Burak Koca 16 Haziran 2012 Paylaş 16 Haziran 2012 Benim için performans çok önemlidir ve bunun en büyük düşmanlarından biride kurumdur. Bu kadar devirli kullanmama rağmen her 20 bin km de bir carbon clean'de yaparım 5-6 depo da bir de tunap enjektör temizleyici katkı kullanırım. 4500 devir çeviren hatta bunu geçen bir insan olarak Turbom 167.900km de ve orjinal Benim en ölü devrim 2200 devir civarıdır 1.vites hariç. Yukarda yazdığım gibi sizin aracın tüm değerlerini biliyorum fakat asıl önemli olan şudur ki Turbo illaki yüksek devirde zorlanmaz. Örnek olarak 3. vites 1800 devirde gaza %50 bastınız diyelim ve yolda düz olsun, Turbo hemen wastgate'i çekerek peak değeri yapacak ve hızlanmak için 1.3 bar civarında basınç basacak. Hocam ben size tabikide şöyle kulllanın böyle kullanın diyemem ama dpf yi doldurmamak için devirli kullanın derim sadece. Keşke nevşehire gelse idinizde uzun uzun konuşabilse idik Benimde çok merak ettiğim bir husus var oda tasarruflu odaklı kullanınlan tdci ların teknik verilerini öğrenmek bunlara felan bakardık Evet hocam, motor sağlığı için Chipli ve Chipsiz 1.6 TDCi motorlarında (Focus'un 109 hp'lik 5 ilerisi için tabiki ) hangi devir aralığında vites değişimine gidilmesini tavsiye edersiniz? Özellikle kurum oluşumu ve yakıt ekonomisini optimum bir seviyede tutabilmek için tavsiyeniz ne olur Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 16 Haziran 2012 Paylaş 16 Haziran 2012 Evet hocam, motor sağlığı için Chipli ve Chipsiz 1.6 TDCi motorlarında (Focus'un 109 hp'lik 5 ilerisi için tabiki ) hangi devir aralığında vites değişimine gidilmesini tavsiye edersiniz? Özellikle kurum oluşumu ve yakıt ekonomisini optimum bir seviyede tutabilmek için tavsiyeniz ne olur Nacizane fikrim Turbo boşluğunu bitirmek. Buda 2200 devir altına düşmemek lakin bu durum yola göre değişir. Her şeyden önce kurumun önüne geçmek için EGR iptali ve her 20 bin km de Carbon Clean yapılmalı derim. Yorum bağlantısı
Burak Koca 16 Haziran 2012 Paylaş 16 Haziran 2012 Nacizane fikrim Turbo boşluğunu bitirmek. Buda 2200 devir altına düşmemek lakin bu durum yola göre değişir. Her şeyden önce kurumun önüne geçmek için EGR iptali ve her 20 bin km de Carbon Clean yapılmalı derim. Teşekkürler hocam, EGR iptali yapıldı(yazılımsal olarak), 10.000 km'de bir Würth Common Rail Mazot katkısı kullanıyoruz. İlk Carbon Clean'i 40.000 km'de; daha sonrasında ise her 20.000 km'de bir Carbon Clean yaptırılacak(Araç daha 17.000 km'de). Ben genelde şehir içi dolaşımında 2200-2300 devirde vites değiştirip, sonraki vitese 1500 devirde başlıyorum(motor rahatça aracı kaldırdığı için; Chip sonrasında). Gerçi siz daha fazla km kullandığınız aracı chipli şekilde, benden daha iyi biliyorsunuz hangi devirde motorun aracı rahatça kaldırmaya başladığını Bu durumda da kurum oluşumu olacaktır ne yazıkki, fakat şehir içi 2200 devire izin vermiyor(kısa mesafeler için), çevre yolunda ise genelde 2000 devir civarında ilerliyorum. Yorum bağlantısı
ömür ersoy 7 Ekim 2012 Paylaş 7 Ekim 2012 aynı sorun bendede olmuştu 15 000 bakımını yaptıralı bir hafta olmuştu servise götürdüm bakım yapılmıştır getirirsiniz sileriz dediler unutuşmuştur dediler Yorum bağlantısı
Guest Hasan Ekici 29 Ocak 2013 Paylaş 29 Ocak 2013 Üst vites uyarısı 2 bin devir civarında çıkan bir motorda, eğer fabrikayı dinleyip o devirlerde vites artırırsak buradaki yorumlara göre kurumda birikir,dpf'de tıkanır. Peki o geleneksel soroyu soralım, "ford mühendisleri bunu bilmiyormuda 2 bin devir civarında üst vites uyarısı alıyoruz " 1 Yorum bağlantısı
Burak Koca 30 Ocak 2013 Paylaş 30 Ocak 2013 Üst vites uyarısı 2 bin devir civarında çıkan bir motorda, eğer fabrikayı dinleyip o devirlerde vites artırırsak buradaki yorumlara göre kurumda birikir,dpf'de tıkanır. Peki o geleneksel soroyu soralım, "ford mühendisleri bunu bilmiyormuda 2 bin devir civarında üst vites uyarısı alıyoruz " Hocam büyüklerin söylemi, servisler nasıl para kazanıcak Yorum bağlantısı
Edip Aydın 30 Ocak 2013 Paylaş 30 Ocak 2013 egr iptal edilince araç egzoz gazı muayenesinden geçebiliyor mu, birde yakıt tüketimi artmaz mı? Egr 90 beygir dizellerde de mevcut mu? Bayağı bir soru sordum herhalde Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 8 Şubat 2013 Yazar Paylaş 8 Şubat 2013 Üst vites uyarısı 2 bin devir civarında çıkan bir motorda, eğer fabrikayı dinleyip o devirlerde vites artırırsak buradaki yorumlara göre kurumda birikir,dpf'de tıkanır. Peki o geleneksel soroyu soralım, "ford mühendisleri bunu bilmiyormuda 2 bin devir civarında üst vites uyarısı alıyoruz " boş araç, tek sürücü, lastik basınçları kapı içine göre ayarlanmış bir araçta 2000 deviri geçer geçmez vites atmanın bir sakıncası yok. özellikle motor soğukken uygulanmalı. ancak ağırlık ve eğim var ise tabi birde motor ısındığı zaman bu devir geçilmeli. asıl yanlış olan, bu lambanın her zaman 2000 devirde yanması. mesela araca binen kişi sayısı arttığında yada rampa çıkarken daha üst devirlerde yansaydı(wolkswagen de olduğu gibi)o zaman tam olurdu. hangi mantığa göre bunu böyle yapmışlar bilmem ama, çuvalladıkları kesin. soğuk motor 2000 deviri geçince, ılık motor 2250, sıcak motor 2500-2750, uzun yol 2500-3000, uzun yol rampa çıkışında 3000-3500 devirde vites değiştiriyorum. bu kullanım stili ile dpf çok ama çok nadir çalışıyor(çalıştığını kaçırmam), aracımda kurum yok, olsa fazla yakar, performansı düşer. ş.içinde 33 km ortalama hızla 5,2 yakıyor. ş.arası 4 yetişkin full bagaj 100-130 giderek 4,6 yakıyor, yani kurum yok. 1 Yorum bağlantısı
Burak Koca 8 Şubat 2013 Paylaş 8 Şubat 2013 egr iptal edilince araç egzoz gazı muayenesinden geçebiliyor mu, birde yakıt tüketimi artmaz mı? Egr 90 beygir dizellerde de mevcut mu? Bayağı bir soru sordum herhalde Geçiyor hocam, ayrıca evet, 90 Hp'lik 1.6 TDCi' larda da mevcut. Aslında çoğu araçta mevcut Yorum bağlantısı
Rıza Arınmış 17 Haziran 2013 Paylaş 17 Haziran 2013 Aynı sorun bende de baş gösterdi. Aracın km si 20000'i geçtiği anda uyarıyı aldım. Kontağı açıp gaz ile frene birlikte basarak uyarıyı sildim. Yorum bağlantısı
Emrah Bal 12 Ağustos 2013 Paylaş 12 Ağustos 2013 Vites Yükseltme uyarı lambası hangi devirde yanıyor arkadaşlar ben 2007 tdci 109 focus kullanıcısıyım 4500 de kırmızı ok işareti çıkıyor normal midir. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 13 Ağustos 2013 Paylaş 13 Ağustos 2013 o model yılında vites büyütme uyarısı olan nadir model demek ki yazılımı orjianl mi Yorum bağlantısı
Ali Gürsoy 4 Ağustos 2014 Paylaş 4 Ağustos 2014 Aynı uyarıyı bu sabah benim Mondeo da yaptı . Burada yazılan uygulamayı yaptım düzeldi Uyarı sadece bilgi kutusunda çıktığı için pek önemsememiştim , bakımını da 15 gün önce yaptırdığım için öyle yoluma devam ettim. Yorum bağlantısı
Mehmet Umut SELÇUK 8 Temmuz 2015 Paylaş 8 Temmuz 2015 Arkadaşlar , 2009 model titanium mondeo sahibiyim seyir halinde iken araç iki üç defa çok az hissedilecek şekilde tekledi yanımdakilere sordum anlamamışlar sonrasında araç lütfen yağ servisi hatası verdi ama yağ ve filitresini değiştireli 3000 km oldu belkide 2000 km oldu tam hatırlayamıyorum. Araç soğuduktan sonra yağına baktım ve sızan akıtan bir şey varmı diye koruma kapağını kaldırdım baktım sorun yoktu. Acaba hatayı silsem mi yoksa servise mi gitsem? Yardımcı olabilseniz çok iyi olur.İyi geceler herkese. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 8 Temmuz 2015 Paylaş 8 Temmuz 2015 bakımda sıfırlanmamıştır teklemsi de raslantı o ana denk gelmiş 2 ayrı olay bence Yorum bağlantısı
Ersin Özkaya 3 Kasım 2015 Paylaş 3 Kasım 2015 (düzenlendi) Focus 2 ler motor yaği az uyarısı veriyor mu? 3 Kasım 2015 tarihinde ersin özkaya tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Koray Demir 3 Kasım 2015 Paylaş 3 Kasım 2015 Focus 2 ler motor yaği az uyarısı veriyor mu?Yağ azalırsa yağ lambası yanar. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts