İçeriğe Yönlendir

Mondeom Stop Ediyor / Çok Şükür Düzeldi


Mehmet Kaya

Recommended Posts

Levent AFŞAROĞLU

Herkese merhabalar;

Aracımın sorununa nette çözüm ararken bu konuyu gördüm, baştan sona okudum ve Mehmet KAYA beyin sabrına hayran kaldım :)

1-) Öncelikle Can ARİK beyin sorununa değinmek istiyorum;

Aracım 2006 model Atiker LPG li otomatik Mondeo Ghia. Aracımı 2 yıl önce aldığımda Can beyin aracındaki sorunun aynısı bendede olmuştu. Sanayideki hiç bir usta sorunumu çözemedi ve bende parası ne ise vereceğim diyerek yetkili servise başvurdum. 1 saat içinde arızayı tespit ettiler. "Aracınızın ya LPG ECU'su arızalı yada LPG kablo donanımında kısa devre var, bu yüzden araç benzinde iken (sabahları, yani motor soğukkenki ilk çalıştırmalarda) LPG ECU'su aracın kendi ECU'sunun sağlıklı çalışmasını engelliyor, 2 numaralı silindirdeki ateşlemeyi engelliyor, bu yüzden aracınız motor ikaz lambasını yakıyor ve araç benzin yemiyor, yığılıyor. Eğer isterseniz 105TL karşılığında kablo donanımınızı kontrol eder ve ECU'mu arızalı yoksa koblolardamı sorun var buluruz" dediler. Yapılan kontrol neticesinde LPG ECU'su arızalı çıktı. LPG'ciye giderek sistemi kontrol ettirdim ve LPG ustasıda ECU'nun arızalı olduğunu söyledi. Emin olmak için LPG sistemini ayırttım (Bazı kabloları söktürerek LPG ECU'suna elektrik takatı gitmesini, dolayısı ile aracın kendi ECU'sunu etkilemesinin önüne geçerek aracımı bu şekilde denedim. Sonuç olarak motor kız gibi çalışmaya başladı. Ertesi gün LPG'cide zamanın son model sistemi olan Atiker easy fast sistemini aracıma adapte ettirdim (ECU,MAP sensörü,enjektörler,anahtar,birtakım kablo ve hortumlar). Sanırım 650TL gibi bi rakam tutmuştu. O zamandan beri aracım sorunsuz çalışıyordu, ta ki 2 ay öncesine kadar :) Can beye diyeceğim şudur ki, aracınızın sorunu %90 LPG ECU'su veya LPG kablo donanımındandır.

2-) Şimdi kendi problemimden bahsetmek istiyorum. Benim sıkıntım Mehmet KAYA beyin sıkıntısına çok çok benziyor, ancak biraz daha hafifi :) Aracımı motor soğukken çalıştırıyorum, 100-200m gittikten sonra eğer ayağımı gazdan çekersem araç stop ediyor. 1inci, 2nci ve 3üncü denemede anahtarı ne kadar start durumunda tutarsam tutayım motor çalışmıyor. 4üncü denemede ise çok rahat çalışıyor. Eğer 1inci denemeyi gaz vererek yaparsam yine çalışıyor. Araç daha sonra bir daha stop etmiyor. Eğer aracımı motoru çalıştırdıktan sonra rölantide bırakıp ısıtırsam yine stop etmiyor, stop etmesi için motorun yüke girmesi ve ayağımı gazdan çekmem gerekiyor. Ancak bu çok sinir bozucu bir durum, çünkü motor ısınana kadar sürekli ayağımı gaz pedalında tutarak gaz vermem gerekiyorki motor stop etmesin. Isındıktan sonra hiç sorun olmuyor. Ayrıca motoru ilk çalıştırdığımda bana göre normalden daha fazla vibrasyon(titreşim) oluyor ve ısındıkça bu vibrasyon azalıyor. Önceki problemimi çözdükleri için güvendiğim servise gittiğimde aracın bujileri ve buji kabloları orjinalleri ile değişti ( zaten bakım gereği değişmeleri gerekiyodu), boğaz kelebeği temizlendi ama sonuç değişmedi, halen aracım sabahları stop ediyor. Serviste aracın kompresörleri falan ölçüldü, kompresörlerde sıkıntı yok ama sübap ölçümünde sıkıntı var, üst kapağın açılması gerekiyor dediler. Bana göre son çare olması gereken kapak açımından önce yapılması gereken daha başka işlemler vardır diye düşünüyorum. Mehmet bey tecrübelerine istinaden bana ne tavsiye eder acaba? Veya diğer üyelerin tavsiyeleri nelerdir?

Yardımlarınızı bekliyorum, teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Merhaba Levent Bey..

Aracı 100-150 km. sadece benzinde kullanıp, sabah ilk çalışma, rolanti düzensizliği ve soğukken stop etme sorunlarınızı gözlemenizi tavsiye ediyorum..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Mehmet abinin dediği gibi benzin haritanızın düzelmesi için 100-150 km benzinle kullanın. Sonra sabahları tekrar stop ediyorsa servisin dediğini değerlendirin.

Peki aracınızın karter havalandırma hortumuna baktınızmı?

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya
Ama siz Mehmet (Kaya) abi gibi 1 saatte yapmayın 100-150 km'yi :D

Söyleyen senmisin :D:D:D

Yorum bağlantısı
Levent AFŞAROĞLU

Merhabalar tekrar;

Aracın LPG'sini ayırtmıştım 2 gün önce, yaklaşık 100km dir kullanıyorum. Benim aracımda öyle çok büyük bir rölanti düzensizliği yok, olsa olsa zaman zaman 100-150RPM anca olur, o da zaman zaman boşa almalarda falan... Birde soğukken hafif sarsıntılı çalışıyor motor.Karter havalandırmasını kontrol etmek için anladığım kadarıyla emme manifoldunun sökülmesi gerekiyor, henüz yaptırmadım o işi ama ilk müsait zamanda açtırıp kontrol ettiricem. Yani şimdi benzinle kullanımda düzelmezse ve karter havalandırma hortumuda sağlamsa motor kapağının açılması mı kalıyo geriye bir tek? Ben zamanında boğaz kelebeğini kendim söküp WD40 ile temizlemiştim, alakası varmıdır bilmiyorum ama bu işlemi yaptıktan 1-2 ay sonra stop etme olayı başgösterdi sanırım...

Lütfen birisi motor kapağının açılmasına gerek yok, arızanın sebebi şu şu şu olabilir desin ve beni bu dertten kurtarsın :) keza ben orjinallik hastasıyım, kapak açtırırsam arabamdan soğurum :(

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Merhabalar tekrar;

Aracın LPG'sini ayırtmıştım 2 gün önce, yaklaşık 100km dir kullanıyorum. Benim aracımda öyle çok büyük bir rölanti düzensizliği yok, olsa olsa zaman zaman 100-150RPM anca olur, o da zaman zaman boşa almalarda falan... Birde soğukken hafif sarsıntılı çalışıyor motor.Karter havalandırmasını kontrol etmek için anladığım kadarıyla emme manifoldunun sökülmesi gerekiyor, henüz yaptırmadım o işi ama ilk müsait zamanda açtırıp kontrol ettiricem. Yani şimdi benzinle kullanımda düzelmezse ve karter havalandırma hortumuda sağlamsa motor kapağının açılması mı kalıyo geriye bir tek? Ben zamanında boğaz kelebeğini kendim söküp WD40 ile temizlemiştim, alakası varmıdır bilmiyorum ama bu işlemi yaptıktan 1-2 ay sonra stop etme olayı başgösterdi sanırım...

Lütfen birisi motor kapağının açılmasına gerek yok, arızanın sebebi şu şu şu olabilir desin ve beni bu dertten kurtarsın :) keza ben orjinallik hastasıyım, kapak açtırırsam arabamdan soğurum :(

Bende de bu olaydan sonra başlamıştı. Peki orada bir ayar vidası var o vidanın ayarıyla oynadınızmı?

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Korku filmi gibi, halâ devam ediyor. Allah yardımcınız olsun. :(

Ben hep diyordum korku filmindeki oyuncular korkmuyorlarmı diye :D Demekki oyuncu seyirci kadar etkilenmiyor :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Levent AFŞAROĞLU

Bende de bu olaydan sonra başlamıştı. Peki orada bir ayar vidası var o vidanın ayarıyla oynadınızmı?

Tornavida ile bi ayar yapmadım ama kurcaladığımı hatırlıyorum, elimle o yaylı kısmı esnettiğimi falan biliyorum.. Bununla nekadar alakası var bilmiyorum ama stop etme olayını ve vibrasyonu sadece buna bağlamak pekde mantıklı gelmiyor.. Emme manifoldunu açtırıp temizletsem ve karter havalandırmasını kontrol ettirsem, birde şu fotoğraflarını koyduğunuz klepe gibi şeylerin faaliyetini kontrol ettirsem ( sanırım manifoldun içindeydi onlar) bi sonuca ulaşabilirmiyimki ??

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Tornavida ile bi ayar yapmadım ama kurcaladığımı hatırlıyorum, elimle o yaylı kısmı esnettiğimi falan biliyorum.. Bununla nekadar alakası var bilmiyorum ama stop etme olayını ve vibrasyonu sadece buna bağlamak pekde mantıklı gelmiyor.. Emme manifoldunu açtırıp temizletsem ve karter havalandırmasını kontrol ettirsem, birde şu fotoğraflarını koyduğunuz klepe gibi şeylerin faaliyetini kontrol ettirsem ( sanırım manifoldun içindeydi onlar) bi sonuca ulaşabilirmiyimki ??

Sarı halka ile gösterdiğim vidadan bahsediyorum. Onunla aracın rolantisini arttırıp azaltıyorsunuz. Şayet bu vidaya müdahale söz konusu ise bundan yapar. O vidaya müdahale ettiyseniz o vidayla rolantiyi biraz yükseltin. Bu vida aracın rolantisini yani gaz pozisyonunu ayarlıyor.Vidayı çok az birşey sıkarsanız hafif gaza basmış gibi oluyor ve rolanti yükseliyor.

56623010151300887008535.jpg

Mondeo da şunu anladım mondeoda KESİNLİKLE BOĞAZ kelebeği TEMİZLENMEMELİ.

Şu anda siz benim özelden yazıştığım dahil bu sorunu yaşayan 5. veya 6. kişisiniz. Boğaz kelebeği temizliğinden bir süre sonra bu iş başlıyor.

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Bilmediğiniz yerleri kurcalamayın.

Kısa ve net :D :D :D

Mesaj alınmıştır.

tarihinde Yunus Emre Çırak tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Levent AFŞAROĞLU
Bilmediğiniz yerleri kurcalamayın.

Mutabıkız, kurcalamamak lazım ama kurcaladım bi kere işte :) mesele şimdi ne yapacağım....

Mehmet Kaya beyin gösterdiği o vidayı bi inceliyim bakalım, kurcalamadan :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Mutabıkız, kurcalamamak lazım ama kurcaladım bi kere işte :) mesele şimdi ne yapacağım....

Mehmet Kaya beyin gösterdiği o vidayı bi inceliyim bakalım, kurcalamadan :)

Gage menüden rolantiyi bi kontrol edin. Aracın rolantisi kaç. Soğuk ve ısındıktan sonraki değerler ne ?
Yorum bağlantısı
Levent AFŞAROĞLU

Merhabalar;

Aracımın Gauge Menu'den rölantisi şu şekilde;

Soğuk ve boşta 1030-1100RPM

Sıcak ve boşta 695-715RPM

Sıcak ve viteste 700RPM

Eklediğim fotoğraftaki sarı halkanın içinde(Mehmet Kaya beyin gösterdiği yer) çevrilebilecek bir vida bulunmuyor. Alt taraftan bakınca bir vidanın dişleri görünüyor ancak üst tarafta tornavida yeri yok, yani vidanın kafası fabrikasyon olarak düz ve sanki çevrilmemesi için özellikle o şekilde yapılmış gibi. Belki 2004 ve 2006 modeller arasında o kısımda bir fark olabilir. Ayrıca sonradan hatırladığım kadarıyla yetkili servisteki usta oraya ataç gibi bişeyler sıkıştırarak rölantinin hafif yükselmesini sağlamıştı denemem için, ama stop etmeyi önlememişti bu durum. Sonradan eski haline getirmiştik.

Ayrıca mavi halkanın içinde kalan,boğaz kelebeğine bağlı elektronik bi parça var, ben bi sensöre benzetmiştim kelebeği 3-4 ay önce söktüğümde. Sarı halkanın içindeki vidanın tam karşısına denk geliyor kelebek üzerinde. O parçanın ne olduğunu, ne işe yaradığını bilen var mı?

Aracımın stop etme arızasının yanında, bahsettiğim bir durum daha varki onunla ilgili kimse herhangi bir yorumda bulunmadı ve bence stop etme olayıyla onunda kesinlikle alakası var. Aracımı çalıştırdığımda,motor ilk devrini alırken, normalden daha sarsıntılı ve vuruntulu çalışıyor,devrini alıyor (bu olay tabiki 1sn gibi bir sürede gerçekleşiyor ama benzinli bir motorun böyle çalışmaması gerekir). Motor devrini aldıktan sonrada tatlı bir titreşim devam ediyor motorda ısınana kadar. Isındıktan sonrada bu titreşim devam ediyor ama daha az hissedilir oluyor. Benzinli bir motorda hiç titreşim olmamalı, olanıda motor kulakları absorbe etmeli zaten ama ben kafamı taktığımdanmıdır bilmiyorum bu titreşimi çok hissediyorum. Motoru durdururkende yine aynı şekilde rahat stop etmiyor, hafif bir vuruntu ve sarsıntıyla stop ediyor. Bunun sebebi ne olabilir fikri olan var mı acaba? Ben, Mehmet Kaya beyin fotoğraflarını koyduğu, emme manifoldunun içinden çıkan klepe gibi şeylere bağlıyorum o bölümde anlatılanlara istinaden.

Sonuç olarak aracımın motor tam olarak soğukken 100-200m gittikten sonra bir defaya mahsus stop etmesi ve 4üncü denemede anca tekrardan çalıştırabilmemle yukarıda bahsettiğim titreşimli çalışma arızalarıma olan analizlerinizi paylaşmanızı bekliyorum, çok teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Levent AFŞAROĞLU

Sitede fotoğraf yüklemeyi yeni öğrendim kusura bakmayın :))

vUfLCqe.jpg

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya
(düzenlendi)

1-Rolantiniz düşük. Bende de benzer durum var ama bende bazen düşüyor o değerlere. Ancak düşük olup olmadığını yarın netleştireceğiz. Sorunsuz bir otomatik mondeoda kontrol edeceğiz.

2-Sizdee o vida var ancak vidanın üstü kapatılmış.Bu vidayı biraz sıkıp rolantiyi 800 devire yükseltin. Şu anda araç vitesteyken titreme yapıyor olmalı. (bende de 700 devirlere düşüyor ve araç titriyor)

3-Mavi halkanın olduğu yer rolanti valfini ayarlıyan sensör. Çok pahalı bir parça değil 65 tlye almıştım. O arızalandığında (Bende kırılmıştı) araç gaz yemiyor 3000 devirden sonra gaza tepki vermemişti. Parça bu

IMG_2063_[640x480].JPG

pr_02_88_min.jpg

http://www.e-fordyed...SORU,PR-88.html

Levent bey emme manifoltu sökülüp karter havalandırma hortumuna baktırın derim. O hortum benim aracımda 2 defa değişti. İkincisinin resmi bir önceki sayfada mevcut. O hortum 50bin km kullanılmış şekli.

Peki stop edecekken gaza bastığınızda tepki vermiyor değilmi.

Bence en kısa sürede emme manifoltunu söktürüp karter havalandırma hortumunu kontrol ettirin.

4-Stop etmesinin sebebi o titreşim olabilir.O yüzden siz emme manifoltuna baktırın ve klaperlere-karter havalandırma hortumu ve karter havalandırma subapları kontrol ettirin.

////////////////////////////////

Şu anda siz ve Can bey hariç özelden görüştüğüm 3 kişi daha var. Benzer sorunlarla boğuşuyorlar. Allah kolaylık versin. Ben sanayiye yakındım ve çok sağlam ve değerli dostlarım vardı günlerce 2 usta benim aracımla sabahtan akşama kadar uğraştılar telefonla çok destek aldık bir çok ustaya gösterdik. Ben çok şanslıydım. Ustam sorunu çözdüğünde sadece 400 tl motor indirme bindirme taşlama parası aldılar. 45 gün kadar uğraştık belki daha fazla. Bende dahil :)

Ben buradan tekrar teşekkür ediyorum. Beni o süreçte yanlız bırakmayan forumdan dostlara telefonla destek veren moral veren tüm dostlarıma teşekkür ediyorum.

tarihinde Mehmet Kaya tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Levent AFŞAROĞLU

1. O vidayı sıkıp rölantiyi biraz yükselticem, denicem tekrar.

2. Benim aracımdaki sarsıntı düşük rölanti sarsıntısı değil, daha farklı bi sarsıntı...çünkü ayağımla devri motor soğukken 1000-1300RPM yaptığımda dahi motordaki o tatlı sarsıntı devam ediyor. Çalıştırırken ve stop ederken hafif bi vuruntu hissediyorum. Ayrıca dediğiniz gibi araç vitesteyken titreşim daha hissedilir oluyor, boşa alınca birazda olsa rahatlıyor.

3. Manifoldu müsait olduğum ilk zamanda söktürüp klaperler dahil kontrol ettireceğim.

4. Araç stop ederken eğer gaza basmakta geç kalırsam gaza basmamın hiçbir etkisi olmuyor, motor stop ediyor. Ama erken davranırsam stop etmeden kurtarabiliyorum.

Ayrıca o sensörü değiştirmem gerekir mi sizce? Bende gaz yeme sorunu hiç yok...

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya
(düzenlendi)

1. O vidayı sıkıp rölantiyi biraz yükselticem, denicem tekrar.

2. Benim aracımdaki sarsıntı düşük rölanti sarsıntısı değil, daha farklı bi sarsıntı...çünkü ayağımla devri motor soğukken 1000-1300RPM yaptığımda dahi motordaki o tatlı sarsıntı devam ediyor. Çalıştırırken ve stop ederken hafif bi vuruntu hissediyorum. Ayrıca dediğiniz gibi araç vitesteyken titreşim daha hissedilir oluyor, boşa alınca birazda olsa rahatlıyor.

3. Manifoldu müsait olduğum ilk zamanda söktürüp klaperler dahil kontrol ettireceğim.

4. Araç stop ederken eğer gaza basmakta geç kalırsam gaza basmamın hiçbir etkisi olmuyor, motor stop ediyor. Ama erken davranırsam stop etmeden kurtarabiliyorum.

Ayrıca o sensörü değiştirmem gerekir mi sizce? Bende gaz yeme sorunu hiç yok...

1- O vidayla devri biraz yükseltin daha önce yapmışsınız ama bi deneyin. Ama yarın bir arkadaş haber verecek otomatik mondeo ve lpgli . Ona göre bakalım. Oda 700 devirlerdeyse sorun yok demektir. Başka bir yere bakalım.

2-Bende de düşük. Ama ben rahatsız oluyorum :) Ama sıcakken hafif gaza dokunayım aracın devri 800 devir olduğunda o titreşim hissedilmiyor.

3-Klaper-hortum-ve orada hortumun takıldı subap (Subap temizlenirse iyi olur)

4-Bende de aynıydı. Hatta en çok tatlı rampaları çıkarken aracın gazına hafif müdehala edeyim. Yani gazdan hafif ayağımı çeker gibi yapıp hafif gaz vereyim sonra yavaşladığımda aracın devri rolanti devrine düşerken stop ediyordu. Müdahale edebilirsem yani aracı boşa alıp gaza basabilirsem stop etmiyordu. Ama yetişemezsem gaza istediğim gibi basayım tepki vermiyor ve stop ediyor. İlk marşta çalışsa bile zor çalışıyordu. İlk başlarda bir defa stop ettimi birdaha stop etmiyordu. Ancak sonradan sürekli stop ediyordu. Ben karter havalandırma hortumu ihtimalini yüksek görüyorum.

O sensörün arızalı olma ihtimalini pek düşünmüyorum. İsterseniz tanıdık bir parçacı varsa alıp deneyi 50-60 belki daha ucuza bulursunuz.

tarihinde Mehmet Kaya tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Levent AFŞAROĞLU

1- O vidayla devri biraz yükseltin daha önce yapmışsınız ama bi deneyin. Ama yarın bir arkadaş haber verecek otomatik mondeo ve lpgli . Ona göre bakalım. Oda 700 devirlerdeyse sorun yok demektir. Başka bir yere bakalım.

2-Bende de düşük. Ama ben rahatsız oluyorum :) Ama sıcakken hafif gaza dokunayım aracın devri 800 devir olduğunda o titreşim hissedilmiyor.

3-Klaper-hortum-ve orada hortumun takıldı subap (Subap temizlenirse iyi olur)

4-Bende de aynıydı. Hatta en çok tatlı rampaları çıkarken aracın gazına hafif müdehala edeyim. Yani gazdan hafif ayağımı çeker gibi yapıp hafif gaz vereyim sonra yavaşladığımda aracın devri rolanti devrine düşerken stop ediyordu. Müdahale edebilirsem yani aracı boşa alıp gaza basabilirsem stop etmiyordu. Ama yetişemezsem gaza istediğim gibi basayım tepki vermiyor ve stop ediyor. İlk marşta çalışsa bile zor çalışıyordu. İlk başlarda bir defa stop ettimi birdaha stop etmiyordu. Ancak sonradan sürekli stop ediyordu. Ben karter havalandırma hortumu ihtimalini yüksek görüyorum.

O sensörün arızalı olma ihtimalini pek düşünmüyorum. İsterseniz tanıdık bir parçacı varsa alıp deneyi 50-60 belki daha ucuza bulursunuz.

Sanırım benim arızam sizin arızanın ilk dönemleri gibi :)

Rölantiyle ilgili durumu haber verirseniz sevinirim. Bende manifoldu söktürüp kontrol ettireyim ilk müsait zamanda ki bu sanırım önümüzdeki hafta anca olur. Yarın sabah aracı hiç çalıştırmadan o vidayı sıkarak biraz rölantiyi artırıcam. Vidanın üstündeki o fabrikasyon gibi olan şey kapak tarzında bi tapa falan mı? Bu gece bi açmayı denedim ama karanlığında etkisiyle yapamadım..

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Sanırım benim arızam sizin arızanın ilk dönemleri gibi :)

Rölantiyle ilgili durumu haber verirseniz sevinirim. Bende manifoldu söktürüp kontrol ettireyim ilk müsait zamanda ki bu sanırım önümüzdeki hafta anca olur. Yarın sabah aracı hiç çalıştırmadan o vidayı sıkarak biraz rölantiyi artırıcam. Vidanın üstündeki o fabrikasyon gibi olan şey kapak tarzında bi tapa falan mı? Bu gece bi açmayı denedim ama karanlığında etkisiyle yapamadım..

Büyük ihtimal kapak.

İnşallah çözülür sizede kolay gelsin.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...