Tolgahan Köroğlu 19 Haziran 2012 Paylaş 19 Haziran 2012 malum daha önce açtığım konuda bir ka aldığımı ve bakıma ihtiyacı olduğunu yazmıştım. Genel bakımdan sonra ufak tefek kendim halledebileceğim şeyler kalmıştı, arabayla uğraşmayı sevdiğimden elimden geldiğince birşeyler yapıyorum. gösterge ışığım yanmıyordu, klima panelinde havalandırma yönlendirme düğmesi çalışmıyordu, sağ cam açılıp kapanmıyordu vs. bu sorunlara dair olabildiğince görsel şekilde nasıl çözdüğümü anlatacağım, umarım birilerine faydası olur. Sağ cam arada çalışıyordu, sol kapı- direk arası soketli kablo geçişini açtım sarı - pembe çizgili olan kablonun koptuğunu gördüm ve ek yaptım alan dar olduğundan biraz uğraştırdı, usta sağ olsun cam kumandası bozuk sanıp yeni almış, bi açıdan iyi oldu aydınlatması çok güzel çalışıyor. el kadran ışığım çalışmadığı için gece sıkıntı oluyordu, kadranı sökmek sırasıyla teyp sökülecek, klima paneli üzerinde 2 adet yıldız vida var onlar sökülecek. çekerek dışarı alıyoruz, benim havalandırma da da problem olduğu için zaten sökecektim. daha sonra teyp üst sağ kısımda ve klima panelinin arkasında 1 er adet yıldız vidamız var onları söküyoruz (4 oldu vidalar) göstergenin tam karşısına geçip sağ ve sol kısmında 1 er adet vida var onları da söküyoruz toplam 6 vidamız olacak, yavaşça kendimize çekerek dışarı alıyoruz, biraz zorlamak gerekiyor geçmeli olduğu için. far aar düğmesinin soketini çıkartıyoruz üzerinde tırnak var bastırarak çekersek sorunsuz çıkar. By tolga_kaan_ at 2012-06-19 göstergemiz karşımıza geldi sonunda. 4 adet yıldız vida ile bağlanmış durumda vidaları söküyoruz göstergeyi kendimize çekerek dışarı alıyoruz, bu esnada Kilometre teli arkadaki soketinden boşalacak toplama kısmında biraz uğraşacağız daha sonra oraya detaylı geleceğiz. söktüğüm andaki resmi çekmeyi atlamışım, daha sonra düz tornavida yardımı ile tırnaklardan kurtarıp dışarı alıyoruz, kurtulmuş hali aşağıda gayet pis durumda hemen kolonya ve cif (bildiğiniz mutfaktaki cif) ile temizliyoruz. göstergeyi sökmeten evvel aydınlatması yanmadığı için kontak temizleyici sıktım ve camımı mahvettim ne yaptıysam camın ortasındaki lekeyi alamadım. siz sakın böyle birşey yapmayın. By tolga_kaan_ at 2012-06-18 By tolga_kaan_ at 2012-06-18 By tolga_kaan_ at 2012-06-18 Göstergedeki uyarı ışıklarınının tamamını söktüm ve içindeki ampülleri çıkartıp temizledim, temas ettiği yerleri de kontak temizleyici ile temizledim. taktıktan sonra eskisine nazaran ciddi bir fark oldu renkler kendisine geldi. abs olmadığı için sağ üst boş kaldı. bu arada soketlerin kenarında nereye ait olduğunu gösteren simgeler var hoşuma gitti. By tolga_kaan_ at 2012-06-18 sıra geldi aydınlatmamızı yapmaya, göstergeyi sökünce aydınlatmanın (genel olarak) diğer araçlar gibi kadranın arkadan aydınlatılmadığını prjeksiyon şeklinde olduğunu gördüm. Eğer öyle olsaydı kadrana led uygulayıp mavi aydınlatma yapacaktım. Göstergenin üst kısmında aydınlatma lambasının gtakıldığı bir bölüm var burası sök-tak şeklinde. Bunu dışarı aldım, kenarda duran şerit led den 3 lü kesip lehimledim. çift taraflı bant ile yandığında ışığın aşağı gelecek şekilde olmasına dikkat ederek yapıştırdım. By tolga_kaan_ at 2012-06-18 göstergeden gelen şeride lehim atmaya kıyamadığım için orjinal tak - çevir şeklinde olan soketin ayaklarına kabloları sardım. telefonun flaşı olduğundan biraz parlak görünüyor. By tolga_kaan_ at 2012-06-18 resimde görünen yeşil plastik göstergeye rengi veren malzeme. 2 yukarıda görünen resimeki led olan yere takılıyor. By tolga_kaan_ at 2012-06-18 Lehim atmak istemememin sebebi en net bu resimde belli. By tolga_kaan_ at 2012-06-18 By tolga_kaan_ at 2012-06-18 göstergemizi topluyoruz farklı açılardan... daha iyi temizlenebilirdi ama çok fazla uğraşamadım. By tolga_kaan_ at 2012-06-18 Dikkat edilecek bir husus var, görüldüğü gibi km çubuğu aşağıda duruyor, sebep temizlerken hızımı alamayıp ufacık tırnağı kırdım By tolga_kaan_ at 2012-06-18 By tolga_kaan_ at 2012-06-18 artık havalandırma düğmemize gelebiliriz. gösterge için klima panelini zaten sökmüştüm, önce paneli dışarı aldım soketlerine kontak temizleyici sktım, kırık olan yönlendirme parçasını "çelik macun" dedikleri karışım ile yapıştırdım. önce kırık hali By tolga_kaan_ at 2012-06-18 yapıştırdıktan sonraki hali, biraz cimri davramışım takarken kırıldı bu sefer biraz abarttım bolca sürdüm ve gayet sağlam oldu. By tolga_kaan_ at 2012-06-18 By tolga_kaan_ at 2012-06-18 yerine oturtup deneme yapıyorum.. By tolga_kaan_ at 2012-06-19 montajı bittikten sonraki hali, arka kısmında kırmızı soket girecek dişli vasıtasıyla yönler çalışacak. benim parçanın kırılma sebebi dişlilerden 1 tanesinin arasının dolu olmasıydı, o kısmı hallettim şimdi çok güzel şekilde çalışıyor. By tolga_kaan_ at 2012-06-19 zor kısım başlıyor sıra geldi göstergeyi oturtmaya, kilometre teli olmasa tık diye olacak ama tel kısa geldiğinden oturmuyor. son çare olarak şanzuman üzerindeki bağlantısını sökerim, göstergeyi takara toplar sonra tekrar bağlarım diye düşünüm, iyi ki de öyle yapmışım, başlayalım.... önce hava filtre kazanını söküyoruz, boğaz kelebeğine kelepçe ile bağlı, ön panele de bağlantı var (benim kırık) söküyoruz filtreyi dışarı alıyoruz. By tolga_kaan_ at 2012-06-19 sanırım forumda HIZ sensörü diye bahsedilen parçayı sökeceğim (tam emin değilim fakat bir konuda buna benzer bir resim vardı neyse) amacım km telini boşlamaktı fakat telin bağlı olduğu parçadan 3 lü bir kablo çıkıyor 1 tanesinin boşta olduğunu gördüm, bu parçayı sağa çevirerek söktüm ( anahtarla sökmek için aracın altına yatmak lazım, şansıma çok sıkı değildi sökebildim) söktğümde karşlaştığım manzara... By tolga_kaan_ at 2012-06-19 burada ufak bir kapak var onu çıkardım normalde kablolar muhafazalı. By tolga_kaan_ at 2012-06-19 By tolga_kaan_ at 2012-06-19 kabloları kopartmamaya özen göstererek birbirine birleştirim ve lehimledim. By tolga_kaan_ at 2012-06-19 bant ile güzelce izole ettim ve cırt ile de gövdeye sıkı sıkı bağladım. By tolga_kaan_ at 2012-06-19 ve parçamız yerine takıldı, dediğim gibi parça şanzumanın arka kısmında westinghouse un sol alt tarafında kalıyor. By tolga_kaan_ at 2012-06-19 benden şimdilik bu kadar, birşeyler yaparsam yeniden paylaşırım. Herkese hayırlı akşamlar. Not: resimler htc ht7 ile çekilmiştir, ve konu tamamen bana aittir herhangi bir yerden alıntı değildir. 7 Yorum bağlantısı
Murat Dere 19 Haziran 2012 Paylaş 19 Haziran 2012 Aferin sana ama çok kırıp dökmüşsün ya. Gösterge camı beni çok rahatsız etti. İyi ki araç benim değil ha. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 19 Haziran 2012 Paylaş 19 Haziran 2012 Elinize sağlık güle güle kullanın... Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 19 Haziran 2012 Paylaş 19 Haziran 2012 Elinize sağlık. Çok uğraşmışsınız. Motor bölümünde çalışma yaparken kullandığınız takımları akü üzerine koymayın. Kutup başları kısadevre yapabilir. 1 Yorum bağlantısı
Tolgahan Köroğlu 19 Haziran 2012 Yazar Paylaş 19 Haziran 2012 evet gösterge camı beni de rahatsız etti ama yapacak birşey yok. Şu an resimdeki kadar fazla belli olmaması sevindirici. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 19 Haziran 2012 Paylaş 19 Haziran 2012 Göstergenin bitmiş ve çalışır halini çok merak ettim. Güle güle kullanın, ellerinize sağlık. Yorum bağlantısı
Tolgahan Köroğlu 20 Haziran 2012 Yazar Paylaş 20 Haziran 2012 Bu gün çeker eklerim göstergenin resmini. Teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
Barış Kalkan 20 Haziran 2012 Paylaş 20 Haziran 2012 güzel çalışma olmuş emeğinize sağlık.. Yorum bağlantısı
Misafir 20 Haziran 2012 Paylaş 20 Haziran 2012 Ellerine sağlık beraber bişeyler daha yapabiliriz aslında son resimdeki parça hız sensörü sökmüşken temizleseydin bidaha uğraşmazdın, birde ışıkların yanarken resimlerini gönderirsen daha hoş olacak. Yorum bağlantısı
Barış Kalkan 20 Haziran 2012 Paylaş 20 Haziran 2012 hakan pazar günü benimde hız sensörünü bir söküp temizleyelim sorunu yok ama garanti olsun Yorum bağlantısı
Hikmet Demirtaş 20 Haziran 2012 Paylaş 20 Haziran 2012 Güzel bir çalışm ave güzel bir anlatım. Teşekkürler Yorum bağlantısı
Misafir 20 Haziran 2012 Paylaş 20 Haziran 2012 Güzel ve zahmetli bir iş yapmışsınız,ellerinize sağlık ve güle güle kullanın. Yorum bağlantısı
Tolgahan Köroğlu 27 Haziran 2012 Yazar Paylaş 27 Haziran 2012 (düzenlendi) Mesajımı düzenleyemediğim için burdan devam ediyorum. gösterge fotosunu ancak ekleyebildim. By tolga_kaan_ at 2012-06-24 bu ara boş durmadım tabi ki, usb destekli ve ses açma/kapama duşu dönerek çalışan bir teyp aldım onun montajını yaptım. yeni teybin en güzel tarafı cd olmadığından ufacık yapmşlar, zaten çerçevem kırık olduğu için ağır olan eskisi yamuk duruyordu şimdi çok güzel oldu. Ayrıca eski teyp direk bağlıydı açık unutulur vs diyerek yenisini kontakla aktif olacak şekilde bağladım. önce teyp kasasını takmak için çift taraflı bant ile arada kalan boşluğu aldım ki ses yapmasın By tolga_kaan_ at 2012-06-23 By tolga_kaan_ at 2012-06-23 Teyp kontak ile çalışsın istiyorsanız kırmızı kabloyu (12 V plus Yazan) soketteki mavi - siyah çizgili olana bağlayacaksınız. radyo kanalları hafızada kalması için ise sarı kabloyu direkt gelen +12 ye bağlayacaksınız (renk hatırlamıyorum) siyah olan (-) By tolga_kaan_ at 2012-06-23 teybin ebadı belli olsun diye kumandası ile birlikte çektim By tolga_kaan_ at 2012-06-23 çerçevenin tırnakları kırık olduğu için sağlam bir yapıştırıcı ile temas ettiği yerlerden yapıştırdım ve sol üst köşeden görünmeyecek şekilde vida attım, resimdeki bantlar kuruma aşamasında sabitlemek için kullanıldı. By tolga_kaan_ at 2012-06-23 daha sonra tavan lambasını led yapayım hazır malzeme varken diye düşündüm. önce 2 sıra yan yana 3 lü ledleri lehimledim. By tolga_kaan_ at 2012-06-23 daha sonra tavan lambasının içine yerleştirdim (+) ve (-) yi ayarladım ve bağladım. By tolga_kaan_ at 2012-06-23 sonra ışıık kaybını azaltmak için ledlerin arkasına karton parça kestim ve üzerini izole bant ile kapladım. görüntü kötü oldu ama zaten içeride kimse görmeyecek nasıl olsa. By tolga_kaan_ at 2012-06-23 yanan halimiz aşağıda. Kapılar açıldığında gece eskisine nazaran ciddi anlamda fark oldu mutlu oldum şıklığı da cabası. By tolga_kaan_ at 2012-06-23 sonra plaka lambalarımı da led yapayım dedim, bu kısım biraz özensiz oldu ama tamponun aldında kaldığından kablolar vs görünmüyor. By tolga_kaan_ at 2012-06-23 Yolcu tarafı hoparlör çalışmıyordu kapı geçişine baktım problem yok, kabloları bi açtım durum aşağıdaki gibi hemen kesip yeni temiz bir şekilde topladım güzelce izole edip kapattım, ses şu anda iyi. İleride 1 takım kompenant alıp daha net ses almak için başka bir çalışma yapacağım. o zaman daha detaylı anlatırım. By tolga_kaan_ at 2012-06-23 son olarak en hayal kırıklığına uğradığım çalışma saat aydınlatması. saati söktüm 3 lü led'i taktım güzel bir şekilde yandı ama aydınlatma yok gibi birşey, saat geç oldu dağıtmaya vakit bulamadım + toplayamam diye de korktum biraz. buna bir formül bulaağım, bir arkadaş saat aydınlatmasınıçok güzel yapmış ondan destek isteyeceğim en kısa sürede. By tolga_kaan_ at 2012-06-23 By tolga_kaan_ at 2012-06-23 konu biraz aceleye geldi imlada kusurlar olabilir şimdiden affola. son olarak jant almayı düşünüyorum ve lastikleri 15 olarak değiştireeceğim. lastik hesaplamadan baktığımda 175/65/14 yerine 195/50/15 %1,2 gibi fark oluyor. (%2 + , - önerilmiyor) daha önce takan, deneyen var mı ? aklımda 2 model var ikisi de 6,5j 4x108 15" olacak. advan replikası (beyaz veya gold) ya da bbs rs By tolga_kaan_ at 2012-06-23 gold bbs 8j By tolga_kaan_ at 2012-06-23 adan rg 2 27 Haziran 2012 tarihinde Tolgahan Köroğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez 27 Haziran 2012 Paylaş 27 Haziran 2012 Elinize sağlık, güzel paylaşım olmuş. Yorum bağlantısı
Cihan KILIÇ 27 Haziran 2012 Paylaş 27 Haziran 2012 Tolgahan kardeşim ellerine sağlık, fotoğraflar da pek güzel.. İç aydınlatmada tek sıra 3'lü led maalesef kurtarmıyor, iyi ki 2 sıra yapmışsın. Jantlar konusunda da nacizane tavsiyem 6 kollu 15" jantlar Ka'lara çok yakışıyor. Fotoğraflarını çektiğin jantları Tofaş'larda çok kullandıklarından pek pek beğenemedim, ama neticede zevk ve karar senin Teyp çerçevesinin rengi diğerleriyle tutuyor mu, bizlere de tavsiye eder misin? Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 27 Haziran 2012 Paylaş 27 Haziran 2012 Led'ler için hep söylenen direnç kullanılmasıymış. Bu arada 15" jantlar sürtme yapıyormuş KA'larda. DEneyen herkes tecrübe etti, ben denemedim ama. Bi de başka model beğenseniz? Cihan bey'in dediği gibi, bu biraz kuş serisi jantı... Yorum bağlantısı
Tolgahan Köroğlu 28 Haziran 2012 Yazar Paylaş 28 Haziran 2012 (düzenlendi) Elimden geldiğince birşeyler yapiyorum. Fotograflar HTC HD 7 ile çekildi, hiçbir ayar yapmadan. Evet ofsetli bbs ler her yerde var artik genel fikir uymadığı yönünde. Direnç konusunda haklısınız ama ince bir ayrıntı var mantar led alırsanız direk 12v ile besleyemezsiniz. Ama serit ledler 3 adette 1 direnc baskılı gelir. 15 jant konusunda tereddüte düştüm şimdi, en iyisi kendi lastiklerimle 14 takmak. Lastik masrafi da yapmis olmam. Mesaji telefondan yazdigim icin Türkçe karakter yok maalesef. 28 Haziran 2012 tarihinde Süha Demirtaş tarafından düzenlendi Yazım ve imla kurallarına uyalım ve forum içerisinde de chat dili kullanmayalım lütfen. Yorum bağlantısı
Turgut Yıldırım 9 Temmuz 2012 Paylaş 9 Temmuz 2012 15 Jant kullanan biri olarak KA için önermiyorum. Hele 195 tabanı - Yakıt Sarfiyatı artıyor - Aracı zorluyor - Teker rulmanlarını çabuk bozuyor - Fren mesafesi değişiyor - Ön tekerler tam dönüşlerde sürtme yapıyor bunların sonucu olarak ben 13 janta dönüş yaptım ve kullanıyorum halen Yorum bağlantısı
Tolgahan Köroğlu 9 Temmuz 2012 Yazar Paylaş 9 Temmuz 2012 15 Jant kullanan biri olarak KA için önermiyorum. Hele 195 tabanı - Yakıt Sarfiyatı artıyor - Aracı zorluyor - Teker rulmanlarını çabuk bozuyor - Fren mesafesi değişiyor - Ön tekerler tam dönüşlerde sürtme yapıyor bunların sonucu olarak ben 13 janta dönüş yaptım ve kullanıyorum halen bunları duyduğuma sevindim, direkt 15 ten vazgeçiyorum o zaman. zaten tereddüt vardı aklımda şimdi herşey netleşti, orj. ebatlarında 14" 6,5 J bir jant bakacağım. bu da gold bbs rs ya da boret (düz kapak) replicası olacak. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 10 Temmuz 2012 Paylaş 10 Temmuz 2012 bunları duyduğuma sevindim, direkt 15 ten vazgeçiyorum o zaman. zaten tereddüt vardı aklımda şimdi herşey netleşti, orj. ebatlarında 14" 6,5 J bir jant bakacağım. bu da gold bbs rs ya da boret (düz kapak) replicası olacak. 14 jantta 65 yanağı geçmeyin sakın. İmkan var ise 60 veya 55 bakının. Bu arada, ka'nın orjinal jantları güzeldir? Yorum bağlantısı
Barış Kalkan 10 Temmuz 2012 Paylaş 10 Temmuz 2012 14 iyidir bende araştırdım biraz, aracı yormaktan başka bir şey değil farklı ebatta lastik ve jant Yorum bağlantısı
Recommended Posts