bir şey yoktur Hasan Bey.. Henüz rodajını tamamlamamış, bizim tabirimizle henüz açılmamış araçlar bu tepkiyi gösterir.. Bizzat başıma gelmiştir.. Connet'in rampa aşağı 135'i geçmediğine şahit olmuştum... Daha sonra aynı yolda daha yüksek hızlara ulaşmışımdır... Haklı olabilirsiniz. Aslında benzer şüpheleri de taşırdım. Ama 205'e kadar ivmelenerek hızlanması yetersiz güç hissini vermemesi limitör diye düşündürmüştü. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 27 Ağustos 2012 Paylaş 27 Ağustos 2012 Hasan Aksüt yazdı: Haklı olabilirsiniz. Aslında benzer şüpheleri de taşırdım. Ama 205'e kadar ivmelenerek hızlanması yetersiz güç hissini vermemesi limitör diye düşündürmüştü. Aynen böyle.. Connecti yeni aldık.. Rampa aşağı 135'i geçiremedim.. Servisi aradım, bir sınırlama mı var bunda dedim.. Servis müdürü arkadaşımdı.. Bas Memet dedi.. Abi gitmiyor dedim.. bass dedi. O şekilde düşük viteslerde falan olmak üzere zorlayarak mersine kadar gittim.. Dönüş yolunda 160 yapıyordu Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu 27 Ağustos 2012 Paylaş 27 Ağustos 2012 Sanırım bu test benzinle yapılmış... bide LPG ile yapılsa diye düşündüm... ve aklıma kardeşimin OPEL Vectra sı ile yaptığım test geldi... sonuç Opel için hüsran olmuştu Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 27 Ağustos 2012 Paylaş 27 Ağustos 2012 Fatih Mehmet Uslu yazdı: F1 in son vites oranının diğer fordlarla aynı olduğunu sanmıyorum çünkü f1 205 km hızda devir kesiciye giriyor ve devir 5500 civarında iken, F2 ise 6100 devir civarı 205 yapıyor. Mondeo kullanmadım ama eğer F1 son viteste 6000 deviri geçse sanırım 220 yi geçer. 1.6 FI son viteste 5500 gibi kalıyor ( gücü yetmediği için) ama diğer viteslerde devir kesici 7000dd zaten FI .1.6 4. viteste devir kesiciye 205 gibi giriyor ki 5e atınca tokr-beygir yetmediği için hızlanma geriliyor eğer rampa aşağı değilse. FII içinde aynı şanzıman var ama 5.viteste daha fazla devir çevirebiliyor ( ti-vct 115lik motor) o yüzden son hızda FI i geçebiliyor. Mehmet Özyürek yazdı: Fatih yanılıyorsun... Focus1, maksimum 6675 devri görür, sürekli olarak da 6450 devirde gidebilir... 195/60/15 lastik, 0.76 5. vites, 4.06 son dişli ile 6450 devirde, 240 km hız yapabilir.. Tabi buna motor gücü yetmeyeceği için bu hızlara daha doğrusu 5. viteste bu devirlere ulaşamaz.. Nos yada turbo olmadan bu motorda 5. viteste devir kesiciye girmek imkansızdız.. Senin hatırladığın 205 km'de kesiciye girme 4. vitestir.. 6500 devirde 4. viteste 210 km hız yapar.. Bu yazdığım hızlar gerçek hızlardır, gösterge sapmaları dikkate alınmadı.. 10-15 km'de gösterge hatası eklemek gerekir.. Mondeo, 2.0 litre focus1 şanzımanı (MTX-75) = 1-3.46, 2-2.13, 3-1.44, 4-1.02, 5-0.76, geri-3.46 son dişli- 4.06:1 1.6 Focus1 (IB5) = 1-3.58, 2-1.93, 3-1.32, 4-0.95, 5-0.76, geri-3.62 son dişli- 4.06:1 Emmi senin dediğin devirler 2.0 için olması lazım onda kesici daha erken giriyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 27 Ağustos 2012 Paylaş 27 Ağustos 2012 Hasan Karabekiroglu yazdı: Sanırım bu test benzinle yapılmış... bide LPG ile yapılsa diye düşündüm... ve aklıma kardeşimin OPEL Vectra sı ile yaptığım test geldi... sonuç Opel için hüsran olmuştu Düzgün bir kit ve düzgün bir kalibrasyon ile lpg ile daha iyi gidebilir araç Mustafa Tüfekçi yazdı: Emmi senin dediğin devirler 2.0 için olması lazım onda kesici daha erken giriyor. Yok değil Mustafa... 1.6 Zetec sürekli 6450 Anlık 6675 2.0 Zetec sürekli ve anlık 6175 2.0 Duratec sürekli 6450 Anlık 6675 1 Yorum bağlantısı
Misafir 27 Ağustos 2012 Paylaş 27 Ağustos 2012 Mehmet Özyürek yazdı: Düzgün bir kit ve düzgün bir kalibrasyon ile lpg ile daha iyi gidebilir araç Yok değil Mustafa... 1.6 Zetec sürekli 6450 Anlık 6675 2.0 Zetec sürekli ve anlık 6175 2.0 Duratec sürekli 6450 Anlık 6675 Mehmet abi ben aslında asla 5500 ü geçmem ama ilk seferlerde motoru tanımak için yüklendim 2 yada üç kez 6750 görüyor ve limitöre giriyor. Siyah değil gri motor ama. (bu arada 6000 den sonra çok güzel sesi var motorun ama kıyamıyorum) Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 27 Ağustos 2012 Paylaş 27 Ağustos 2012 İlkay Başaran yazdı: Mehmet abi ben aslında asla 5500 ü geçmem ama ilk seferlerde motoru tanımak için yüklendim 2 yada üç kez 6750 görüyor ve limitöre giriyor. Siyah değil gri motor ama. (bu arada 6000 den sonra çok güzel sesi var motorun ama kıyamıyorum) Senin motor farklı... Benim verdiğim veri 99 modeo ve 2.0 focuslarda olan zetecler.. Senin motorun sürekli 6150, anlık 6375 devir çevirebiliyor... Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 27 Ağustos 2012 Paylaş 27 Ağustos 2012 Mehmet Kaya hocam yanımda... Onun ODB2 cihazı ile benim aracı test ettik... Esp açık 0-100 13.2 saniye... Esp kapalı olarak test ettiğimizde 11.4 saniye sürelerini gördük... Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 27 Ağustos 2012 Paylaş 27 Ağustos 2012 Murat Yılmaz yazdı: Vitesi harekete geçirmek için debriyaja basmayı bekleme abi vites değiştirme işlemi çeyrek saniyede bitiversin Murat bildiğimiz bir iş değildi zaten Bu kadarını becerebildik.. Yorum bağlantısı
Ertan Erdoğan 27 Ağustos 2012 Paylaş 27 Ağustos 2012 Mehmet Kaya yazdı: MK3 85 km hızı geçmiyor. Test ettik. Hatta forumdan bir arkadaşta söylemişti. Maraşta bir arkadaş çok uğraştı 85 km hızı geçmedi. Mehmet abi bu gün denedim 2. vites 95 97 km hıza ulaşıyor saygılar. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 27 Ağustos 2012 Paylaş 27 Ağustos 2012 Mehmet Özyürek yazdı: Mehmet Kaya hocam yanımda... Onun ODB2 cihazı ile benim aracı test ettik... Esp açık 0-100 13.2 saniye... Esp kapalı olarak test ettiğimizde 11.4 saniye sürelerini gördük... Bu testi lpg ve benzin şeklinde farklı yakıtlarla da yaptık... Sonuç değişmedi arkadaşlar, dipnot olarak belirteyim.. Bujilerim bosch lpg bujisi.. Ayrıca test süresince Mehmet Hoca yanımdaydı ve teste çıkmadan önce tarttığımda Mehmet Hoca 89.4 kilogram gelmişti 2 Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu 28 Ağustos 2012 Paylaş 28 Ağustos 2012 Mehmet Özyürek yazdı: Bu testi lpg ve benzin şeklinde farklı yakıtlarla da yaptık... Sonuç değişmedi arkadaşlar, dipnot olarak belirteyim.. Bujilerim bosch lpg bujisi.. Ayrıca test süresince Mehmet Hoca yanımdaydı ve teste çıkmadan önce tarttığımda Mehmet Hoca 89.4 kilogram gelmişti 1 kişi çok farkeder, yalnız başına kamerayla çekip yapıp, video saniyesine göre hesaplama yapılmalı bence. 100 kiloluk bi arkadaşla istanbulda gezerken araba gitmiyo bi sıkıntımı var diye düşünürken arkadaşı bıraktığımda sıkıntının arkadaşımın göbeğinde olduğunu anlamıştım. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 28 Ağustos 2012 Paylaş 28 Ağustos 2012 Fatih Mehmet Uslu yazdı: 1 kişi çok farkeder, yalnız başına kamerayla çekip yapıp, video saniyesine göre hesaplama yapılmalı bence. 100 kiloluk bi arkadaşla istanbulda gezerken araba gitmiyo bi sıkıntımı var diye düşünürken arkadaşı bıraktığımda sıkıntının arkadaşımın göbeğinde olduğunu anlamıştım. Video zamanına gerek yok Fatih.. Çünkü: aracı ODB ile bigisayara bağlıyor programı çalıştırıyoruz.. Program araç yürümeye başlayınca saymaya başlıyor ve yine ODB'den aldığı hız sensörü bilgisine göre hız 100 km'ye ulaşınca saymayı durduruyor.. % 100 doğru bir sonuç ki, gösterge hatasını bile kabul etmiyor.. Program 100 km hızı gösterdiğinde kadran 105 idi.. 1 kişiye katılıyorum... Mehmet Hocanın göbeği en az 0.6 saniyedir 1 Yorum bağlantısı
Misafir 28 Ağustos 2012 Paylaş 28 Ağustos 2012 O araba deniz seviyesinde ve bir de gece olsa 10 sn de çıkar yüze. Yorum bağlantısı
Recommended Posts