Ruhan Sorgun 14 Haziran 2012 Paylaş 14 Haziran 2012 bugün yol bilg. "lütfen yağ servisi" uyarısı verdi. forumda arattım, konuyu buldum ama, bir tek sadık kardeş bu uyarıyı almış, o da zaten bakıma gireceği için sorun teşkil etmemiş. yağı ve filtreyi acil değiştirmem gerekiyor mu? 12000 de bakıma girdim. şu anda 20000 deyim. gelecek bakım 27000 diyor. ilginçtir, bu kadar F2,5 tan bir tek benimki ile sadık kardeşin aracı uyarı vermedi herhalde... http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/229472-lutfen-yag-servisi-mesaji-hakkinda/page__fromsearch__1 Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 14 Haziran 2012 Yazar Paylaş 14 Haziran 2012 anlaşıldı... forum tatile girmiş Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 14 Haziran 2012 Paylaş 14 Haziran 2012 Dpf li motorda bu uyarı çıkıyor, gidip yağ+filtre değişip, Ids cihazından sıfırlatacaksınız, ücreti karşılığı, garantiye girmez., sorun bakımda ortaya çıkacak, o zaman tekrar yağ değişmeli diyecek servis yoksa eksik bakımdan garanti düşer, vesile ile dpf kurumu biriktiriyor, sonra yakarak yine dışarı atıyor, dpf sebebi ile daha sık yağ değişiyor, tümüne bakınca doğanın neresini nasıl koruyor ben anlamadım...... demişim, yine diyorum 1 Yorum bağlantısı
Hilmi Cavlı 14 Haziran 2012 Paylaş 14 Haziran 2012 Servise gerek yok. Kontagi acip gaz ve frene birlikte 15 saniye basiyorsunuz. Islem bu kadar kolay. Bence bunun Dpf ile alakasi yok. Ben bu durumdan aslinda arabanin servis araliginin 15000 deil 20000 km oldugu sonucunu cikariyorum 2 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 14 Haziran 2012 Paylaş 14 Haziran 2012 Vesile ile, dpf varsa, motor yağ seviyenizi sık sık kontrol edin, yükselme varsa, servise başvurun 1 Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 14 Haziran 2012 Paylaş 14 Haziran 2012 Araban bozulacak dedim inanmadın . Ne allengirli focusmuş ...Tırt tırt... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 14 Haziran 2012 Paylaş 14 Haziran 2012 Araban bozulacak dedim inanmadın . Ne allengirli focusmuş ...Tırt tırt... jatco candır.... 1 Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 14 Haziran 2012 Yazar Paylaş 14 Haziran 2012 Hocam bu bakim kmsine bi anlam veremedin foruma baktigimda çok farkli kmlerde bakimlar yaptiriliyor dogru olan km nedir. 15000 km yada 1 yıl... hangisi önce dolarsa... Araban bozulacak dedim inanmadın . Ne allengirli focusmuş ...Tırt tırt... focus oğlum bu, boru değil... assolistler kaprisli olur, cilve yapıyo huysuz, mesarif felan çıkardığı yok. sadık kardeş sağolsun aradı, ona da aynısı olmuş, serviste mesajı sildirmiş o kadar..hem benim ki senin ki gibi tırt değil, zırt... 1 Yorum bağlantısı
Burak Koca 14 Haziran 2012 Paylaş 14 Haziran 2012 (düzenlendi) Enteresan bir durummuş hocam, bakalım bizimkide 15.000 km'de bakıma girdi, 30.000 km'de görünüyor diğer bakım. Bu aralıkta böyle bir uyarı alacakmıyız bakalım. Ara ara özel servistede cihaza bağlatıyoruz aracı; sanırım orada da ne olup olmadığı ortaya çıkar. 14 Haziran 2012 tarihinde Burak Koca tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 15 Haziran 2012 Paylaş 15 Haziran 2012 Az yaktırarak tasarruf ettiğimizi sandığımız araçlar bunun dezavantajı'nı hem performans kaybı olarak yaşıyor hemde bu durumu düzeltmek için yapılan tasarruftan daha fazlasını harcatıyor. Hocam Turbo'lu araba (vapur,tren,kamyon vb.. araçlardan anlamam) devirli kullanılır tarzınızı değiştirin derim 1 Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 15 Haziran 2012 Paylaş 15 Haziran 2012 Az yaktırarak tasarruf ettiğimizi sandığımız araçlar bunun dezavantajı'nı hem performans kaybı olarak yaşıyor hemde bu durumu düzeltmek için yapılan tasarruftan daha fazlasını harcatıyor. Hocam Turbo'lu araba (vapur,tren,kamyon vb.. araçlardan anlamam) devirli kullanılır tarzınızı değiştirin derim Devirli kullanılması gerekenler pd dizellerdir diye biliyorum. Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 15 Haziran 2012 Paylaş 15 Haziran 2012 Devirli kullanılması gerekenler pd dizellerdir diye biliyorum. Ben dizel diye ayırmıyorum abi, benim için Turbo'yu dolu tutmak önemli. Atmosferik ise araç o zaman işin şekli değişir, heleki atmosferik dizeller ise devir bile haram onlara. 1 Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 15 Haziran 2012 Yazar Paylaş 15 Haziran 2012 iyide bu uyarı devirsiz kullanmaktan mı oldu? birde 2250-2500 devirde vites atmak sizce düşük mü? uzun yolda daha da fazla devirde vites değiştiriyorum. uzun yol seyir hızım ise 90-100-110-120 gibi değişiyor. sizce bu kullanım arızaya neden olacak kullanım mı? Yorum bağlantısı
Mustafa Çayır 15 Haziran 2012 Paylaş 15 Haziran 2012 Az yaktırarak tasarruf ettiğimizi sandığımız araçlar bunun dezavantajı'nı hem performans kaybı olarak yaşıyor hemde bu durumu düzeltmek için yapılan tasarruftan daha fazlasını harcatıyor. Hocam Turbo'lu araba (vapur,tren,kamyon vb.. araçlardan anlamam) devirli kullanılır tarzınızı değiştirin derim dumanı görmezsek olmaz Yorum bağlantısı
Burak Koca 15 Haziran 2012 Paylaş 15 Haziran 2012 dumanı görmezsek olmaz Ben 4000-4500 devir aralığında vites değiştiriyorum, yinede dumanı göremiyorum Hemde Chipli olduğu halde Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 15 Haziran 2012 Yazar Paylaş 15 Haziran 2012 Ben 4000-4500 devir aralığında vites değiştiriyorum her zaman mı öyle değiştiriyorsunuz, yoksa ara sıra veya yol müsait olunca mı? Yorum bağlantısı
Burak Koca 15 Haziran 2012 Paylaş 15 Haziran 2012 her zaman mı öyle değiştiriyorsunuz, yoksa ara sıra veya yol müsait olunca mı? Yok hocam her zaman değil, TDCi yakıt konusunda bahsettim üzere de Genelde yol müsait olunca bile değil, sadece tek şerit gidiş - tek şerit geliş olan yollarda (Örneğin geçen hafta katettiğimiz Ayvalık - Balıkesir arası gibi) fazla sollama gerekiyorsa, işte o zaman sollama yapabilmek için (ki böyle kullandığım hallerde bile bazen sıkıştığım oluyor ) bu şekilde kullanıyorum. Eski Aracımız Lacetti'de redline devirlerde gaz kesici araya girene kadar (6500 devirde giriyordu) gazı köklerdim, onunda en sevmediğim özelliklerinden biri 2. viteste 90-92 hızda, 3. vites 135 km hızda gazı kesmesiydi Bazen nadir de olsa, kırmızı ışıkta beklerken haddini bilmesi gereken olursa kalkışta 4500 devire dayanıyorum, ama dediğim gibi nadir olarak 1 Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 16 Haziran 2012 Yazar Paylaş 16 Haziran 2012 başka bir konu da yazmışım Aracımı 15.000 bakımına sokmuştum ve araç tam 20.000 km oldu ve aynı ışık bende de yandı, yağına baktım motorun ve doluydu tamamen, pazar günü servisler kapalı olduğu için 444 FORD'u aradım hemen servisimin ustasına yönlendirdiler. ( bu arada usta uyuyordu ) öncelikle özür diledi arabanız 15.000 bakımında resetlenmemiş dedi arabanız yeni nesil olduğu için arkadaşlar unutmuştur dedi ve aracınızı yarım kontak yapın dedi yaptım ışıklar söndü sonra fren ile gaza sonuna kadar basın dedi bastım 20 saniye basılı tuttum ve ikaz ışığı sönmüş oldu. işte forumun bir amacıda budur. şimdi ben buradaki paylaşımları okumasam, evime 20 km uzaklıktaki servise giderek mazot yakıp, bir o kadar da zamanımı harcayıp uğraşacaktım. oysa bir konu açtım, hemen arkadaşlar ilgi gösterip sizin de belittiğiniz yöntemi yazdılar, hem de sadık kardeş ile telefonda da olsa görüşmemize vesile oldu. 1 Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 16 Haziran 2012 Paylaş 16 Haziran 2012 iyide bu uyarı devirsiz kullanmaktan mı oldu? birde 2250-2500 devirde vites atmak sizce düşük mü? uzun yolda daha da fazla devirde vites değiştiriyorum. uzun yol seyir hızım ise 90-100-110-120 gibi değişiyor. sizce bu kullanım arızaya neden olacak kullanım mı? Aracınız 1.4bar cont. değeri ile ilerlemekte olur. Sizce bu basıncı turbo hangi devirde veriyor biliyor musunuz hocam ? Kurum oluşturmak bir araç için en kötüsü bunu önlemek lazım;) Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 16 Haziran 2012 Yazar Paylaş 16 Haziran 2012 (düzenlendi) Aracınız 1.4bar cont. değeri ile ilerlemekte olur. Sizce bu basıncı turbo hangi devirde veriyor biliyor musunuz hocam ? Kurum oluşturmak bir araç için en kötüsü bunu önlemek lazım;) kurumda haklısınızda, kurum olmasın diye de 3000-5000 devir çevirmek gerekli olduğuna inanmıyorum. zaten türkiyede öyle bir yol yok. araçlarımızın km sinin % 80-90 ı şehir içinde yapılıyor. bu devirler mümkün değil, zaten uzun yolda da 2500 civarı bazen 3000 çeviriyoruz mecburen. zaten araçda belli ediyor 2500 civarını sevdiğini. 4500 çevirenlerin ne arızalarla uğraştığını çok merak ediyorum,(turboyu omzuna almak gibi) bu arada yüz km nin ikisinde 4500 devirde vites atıp kalan yolda normal kullananlar 4500 de atıyorum demiyordur inşallah. arkadaşının yanından geçerken yada kaymak boş bir yol görünce atar ama, sonra normale dönerler genelde. mesela siz benim aracın hangi devirde ilerlemesi gerektiğini biliyor musunuz? aracım chipsiz, fabrika değerlerine sahip... 16 Haziran 2012 tarihinde Ruhan Sorgun tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 16 Haziran 2012 Paylaş 16 Haziran 2012 kurumda haklısınızda, kurum olmasın diye de 3000-5000 devir çevirmek gerekli olduğuna inanmıyorum. zaten türkiyede öyle bir yol yok. araçlarımızın km sinin % 80-90 ı şehir içinde yapılıyor. bu devirler mümkün değil, zaten uzun yolda da 2500 civarı bazen 3000 çeviriyoruz mecburen. zaten araçda belli ediyor 2500 civarını sevdiğini. 4500 çevirenlerin ne arızalarla uğraştığını çok merak ediyorum,(turboyu omzuna almak gibi) bu arada yüz km nin ikisinde 4500 devirde vites atıp kalan yolda normal kullananlar 4500 de atıyorum demiyordur inşallah. arkadaşının yanından geçerken yada kaymak boş bir yol görünce atar ama, sonra normale dönerler genelde. mesela siz benim aracın hangi devirde ilerlemesi gerektiğini biliyor musunuz? aracım chipsiz, fabrika değerlerine sahip... Benim için performans çok önemlidir ve bunun en büyük düşmanlarından biride kurumdur. Bu kadar devirli kullanmama rağmen her 20 bin km de bir carbon clean'de yaparım 5-6 depo da bir de tunap enjektör temizleyici katkı kullanırım. 4500 devir çeviren hatta bunu geçen bir insan olarak Turbom 167.900km de ve orjinal Benim en ölü devrim 2200 devir civarıdır 1.vites hariç. Yukarda yazdığım gibi sizin aracın tüm değerlerini biliyorum fakat asıl önemli olan şudur ki Turbo illaki yüksek devirde zorlanmaz. Örnek olarak 3. vites 1800 devirde gaza %50 bastınız diyelim ve yolda düz olsun, Turbo hemen wastgate'i çekerek peak değeri yapacak ve hızlanmak için 1.3 bar civarında basınç basacak. Hocam ben size tabikide şöyle kulllanın böyle kullanın diyemem ama dpf yi doldurmamak için devirli kullanın derim sadece. Keşke nevşehire gelse idinizde uzun uzun konuşabilse idik Benimde çok merak ettiğim bir husus var oda tasarruflu odaklı kullanınlan tdci ların teknik verilerini öğrenmek bunlara felan bakardık Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun 16 Haziran 2012 Yazar Paylaş 16 Haziran 2012 Benim için performans çok önemlidir ve bunun en büyük düşmanlarından biride kurumdur. Bu kadar devirli kullanmama rağmen her 20 bin km de bir carbon clean'de yaparım 5-6 depo da bir de tunap enjektör temizleyici katkı kullanırım. 4500 devir çeviren hatta bunu geçen bir insan olarak Turbom 167.900km de ve orjinal Benim en ölü devrim 2200 devir civarıdır 1.vites hariç. Yukarda yazdığım gibi sizin aracın tüm değerlerini biliyorum fakat asıl önemli olan şudur ki Turbo illaki yüksek devirde zorlanmaz. Örnek olarak 3. vites 1800 devirde gaza %50 bastınız diyelim ve yolda düz olsun, Turbo hemen wastgate'i çekerek peak değeri yapacak ve hızlanmak için 1.3 bar civarında basınç basacak. Hocam ben size tabikide şöyle kulllanın böyle kullanın diyemem ama dpf yi doldurmamak için devirli kullanın derim sadece. Keşke nevşehire gelse idinizde uzun uzun konuşabilse idik Benimde çok merak ettiğim bir husus var oda tasarruflu odaklı kullanınlan tdci ların teknik verilerini öğrenmek bunlara felan bakardık tabi bir miktar devirli kullanmak kurum için iyidir...ama ne kadar devir...servislere sorunca 2500-3000 arası değiştirin diyorlar. araç zaten 2500 de değiştirmeyi sevdim diyor. bende buluşup fikir alış verişi yapmak isterim, sizin gibi tecrübeli insan kolay bulunmuyor... 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Cerci 16 Haziran 2012 Paylaş 16 Haziran 2012 (düzenlendi) tabi bir miktar devirli kullanmak kurum için iyidir...ama ne kadar devir...servislere sorunca 2500-3000 arası değiştirin diyorlar. araç zaten 2500 de değiştirmeyi sevdim diyor. bende buluşup fikir alış verişi yapmak isterim, sizin gibi tecrübeli insan kolay bulunmuyor... hocam dpf i tikamamak icin arac rejenerosyon da ilken stop etmemek 2500-3000 devir araliginda islem bitinceye kadar yola devam etmek ve motor soguk surekli kisa mesafe kullanmamak gerekiyor aksi taktirde cabuk tikanir 16 Haziran 2012 tarihinde Süha Demirtaş tarafından düzenlendi pdf - dpf Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz 16 Haziran 2012 Paylaş 16 Haziran 2012 hocam pdf i tikamamak icin arac rejenerosyon da ilken stop etmemek 2500-3000 devir araliginda islem bitinceye kadar yola devam etmek ve motor soguk surekli kisa mesafe kullanmamak gerekiyor aksi taktirde cabuk tikanir Rejenarasyonda olduğunu nasıl anlayacağız? Yorum bağlantısı
Mustafa Cerci 16 Haziran 2012 Paylaş 16 Haziran 2012 yeni model bazi araclarda uyari lambasi var benim aracta yoktu ben anlik yakit tuketimine bakiyordum rejenerosyon sirasinda motor isisini yukseltmek icin fazla yakit tuketir , motor isisinda cok hafif yukselme olur farketmesi biraz zordur araci durdurunca hararet yuksek olamsa dahi fan devreye girer motor sicakligi 70 derecenin altina dusunceye kadar fan calisir caglar beyin *** küfür *** *** küfür *** yag seviyesini kontrol edin degistirin demesinin bir sebebi tikali bir pdf te arac *** küfür *** *** küfür *** rejenerasyona gecer ve surekli yada uzun suren rejenerosyonlarda enjektorler motora fazla mazot bastigindan bir miktar mazot kartere suzulur yag seviyesinde yukselme ve yag kalitesinde bozulma olur ama bu olay her aracta olmaz nadir gorulen ama gorulen bir olaydir. dpf iptalinde yaptigim kucuk bir hatamdan dolayi benim basima geldi allahtan allahtan erken farkettim suanda pdf imde yok derdimde Yorum bağlantısı
Recommended Posts