Kaya Mehmet 11 Ağustos 2012 Paylaş 11 Ağustos 2012 üstadlarım. 2001 focus 1 aracımın su yedeğine bağlı su aktaran hortum, motor suyu sıcaklığı ile patladı ve ben değiştirdim. o günden sonra aracımın motorunun ve soğutma suyunun çok kısa sürede ısındığının farkına vardım. aracımla şehir içi 5 km gittikten sonra sanki motordan bi fokurdama sesi gibi bi ses duyuyorum. motor kabutunu açtığımda hortumların içinden fokurdama sesi geliyor ve yedek su deposu aşırı derecede ısınmış olarak görüyorum doğal olarak su hortumlarınada el değmeyecek kadar ısınıyor. yedek su deposunun içindeki su soğukken normal seviyesinde 5 km gittikten sonra falan su ısınınca suyun seviyesi artıyor. termostat arızasından şüpheleniyorum ama sizce başka bi sebep olabilir mi. tecrubeli arkadaşlar fikirleriyle yardımcı olursa mutlu olurum. üstadlarım bide herkes motor suyu sıcaklığının seviyelerini bakabiliyormuş sanırım km ekranından ben nasıl bakacağım hiç bi bilgim yok. nasıl bakıldığını bilen varsa yardım istiyorum. teşekkür ederim Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 11 Ağustos 2012 Paylaş 11 Ağustos 2012 Termostat arızası olma ihtimali yüksek.Buna bağlı fan doğru zamanda açılmıyor olabilir.GAUGE menüye girip oradan motor suyu sıcaklığı kontrol edilmeli.Fan hangi derecede devreye giriyor bakılmalı. 1 Yorum bağlantısı
Kaya Mehmet 11 Ağustos 2012 Yazar Paylaş 11 Ağustos 2012 Ayhan Onaran yazdı: Termostat arızası olma ihtimali yüksek.Buna bağlı fan doğru zamanda açılmıyor olabilir.GAUGE menüye girip oradan motor suyu sıcaklığı kontrol edilmeli.Fan hangi derecede devreye giriyor bakılmalı. GAUGE menüye nasıl giriliyor hocam. anlatabilir misiniz Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Ağustos 2012 Paylaş 11 Ağustos 2012 anahtarı II konumuna çevirmeden önce, km resetleme tuşuna basın ve basılı tutun II konumuna çevirin ve bekleyin, ibrelere tavan yapınca test menüsüne girilmiş olur, reset tuşuna basarak yanında C harfi olan değeri bulun, bu motor sıcaklığı 1 Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 11 Ağustos 2012 Paylaş 11 Ağustos 2012 Km sıfırlama düğmesine basılı tutarken kontağı yarım tur çevirin..Elinizi km sıfırlama düğmesinden çektiğinizde tüm ekran lambalarının yandığını göreceksiniz.İbreler sona vurup gelecek.Burada her km sıfırlama düğmesine bastığınızda ileri doğru gidip değişik seçenekler ekrana gelecek.Bu durumda aracı çalıştırabilirsiniz.Km tuşuna basarak motor sıcaklık kısmına geldiğinizde durun..Fanın devreye girmesini bekleyin.. 2 Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 11 Ağustos 2012 Paylaş 11 Ağustos 2012 sakın soğutma suyu sisteminde hava olmasın ? 1 Yorum bağlantısı
Kaya Mehmet 11 Ağustos 2012 Yazar Paylaş 11 Ağustos 2012 Ayhan Onaran yazdı: Km sıfırlama düğmesine basılı tutarken kontağı yarım tur çevirin..Elinizi km sıfırlama düğmesinden çektiğinizde tüm ekran lambalarının yandığını göreceksiniz.İbreler sona vurup gelecek.Burada her km sıfırlama düğmesine bastığınızda ileri doğru gidip değişik seçenekler ekrana gelecek.Bu durumda aracı çalıştırabilirsiniz.Km tuşuna basarak motor sıcaklık kısmına geldiğinizde durun..Fanın devreye girmesini bekleyin.. hocam teşekkür ederim. dedikleriniz uyguladım. menuye girebildim ama motor sıcaklığı olan c harfini bulamadım. km tuşuna bastım ama seçenekler gelmedi.birkaç sefer GAUGE menüye girdim çıktım. şimdi deniyorum olmuyor. yarın gündüz gözüyle tekrar deniycem. teşekkür ederim sayenizde güzel bişey öğrendim umarım yarın uygulayabilirm Ruhan Sorgun yazdı: sakın soğutma suyu sisteminde hava olmasın ? hocam hararet yükselmiş olsa öyle düşüncem ama hareret hep ortada hiç kıırdamıyor Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 11 Ağustos 2012 Paylaş 11 Ağustos 2012 Uygularsınız...Gündüz gözüyle daha iyi olur..Olmazsa yine forumdan yardımcı oluruz..Zaten forumda da arama yaparsanız mutlaka ulaşırsınız çok konuşulmuş bir konudur.Gauge menüye girdikten sonra ki her km tuşuna basışınız farklı bir özelliği gösterir.5-6 defa bastıktan sonra motor suyu sıcaklığı çıkıyordu sanırım..F1 aracı olan arkadaşlar yardımcı olacaklardır.. Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 11 Ağustos 2012 Paylaş 11 Ağustos 2012 Kaya Mehmet yazdı: hocam teşekkür ederim. dedikleriniz uyguladım. menuye girebildim ama motor sıcaklığı olan c harfini bulamadım. km tuşuna bastım ama seçenekler gelmedi.birkaç sefer GAUGE menüye girdim çıktım. şimdi deniyorum olmuyor. yarın gündüz gözüyle tekrar deniycem. teşekkür ederim sayenizde güzel bişey öğrendim umarım yarın uygulayabilirm hocam hararet yükselmiş olsa öyle düşüncem ama hareret hep ortada hiç kıırdamıyor soğutma sisteminde hava varsa hararet ibresine pek güvenilmez benim bildiğim... Yorum bağlantısı
Kaya Mehmet 13 Ağustos 2012 Yazar Paylaş 13 Ağustos 2012 Ayhan Onaran yazdı: Uygularsınız...Gündüz gözüyle daha iyi olur..Olmazsa yine forumdan yardımcı oluruz..Zaten forumda da arama yaparsanız mutlaka ulaşırsınız çok konuşulmuş bir konudur.Gauge menüye girdikten sonra ki her km tuşuna basışınız farklı bir özelliği gösterir.5-6 defa bastıktan sonra motor suyu sıcaklığı çıkıyordu sanırım..F1 aracı olan arkadaşlar yardımcı olacaklardır.. hocam denedim 000C yazıyordu. motor ısındıktan sonra aracım 88-98 derece arasında değişkenlik göstedi. bu değerler normal mi. bana hortumlar normalin üzerinde bi sıcak gibi geldi ama değerler normal değerler sanırım. hocam '' 000C '' bu şeçenek doğru seçenek değil mi. motor suyu sıcaklığı burdan mı takip ediliyor. Çağlar Bayur yazdı: anahtarı II konumuna çevirmeden önce, km resetleme tuşuna basın ve basılı tutun II konumuna çevirin ve bekleyin, ibrelere tavan yapınca test menüsüne girilmiş olur, reset tuşuna basarak yanında C harfi olan değeri bulun, bu motor sıcaklığı teşekür ederim hocam. 000C yazıyor. 88-98 arasında değişen değerler çıktı normal mi bu değerler Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 13 Ağustos 2012 Paylaş 13 Ağustos 2012 Evet değerler normal gözüküyor ancak fan açtığında kaç dereceydi ona bakmak lazım..105 civarı fan açması lazım.. Yorum bağlantısı
Misafir 13 Ağustos 2012 Paylaş 13 Ağustos 2012 Ben de sistemde hava olduğunu düşünüyorum. Devirdaimi sağlamayacak şekilde hava varsa hararet zaten yükselmez. Ama esas sorunu gözardı ediyorsunuz. Genleşme şişesine gelen hortumun sıcaktan patladığını ilk mesajınızda yazıyorsunuz. Böyle bir şey olamaz, eğer hortum patladıysa bu sıcaktan değil genleşme şişesinin kapağının fazla basıncı dışarı atmamasındandır. Bu sıcaklarda soğutma sistemi sıkıntılı bir aracı trafiğe çıkarmak çok ağır sonuçlar doğurabilir. Bu araçla gideceğiniz ilk yer bir servis vey usta olmalıdır. Yorum bağlantısı
Kaya Mehmet 15 Ağustos 2012 Yazar Paylaş 15 Ağustos 2012 Ayhan Onaran yazdı: Evet değerler normal gözüküyor ancak fan açtığında kaç dereceydi ona bakmak lazım..105 civarı fan açması lazım.. 105 DERECEYE HİÇ ÇIKMADI VALLA ABİ. O YÜZDEN FANI AÇIP AÇMADIĞINI BİLMİYORUM. BENİM KAFAMA TAKILAN ŞEY SU ÇOK ÇABUK ÇOK ISINIYOR HORTUMLAR EL DEĞMİYOR NEDEREYSE AMA SOĞUTMA SUYUNUN DERECESİ NORMAL DEĞERLER ARASINDA. SOĞUTMA SUYUNDA HAVA VARSA SU ÇABUK ISINIR VE DEĞERLER NORMAL DEĞERLER ARASINDA OLUR GİBİ BİŞEY GELİYOR AKLIMA BUDA SAÇMA. SANIRIM SERVİSE GİTMEK LAZIM EN YAKIN ZAMANDA. Mükremin Kocataşkın yazdı: Ben de sistemde hava olduğunu düşünüyorum. Devirdaimi sağlamayacak şekilde hava varsa hararet zaten yükselmez. Ama esas sorunu gözardı ediyorsunuz. Genleşme şişesine gelen hortumun sıcaktan patladığını ilk mesajınızda yazıyorsunuz. Böyle bir şey olamaz, eğer hortum patladıysa bu sıcaktan değil genleşme şişesinin kapağının fazla basıncı dışarı atmamasındandır. Bu sıcaklarda soğutma sistemi sıkıntılı bir aracı trafiğe çıkarmak çok ağır sonuçlar doğurabilir. Bu araçla gideceğiniz ilk yer bir servis vey usta olmalıdır. Mükremin Kocataşkın yazdı: Ben de sistemde hava olduğunu düşünüyorum. Devirdaimi sağlamayacak şekilde hava varsa hararet zaten yükselmez. Ama esas sorunu gözardı ediyorsunuz. Genleşme şişesine gelen hortumun sıcaktan patladığını ilk mesajınızda yazıyorsunuz. Böyle bir şey olamaz, eğer hortum patladıysa bu sıcaktan değil genleşme şişesinin kapağının fazla basıncı dışarı atmamasındandır. Bu sıcaklarda soğutma sistemi sıkıntılı bir aracı trafiğe çıkarmak çok ağır sonuçlar doğurabilir. Bu araçla gideceğiniz ilk yer bir servis vey usta olmalıdır. ilçedeyim inş en yakın zamanda merkeze gidip aracı göstereceğim. sağolun Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 15 Ağustos 2012 Paylaş 15 Ağustos 2012 Araç focus1, Muhtemelen hava yaptırmışsınızdır.. Yorum bağlantısı
Tamer Akkan 15 Ağustos 2012 Paylaş 15 Ağustos 2012 Bence de sistemde hava olma ihtimali yüksek. Yorum bağlantısı
Kaya Mehmet 16 Ağustos 2012 Yazar Paylaş 16 Ağustos 2012 servisten geliyorum. aracın hiç bi sorunu yok dediler Yorum bağlantısı
Yusuf Esin 15 Eylül 2012 Paylaş 15 Eylül 2012 Focusta sıcaklık silindir kapağından ölçülmüyor muydu? Yorum bağlantısı
Ünal Doğar 15 Eylül 2012 Paylaş 15 Eylül 2012 Hayır soğutma suyundan ölçülüyor.Hararet müşürü kablosu girişi bujilerin orada. Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 16 Eylül 2012 Paylaş 16 Eylül 2012 Yusuf Esin yazdı: Focusta sıcaklık silindir kapağından ölçülmüyor muydu? dogru Ünal Doğar yazdı: Hayır soğutma suyundan ölçülüyor.Hararet müşürü kablosu girişi bujilerin orada. sogutma suyu kısmı yanlış Yorum bağlantısı
Recommended Posts