İçeriğe Yönlendir

VW'nin Üstün Motorları Karşılaştırması


Halis Parlak

Recommended Posts

Mustafa Tüfekçi

Buradaki abimde 122lik octavia var, kullanıyorum arada, gayet tatminkar c sınıfı için, ama 170'ten direk ona binince olmuyor tabi, 122'de gaza basmak gerekiyor gitmesi için, 170'te dokunmak yetiyor. Jettada ben hızlanmak için gaza bastığımda kolay kolay 5e almazdı mesela. 122'de 7'den 5'e alıyor e5'te sık sık.

2.0 140'tan sonra da tat vermez 122 tabi. :)

Yeme yeme, 1.6 100ps'den sonra uçak gibi gelir. :)

:D 140 lık sürünce yavan galiyor. olay o. 140 da kompresör devreden çıkınca turbo o kadar zevk vermiyor mesela. ivmelenme bariz düşüyor
Yorum bağlantısı
Halis Parlak

Ben de Süha'nın gazına gelip yazılım yaptırsam 183 hp 398 tork oluyormuş.İnsanı cezbediyor ama nerede kullanacağım bu kadar beygiri İstanbulda. Beyoğlu'nun dar sokaklarında en iyisi fiesta idi valla :)

Yorum bağlantısı
Halis Parlak

Ben de olsam gaza gelirdim ama, 6 yaşında aile arabasındaki pd motora çok yüklenmemek lazım bence. Normal performansı da gayet tatminkar hem. :)

Caddelerde yarışmadıktan sonra gerek yok bence. :)

Aynen fazla söze ne hacet.Önce yola bir tutunayım sağlamca :) 17 lerle de tutunamazsam istediğim gibi o zaman hangi formülü bulacağız?

Yorum bağlantısı
Ayhan Sırtıkara
Ben de Süha'nın gazına gelip yazılım yaptırsam 183 hp 398 tork oluyormuş.İnsanı cezbediyor ama nerede kullanacağım bu kadar beygiri İstanbulda. Beyoğlu'nun dar sokaklarında en iyisi fiesta idi valla :)

Sonra pişman olursun Halis hocam bu kadar basit olsa bu markalar mı işi bilmiyor yoksa biz tüketiciler paramızı saymayı bilmiyoruz.

Yorum bağlantısı
Halis Parlak

O meseleyi anlayamadım hocam ben ya. Ben gayet zorlamama rağmen pek sıkıntı yaşamadım. Yolların kapandığı gün bile kepekli rampasını inip otobandan basıp eve gittim mesela, bir tırlar-otobüsler, bir de ben vardım yolda giden, gerisi hep sağa çekmişti. Yonca kavşaklara hızlı girip gazladığımda bile kopmadı. Çok çok mantıksız hareketler yapmıyordum ama. Focus daha iyi tabi ama düz yoldaki konforuyla döver focusu. :)

Vala gel bi gün okuldan Çağlayana doğru topuklayalım. :) Hızlanmada sorun yok viraja girerken ve düz yolda giderken sanki araç zıplayarak gidiyor.Diyorum ki sert bir araba değil golf veya focus gibi,konfora yönelik olduğu için mi böyle acaba?

Halis Hocam ESP var mıydı. YSB sende kesin var da :D

Var tabi comfortline benimki.Bende olmayan sunroof ki opsiyonlu alanları olmuş Türkiyede var.Bi-xenon ve deri koltuk yoktu onları da hallettim. :)

vag.com ile de bazı özellikleri açtık.2.0 cc 140 hp de sadece tek versiyon comfortline var 2005-2008 arası modelleri var.

Sonra pişman olursun Halis hocam bu kadar basit olsa bu markalar mı işi bilmiyor yoksa biz tüketiciler paramızı saymayı bilmiyoruz.

Pek düşünmüyorum zaten Ayhan Bey.

-Benim yukarıda 240 dediğim video var,240 km/h hızı geçmiş bir tane bana 2.0 TDI passat videosu yollasana abi yüksek hızlardan şansın yok demişin.

-Benimki o kadar zevkli şu anda hiçbirine değişmem,ha bu arada 3 gündür bir tane 2.0 TDI passattan haber bekliyorum deniycez onlada...

-Tüketimi gayet makul mü ? Yol bilgisayarlarını sıfırladık biz FR'la basmadan önce ben 7.8 litre yaktım 30km yolda FR 14.3 litre yaktı,ne anladım ben basınca böyle deli gibi yakacaksa :)

-Sen 2.0 TDI passatı çok büyütmüşün gözünde 9.8saniye 0-100'ü var ya,ben 145 hp halimle 9.3 saniyede 0-100 yapıyordum...

170 hp olucak senin 2.0 TDI makine :)

Yanlışın var 183 hp oluyor Tork da 398 oluyor.

Mehmet,passatla golf arasındaki ağırlı da unutmamak lazım bence.Ayağının altında gücü hisettmek güzel ama pd motor nihayetinde bir yere kadar.

Yorum bağlantısı
Halis Parlak

Araba alayım da öyle geleyim. En azından jettayı jettayla karşılaştırmış oluruz.

Hangi jettayla karşılaştıracağız peki kısmetse?

Yorum bağlantısı
Halis Parlak

Güldürme konusuna gelince de, benim yazdıklarımı bir oku, sonra da kendi mesajlarını oku, aradaki 3 üslup farkını bul. Ondan sonra konuşmaya devam edelim.

Yok ben jetta almayacağım da, ben diğer jettanın durumunu bildiğim için, karşılaştırabilirim anlamında söyledim. Diğer jettayı geri almam düşük ihtimal şu anda.

Üslup konusunu destekliyorum.Tamamdır sen gelene kadar sanırım 17 lere geçiş yaparım.Hızlanma da fark olacaktır sanırım.Bunu da göz önünde bulundurmak lazım :)

Yorum bağlantısı
Olcay Eyüboğlu

Hepinize çok teşekkürler. Ben yattıktan sonra baya hararetlenmiş buralar. Ben en iyisi sorumu 1.6 MPİ motor ile 1.4 TSİ'yi karşılaştırın diye sorayım. Tabi bu işin şakası. Açıkçası 1.6 TDI ile 1.4 TSI'yi performans açısından karşılaştırırken işin buralara geleceğini düşünmemiştim. Öncelikle performans manyağı biri değilim. Gerektiğinde gaza basınca gücü hissetmek hoş olduğu için TSI bana daha mantıklı gelmişti. Onun dışında aracı genelde şehir içinde en fazla 8 km'lik güzergahta ve bu 8 km'lik güzergahın yaklaşık 3 km'si rampa olmak üzere, hergün okula gitmek için eşim kullanıyor. İş yerimin lojmanında oturduğumuz için ben aracı sadece akşamları ve hafta sonları kullanıyorum. Ve dediğim gibi hemen hemen aynı güzergahı ve burası Trabzon olduğu için sürekli rampa çıkarak kullanıyoruz. Focusun 7'lik değerleri burdan geliyor. Ha yazın 6.2'ye kadar düştüğünü gördüm ama bu mevsimde 7'nin altına düşebileceğini pek sanmıyorum. Vites geçişlerini de motor soğukken 1800-2000, motor ısındığında 2000-2500 devir aralığında yapıyorum. Sahil yolunda max 110-120'ye çıktığım oluyor. (Zaten bu yolda daha fazlası kazaya davetiye çıkarmak anlamına gelir ki son 3 gündür evimin önünde 2 kazaya tanık oldum.) Eşimde hemen hemen benim gibi kullanıyor. Belki benden 0,2-0.3 lt fazla tüketimle kullanıyordur.

Octavia konusuna gelecek olursak ailemize yakında yeni bir üye katılacağı, aracı yine eşim kullanacağı ve çocukla yolculuk yapmak zorunda kalacağı için öncelikle otomatik vites seçeneği üzerinde duruyorum. Aracın geniş ve büyük bagajı çocuğun eşyaları için avantaj olacağı ve bagajın arka camla açılması octavia'ı sedan otomobillerden ayırması sebebiyle de benim için tercih sebebi. Ayrıca vw grubunun fiyat olarak skodadan yüksek olması ve bulunduğumuz şehirdeki vw servisinin geçmişten gelen namı beni bu seçenekten uzak tutuyor.

Octavia'da motor konusunda dizelle benzin arasında kalmamdaki etken ise sıfır araçlardaki 8000 tl fiyat ile yıllık 400 tl kasko farkı da beni düşündürüyor. Tabi ikinci elinde dizelin rağbeti bunların dezavantajlarını karşılar mı bilemiyorum. O yüzden özellikle şehir içinde ki bu iki motorun yakıt sarfiyatı benim için önemli. O yüzden kullanıcılara yönelik sarfiyat üzerine bilgi almak için bu soruyu sormuştum. Forumu karıştırmak gibi bi niyetim yoktu :flowers:

Yorum bağlantısı
Olcay Eyüboğlu

Bir de bazı forum sitelerinde octavia'nın yeni kasanın haziran gibi satışa sunulacağı söyleniyor. Bu durumda eski kasa değer kaybedecektir. Şimdi almak mantıklı olur mu? Kendimi biliyorum yeni kasa çıkarsa mutlak bi mazeret bulur ona da sahip olmak isterim.

Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce
Bir de bazı forum sitelerinde octavia'nın yeni kasanın haziran gibi satışa sunulacağı söyleniyor. Bu durumda eski kasa değer kaybedecektir. Şimdi almak mantıklı olur mu? Kendimi biliyorum yeni kasa çıkarsa mutlak bi mazeret bulur ona da sahip olmak isterim.

8 km'lik güzergakta dizel kullanmak çokta mantıklı değil.Heleki yıllık km.si 10-15,000 lerde olanlar için hiçte mantıklı değil. Benzinli araç kullanımı heleki 122 hatta 105 lik tsi bile dizelden çok daha zevkli bana göre . Kısa mesafeli kullanımlar dizeller çok rahat 7-8 litrelere çıkmaktadırki bu rakamları tsi ilede yakalarsınız. Trabzon civarında skodaya oldukça rağbet olduğunu hatta vw den fazla bile satıldığını biliyorum. Bence fiyat mantıklı olursa Rapid 1,4 tsi+dsg opsiyonunuda değerlendirmenizi tavsiye ederim.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

o değilde soru:

Golf 4 ün pasificlerinde tümü 1.6 16v mi? Birde bu 1.6 16v nin sevilmemesinin sebebi ne? Neden 8v sr motor?

Yorum bağlantısı
Olcay Eyüboğlu

8 km'lik güzergakta dizel kullanmak çokta mantıklı değil.Heleki yıllık km.si 10-15,000 lerde olanlar için hiçte mantıklı değil. Benzinli araç kullanımı heleki 122 hatta 105 lik tsi bile dizelden çok daha zevkli bana göre . Kısa mesafeli kullanımlar dizeller çok rahat 7-8 litrelere çıkmaktadırki bu rakamları tsi ilede yakalarsınız. Trabzon civarında skodaya oldukça rağbet olduğunu hatta vw den fazla bile satıldığını biliyorum. Bence fiyat mantıklı olursa Rapid 1,4 tsi+dsg opsiyonunuda değerlendirmenizi tavsiye ederim.

Teşekkür ederim. Ben de bu cevabı bekliyordum. Kendime yandaş arıyorum da. Peki bu Octavia'nın yeni kasası ne zaman çıkar?

Yorum bağlantısı
Olcay Eyüboğlu

Bildiğim kadarıyla tüm pasifikler 16v. Daha çok yakıyor ve lpg ile sorunları var diye duymuştum.

Ben 16V motorların 8V'lerden daha az yaktığını sanıyordum. Kuzende 2001 model Toledo signo vardı. 2000 vectra 1.6 16V'nin üzerine 1/3 oranda fazla yaktığını söylüyordu. O halde pacificlere hiç binilmez!

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

comfortline -higline bakmak lazım o zaman. bu vw de bi acayip dış görünüşü en güzel olanlar da pacificler :D

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

evet highlinelar güzel ama çok az var. bide benim beğendiğim renkler hep pacificlerde.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

16v Bora/Golf daha az yakar. Sanırım sıkıntı triger kayışı yerine zincir var ve düzgün yapılmamış. Öyle birşey. FSI larda da görülen bir hastalık. Ayrıca değişken manifold genometrisi yok..

Ben ikisini de yanyana kullandım. 16V daha çabuk devirleniyor daha az yakıyor ama devir istiyor gibiydi.

15 jant alın az sarsar.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

zincir olması daha iyi değil mi? değişimi yapılmıyor mu yani bela mı 16v ler :)

Yorum bağlantısı
Olcay Eyüboğlu

2012 Jetta 1.6 tdi highline manuel 6500 km'de Trabzon-Hopa ortalama yakıt 6,1 lt Ortalama hız 119km 3 kişi ile Borçka-Artvin-Hopa ortalama yakıt 5,8 lt 4 kişi Bu değerler nasıl?

Yorum bağlantısı
Uğraş Özyurt

Öyle de, en azından turbo benzinli alsın, biraz da modifiye yapsa bir şeye yarar en azından.

Benzine alıştıktan sonra 3000 devirde soluğu kesilen araba tat vermiyor. Veya en azından 2.0 140 hp passat filan olacak ki, ekonomik konforlu uzun yol arabası diyelim.

Tdi motor pek çok dizele nazaran devir çevirmeye daha müsait bir motor, kendi kullandığım araç için söylüyorum max güç 105 hp ; 4400 dd . 5000 dd de red line a giriyor 1.vitesi 55 ;) .Ben daha önce 1,6 hiç bir dizelden günlük kullanımda bu kadar zevk almamıştım.Ama daha yeni Romanyada 1 gün pasat kullandım 2000 tdi, sesi gücü apayrı. ama şu da var şehir içi 2.0 tdi 1.6 dan aman aman bir performans sergilemiyor... şu da var ;benim arabayı sakin kullandığımda 4,8 ile 5,3 arasındaki yakıt tüketimi ise pasatta denedim 6,8 ile 7,8 arasındaydı .1.4tsi kullandım ve sonrada yaktığının karşılığını vermediğini düşündüğüm için sattım,1.4 tsi denedik 1.6 tdi yi 60 dan başlayarak ancak 140 gibi geçmeye başlıyor 160 da falan farkı açıyor ama bu arada 2 katı yakıt yakıyor.Mehmetinki gibi değil 105 den 135 e getirilen tdi bile geçiyor 1.4 tsi yi . şahsen benim kriterim bu ;2.0 tdi hakkını veriyor .1,6 tdi golf fazlasıyla veriyor.ben yazılım yaptırırsam 140 gibi bırakırım muhtemelen bu araba 140 hp ile çok daha keyifli olur... Ha bu arabalar tabiki çok hızlı spor kullanım için yapılmış dizeller değil gönül 2.0 tdi leon fr ister 185 lik :good1:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Halis Parlak

Tdi motor pek çok dizele nazaran devir çevirmeye daha müsait bir motor, kendi kullandığım araç için söylüyorum max güç 105 hp ; 4400 dd . 5000 dd de red line a giriyor 1.vitesi 55 ;) .Ben daha önce 1,6 hiç bir dizelden günlük kullanımda bu kadar zevk almamıştım.Ama daha yeni Romanyada 1 gün pasat kullandım 2000 tdi, sesi gücü apayrı. ama şu da var şehir içi 2.0 tdi 1.6 dan aman aman bir performans sergilemiyor... şu da var ;benim arabayı sakin kullandığımda 4,8 ile 5,3 arasındaki yakıt tüketimi ise pasatta denedim 6,8 ile 7,8 arasındaydı .1.4tsi kullandım ve sonrada yaktığının karşılığını vermediğini düşündüğüm için sattım,1.4 tsi denedik 1.6 tdi yi 60 dan başlayarak ancak 140 gibi geçmeye başlıyor 160 da falan farkı açıyor ama bu arada 2 katı yakıt yakıyor.Mehmetinki gibi değil 105 den 135 e getirilen tdi bile geçiyor 1.4 tsi yi . şahsen benim kriterim bu ;2.0 tdi hakkını veriyor .1,6 tdi golf fazlasıyla veriyor.ben yazılım yaptırırsam 140 gibi bırakırım muhtemelen bu araba 140 hp ile çok daha keyifli olur... Ha bu arabalar tabiki çok hızlı spor kullanım için yapılmış dizeller değil gönül 2.0 tdi leon fr ister 185 lik :good1:

2.0 tdi dediğin gibi şehiriçinde 1.6 tdi ile pek farketmiyor.Ne zaman ki araçlar 100 km hız üstüne tırmanıyorlar orada 2.0 tdi uzayıp gidiyor. :)

Bu arada zenec 2011d harika cihaz tavsiye ederim test için okula da beklerim.rns 510 dan bile daha iyi bence :good1:

Yorum bağlantısı
Uğraş Özyurt

Bakarız Halis hocam 2011 d iyiymiş radyo probleminide çözmüşler sanırım. Teste gelirim .100 değilde 130-140 gibi açmaya başlıyor benim gözlemim... sizin okulun önünde çevre yoluna çıkarken bi pasat arka tampona dayandı yol verdim du bakalım dedim gazkadım oda bastı ...130-140 gibi geçecekti ki viraja geldik, senin arabanın virajından memnun değilsin ama pasatta hoşaf oldu virajda :D

Yorum bağlantısı
Halis Parlak

Bakarız Halis hocam 2011 d iyiymiş radyo probleminide çözmüşler sanırım. Teste gelirim .100 değilde 130-140 gibi açmaya başlıyor benim gözlemim... sizin okulun önünde çevre yoluna çıkarken bi pasat arka tampona dayandı yol verdim du bakalım dedim gazkadım oda bastı ...130-140 gibi geçecekti ki viraja geldik, senin arabanın virajından memnun değilsin ama pasatta hoşaf oldu virajda :D

Radyo sorununu çözmüşler,ekran parlamıyor,TMC çok güzel bir uygulama vss tavsiye ederim.Yarın o virajı bir test edeyim fırsat olursa.Passat stok jant+lastik ise genelde 215/55/16 lastik var.CC ler 235/45/17 bir de highline donanımda 17 jant var.Bakalım lastik değişimi sonrası ne olacak.

Yorum bağlantısı
Uğraş Özyurt

o yol çok iyi arabanın viraj+yoltutuşunu denemek için bide geniş 3 şerit... yalnız e-5 e giren (merter yönüne) giren virajdan bahsetmiyorum orasıda geniş ama çok sert... tabi orda da denenebilir ...ben fistayla orda mikser gibi 10kez falan sağa sola yatıp arabayı zar zor durdurabilmiştim...Dediğim yer çağlayana kadar olan yol .. ve iki adet rahat gibi görünen ama etrafınızda arabalar varken zorlayan tatlı,geniş virajlar... ama diğer yerde de seat ve golfle denedim... Jant lastik değişimi elbetteki olumlu etki yaratır ama her arabanında bir karekteristiği var virajda, benim bildiğim jetta,pasat yüksek hızlarda iyi yol tutarken virajda hakimiyeti golf,leon gibi hb arabalardan azdır... ben 15ten 17 ye geçince araba değiştirdim sanmıştım..ama her anlamda...virajı çok iyi olmuştu,daha spor kullanıma olanak veriyordu ama,yol sesi, konfor azalmıştı...yakıt tüketimide arttı... şimdii 15 kışlıkları taktım,.. sanki arabada değilde evin salonundayım,ne ses, çukurda zıplama...yavaş kullanıyorum, en fazla savurursa esp yanıp sönüyo zaten :D

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...