Mehmet Kaya 28 Haziran 2012 Yazar Paylaş 28 Haziran 2012 Mehmet Hoca, bu araba seni usta yaptı Benimkini nasıl taktılar hiç bakmadım.. Abi artık hangi hortum neyin. Hangi sensör nerede. Baya bilgiy sahip oldum desem yalan olmaz. Heleki ustanın bilgisayarında bir program vardı onu aldım. Şayet çalışırsa gelirken sanada getireyim. Aracın tüm parçalarnın çalışma şekli ne işe yaradığı resmi detaylı bilgiler var. Abi bir bak bakalım. Delmişlermiş yoksa deliğemi takmışlar. Çok isterdim fakat 6 gün sabah 8 gece 11 çalışıyorum şu an işteyim hatta. Üzgünüm şansını kaybettik Abi aslında yukardaki 4. resim için Tunç Beyin yorumunu bekliyorum. Tunç bey bu arada bugün egr'yi sökmüşler sorun görünmüyor dediler temizleyip takmışlar. Araçta sökmedikleri temizlemedikleri yeri bırakmamışlar. Yorum bağlantısı
Yakup Kadri Kuşcu 28 Haziran 2012 Paylaş 28 Haziran 2012 Abi artık hangi hortum neyin. Hangi sensör nerede. Baya bilgiy sahip oldum desem yalan olmaz. Heleki ustanın bilgisayarında bir program vardı onu aldım. Şayet çalışırsa gelirken sanada getireyim. Aracın tüm parçalarnın çalışma şekli ne işe yaradığı resmi detaylı bilgiler var. Abi bir bak bakalım. Delmişlermiş yoksa deliğemi takmışlar. Üzgünüm şansını kaybettik Abi aslında yukardaki 4. resim için Tunç Beyin yorumunu bekliyorum. Tunç bey bu arada bugün egr'yi sökmüşler sorun görünmüyor dediler temizleyip takmışlar. Araçta sökmedikleri temizlemedikleri yeri bırakmamışlar. Mehmet bey, Ben bu işten bir şey anlamadım. 30 000 km sizin araç bu montaj şekliyle gitmedi mi? Şimdi ne oldu da lpg montajının yanlış olmasından dolayı bu arızanın olduguna kanaat getirdi ustalar? Bence bir yerlerde terslik var ama hayırlısı. Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 28 Haziran 2012 Yazar Paylaş 28 Haziran 2012 Mehmet bey, Ben bu işten bir şey anlamadım. 30 000 km sizin araç bu montaj şekliyle gitmedi mi? Şimdi ne oldu da lpg montajının yanlış olmasından dolayı bu arızanın olduguna kanaat getirdi ustalar? Bence bir yerlerde terslik var ama hayırlısı. Aslında montaj hatası değil. Ayarlarken regülatörün ortasındaki basınç ayar vidasıyla fazla oynanmışsa birdaha ayar tuturmak sıkıntıymış. Daha öncede orayla ustanın biri orayla oynamıştı.Oda kontrolsüz hava gönderiyor ve aracın boğulmasına sebep oluyor. Benim araçtada bu hava manifolta değil rolanti valfi ile boğaz kelebeğinin arasına üflüyor. Çünkü o delik bogaz kelebeğine çok yakın mesafe olduğundan en ufak dengesiz hava üflemesinde tepki veriyormuş. Sorun bu dediler. Artık gelecek hafta salı gününü bekliyoruz. Yorum bağlantısı
Tunç Tunçdemir 29 Haziran 2012 Paylaş 29 Haziran 2012 Mehmet bey, 2.resimdeki lpg hava bağlantısında bir terslik yok. Buradan alınabilir.sorun olmaz., 3. resimdeki manifolda giren hortum, manifold kelebeklerinin vakum selenoidine giden hortumdur, yani manifold kelebeklerini hareket ettiren hortum budur. Bu hortuma by-pass yapılması doğru değildir, çünkü kelebeklerin selenoidi belli bir vakum basıncında çalışır, siz bu hortuma bypass yaptığınız zaman bu basıncı değiştirmiş olacaksınız, yani kelebeklerin çalışma düzeni bozulacak. 4. resimdeki hortum enjektör galerisinden manifolda bağlanan vakum hortumudur. Yalnız bu hortum benim bildiğim ilk nesil durateclerde vardır. Yani 2001-2002 mondeo da var, bildiğim kadarıyla 2003 sonrası enjektör ve galerisi ilk modellerden farklı ve vakumsuz çalışıyor. Sizdeki de muhtemelen vakumsuz galeri modelidir, bu nedenle resimdeki hortum yeri kör bırakılmış olabilir. Şahsi fikrim lpg nin avans hortumunun yerinde bir anormallik yok, ancak 3. resimdeki uygulma kesinlikle yanlış. Sizdeki arızanın yukardaki resimlerde yapılanlarla bence hiçbir alakası yok. Sizle daha önce görüştüğümüz ve burda diğer arkadaşlarında yazdığı gibi manifold arkasında kalan karter havalandırma denilen bölümdeki hortumu değişmekte fayda var. Aslında bu karter havalandırma sistemi değildir, yağ seperatörüdür. Buradaki hortum bir pcv valve sistemine bağlıdır. Ya hortumda büzülme var ya da pcv valfi arızalı.İnternette mondeo duratec oil seperator ve pcv valve diye arattırın parçaların ne olduğunu görürsünüz. Oda kontrolsüz hava gönderiyor ve aracın boğulmasına sebep oluyor. Benim araçtada bu hava manifolta değil rolanti valfi ile boğaz kelebeğinin arasına üflüyor. Çünkü o delik bogaz kelebeğine çok yakın mesafe olduğundan en ufak dengesiz hava üflemesinde tepki veriyormuş. Sorun bu dediler. Peki ısındığında neden düzeliyor? Mantıklı bir açıklama değil, eğer sorun bu olsaydı sizin aracın soğukta veya sıcakta sürekli aynı arızayı yapması gerekirdi. Yorum bağlantısı
Tunç Tunçdemir 29 Haziran 2012 Paylaş 29 Haziran 2012 (düzenlendi) 4. resim için ; dediğim gibi mondeoların modele göre enjektör galerilerinde farklılık var. allatki linkteki galeri 2001-2002 model için .Dikkat ederseniz galerinin üstünden bir hortum çıkar, işte bu hortum sizin 4. resimdeki halka içinde gösterdiğiniz yere takılıyor. http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-MONDEO-MK3-2-0L-DURATEC-FUEL-INJECTORS-RAIL-/130705614394?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item1e6ea9663a 29 Haziran 2012 tarihinde Tunç Tunçdemir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Tunç Tunçdemir 29 Haziran 2012 Paylaş 29 Haziran 2012 Yağ seperatörü ve pcv valfin nerede ve nasıl birşey olduğuna dair fotodur. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 29 Haziran 2012 Paylaş 29 Haziran 2012 Mehmet Hoca ne oldu.. ? Diyeceğim ama bişey olsa beni arardı... 1 Yorum bağlantısı
Tunç Tunçdemir 29 Haziran 2012 Paylaş 29 Haziran 2012 Aradım olmamış... olmayacaktı zaten abi, yanlış yerle uğraşılıyor.bence 3 olasılık var, 1) pcv valfi - yağ seperatörü 2) egr valfi 3) beyin (çok zayıf olasılık) Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 29 Haziran 2012 Paylaş 29 Haziran 2012 3 değildir Tunç.. 3 olsa kontrolsüz şekilde olur.. Bu araç sadece gazı kesince stop ediyor... çoğu zaman gaza basınca tekrar kontrol edebiliyorsun ama bazen de gaza da tepki vermiyor.. Gaza tepki vermediğini öğrenince ateşleme dedim, beyinmi ki dedim kendi kendime ama, öyle olsa gaza basınca toplamaması gazımdı.. buji buji kablosu yeni, bobin 6 ay önce değişmiş.. Egr de sökülmüş son çalışmada, temizlenmiş ve mekanik olarak bir sorun görülemeyince geri takılmış.. fişi çekilince hata veriyormuş. 1 numara hakkında yorumum yok.. orayı çalışmadım Yorum bağlantısı
Tunç Tunçdemir 29 Haziran 2012 Paylaş 29 Haziran 2012 3 değildir Tunç.. 3 olsa kontrolsüz şekilde olur.. Bu araç sadece gazı kesince stop ediyor... çoğu zaman gaza basınca tekrar kontrol edebiliyorsun ama bazen de gaza da tepki vermiyor.. Gaza tepki vermediğini öğrenince ateşleme dedim, beyinmi ki dedim kendi kendime ama, öyle olsa gaza basınca toplamaması gazımdı.. buji buji kablosu yeni, bobin 6 ay önce değişmiş.. Egr de sökülmüş son çalışmada, temizlenmiş ve mekanik olarak bir sorun görülemeyince geri takılmış.. fişi çekilince hata veriyormuş. 1 numara hakkında yorumum yok.. orayı çalışmadım 3 bence de değil abi, zaten zayıf olalık dedim. egr hala olabilir, çünkü arızasının temizlikle alakası yok. şu anda en çok kafama yatan 1 nolu seçenek Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 29 Haziran 2012 Paylaş 29 Haziran 2012 Yaşar Usta ile görüştüm de... Ya manifoltun altındaki hortumlardır, yada subaplardır... Subapları kompresyon ölçümü ile anlayamazsınız, çünkü dönerek çalıştığı için ölçüm sırasında düzgün çıkabilir diyor.. Endeskopi yaptırabilirseniz sökmeden anlanabilir diyor.. Emme manifoltunun içindeki zımbırtılar stop ettirmez diyor.. egr hala olabilir, çünkü arızasının temizlikle alakası yok. şu anda en çok kafama yatan 1 nolu seçenek Yaşar'a egr'yi de sordumda, bugüne kadar 2 ve 3 kasada hiç egr sorunu görmedim, bu sebeple ihtimal çok düşük diyor... Osman Usta ile görüştüm.. Israrla, manifolt sökülecek, hortumlar değişecek, başka yeri kurcalamayın diyor... Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 29 Haziran 2012 Yazar Paylaş 29 Haziran 2012 Mehmet Hoca ne oldu.. ? Diyeceğim ama bişey olsa beni arardı... Abi aramaya çekiniyorum. Çok fazla rahatsız ettim seni. olmayacaktı zaten abi, yanlış yerle uğraşılıyor.bence 3 olasılık var, 1) pcv valfi - yağ seperatörü 2) egr valfi 3) beyin (çok zayıf olasılık) Tunç Bey pazartesi inşallah manifolt inecek kelebeklerden dolayı. Yaşar Usta ile görüştüm de... Ya manifoltun altındaki hortumlardır, yada subaplardır... Subapları kompresyon ölçümü ile anlayamazsınız, çünkü dönerek çalıştığı için ölçüm sırasında düzgün çıkabilir diyor.. Endeskopi yaptırabilirseniz sökmeden anlanabilir diyor.. Emme manifoltunun içindeki zımbırtılar stop ettirmez diyor.. Yaşar'a egr'yi de sordumda, bugüne kadar 2 ve 3 kasada hiç egr sorunu görmedim, bu sebeple ihtimal çok düşük diyor... Osman Usta ile görüştüm.. Israrla, manifolt sökülecek, hortumlar değişecek, başka yeri kurcalamayın diyor... Yardımlarını esirgemeyen tüm arkadaşlardan allah razı olsun. Abi peki Subapların kompresyonunda ne sorun oluşturmuş olabilir. Yani o şüpheye düşmemizi gerektirecek ne yapmış olmam lazım. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 29 Haziran 2012 Paylaş 29 Haziran 2012 Abi peki Subapların kompresyonunda ne sorun oluşturmuş olabilir. Yani o şüpheye düşmemizi gerektirecek ne yapmış olmam lazım. Atiker subap (enjektör).. Enjektörlerin bozuk olabilir.. subap yakmış olabilirsin... de şimdilik düşünme bunu... Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 29 Haziran 2012 Yazar Paylaş 29 Haziran 2012 Atiker subap (enjektör).. Enjektörlerin bozuk olabilir.. subap yakmış olabilirsin... de şimdilik düşünme bunu... Tamam abi. İnşallah Pazartesi günü sabah büyük işe girişeceğiz. Tunç bey bahsi geçen parçaların kodlarını verecek ve ben onların siparişlerini vereceğim. Onlarıda değiştireceğim. Yorum bağlantısı
Serkan Danış 29 Haziran 2012 Paylaş 29 Haziran 2012 Abi yük olmayacaksam benimkiler de sizde kalabilir mi? Şenliğe gelebilirsem orada alırım, gelemezsem de bir yoluna bakarız. hocam ben gideceğim sizin için alabilirim Yorum bağlantısı
Tunç Tunçdemir 29 Haziran 2012 Paylaş 29 Haziran 2012 Mehmet bey, Sizle daha önce yaptığım telefon görüşmelerine istinaden aracın normal üst devir performansına göre subaplardan ve enjektörlerden olması %1 olasılık, Bu arada parça numaraları : Seperatör 1255534 PCV valfi 1216674 Hortum 1119272 Bunlar finish kodları , bunlara göre bulabilrisiniz, ancak aracın modeline göre kodlar değişebilir, kodlara bakan arkadaş mutlaka aracın modelini kontrol etsin Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 29 Haziran 2012 Yazar Paylaş 29 Haziran 2012 Mehmet bey, Sizle daha önce yaptığım telefon görüşmelerine istinaden aracın normal üst devir performansına göre subaplardan ve enjektörlerden olması %1 olasılık, Bu arada parça numaraları : Seperatör 1255534 PCV valfi 1216674 Hortum 1119272 Bunlar finish kodları , bunlara göre bulabilrisiniz, ancak aracın modeline göre kodlar değişebilir, kodlara bakan arkadaş mutlaka aracın modelini kontrol etsin Tunç bey çok teşekkür ediyorum. Yarın parçacılarla görüşeceğim. Yorum bağlantısı
Misafir 30 Haziran 2012 Paylaş 30 Haziran 2012 Hala düzelmemesine üzüldüm.Umarım sorun çözülür ama benim kanatim ilk işlemler sırasında yapılan bir hata var ve o hala duruyor.O kadar parça değişimi boşuna yapılıyor ve yapılacak gibi duruyor.Ben bu degiştir gör olayına hep üzülüyorum üzülmeyede devam edecegim.Parçalarında sorun yoktur ama degişimler sırasında parça harici kesinlikle bir sorun oluştu.Kelebek ve manifold sıkıştırma vidaları kontrol edilmeli fazla sıkıldı ise muhakkak contası dügün basmıyor olabilir.Veya diger parçalarda takılırken yapılan bir hata,ayrıca lpg tesisatına muhakkak dikkatlice bakılsın derim.Parçalardaki elektrik soketi pinleri ve başlarının kablo baglantı kısımları kontrol edilmeli. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 30 Haziran 2012 Yazar Paylaş 30 Haziran 2012 Hala düzelmemesine üzüldüm.Umarım sorun çözülür ama benim kanatim ilk işlemler sırasında yapılan bir hata var ve o hala duruyor.O kadar parça değişimi boşuna yapılıyor ve yapılacak gibi duruyor.Ben bu degiştir gör olayına hep üzülüyorum üzülmeyede devam edecegim.Parçalarında sorun yoktur ama degişimler sırasında parça harici kesinlikle bir sorun oluştu.Kelebek ve manifold sıkıştırma vidaları kontrol edilmeli fazla sıkıldı ise muhakkak contası dügün basmıyor olabilir.Veya diger parçalarda takılırken yapılan bir hata,ayrıca lpg tesisatına muhakkak dikkatlice bakılsın derim.Parçalardaki elektrik soketi pinleri ve başlarının kablo baglantı kısımları kontrol edilmeli. Abi sorun en baştan beri aynı. Şu anda LPG iptal vaziyette geziyorum. Pazartesi aracın manifoltu sökülünce tüm hava parçaları ortaya çıkacak. Abi her parça en az 2-3 kez sökülüp takılıyor ve sürekli kontrol ediliyor. Birde bu iş bir kişiyle değil 2 kişiyle yapılıyor. Yani biri es geçse diğeri kotrol ediyor. Birde ben kontrol ediyorum onların her ellediği yeri. İnşallah çözeceğiz abi. Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 30 Haziran 2012 Yazar Paylaş 30 Haziran 2012 Tunç Bey sağolsun hortumu temin etti. Ahmet Kiriş kardeşim Ankaradan yönlendirerek otogardan otobüsle gönderdi. Ali Eren(Satılmış) Hocam Mersin'de de aradı onada ayrıca teşekkür ediyorum.Şayet bu hortum elime ulaşmasaydı parçacı arkadaşlarım sağolsunlar çok uğraştılar ancak en erken çarşamba günü ellerinde olacaktı. Şimdi sıra Hakan Gürsoyun getirdiği kelebeklerde. Onuda bugün Erkan alacak ve yarın Akşam otobüse verecek pazartesi sabah inşallah elimde olacak ve sabah emme manifoltu sökülecek ve artık son evreye girdik. İnşallah burada çözeriz.Mersin'deki ustada aynı çözümü söyledi. Yani artık 3-4 usta burada diyorlarsa doğru yoldayız. Burayı geçen haftadan hallederdik ancak Kelebekler geleceği için pazartesine beklettik. Kısmet artık. Yardımlarını yorumlarını ilgilerini eksitmeyen herkese teşekkür ediyorum. Tunç Bey ve Mehmet Özyürek Abim hakkınızı helal edin çok başınızı ağrıttım. Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 1 Temmuz 2012 Yazar Paylaş 1 Temmuz 2012 Oradan çıkacak olan valfi ve subop'u neyle temizleyelim arkadaşlar. Özel bir sprey varmı. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 1 Temmuz 2012 Paylaş 1 Temmuz 2012 Balata spreyi yeterlidir Hocam.. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 1 Temmuz 2012 Paylaş 1 Temmuz 2012 Bundan alırsanız benim için fazladan bir tane sipariş edebilir misiniz Mehmet Abi? Muhammet, senin kaliperler bende.. Kastamonudan gelen birisi benden istesin bunu, ben toplantı telaşı ile unuturum belki.. 2 Yorum bağlantısı
Recommended Posts