Osman Erdin 24 Haziran 2012 Paylaş 24 Haziran 2012 Geçenlerde Ankara çevre oto yoluna tam girdim altıladım ki önümde bir köpek leşi solumda da araba vardı bir an üstünden geçebilirmiyim diye düşündüm, ancak frene bassam arabanın önü daha da aşağı inecek en iyisi ortalayıp geçeyim dedim ve pat küt aracın altını sürttüm. Tabii ki durdum, karanlıkta birşey göremedim ve ilk bulduğum kanala girdim ve benzinlikte baktılar lambayla. Herhangi bir eğilme kırık çatlak yok şükür ama yüreğim ağzıma geldi açıkçası. Bu araçlar yükseltilemez mi? lastik jant ebatlarıyla oynasak yakıt ayarı bozulur mu bilmiyorum. Görüşleriniz benim için önemli. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 24 Haziran 2012 Paylaş 24 Haziran 2012 Yolları tamir edip başıboş köpekleri yok edersek sorun kalmaz. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 24 Haziran 2012 Paylaş 24 Haziran 2012 Yolda köpek de olur, yağ tenekesi de olur. Aracı yükseltmek çözüm olamaz. Dİkkatli seyirden, ( takip mesafesi burada can alıcı oluyor ) başka yapabileceğimiz hiç bir şey yok. 6 Yorum bağlantısı
Oğuzhan Deniz 24 Haziran 2012 Paylaş 24 Haziran 2012 Malesef aracı yükseltmek buna çare değil. Takip mesafesine dikkat etmek lazım ki ona da her zaman dikkat edilmiyor. 1 Yorum bağlantısı
Serkan Ünsalan 24 Haziran 2012 Paylaş 24 Haziran 2012 (düzenlendi) Türkiye burası karşımıza herşey çıkabilir yani. 25 Haziran 2012 tarihinde Süha Demirtaş tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Anil Berke Kavraal 24 Haziran 2012 Paylaş 24 Haziran 2012 yükseltirseniz karşınıza çıkacak virajlar ve ani manevralar aracın altını sürtme ihtimalinizden daha çok sıkıntı yaratabilir size ... olduğu kadar dikkatli kullanmak lazım ama işte her zaman dikkatli kullanmak işe yaramıyor malesef ... geçmiş olsun diyelim ... 2 Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 25 Haziran 2012 Paylaş 25 Haziran 2012 Gecmis olsun, c-max i alcak buluyorsaniz vay bizim halimize ben yolda patates bile gorsem kacmaliyim, o yuzden gece 100 km/s yi gecmemeye calisiyorum. Dikkatli olmaktan baska care yok maalesef. Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk27 25 Haziran 2012 Paylaş 25 Haziran 2012 Araç ne kadar yükselebilir ki? Yapacak tek şey daha dikkatli bir sürüş. Geçmiş olsun bir şey olmaması sevindirici. Yorum bağlantısı
Furkan Avcı 25 Haziran 2012 Paylaş 25 Haziran 2012 Yok etmek derken ? Sokaklardan yok etmekten bahsediyor Mehmet hocam, dünyadan değil, yani ben öyle anladım hocamızı. 1 Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 25 Haziran 2012 Paylaş 25 Haziran 2012 Yere yakında sıkıntılı yerden yüksek olanda sıkıntılı durumlarlar oluşturuyor. Fabrika değerlerinde kullanmak en mantıklısı. Benki aracın önünü standart değerden 6cm daha düşük kullanıyorum her an bir şeylerin üstünden geçememe ihtimalim var 1 Yorum bağlantısı
Özer Özcan 25 Haziran 2012 Paylaş 25 Haziran 2012 Evet C-Max II, C-Max I'e göre daha alçak. Ama aracı yükseltmek bence daha büyük sorunlara yol açabilir. Özellikle Ecoboost 180 PS.'de. Ben elimden geldiğince asfalltan çıkmıyorum. Hatta asfalt yollarda, kamyonların neden olduğu koca koca tepecikleri bile ortalamaktansa lastiklere denk getirip geçmeye çalışıyorum. Takip mesafesi ve gözü yoldan ayırmamak çok önemli. Otobanlar, hayvan denk gelmesi açısından çok daha tehlikeli sürat nedeniyle. Yorum bağlantısı
Okan Niş 29 Haziran 2012 Paylaş 29 Haziran 2012 osman abi aracınızı yükseltmemeniz daha iyi olur çünkü yükselttiğiniz zaman aracınızın aerodinamiği kötü yönde etkilenir,rüzgara karşı direnci azalır.buda aracınızın yol tutuşunu azaltır.yolda daha dikkatli olmaktan başka çaremiz yok Yorum bağlantısı
Engin Ünal 29 Haziran 2012 Paylaş 29 Haziran 2012 Aracı yükselttiniz , sonra aynı yerde , önünüzde araç var daha büyük bir köpek leşi çıktı ne yapacaksınız ? Çözüm aracı yükseltmek değil trafik kurallarına uyarak araç sürmek. Takip mesafesi , hız sınırları vs. Yorum bağlantısı
Selim Yılmaz 17 Eylül 2012 Paylaş 17 Eylül 2012 Aynı şey gecen hafta benim basıma geldi Adana Ankara yolunda kaplama lastik yolun ortasına düşmüş bayada yüksekti kurtaramadık benimki sizinki kadar hafif olmadı 5bucuk milyarlik hasar açtı on tampon kırıldı klima ve normal radyator eğildi fanlar kırıldı alt korumalar kırıldı bizim arac focus yani oyle seylerden iyi kaçmak lazım ve karayolları iyi Bakim yapması lazim Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 17 Eylül 2012 Paylaş 17 Eylül 2012 Dünde benim başıma bir iş geldi..Bilenler bilir belki Büyükşehir belediyesinin önünden Tren garına doğru giden bir üst geçit var..Hafifte tümsek yol.Tam tepeyi çıktım hızım 50-60 km/h var bir baktım önümde bavul gibi bir çanta diklemesine duruyor.Sonradan anladım ki İlk yardım çantası gibi birşey..Sağım doluydu frene basıp ani duracak olsam arkamda ki kesin yapıştıracaktı..Çantaya vurdum geçtim..Taaak diye bir ses geldi.Tam ne olduğunu anlayamadan önümde kaza yapmış 2 araç gördüm.Arkadan bende yapıştıracaktım..Neyse ki zoraki sağa kendimi attım..İleride durdum baktım.Dedim ki radyatör falan delinmiştir şimdi dedim.Altına yattım baktım...Sadece radyatörü koruyan alt plastik var o kırılmış..Adamlar orada kaza yapmışlar 10 metre yukarı uyarı koymuşlar ancak öyle kötü bir yere koymuşlar ki üşenmeyip 3-5 metre daha yukarı koysalar sorun kalmayacak..Yol tepe oluyor birden önüne çanta çıkıyor..Yine de ucuz atlattım.Buna şükür diyorum.. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 17 Eylül 2012 Paylaş 17 Eylül 2012 Geçmiş olsun, göya uyarı yapmışlar. Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 17 Eylül 2012 Paylaş 17 Eylül 2012 Dünde benim başıma bir iş geldi..Bilenler bilir belki Büyükşehir belediyesinin önünden Tren garına doğru giden bir üst geçit var..Hafifte tümsek yol.Tam tepeyi çıktım hızım 50-60 km/h var bir baktım önümde bavul gibi bir çanta diklemesine duruyor.Sonradan anladım ki İlk yardım çantası gibi birşey..Sağım doluydu frene basıp ani duracak olsam arkamda ki kesin yapıştıracaktı..Çantaya vurdum geçtim..Taaak diye bir ses geldi.Tam ne olduğunu anlayamadan önümde kaza yapmış 2 araç gördüm.Arkadan bende yapıştıracaktım..Neyse ki zoraki sağa kendimi attım..İleride durdum baktım.Dedim ki radyatör falan delinmiştir şimdi dedim.Altına yattım baktım...Sadece radyatörü koruyan alt plastik var o kırılmış..Adamlar orada kaza yapmışlar 10 metre yukarı uyarı koymuşlar ancak öyle kötü bir yere koymuşlar ki üşenmeyip 3-5 metre daha yukarı koysalar sorun kalmayacak..Yol tepe oluyor birden önüne çanta çıkıyor..Yine de ucuz atlattım.Buna şükür diyorum.. Geçmiş olsun. İlkyardım çantasını mı uyarı diye koymuşlar ? Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 17 Eylül 2012 Paylaş 17 Eylül 2012 Geçmiş olsun. İlkyardım çantasını mı uyarı diye koymuşlar ? Teşekkür ederim.Evet maalesef çantayı koymuşlar.. Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 17 Eylül 2012 Paylaş 17 Eylül 2012 Teşekkür ederim.Evet maalesef çantayı koymuşlar.. Hep üç reflektör taşırım arabada. Biri bagaj kapağının içine montajlı diğer ikisi ihtiyaç halinde yola koymak için. Gece bir aksilik olursa bagaj kapağını açınca yüksekte olduğu için düz yolda çok uzaktan görünür. Şu an van aracımda orta bölmede sabit takılı... Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez 17 Eylül 2012 Paylaş 17 Eylül 2012 Geçmiş olsun burada yükseltmekten ziyade dikkat ve hız daha önemli, geçtiğimiz hafta Balıkesir-Bursa arasında Gelenbe'de gece gelirken önümdeki kamyondan domates kasaları yola döküldü, hızım 90 km olduğundan kaçabildim, yani çok daha hızlı ve takip mesafem az olsaydı kesilikle kaçamazdım. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 17 Eylül 2012 Paylaş 17 Eylül 2012 Geçmiş olsun. İlkyardım çantasını mı uyarı diye koymuşlar ? Yoktan iyidir. Yorum bağlantısı
Doğu Kemik 17 Eylül 2012 Paylaş 17 Eylül 2012 Kuş serisinin, torosların geçtiği yerde bizim c max oturdu kaldı Yorum bağlantısı
Mehmet Turnacıoğlu 20 Eylül 2012 Paylaş 20 Eylül 2012 Geçenlerde Ankara çevre oto yoluna tam girdim altıladım ki önümde bir köpek leşi solumda da araba vardı bir an üstünden geçebilirmiyim diye düşündüm, ancak frene bassam arabanın önü daha da aşağı inecek en iyisi ortalayıp geçeyim dedim ve pat küt aracın altını sürttüm. Tabii ki durdum, karanlıkta birşey göremedim ve ilk bulduğum kanala girdim ve benzinlikte baktılar lambayla. Herhangi bir eğilme kırık çatlak yok şükür ama yüreğim ağzıma geldi açıkçası. Bu araçlar yükseltilemez mi? lastik jant ebatlarıyla oynasak yakıt ayarı bozulur mu bilmiyorum. Görüşleriniz benim için önemli. diyelimki 5 cm yükselttin, köpekten yırttın. peki domuzları ne yapacan. başıma geldi ordan biliyorum. Yorum bağlantısı
Murat Kavuk 20 Eylül 2012 Paylaş 20 Eylül 2012 Bir ay önce bir sakarya malatya seyahatimde, kayseri pınarpaşı, sivas gürün arası 5 km kadar terk edilmiş koca koca taşların çakılların mucurun olduğu bir yolu geçtikten sonra, gürüne 10 km kala 3 km kadar sadece dökülmüş, akışkan nerdeyse 2cm kalınlığında ziftin içinden geçtim.Biri bu ülkeye nasıl asvalt atılacağını anlatsın.Sonuç aracın çamurluk içleri 2 karış zift tavan hariç tüm yan ve arka camlar dahil, kapı altlarından tamponlara aracın arka kapısı ve camı dahil ve zaman zamanda tavan çizgisine kadar zift banyosu.Yolun devamında gürün girişinde her araç zift çamurundan çıkan araçlarına bakıp bildikleri tüm küfürleri ediyolardı.orda sektör oluşmuştu 1 saatte kabaca zift çıkaran bunun içinde 30 ile 50 tl anan gençler vardı.Benim küfür etme sürem son 200 km de devam edip, malatya ya vardığımda aldığım 2 litte mazot ile yaklaşık 3 saatlik çalışma sonuna kadar sürdü.Bu nasıl bir asvalt mantığı ser zifti üzerinde çakıl yok geçsin millet bir ara çakıl at araçlar silindir gibi geçsin olsun asvalt.Bizim canımız malımız bu kadar mu ucuz. Bu olayın bir benzerini ben de yaşadım. Memlekete giderken, köy yolunda akşamdan zifti dökmüşler, geri kalan işi sabaha bırakmışlar. Gece 12 gibi geçiyorum. Yol pırıl parlıyor. Önce uyanamadım. Sabah arabaya bakınca bir de ne göreyim, arabanın belden aşağısı ziftle kaplanmış. Sonrasında 3-4 saatte ben uğraştım mazotla çıkarmak için. Özellike çamurlukların içindekileri temizlemek hayli zor olmuştu.. Yorum bağlantısı
Recommended Posts