Serkan Toker 3 Ağustos 2012 Paylaş 3 Ağustos 2012 Focuslar arçıkıasındaki farkı bilmem ama 1.4-1.6 dizel fiesta arasındaki fark tadından yenmiyor; gerek Elmadağ gerek Cankurtaran rampalarını soluksuz çıkıyor benim makina:) 68 beygirlik motorlu Fiesta ile bende çok çile çektim özellikle sıcaklarda...Ancak 90 beygirlik motor benim araba da bulunan motor olduğuna göre ve Focus' u bile alıp götürdüğüne göre Fiesta için ideal motordur...Çok isterdim sizin araba gibi 90 lık Fiesta kullanmayı ancak çocuklar büyüdü ve Fiesta artık bize küçük geliyordu...Sevdiğim ve memnun olduğum bir arabaydı... 1 Yorum bağlantısı
Emin Önal 3 Ağustos 2012 Paylaş 3 Ağustos 2012 O rampayı bilmiyorum ama arabada sen olmazsan 150 yi garantilerim...Jokey gibi adamım ben, araba ben varım yokum farketmiyor... O zaman şartları eşitleyelim, Süha senle gelsin Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 3 Ağustos 2012 Paylaş 3 Ağustos 2012 Benim ruhsatta 1430 kg. yazıyor...Belgelerim isterseniz... Ruhsatta yazan isim doğru olsun da gerisi yalan dolan 1 Yorum bağlantısı
Serkan Toker 3 Ağustos 2012 Paylaş 3 Ağustos 2012 O zaman şartları eşitleyelim, Süha senle gelsin Kamyonetle otomobil mi yarıştıracağız ? Ben sana rampa çekişi göstermek için dedim...Süha gelsin ama ben tek gider gelirim, siz ortalama tüketime birer litre eklersiniz, olmaz... Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 3 Ağustos 2012 Paylaş 3 Ağustos 2012 Yanlışın var... Fabrika verileri.... http://www.gurbaslar...FordFocus-6.asp 215 olan değişken geometrili fiesta 95 lik diye aklımda kalmış ona baktım ona 205 demişler. ama tapa gazda 109 luk 250nm veriyor geçici süre. 1 Yorum bağlantısı
Emin Önal 3 Ağustos 2012 Paylaş 3 Ağustos 2012 Kamyonetle otomobil mi yarıştıracağız ? Ben sana rampa çekişi göstermek için dedim...Süha gelsin ama ben tek gider gelirim, siz ortalama tüketime birer litre eklersiniz, olmaz... Yok abi 90 ile 109 demek istemiştim.Kamyoneti nerden çıkardın, kamyonet yok kamyonet yok 1 Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman 3 Ağustos 2012 Yazar Paylaş 3 Ağustos 2012 215 olan değişken geometrili fiesta 95 lik diye aklımda kalmış ona baktım ona 205 demişler. ama tapa gazda 109 luk 250nm veriyor geçici süre. Bende dedim Mustafa hangi kafayı yaşıyor Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 3 Ağustos 2012 Paylaş 3 Ağustos 2012 Samsun' lu üyelerimize helal olsun o zaman 19 beygir daha güçlü motor...Bizim de Cinnah caddesi var ama o süratle çıkarsak Atakule' ye girme durumu olur diye basmıyoruz abi... cinnah yokuşunu düplü şahinle çıkmıştım gençken(2 defa mola vererek, yıl 1998) tam dizellik bir yokuş. o zamanlar(1985) halk otobüslerinin inişine izin verilmiyordu(fren patlattıkları için) Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 4 Ağustos 2012 Paylaş 4 Ağustos 2012 90ps 205 sabit 109 240 ( 250 overbost) 90-215nm 109-240nm over ile 260nm lakin ford'un motoru tırt pis fransızlar max. torku anlık veriyorlar bu sebepten sıkıntımız büyük. Örneğin 1750-2250 devir arasında olsa 240nm çok güzel olur du Kaçarı yok ya alıcam 2.0 tdi 140ps 320nm O zaman şartları eşitleyelim, Süha senle gelsin Beni karıştırmayın abi rejim modundayım Kanka Ruhsat değerlerine aldanmamak konusunda haklısın ama 109ps'in 5-10kg.dan fazla olacağını düşünüyorum... Donanım, izalasyon ve DPF farkı var, geçtik hayvan gibi Kol Dayama var o 5 kg'ı geçer ama fabrika verilerine göre sen haklısın kanka 5kg. fark gözüküyor... Kanka olabilir tartı orada araçlar burada deniyelim Dediğim gibi benim araç 1320kg geldi hadi 20kg mazot gelse 1300kg, senin aracının o zaman 1280-1290kg yi geçmemesi lazım bizim hesaba göre Yorum bağlantısı
Serkan Toker 4 Ağustos 2012 Paylaş 4 Ağustos 2012 1995 tir abi o tarih, öncesinde otobüsler iniyordu....Farabi sokağın oradaki durakta otobüsün freni patlayıp kaza yapınca otobüs inişine kapandı sonra da zaten yukarı doğru tek yön oldu... Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman 4 Ağustos 2012 Yazar Paylaş 4 Ağustos 2012 (düzenlendi) 90-215nm Kanka olabilir tartı orada araçlar burada deniyelim Dediğim gibi benim araç 1320kg geldi hadi 20kg mazot gelse 1300kg, senin aracının o zaman 1280-1290kg yi geçmemesi lazım bizim hesaba göre Kanka bizimki İspanyol malı, seninki Alman olacak tabi fark 4 Ağustos 2012 tarihinde İ.Göksel Yaman tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 4 Ağustos 2012 Paylaş 4 Ağustos 2012 yalnız 109 lukları bu kadar da yerden yere vurmayalım. alırken 109 luk parası verip satarken 90 lık parasına satmıyoruz herhalde. ş.içinde tabiki gerek yok ama, uzun yolda sollamalarda, rampada, yükte bayağı farkediyor. isteyen alır istemeyen almaz, tercih ve ihtiyaç meselesi. 45 derece sıcaklıkta, tam yükte, rampada, klimaya bindirince fark belli oluyor. Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 4 Ağustos 2012 Paylaş 4 Ağustos 2012 cinnah yokuşunu düplü şahinle çıkmıştım gençken(2 defa mola vererek, yıl 1998) tam dizellik bir yokuş. o zamanlar(1985) halk otobüslerinin inişine izin verilmiyordu(fren patlattıkları için) Ankara'da rakım yüksek bu sebepten ötürü 1.6 tdci - 2.0 tdci lar ve benzinli zetec ve üzeri motorlar tam performansında değil. Aynı yokuş samsunda olsun tadını çıkara çıkara alır yokşu zevk verir. Örneğin geçen sene ve bu sene nevşehir'de benim araç 140ps den bildiğiniz 115-120ps güce inmişti araba kendini bir korumaya aldı adeta ben şok yaşadım. Turbo basıncını takip ediyorum 2.0bar peak değere dayanan basınç stoktan biraz daha yüksek olan 1.6 barı geçmiyordu. 2 Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 4 Ağustos 2012 Paylaş 4 Ağustos 2012 1995 tir abi o tarih, öncesinde otobüsler iniyordu....Farabi sokağın oradaki durakta otobüsün freni patlayıp kaza yapınca otobüs inişine kapandı sonra da zaten yukarı doğru tek yön oldu... ben 1985 te başlamıştım üniversiteye. üniversitede okurken yasaklanmıştı inişler. ama hangi sınıftaydım hatırlamıyorum. 1990 da mezun oldum. Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 4 Ağustos 2012 Paylaş 4 Ağustos 2012 Kanka bizimki İspanyol malı, seninki Alman olacak tabi fark Kardeşim işin özü o aradaki farkı vermek istemiyorsan gider alırsın 90ps lik bir araç verirsin 500TL kendi karakteristlik yapına göre yazılım yaptırırsın 115ps güce alırsınhem 109ps den kuvvetli olursun hemde paran cebinde kalır 1 Yorum bağlantısı
Serkan Toker 4 Ağustos 2012 Paylaş 4 Ağustos 2012 109 lukları yerden yere vurmak için epey bir şuursuz olmak lazım...Burada konuştuğumuz aradaki farka değer mi sorusuna tercihler çerçevesinde cevap aramak...Sizin arabalar tırt bizimkiler süper demiyoruz değil mi ? Rampada çekmez, düzde kalır denmesine bildiklerimiz dahilinde cevap veriyoruz...Klima ile rampada tam yüklü ben yolculuk yaparken dur burası çok dikmiş yolu değiştireyim demiyorum...Ayrıca duble yollar da eski sollamaları unutturdu sayılır...Bizimkilerde kendimize göre iyi araba, ben bunu bilir bunu söylerim...Eskiden 110 luk Laguna 140 lık Lagunalar vardı...Hey gidi günler... ben 1985 te başlamıştım üniversiteye. üniversitede okurken yasaklanmıştı inişler. ama hangi sınıftaydım hatırlamıyorum. 1990 da mezun oldum. Abi ben 1991-1993 arası Cinnah caddesinde çalıştım...Otobüse binip eve gidiyordum ya... Geçici bir yasaklamadır senin dediğin... 2 Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 4 Ağustos 2012 Paylaş 4 Ağustos 2012 Ankara'da rakım yüksek bu sebepten ötürü 1.6 tdci - 2.0 tdci lar ve benzinli zetec ve üzeri motorlar tam performansında değil. Aynı yokuş samsunda olsun tadını çıkara çıkara alır yokşu zevk verir. Örneğin geçen sene ve bu sene nevşehir'de benim araç 140ps den bildiğiniz 115-120ps güce inmişti araba kendini bir korumaya aldı adeta ben şok yaşadım. Turbo basıncını takip ediyorum 2.0bar peak değere dayanan basınç stoktan biraz daha yüksek olan 1.6 barı geçmiyordu. katılıyorum. 1993 te benzinli broadway araç ile köroğlu belinde (1485 metre olması lazım), 2.vitese kadar düşüp afallamıştım. halbuki aynı araç ile çakallı yokuşunda 100 yapardım. rakım ve oksijen eksikliği çok büyük etken... 1 Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman 4 Ağustos 2012 Yazar Paylaş 4 Ağustos 2012 yalnız 109 lukları bu kadar da yerden yere vurmayalım. alırken 109 luk parası verip satarken 90 lık parasına satmıyoruz herhalde. ş.içinde tabiki gerek yok ama, uzun yolda sollamalarda, rampada, yükte bayağı farkediyor. isteyen alır istemeyen almaz, tercih ve ihtiyaç meselesi. 45 derece sıcaklıkta, tam yükte, rampada, klimaya bindirince fark belli oluyor. 109ps.i kimse yerden yere vuramaz Abicim 90ps Focus kullandın mı hiç Abi uzun soluklu olarak merak ettim ? Evet fark var ama BAYAĞI bir fark yok ... Yorum bağlantısı
Doğu Kemik 4 Ağustos 2012 Paylaş 4 Ağustos 2012 1.6 dizel olsun çamurdan olsun ( altına düşmemek lazım) 1 Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 4 Ağustos 2012 Paylaş 4 Ağustos 2012 Abi ben 1991-1993 arası Cinnah caddesinde çalıştım...Otobüse binip eve gidiyordum ya... Geçici bir yasaklamadır senin dediğin... evet, olabilir. Yorum bağlantısı
Serkan Toker 4 Ağustos 2012 Paylaş 4 Ağustos 2012 Ciddimisin Abi sen Altına baksana Kamyonet olarak mı geçiyor Üşenmedim fotoğrafını çektim...Fotoğraf kaliteli ancak bizim yazıların bir kısmı ruhsat kabında kalmış...Toner dolumu yapılmış galiba emniyetin yazıcısında... 3 Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman 4 Ağustos 2012 Yazar Paylaş 4 Ağustos 2012 Kardeşim işin özü o aradaki farkı vermek istemiyorsan gider alırsın 90ps lik bir araç verirsin 500TL kendi karakteristlik yapına göre yazılım yaptırırsın 115ps güce alırsınhem 109ps den kuvvetli olursun hemde paran cebinde kalır Aynen katılıyorum kardeşim Motor seçeneği olarak okadar fark verilmez... 1 Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 4 Ağustos 2012 Paylaş 4 Ağustos 2012 (düzenlendi) 109ps.i kimse yerden yere vuramaz Abicim 90ps Focus kullandın mı hiç Abi uzun soluklu olarak merak ettim ? Evet fark var ama BAYAĞI bir fark yok ... uzun soluklu kullanmadım da, yani test edecek kadar...demek istediğim şu, normal şartlarda pek farketmez, sonuçta 25 tork fark var. aşırı durumlarda(yük, rampa, sıcaklık, düşük devir, sollamada ani güç gereksinimi), fark daha iyi belli olur. belki kelimeyi yanlış seçtim. yoksa 90 lık tu kaka diye bir şey yok. torklar arasında % 12 fark var. bazen küçük farklar büyük kazanımlar getirebiliyor. yoksa siyahla beyaz gibi bir ayrım değil benim demek istediğim. grinin tonları gibi. ama diyorum ya, kimi için bu fark 1000 lira etmez, kimi içinde parayla ölçülmez. işin içinde bir sürü kriter var. maddi güçde bunlardan biri. ben özellikle 109 luk almadım, 90 lıkda yeterdi. ama illede 2011 alacam diye tutturunca, otokoçtada 2011 lerin hepsi 109 olunca, kısmet buymuş onu aldık. iyiki böyle olmuş 4 Ağustos 2012 tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Sercan Eskin 4 Ağustos 2012 Paylaş 4 Ağustos 2012 (düzenlendi) Yazdıklarınızın hepsini en ince ayrıntısına kadar okudum da işin aslı 90 ps alıp yazılımla yükseltirsek 109 ps ile aynı seviyede mi olur yoksa aradaki para farkı verip 109 ps mı almalı..Ayrıyetten donanım olarakta yarar sağlıyormu yani 90 ps ye göre + donanımı varmı orda biraz karıştırdım 4 Ağustos 2012 tarihinde Sercan Eskin tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 4 Ağustos 2012 Paylaş 4 Ağustos 2012 Serkan abi o bu değilde senin araç tdci değilmiş bildiğimiz CRDI imiş o ne öyle ya hacim 1500 3 Yorum bağlantısı
Recommended Posts