İçeriğe Yönlendir

Yeni Clio IV Tanıtıldı


Sani Gerşon

Recommended Posts

Ümit Akkaya

Bana yeni nesil Kia'ları anımsattı. Ama önceki versiyona göre fena olmamış derim.

Yorum bağlantısı
Sercan Eskin

Öndeki amblem çok büyük olmuş.. O jantlarla uzaktan golf & leon havası var.. Fena değil..

Ama sonuçta fransız :nea:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mutlu Kanter

Şu an satışı mevcut.

Maisi aradım elllerinde yokmuş 130bg lik araç

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Maisi aradım elllerinde yokmuş 130bg lik araç

İstanbul'da mevcut. En geç 1 ay içinde teslim diyorlar.

Yorum bağlantısı
Mutlu Kanter

İstanbul'da mevcut. En geç 1 ay içinde teslim diyorlar.

Test sürüşü yapmak lazım

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Sani Gerşon

Hiçbir atmosferik seçenek olmayacakmış tamamı turbo :)

tce'ler zaten turbo.

Ancak 1.4'ler ilk çıkan nesil olmalı diye hatırlıyorum.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Bu haftaki,Kuzey-Güney dizisinde vardı kırmızı renkli.TR ye geldi mi acaba :nea:

Renault en büyük sponsoru bildiğim kadarıyla. Tüm araçlar Renault.

Yorum bağlantısı
Korhan Orkun
(düzenlendi)

Çok ucuz olması lazım satılması için. Rio'ya benzemiş önü. Arka koltuklara kafalık koymayan bir firma bunda neleri kesmiştir kimbilir.

tarihinde Korhan Orkun tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tuğrul Ersoy

Ekranda standart olcakmis hepsinde.Sinifini zorlayacak bir arac geliyor bence :)

Zorlayacak değil lider olacak araç :)

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Öndeki amblem çok abartı olmuş, sadece bu tipten dolayı almayan bile olacaktır.

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa AKTÜRK

Clio, 1990 yılından beri yaklaşık 12 milyon adet satış ile, Renault’nun en fazla satılan modeli oldu. Renault, otomobilin sağlam temellerine baştan çıkarıcılığı ve heyecanı eklediği yepyeni bir Clio’yu pazara sunuyor.

Yeni Clio, Renault’nun yeni kimliğinin ve yeni tasarım anlayışının ilk temsilcisi. Renault Tasarım Direktörü Laurens van den Acker, Yeni Clio’yu konsept tasarımı DeZir’den ilham alarak tasarladı. Yeni Renault kimliğini yansıtan büyük Renault logosu DeZir’den sonra ilk defa bir seri üretim modelinde, Yeni Clio’da uygulandı.

Yeni Clio ile birlikte segmentinde en zengin ve fabrika çıkışlı en geniş kişiselleştirme imkanı sunuluyor. Müşteri sadece dış görünümde değil, iç ambiyansta da seçimine göre kendi Clio’sunu yaratabiliyor.

Yeni Clio’da üstün teknolojik bir mültimedya sistemi yer alıyor. Bu yeni tasarım otomobil, üst segmentelere yaraşır, “Sınıfının en iyisi” olan teknolojik ekipman seviyesine sahip. 7” (18cm) dokunmatik entegre ekran, optimize edilmiş ergonomi ve modern tasarımı ile maksimum konfor ve eğlenceyi birarada sunuyor.o R-NAV ile pratik ve kullanışlı dokunmatik ekran navigasyon ve mültimedya sistemi o R-LINK ile Yeni Clio bir ilke daha imza atıyor. Araca entegre bu mültimedya tablet, araca ve internete bağlı, TomTom Navigasyon ve sesli komut, 3D Sound by Arkamys üç boyutlu ses sitemi, R-Sound Effect, R-Link store gibi birçok özelliğe sahip. R-Link 2013 yılından itibaren müşterinin beğenisine sunuluyor olacak.

Yeni Clio ekonomi ve çevreci özellikleri ile dikkat çekiyor. (Dizel’de 93 g CO2 / km ve 3,6 l / 100 km ile benzinli’de 105 g CO2/km ve 4,5 l /100 km ile çok rekabetçi)

Yeni Clio ile birlikte, segmentinde referans olacak, sürüş keyfi ve yakıt tasarrufunu birarada sunan 2 yeni motor seçeneği bulunuyor. o Energy Tce 90bg: 898cc’lik bu küçük hacimli motor ile Renault, benzinli motor iddiasına geri dönüyor. Renault dünyasında ilk kez kullanılan 3 silindirli bu motor ile pazarda daha önce 1.5 dizel motor ile gerçekleştirdiği devrim gibi bir devrim yapılacak.

o Energy dCi 90bg: Renault dizel motorlardaki efsanevi gücünü Stop & Start ve 220Nm tork ve 3.6litre gibi çok düşük yakıt tüketimi ile devam ettirmeye hazırlanıyor.

Yeni Clio, ilk ekipman seviyesinden itibaren segmentinde en donanımlı güvenlik ekipmanlarına sahip: ESP, Hız Regülatörü, Sürücü, yolcu ve yan hava yastıkları. Yeni değerlendirme standartlarına göre EuroNCAP çarpışma testlerinden 5 yıldız alan yepyeni tasarımıyla Clio, aktif ve pasif güvenlik alanında en yüksek seviyeyi hedefliyor.

Titizlikle tasarlanan Yeni Clio en zorlu Renault kalite standartlarına uygun olarak Bursa Oyak Renault Fabrikaları’nda ve Fransa’da Flins’de üretiliyor.

Clio HB Türkiye’de 10 Ekim 2012 tarihinde 29.490TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuluyor. Joy, Touch ve Icon olmak üzere 3 farklı donanım seviyesi ve 2 benzinli, 2 dizel motor seçeneği ile tüketicinin beğenisine sunulacak. Yeni Clio Sport Tourer ise 2013 yılının ilk çeyreğinde pazara sunuluyor olacak.

Alıntıdır.

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Yine atmosferik seçenek var ilginç.

0.9cc'lik motor turbo benzinli, yıllardır kullanılan k4m kodlu standart 1.6 atmosferik motorun yerine üretilmiştir. Teknik özellikler güzel, ancak asıl merak ettiğim motor türü 1.2 tsi'ın rakibi diyebileceğim 1.2 120hp olan benzinli motor bakalım performansı nasıl rakiplerine göre tüketim ne seviyede bakmak incelemek şart. Dci motor üzerinde çok bir değişiklik yapılmamış bildiğimiz ekonomik dci işte. Yanlız bu kez naylon üretici akıllılık edip max tork'u 1750dk/dv'e çekip bayılmaların önüne geçmiş. Hp aynı kalırken dci motorda, tork 20nm oranında artmış.Hoşuma giden tek nadir detaylardan biri, kişiselleştirilmiş bir araç olabileceği yönünde, yani iç konsol renginden tutun direksiyon ve döşeme gibi seçeneklerin seçmi olabilicekmiş. Kişiye özel üretimden bahsediliyor, ne kadar doğrudur bilemem, ancak seçim şansı olursa güzel olabilir diye düşünüyorum. Edindiğim bilgilere göre, Vites oranları değiştirildiği için clio 4'ün önceki selefinden daha ekonomik olacağı söyleniyor. Bana göre performans dizel motor için rakipleri ile aşşağı yukarı benzer, 0-100 11sn Son hız 176km. Fiesta, Aveo, Polo, Punto, Corsa vb. aşşağı yukarı aynı performans ve tüketime sahipler. Clio 4, sahibi olduğum önceki selefine bakıldığında alt yapı karoser dingil mesafesi, bagaj alanı vb. yönden önceki clio'dan hiç de farklı gözükmüyor. Zaten clio3'ün temelleri üzerine kurulan bu yapı insanda biraz göz boyamak algısı yaratıyor. Yeni bir araç alım arifesindeyken bu kez clio 4 listemin üst sıralarında yer almıyor. Ancak showroomlara bir gelsin, detaylı bir test yapmak istiyorum. Fiyat listesi ise, nispeten uygun gözüküyor. Fiyatlar şu şekilde:

1.2 lt 16V 75 HP-JOY 29.490 TL

TURBO 0.9 lt 90 hp TCE STOP&START-TOUCH 34.490 TL

1.5 dci 75 HP-JOY 37.490 TL

1.5 dci 75 HP-TOUCH 38.490 TL

1.5 dci 90 HP STOP&START-TOUCH 40.490 TL

Yukarıdaki fiyatlar modellerin başlangıç fiyatları olup kişisel tercihlere göre fiyatlarda artış olabilecektir.

1.2 TCE 120 HP Motor ve 1.5 dci 90 HP EDC versiyonları 2013 model yılında satışa çıkacak.

Resimler RenaultFanClub oyak/mais Bursa fabrika gezisinde çekilmiştir.

394331_412672788782616_1213448243_n.jpg

386188_412673018782593_1274878607_n.jpg

150170_412672745449287_1310688637_n.jpg

399601_412522332130995_1428077786_n.jpg

Kaynak

tarihinde Burak Erdin tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

1- Bu araca 1.6dci koymazlarsa yazık ederler. Benzinli harici motorda clio için yeniliğe gitmediğini gösterir.

2- Toplantıya katılmak istedim ama sadece clio sahiplerini götürüyorlarmış. Ruhsat ile kontrol ettiklerini söylediler, utandım ve çok ayıpladım.

3- Bir gün baskın yapıp 1600 devrimdeki hoplama ve kesintinin hesabını soracağım.

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Yine atmosferik seçenek var ilginç.

Hocam o züğürt tesellisi yani ne ekonomik nede performanslı almış için almış olmak. :)

Ha bu arada 1.3 Multijet'te 210Nm@1.750d/d idi zaten :fiuw:

Renault'ta zaten yaklaşık bir 6ay önce hatasını fark edip tüm devirleri 1750'ye çekti. Özellikle büyük hacimlilerde 1.5 110larda eskiden 2000dk/dv ken şu an 1750'ye inmiş oldu. Sani ile konuştuğumuzda da eğer uygun devir bandı yakalanmaz ise araç silkeleyebiliyor demişti.

1- Bu araca 1.6dci koymazlarsa yazık ederler. Benzinli harici motorda clio için yeniliğe gitmediğini gösterir.

2- Toplantıya katılmak istedim ama sadece clio sahiplerini götürüyorlarmış. Ruhsat ile kontrol ettiklerini söylediler, utandım ve çok ayıpladım.

3- Bir gün baskın yapıp 1600 devrimdeki hoplama ve kesintinin hesabını soracağım.

Kanka sadece clio sahipleri değil tüm Renault sahipleri gitti. Sana kim dedi o bilgiyi bilmiyorum ama yanlış bilgi almışsın. Kaldı ki Rs'inden kangosuna bir çok araç vardı. Ayrıca dizel konusunda bende sana katılıyorum 1.6 dci R9N kodlu canavar bu kasada kullanılmamış. Dizellere herhangi bir iyileştirilme yenilik yapılmamış. Nasıl olsa biz türklerde satıyoruz diyerek dci'den devam edilmiş. Anlamadığım R9N'de de max tork 2000dk/dv gözüküyor. Merak ediyorum Renault bunu keyf için mi yapıyor ? Bazen tüketici olarak aptal yerine konmak can sıkıcı olabiliyor.

tarihinde Burak Erdin tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

mercedes bile bu dci motoru a serisinde kullanacak.

Hocam 1.6dci 150hp civarında yazılım testekli olarak kullanılacağı söyleniyor. Ancak bir yanlışı düzeltelim merso'nun aldığı motor 1.6 R9N kodlu 130hp olan motor. Bu asla değil. Mersoyu bu motor yerinden bile zor oynatır. :D

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Sani ile konuştuğumuzda da eğer uygun devir bandı yakalanmaz ise araç silkeleyebiliyor demişti.

3 numaralı sorunumu sen fabrikadaki arkadaşına sorabilir misin? Yazılım falan dediğimde yetkili servistekilerin gözleri fal taşı gibi açılıyor... Aha böyle :shok:

Yorum bağlantısı

ucuz ama, turboludan 3-5 bin ucuz olur. :)

Kendini teselli ediyosun işte yeni clio aldım diyerek yoksa bir amacı ya da bir fonksiyonu yok. :) Yine de Renault'u fiyat konusunda takdir etmek gerek, megane 3'te yaptıkları fiyat şişirme politikasını bu modelde yapmadılar.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...