İçeriğe Yönlendir

Mondeom Stop Ediyor / Çok Şükür Düzeldi


Mehmet Kaya

Recommended Posts

Mehmet Kaya
(düzenlendi)

Arızanın %50-%60 'ı çözüldü, ancak %100 olmadı. Hala bir yerde birşey kaçırıyoruz. Ve bence bu kaçırdığımız şey çok basit bir şey

Evet abi sorunun büyük bölümü çözüldü. Ama yinede arasıra stop etmeye devam ediyor.Gerisine Nevşehirde üstadlar ve ustalar bakarak karar verecekler. Kaçırdığımız o küçükşey çok başağrıttı inşallah onuda bulacağız abi.

tarihinde Mehmet Kaya tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tunç Tunçdemir

Evet abi sorunun büyük bölümü çözüldü. Ama yinede arasıra stop etmeye devam ediyor.Gerisine Nevşehirde üstadlar ve ustalar bakarak karar verecekler. Kaçırdığımız o küçükşey çok başağrıttı inşallah onuda bulacağız abi.

Hayırlısı Mehmet bey,

Ben bir egr arızasını 8-10 ayda buldum, bu arada arabaya bakmayan ford ustası denenmeyen sensör ve parçası kalmadı. Hatta egr bile sökülüp bakıldı temizlendi. Sonunda bir gün tesadüfen egrnin fişini çekmek aklıma geldi, arıza bitti. O zaman anladık ki arızalı olan egr nin valf kısmı değil, aktivatör kısmıymış. Bu arada harcanan vakit ve para olayın cabası

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Hayırlısı Mehmet bey,

Ben bir egr arızasını 8-10 ayda buldum, bu arada arabaya bakmayan ford ustası denenmeyen sensör ve parçası kalmadı. Hatta egr bile sökülüp bakıldı temizlendi. Sonunda bir gün tesadüfen egrnin fişini çekmek aklıma geldi, arıza bitti. O zaman anladık ki arızalı olan egr nin valf kısmı değil, aktivatör kısmıymış. Bu arada harcanan vakit ve para olayın cabası

Abi az kaldı EGR yide değiştireceğim. Ancak EGR fişini sökünce aracın çalışması değişmişti. Ama yinede denerim fişini çekip.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Benim eski mondeodaki ileri giderken tekleyip, geri giderken düzgün çalışma sorunu vardı... 45 gün aramıştık.. sonuçta Osman Usta'nın yönlendirmesi ile bulmuştuk..

Çok basit bir lpg tesisatı hatasıydı ama hem benzinde hem lpg'de yapıyordu..

İleri giderken sorun oluşmasının sebebi de, motorun ters yöne yatması idi.. Tesisattan bir kablo motor bloğuna temas edip, şasi alıyordu..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Benim eski mondeodaki ileri giderken tekleyip, geri giderken düzgün çalışma sorunu vardı... 45 gün aramıştık.. sonuçta Osman Usta'nın yönlendirmesi ile bulmuştuk..

Çok basit bir lpg tesisatı hatasıydı ama hem benzinde hem lpg'de yapıyordu..

İleri giderken sorun oluşmasının sebebi de, motorun ters yöne yatması idi.. Tesisattan bir kablo motor bloğuna temas edip, şasi alıyordu..

Abi yarın inşallah görüşeceğiz. Bir bakın bakalım.

Şu LPG regülatörü ile Beyni de göstersene bir. Ellerinde hazır kit var sa bir takıp deneyin. Bizim biladerle konuştum. Beyni de değiştirdiler demişti. Sorun sendeki ile benzer. LPG de soğukken (LPG ye ilk geçişte) sürekli duruyordu

Abi bugün baktı usta hiç bir sorun yok diyor. Regülatör sorunlu olsa bilgisayardaki basınç değeri düzgün görünmez diyor.

Yorum bağlantısı
Tunç Tunçdemir

Abi az kaldı EGR yide değiştireceğim. Ancak EGR fişini sökünce aracın çalışması değişmişti. Ama yinede denerim fişini çekip.

yok Mehmet bey, ben sizin arıza için söylemedim sadece sebebi basit ama bulması zor arızalara bir örnekti. Sizde egr olasılığı giderek düşüyor bence. Neden derseniz egr arızalı ise araç soğukken rölantide stop edebilir, rölanti dengesizleşebilir. Ancak araç viteste iken stop etmesi zor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Şu konunun başlığı ne zaman değişecek acaba...

Mondeom Stop Ediyor/çözüldü diye :)

Değişmez, her birileri stop edecektir :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk

Şu yazıda ne diyor acaba?

Mehmet ile bir alakası var mıdır?

"My Mk3 Facelift Ghia X is coming up 6 years old and has been so reliable. That was until recently. I noticed when I changed gear, or travelled slowly in traffic, the engine revs would climb up to about 3000 the minute the load was off the engine, only to fall when I braked and the car came to a stop. I initially thought it was the idle control valve and replaced it with no effect. I'm lucky I have Tremona garage just a few miles away, and Richard is a genius. It turned out to be the Crankcase breather hose under the inlet manifold. Richard has dexterous hands and fingers and was able to replace it without removing the inlet manifold. Job done and my Ghia X is running sweet again."

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Şu yazıda ne diyor acaba?

Mehmet ile bir alakası var mıdır?

"My Mk3 Facelift Ghia X is coming up 6 years old and has been so reliable. That was until recently. I noticed when I changed gear, or travelled slowly in traffic, the engine revs would climb up to about 3000 the minute the load was off the engine, only to fall when I braked and the car came to a stop. I initially thought it was the idle control valve and replaced it with no effect. I'm lucky I have Tremona garage just a few miles away, and Richard is a genius. It turned out to be the Crankcase breather hose under the inlet manifold. Richard has dexterous hands and fingers and was able to replace it without removing the inlet manifold. Job done and my Ghia X is running sweet again."

Abi bu hortum değişti. O hortumun bağlandığı subap ve subapın takılıdı yer temizlendi. ama yine sorun aynı. Richardın verdiği kararı abilerimde verdi ama işte soğukken yine stop ediyor. Önceden sürekli stop ediyordu.

En azından sorunun kaynağını bulurlar burdan artık :)

Ama şunu anladık. Her mondeonun bir süre sonra oradaki hortumu değiştirmesi gerektiği ortaya çıktı gibi. 140 binde benim araçta o hale geldiyse.

Yorum bağlantısı
Guest Selahattin İnce

arkadaşlar berhaba bu sorunla ilgili bende 2001 fokus ghia var bende aracımın lpg sini taktıralı bir sene oldu([zavoli)aracın yağ degişimi için gittim biliyorsunuz yağ,filitreler ve bujiyi degiştirdim sorun başladı araç sogukken rolente hafif oynuyor tabi takıldı kafaya üç ay uğraştım kaçtana fort servisine gittim sanayide kaçtane ustaya ğittim kimi subablardan diyor kimi ateşleme sisteminden diyor ,rolente valfinden diyor o kelebek,kartel havalandırma hortumu vb sitede yazılan herşeyi söylediler haliyle bende yaptım.subablar hariç yine olmadı ensonunda bu sitede yazılanları tek tek kendim yaptım aracın sadece motoru kaldı üzerinde hertarafını söktüm temizleyerek topladım ve şunu gördüm yağ değişim esnasında sanayideki fort parçacısından aldığım motorkraft orjinal bujilrer meğer çin malı olup bujiler ateşleme kablolarını onlarda ateşleme bobinini bozmuş ne yaptım gittim servise bir takım buji-21tl,buji kabloları 4 adet tane 30tl zorla aldım ateşleme bobini 320tl bujiler fort yeni nesil buji üretmiş onlardan sorun çözüldü.ustaların ağzına bakıp aldığım herşey elimde patladı.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

arkadaşlar berhaba bu sorunla ilgili bende 2001 fokus ghia var bende aracımın lpg sini taktıralı bir sene oldu([zavoli)aracın yağ degişimi için gittim biliyorsunuz yağ,filitreler ve bujiyi degiştirdim sorun başladı araç sogukken rolente hafif oynuyor tabi takıldı kafaya üç ay uğraştım kaçtana fort servisine gittim sanayide kaçtane ustaya ğittim kimi subablardan diyor kimi ateşleme sisteminden diyor ,rolente valfinden diyor o kelebek,kartel havalandırma hortumu vb sitede yazılan herşeyi söylediler haliyle bende yaptım.subablar hariç yine olmadı ensonunda bu sitede yazılanları tek tek kendim yaptım aracın sadece motoru kaldı üzerinde hertarafını söktüm temizleyerek topladım ve şunu gördüm yağ değişim esnasında sanayideki fort parçacısından aldığım motorkraft orjinal bujilrer meğer çin malı olup bujiler ateşleme kablolarını onlarda ateşleme bobinini bozmuş ne yaptım gittim servise bir takım buji-21tl,buji kabloları 4 adet tane 30tl zorla aldım ateşleme bobini 320tl bujiler fort yeni nesil buji üretmiş onlardan sorun çözüldü.ustaların ağzına bakıp aldığım herşey elimde patladı.

.Buji buji kablosu ve ateşleme bobinleri yenilendi. Sorun düzelmeyince yeni buji ve üzerinden çıkan buji kabloları takıldı yine sorun devam ediyor. Bobin arıza bırakmıyor. Gerekirse bobinde değiştiririm sorun düzelecekse.Bakacağım artık. Benim araç sıcakken sorun ortadan kalkıyor.Peki sizde böyle birşey varmı. Araç stop edeceği zaman kesinlikle gaz yemiyor. Sanki boğuluyor gibi. Ateşleme olsa tekleme yapmazmı seyir halinde. Bu alternatifide düşündük. Cumartesi gününü bekliyorum üstadlar ne diyecek.

Mehmet Abi yarın akşamda bakabiliriz :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Sağol abi. Teşekkür ediyorum.

Emmi bakacakmış, onun için geçmiş olsun yazdıydım, sorun pek geçmemeiş henüz :D

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Emmi bakacakmış, onun için geçmiş olsun yazdıydım, sorun pek geçmemeiş henüz :D

Abi baktırma mı diyorsun :D

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Ben anlamam bu motordan ya.. daha hiç bozulmadı benimki.. :D

Ben bilmem bu arıza çözülmeden göndermezsiniz herhalde :)

Yorum bağlantısı
Tunç Tunçdemir

araç arıza işi biraz da şans işi bence, benim mondeoya gözüm gibi bakıyordum, yutdışından sensörler parçalar vs bir ton şey getirip , zamanı gelmeden bakım yapardım.dünya para harcadım.LPG bile taktırmadım. Allah var hiç yolda kalmadı, hiç stop etmedi. Ancak 2-3 tane bulması zor arıza yaşattı, bulmaya aylar harcadım.180.000 km de elden çıkardım

Diğer taraftan burada bir abimde benimkinin aynısı vardı. Adamın araç 260.000 km de , hiç bakım yok, anca aklına gelirse yağ ve filtresi değişir, o da 20.000 km den önce olmaz, piyasada ucuz hangi yağ varsa onu koyarlar.Hayatında ford servisi görmemiş, benzin istasyonu veya yağcılarda yağı değişir.

Aracın bir tane değişmiş hortumu bile yok. Hertaraf fabrikadan çıkış hali ile duruyor. Araba LPG li son 150.000 km dir lpg de. Araba bir tane bile arıza çıkarmadı.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

araç arıza işi biraz da şans işi bence, benim mondeoya gözüm gibi bakıyordum, yutdışından sensörler parçalar vs bir ton şey getirip , zamanı gelmeden bakım yapardım.dünya para harcadım.LPG bile taktırmadım. Allah var hiç yolda kalmadı, hiç stop etmedi. Ancak 2-3 tane bulması zor arıza yaşattı, bulmaya aylar harcadım.180.000 km de elden çıkardım

Diğer taraftan burada bir abimde benimkinin aynısı vardı. Adamın araç 260.000 km de , hiç bakım yok, anca aklına gelirse yağ ve filtresi değişir, o da 20.000 km den önce olmaz, piyasada ucuz hangi yağ varsa onu koyarlar.Hayatında ford servisi görmemiş, benzin istasyonu veya yağcılarda yağı değişir.

Aracın bir tane değişmiş hortumu bile yok. Hertaraf fabrikadan çıkış hali ile duruyor. Araba LPG li son 150.000 km dir lpg de. Araba bir tane bile arıza çıkarmadı.

Abi burdan şu çıkıyor. Aracına özen göstermemek en doğrusu. Araca eşek muamelesi yapmak gerekiyor. Bu arada abi birazdan yola çıkacağım. Adana üzerinden Nevşehire geçeceğim. İnşallah nevşehire götürür beni. Oraya kadar gidersem gerekirse aracı Emmiye bırakıp gelirim :D

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tunç Tunçdemir

Abi burdan şu çıkıyor. Aracına özen göstermemek en doğrusu. Araca eşek muamelesi yapmak gerekiyor. Bu arada abi birazdan yola çıkacağım. Adana üzerinden Nevşehire geçeceğim. İnşallah nevşehire götürür beni. Oraya kadar gidersem gerekirse aracı Emmiye bırakıp gelirim :D

Vallahi bazen aynen bunu düşünüyorum, eşşeğe biner gibi bineceksin arabaya. zaten satarken senin arabaya ne kadar özen gösterdiğinin hiçbir önemi kalmıyor. İkisi de aynı kefeye koyuluyor.

Nevşehirde araç arızalanırsa emminin arabayı al seni geri dön :) birazda emmi uğraşsın , monotonluktan kurtulur :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Abi burdan şu çıkıyor. Aracına özen göstermemek en doğrusu. Araca eşek muamelesi yapmak gerekiyor. Bu arada abi birazdan yola çıkacağım. Adana üzerinden Nevşehire geçeceğim. İnşallah nevşehire götürür beni. Oraya kadar gidersem gerekirse aracı Emmiye bırakıp gelirim :D

Arıza çıkacaksa her türlü çıkıyor demek daha doğru bence.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Vallahi bazen aynen bunu düşünüyorum, eşşeğe biner gibi bineceksin arabaya. zaten satarken senin arabaya ne kadar özen gösterdiğinin hiçbir önemi kalmıyor. İkisi de aynı kefeye koyuluyor.

Nevşehirde araç arızalanırsa emminin arabayı al seni geri dön :) birazda emmi uğraşsın , monotonluktan kurtulur :)

Emmi kesin çözer (Yaşar ustası var :D ) Bende onun ESP li Bi-zenonlu yer uçağını alırım. Düzelince arar gider alırım arabayı :) Mehmet abi ne diyorsun :D

Arıza çıkacaksa her türlü çıkıyor demek daha doğru bence.

Yook yokk öyle değil. Aracını hor kullanan arkadaşları görüyorum. Maşallah birşeyi yok :) Adamın aracında fren diskleri eğilmiş ya birşey olmaz fren tutuyor gerisi önemli değil diyor. Lastikler 5 yıllık birşey olmaz diyen çok var. :) bizde o kadar özen gösteririz. Gerçi benim aracım hiç böyle yapmamıştı. Ama bu olay geldi başımıza.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Vallahi bazen aynen bunu düşünüyorum, eşşeğe biner gibi bineceksin arabaya. zaten satarken senin arabaya ne kadar özen gösterdiğinin hiçbir önemi kalmıyor. İkisi de aynı kefeye koyuluyor.

Nevşehirde araç arızalanırsa emminin arabayı al seni geri dön :) birazda emmi uğraşsın , monotonluktan kurtulur :)

Götürsün. Mehmet Hoca benden daha iyi bakım yapıyor.. Ben razıyım :D

Emmi kesin çözer (Yaşar ustası var :D ) Bende onun ESP li Bi-zenonlu yer uçağını alırım. Düzelince arar gider alırım arabayı :) Mehmet abi ne diyorsun :D

Yook yokk öyle değil. Aracını hor kullanan arkadaşları görüyorum. Maşallah birşeyi yok :) Adamın aracında fren diskleri eğilmiş ya birşey olmaz fren tutuyor gerisi önemli değil diyor. Lastikler 5 yıllık birşey olmaz diyen çok var. :) bizde o kadar özen gösteririz. Gerçi benim aracım hiç böyle yapmamıştı. Ama bu olay geldi başımıza.

Bu arabayı Yaşar Ustaya bırakırsak, direk subapları açar, demedi deme :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...