Mehmet Ali Karakaya 14 Haziran 2012 Paylaş 14 Haziran 2012 Arkadaşlar landırenzo sorunlar konusunda bu problemden bahsetmiştim. Aracım şu an 120000 km de. 15000 km dir bende. Aracı aldığımda böyle bir sorunum yoktu ama kıştan bu yana araç soğukken ilk marşta çalışmıyor. Çalışacak gibi yapıyor marşı bırakıyorum almıyor, ikinci de çalışıyor. Aracın son periyodik bakımını 1000 km önce yaptırdım ve daha sonra lpgci de filtre değişimlerini yaptırdım. Sorun çözülmedi. Lpg takılalı baya olmuş enjektör bakımı, temizliği yapalım sorun çözülebilir dendi. 2 gün önce onu yaptırdım. Bir makineye 45 dakika bağladılar, sonra basınç kontrolü falan yapıldı sorun yok dendi. Ertesi sabah denedim, malesef çalışmadı yine Geçenlerde test amaçlı arabayı hafta içi şehir içi benzinde kullandım marşa dokununca aldı. Yani sorun lpg den ama, ustaları bol Kütahyamda çözemedim. Lpg sızdırıyor boruda lpg kalıyor araç marşta boğuluyor diyeceksiniz galiba. Benim merak ettiğim sevgili Kütahyalı ustalarıma ne diyeyim. Yani bu sorunun çözümü için ne yapılmalı sizce. Uzun bir soru oldu, Yardımcı olan arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ali Karakaya 14 Haziran 2012 Yazar Paylaş 14 Haziran 2012 Kalibrasyon sıkıntınız var çalıştırırken fakirde kalıyor STF LTF değerleri ilk marşta ölü gaz verin çalışır hemen diye tahmin ediyorum Cevabınız için teşekkür ederim, ölü gaz derken ne demek istediğinizi anlayamadım ama. Marşa basmadan gaz pedalına basmak gibi birşey mi acaba? Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 14 Haziran 2012 Paylaş 14 Haziran 2012 Arkadaşlar landırenzo sorunlar konusunda bu problemden bahsetmiştim. Aracım şu an 120000 km de. 15000 km dir bende. Aracı aldığımda böyle bir sorunum yoktu ama kıştan bu yana araç soğukken ilk marşta çalışmıyor. Çalışacak gibi yapıyor marşı bırakıyorum almıyor, ikinci de çalışıyor. Aracın son periyodik bakımını 1000 km önce yaptırdım ve daha sonra lpgci de filtre değişimlerini yaptırdım. Sorun çözülmedi. Lpg takılalı baya olmuş enjektör bakımı, temizliği yapalım sorun çözülebilir dendi. 2 gün önce onu yaptırdım. Bir makineye 45 dakika bağladılar, sonra basınç kontrolü falan yapıldı sorun yok dendi. Ertesi sabah denedim, malesef çalışmadı yine Geçenlerde test amaçlı arabayı hafta içi şehir içi benzinde kullandım marşa dokununca aldı. Yani sorun lpg den ama, ustaları bol Kütahyamda çözemedim. Lpg sızdırıyor boruda lpg kalıyor araç marşta boğuluyor diyeceksiniz galiba. Benim merak ettiğim sevgili Kütahyalı ustalarıma ne diyeyim. Yani bu sorunun çözümü için ne yapılmalı sizce. Uzun bir soru oldu, Yardımcı olan arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim. Gaz kesiciniz arızalı.Gazı kesmediği için soğuk motorda araç çalışmıyor.Değiştirin büyük ihtimalle düzelecektir.Ancak bu sorun LPG map yada Regülatör içinde diyaframıda bozmuş olabilir.Kontrol edilmeli.Çalıştıktan sonra sıkıntı yaşamıyorsanız bunlar sağlamdır. 2 Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu 14 Haziran 2012 Paylaş 14 Haziran 2012 Marşa basmadan kontağı açın beşe kadar sayın kontağı kapayın.Tekrar kontağı açın üçe kadar sayıp marşa basın.Eğer tek marşta alırsa aracınızda küçükte olsa gaz kaçağı vardır.Komple kontrol ettirmeniz gerekecek... 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ali Karakaya 14 Haziran 2012 Yazar Paylaş 14 Haziran 2012 Ayhan bey teşekkür ederim. Gaz kesici diyorsunuz ustaya bir sorayım o zaman. Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu 14 Haziran 2012 Paylaş 14 Haziran 2012 Gaz kesiciniz arızalı.Gazı kesmediği için soğuk motorda araç çalışmıyor.Değiştirin büyük ihtimalle düzelecektir.Ancak bu sorun LPG map yada Regülatör içinde diyaframıda bozmuş olabilir.Kontrol edilmeli.Çalıştıktan sonra sıkıntı yaşamıyorsanız bunlar sağlamdır. Ayhan ın söylediğide büyük bir olasılık.... 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ali Karakaya 14 Haziran 2012 Yazar Paylaş 14 Haziran 2012 Marşa basmadan kontağı açın beşe kadar sayın kontağı kapayın.Tekrar kontağı açın üçe kadar sayıp marşa basın.Eğer tek marşta alırsa aracınızda küçükte olsa gaz kaçağı vardır.Komple kontrol ettirmeniz gerekecek... Şahin Bey teşekkür ederim. Benzin pompası arızalı mı diye buna benzer testi yapmıştım forumdan öğrenip, çalışmamıştı yine. Ama sizin dediğiniz gibi tekrar deneyeceğim. 1 Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 14 Haziran 2012 Paylaş 14 Haziran 2012 Ayhan bey teşekkür ederim. Gaz kesici diyorsunuz ustaya bir sorayım o zaman. Evet pahalı bir parça değil ama önemli bir parça.İlk marşta araç zor çalışıyor yada çalışmıyorsa gaz kesici işini yapmıyordur.Sıvı halde olan LPG motor soğuk olduğu için gaz haline geçemediği içinde araç çalışmıyor yada geç çalışıyor..Hem benzin hem LPG birbirine karışıyor... 1 Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 14 Haziran 2012 Paylaş 14 Haziran 2012 Evet çoğunlukla bu yüzden oluyor.Benzinle çalışıp araç ısınınca sorunsuz kendisi geçiş yapıyorsa yada elle geçirilince sıkıntı olmuyorsa büyük ihtimalle gaz kesici bozuk. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 14 Haziran 2012 Paylaş 14 Haziran 2012 Kalibrasyon hatası, fakir karışım sonucu, enjektör açık kalma süresi uzadığı için benzinde araç boğuluyordur diye düşünüyorum... Benzinde 50-60 km kullanın, lpg'ye geçip stop edin, ertesi sabah düzgün çalışacak mı bi bakın... Burada amacım, benzinde kullanımla, logların düzeltilmesi, ve lpg ye geçip kapatınca işeme yada kaçak yapıyor mu gözlenmesi.. Şahsi kanaatim, büyük ihtimal kalibrasyon sorunudur. 1 Yorum bağlantısı
Eray Eski 14 Haziran 2012 Paylaş 14 Haziran 2012 Mehmet ali bey, lpg enjektoru kacirip sabah aracin bogularak gec calismasina sebeb oluyorsa eger, aksamdan lpg enjektorune bagli gaz borusunu cikarin. sabah araci benzine alarak calistirin. tek marsta calisiyorsa lpg enjektorleri kaciriyor demektir. eger yine gec calisiyorsa benzin pompasi zayiflamis olabilir. ((arac calistiktan sonra yani test tamamlaninca araci stop edip hemen cikardiginiz gaz borusunu yerine takin )) 2. test benzin pompasi testi. bunuda ertesi gun sabah kontagi 3-4 kere acip kapatarak yeterince benzin pompalatip oyle mars basin, tek marsta calisirsa benzin pompaniz bozulmak uzere demektir. bunlardan once bence Mehmet Ozyurek abimizin testtini uygulayin. 1 Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 14 Haziran 2012 Paylaş 14 Haziran 2012 Siz benim dediğime öncelikle baktırın.Gaz kesici açık kalıyor... Eğer kış olsaydı regülatöründe etrafında donma meydana gelecekti..Kolayca sorun anlaşılacaktı ama mevsim yaz belli olmuyor. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ali Karakaya 14 Haziran 2012 Yazar Paylaş 14 Haziran 2012 (düzenlendi) Arkadaşlar evdeki bilgisayaramın psikolojik sorunları var, mesajlarınızı alıntı yapamadım. Mehmet Bey, Ayhan Bey, Eray Bey, Fatih Bey, Hakan Bey önerileriniz için hepinize teşekkür ederim. Bugün iş çıkışı LPGciye gittim. Gaz kesiciyi değiştirelim dedim. O da şöyle birşey yaptı. Araç lpg de çalışırken gaz kesiciyi (bir hortumu) çıkarttı araba hemen benzine geçti. Gaz kesici bozuk olsa hemen benzine geçmezdi, gaz kesici sağlam dedi. Pek inanmadım diyebilirim, ne kadar çok sızdıracak ki hortumu sökünce hala lpg de devam etsin. Aracı akşamdan bırak sabaha çalıştırmadan bilgisayara bağlayıp basınç ölçelim dediler. Şimdi bırakmadım ama bırakıcam müsait zamanda. Araç benzinde sorunsuz çalışıyor, bir hafta denedim. dokununca aldı marş. benzin pompası bozuk olamaz bu yüzden diye düşünüyorum. Sonuç: araba halen soğukken çalışmıyor, bu yüzden araçtan soğur gibi oldum, dizel mi alsam? 14 Haziran 2012 tarihinde Mehmet Ali Karakaya tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 14 Haziran 2012 Paylaş 14 Haziran 2012 En son kurum temizliği ne zaman yapıldı diyeceğim? sanırım yapılmadı? motor biraz soğusun, kompresyonu ölçtürün. 1 Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 15 Haziran 2012 Paylaş 15 Haziran 2012 Gaz kesici 20-25 tl lik bir parça.Değişimi kolay.Hortum çıkartmakla belli olmaz o iş.Başka usta yok mu oralarda? 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ali Karakaya 15 Haziran 2012 Yazar Paylaş 15 Haziran 2012 En son kurum temizliği ne zaman yapıldı diyeceğim? sanırım yapılmadı? motor biraz soğusun, kompresyonu ölçtürün. Çağlar Bey teşekkür ederim. Çağlar Bey görse de bir yorum yapsa diye bekliyordum açıkçası. Lpg cinin bırak sabaha basınç ölçelim dediği sizin dediğiniz oluyor galiba. en yakın zamanda bırakıcam bakalım hayırlısı. Gaz kesici 20-25 tl lik bir parça.Değişimi kolay.Hortum çıkartmakla belli olmaz o iş.Başka usta yok mu oralarda? Ayhan Bey teşekkür ederim yardımlarınız ve ilginiz için. Diğer işlerle ilgili gittiğim ustaları beğenmediğim için hep alternatif arıyorum. Ama lpg ci burdaki en kalabalık en çok iş yapan yer gibi görünüyor. Önerinizi değerlendiricem yine de ama landırenzo diyince benim gittiğim yeri söylüyorlar, başka da yok zaten. Az daha gidip gelirsem bende ustalaşacam gibi Yorum bağlantısı
Eray Eski 15 Haziran 2012 Paylaş 15 Haziran 2012 Çağlar Bey teşekkür ederim. Çağlar Bey görse de bir yorum yapsa diye bekliyordum açıkçası. Lpg cinin bırak sabaha basınç ölçelim dediği sizin dediğiniz oluyor galiba. en yakın zamanda bırakıcam bakalım hayırlısı. Caglar abi motor icindeki kurumlardan bahsediyor. motorun silindirdeki basinc testi yani kompresyon testini kastediyor. lpg`cinin dedigi gaz basinciyla ilgili muhtemelen. bu arada lpg ustasinin yaptigi kesici testi saglikli degil. azicik bi kacak vardir. kesicinin fisini cekince o az kacak araci calistirmaya yetmeyecegi icin arac stop eder, ama o azicik kacak sabaha kadar birikip aracin gec calismasina sebeb olabilir. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ali Karakaya 15 Haziran 2012 Yazar Paylaş 15 Haziran 2012 lpg cinin testi bana da mantıklı gelmedi, bakalım hayırlısı inşallah çözerim Yorum bağlantısı
Talip Eren 18 Haziran 2012 Paylaş 18 Haziran 2012 Arcınızdaki sorun büyük ihtimalle kalibrasyon hatası,rölantide lpg de biraz zenginde kalıyordur(fazla olmadığından arıza lambası yakmayabilir),öyle olunca ecu benzin enjektör sürelerini kısaltmıştır,en son aracı lpg de kullanıp stop ettiğinizden kısaltılmış olan benzin süreleri hafıza da kalır ve sabah bu sürelerle çalışmak ister,yetersiz kaldığından ikinci marşta düzeltiyordur.Gün içinde araç sıcak iken farkedilmez ama sabahları motor soğuk olacağından zaten zengin de çalışması gerekir,benzin enj.süreleri yetersiz kalır.Aracı bir süre benzinle kullanıp stop ettiğinizde süreleri düzeltmiş olacağından sabah da sorunsuz çalışır. Bizzat lpg programı ile takip edip gördüğüm bir durum.LPG ciye gittiğinizde map haritasından rölanti kısmını,rölantiyi bozmayacak(örneğin %5-10) kadar kıstırıp bir deneyin. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ali Karakaya 18 Haziran 2012 Yazar Paylaş 18 Haziran 2012 Kime gidiyorsun , şen otogaz ? Engin Bey evet şen otogaza gidiyorum. bir akşam bırak sabaha ölçelim dediler bakalım. Başka yer var mı yoksa tavsiye edebiliceğiniz. Arcınızdaki sorun büyük ihtimalle kalibrasyon hatası,rölantide lpg de biraz zenginde kalıyordur(fazla olmadığından arıza lambası yakmayabilir),öyle olunca ecu benzin enjektör sürelerini kısaltmıştır,en son aracı lpg de kullanıp stop ettiğinizden kısaltılmış olan benzin süreleri hafıza da kalır ve sabah bu sürelerle çalışmak ister,yetersiz kaldığından ikinci marşta düzeltiyordur.Gün içinde araç sıcak iken farkedilmez ama sabahları motor soğuk olacağından zaten zengin de çalışması gerekir,benzin enj.süreleri yetersiz kalır.Aracı bir süre benzinle kullanıp stop ettiğinizde süreleri düzeltmiş olacağından sabah da sorunsuz çalışır. Bizzat lpg programı ile takip edip gördüğüm bir durum.LPG ciye gittiğinizde map haritasından rölanti kısmını,rölantiyi bozmayacak(örneğin %5-10) kadar kıstırıp bir deneyin. Durum aynen anlattığınız gibi oluyor, motor soğukken çalışmıyor sıcakken çalışıyor Talip Bey. Bakalım en yakın zamanda gidip baktıracam tekrar. Teşekkürler Yorum bağlantısı
Engin Ünal 18 Haziran 2012 Paylaş 18 Haziran 2012 Engin Bey evet şen otogaza gidiyorum. bir akşam bırak sabaha ölçelim dediler bakalım. Başka yer var mı yoksa tavsiye edebiliceğiniz. İyidir Resul usta Şen otogaza devam 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Ali Karakaya 19 Haziran 2012 Yazar Paylaş 19 Haziran 2012 Arkadaşlar aracı dün akşam lpg cide bıraktım. Az sonra arayıp soracam bakalım derdini anlamışlar mı Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 19 Haziran 2012 Paylaş 19 Haziran 2012 Hadi bakalım..Umarım derdini bulurlar.. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts