İçeriğe Yönlendir

VW'nin Üstün Motorları Karşılaştırması


Halis Parlak

Recommended Posts

Halis Parlak

Çok yavaş vites değiştirmiş.

Benim gibi sakin bir sürücü için bu vites değişimi bile çok hızlı abi :fiuw:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

çipurada dsg var biliyon mu, 1180 kg :fiuw:

Bi yolda göremedik çipurayı. Artık süratinden mi bilinmez

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Şuna bakın adamlar kam miline şanzıman koymuş:

Tasarruf amaçlı mı ?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Bi yolda göremedik çipurayı. Artık süratinden mi bilinmez

6.66 misli pahalı Porsche lerde göremiyor zaman zaman..... en Panamerasından

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fırat Şenol
(düzenlendi)

Benim çektiğim video 10 saniye arkadaşlar kalkışı daha iyi yapabileceğimi söylediler.+0-100 denerken araçta 3 kişiydik ve az da olsa bagaj vardı. 225 i gördüğüm devri hatırlamıyorum elimde bu resim var.

6dyy0.jpg

Yauv bu resimlerde hep cc. devrede gözüküyor.. :unsure2:

0-100 denemelerini cc. ile mi yapıyorsunuz anlayamadım?...

tarihinde Fırat Şenol tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Anil Berke Kavraal

Tork düşük alt devirde tsi'nin. 0-100 aynı şanzuman ile 160 kesin geride kalır, 170 kafa kafaya gider ( biraz daha gaz verdimmi Nevşehir'de test kaçınılmaz :) )

alt devirde düşük tork mu? o ne yaa ? :D :D :D

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

alt devirde düşük tork mu? o ne yaa ? :D :D :D

2000 devir öncesi hayır bekleme kompresörden :)

Yorum bağlantısı
Anil Berke Kavraal

2000 devir öncesi hayır bekleme kompresörden :)

Abi yanlis olmasin ama 1750 de maksimum torka cikiyor diye biliyorum...

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Abi yanlis olmasin ama 1750 de maksimum torka cikiyor diye biliyorum...

O dizelllere mahsus :)

Kompresörlü motorlar, standart atmosferik gibi 4000-5000 devirleri beklemiyor ancak, 2000-2500 devirlerden nerede ise 6000 devirlere kadar düz bir tork eğrisi sunuyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Yauv bu resimlerde hep cc. devrede gözüküyor.. :unsure2:

0-100 denemelerini cc. ile mi yapıyorsunuz anlayamadım?...

CC açıkken gaz verirsin, devreden çıkmaz, gazı bırakınca nerede ayarlı ise orada kalır ;)

Yorum bağlantısı
Anil Berke Kavraal

O dizelllere mahsus :)

Kompresörlü motorlar, standart atmosferik gibi 4000-5000 devirleri beklemiyor ancak, 2000-2500 devirlerden nerede ise 6000 devirlere kadar düz bir tork eğrisi sunuyor.

Anladim ama hep su sekilde yaziyor teknik kisimda.

Engine : 4 cylinders in line 1390 cm³ 16 valves direct injection Turbo

Power : 150 PS (110 kW / 148 hp) at 5800 tr/min (Max RPM 6500 tr/min)

Torque : 240 Nm (24.5 mkg / 177 lb-ft) from 1750 to 4000 tr/min

Ratios : 108 PS/L (79 kW/L) - 173 Nm/L

Transmission : Four Wheel Drive

Gearbox : manual 6 gear

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Vw beni ikna edemiyor kompresör konusunda. Ayrıca bu eğriler, veriler yerine kw olarak birbirine yakın motorlu araçlar yanyana gelir, üçüncü veya dördüncü vites te 1750 devirde hızlanmaları ölçülür. İkna olurum.,

Zaten Nevşehir'de iki tane farklı vw olacak, bende bızıklayacağım :)

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Yavuz, hocam VW kompresörü hakkında bazı bilgiler ulaştırdı bana. Vw Mercedes'in kullandığı sistemi kullanmamış, en alt devirde başlayıp 2500 devirlerde biten ( burada turbo basınç üretmeye çoktan başlamış oluyor ) sistemli kompresör çalıştırmış.

Mercedes ise bildiğimiğiz vidalı tip ancak yüksek devir çevirebilen kompresör kullanmakta. Aklım hep onda kaldı. Hal böyle olunca Vw kompresör devir-güç bandı inandırıcı gelmemişti bana.

Vw servisi olan arkadaş ile görüşüp, eline tsi gelince bana haber vermesini isteyeceğim. Kompresör bakımında söküp içini dağıtıyor, bakayım neyin nesini kullanmış.

Vw yine ilmin dibine vurmuş :)

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Fırat Şenol

CC açıkken gaz verirsin, devreden çıkmaz, gazı bırakınca nerede ayarlı ise orada kalır ;)

Mehmet abi bende biliyorum Cc'nin çalışma prensibini ancak 0-100 km hızlanma denemesi sırasında hangi arada ve neden aracı Cc'ye almak ihtiyacı hissedilir onu çözemedim.

( Manuel vites araçlarda en az 40 km. hızda ve 4. viteste olmak gerekmekte Cc'yi aktif etmek için Dsg'de ise benim aracımda da olduğu gibi 25 km. hızda aktiflenebiliyor Cc. )

Yorum bağlantısı
Halis Parlak

Mehmet abi bende biliyorum Cc'nin çalışma prensibini ancak 0-100 km hızlanma denemesi sırasında hangi arada ve neden aracı Cc'ye almak ihtiyacı hissedilir onu çözemedim.

( Manuel vites araçlarda en az 40 km. hızda ve 4. viteste olmak gerekmekte Cc'yi aktif etmek için Dsg'de ise benim aracımda da olduğu gibi 25 km. hızda aktiflenebiliyor Cc. )

Hemen merakınızı gidereyim.Test ettiğim yer İstanbul-Edirne otobanı genelde 160 km ye sabitleyerek gittim.Deneme yaparken açıktı.Deneme sonrası tekrar cc ile yola devam ettim.

Var mı anlaşılmayan birşey :)

Yorum bağlantısı
Fırat Şenol

Hemen merakınızı gidereyim.Test ettiğim yer İstanbul-Edirne otobanı genelde 160 km ye sabitleyerek gittim.Deneme yaparken açıktı.Deneme sonrası tekrar cc ile yola devam ettim.

Var mı anlaşılmayan birşey :)

Ozaman şöyle sorayım; 0-100 km deneme yapmak için önce aracı durdurmanız gerekli, dolayısı ile Cc. devreden çıkacak. Sonra tam denemeyi yaparken hangi arada Cc'yi devreye alıyorsunuz onu merak etmiştim tam olarak.Bilmem anlatabildim mi?.. :rolleyes:;)

Yorum bağlantısı
Halis Parlak

Ozaman şöyle sorayım; 0-100 km deneme yapmak için önce aracı durdurmanız gerekli, dolayısı ile Cc. devreden çıkacak. Sonra tam denemeyi yaparken hangi arada Cc'yi devreye alıyorsunuz onu merak etmiştim tam olarak.Bilmem anlatabildim mi?.. :rolleyes:;)

Durduğum zaman devreden çıkıyor doğru.CC yi devreye almıyorum.Benim CC,ben butona basmadığım müddetçe devreye girmiyor ki..CC ışığı yanıyor olsa da aktif olarak devrede olmuyor.

Deneme bitti diyelim ben hızlanıyorum 50 km hızla gidiyorum.Butona basıyorum o hafızasında en son hangi hız kayıtlıysa otomatik olarak ona yükseliyor ok? :good1:;)

Yorum bağlantısı
Fırat Şenol

Durduğum zaman devreden çıkıyor doğru.CC yi devreye almıyorum.Benim CC,ben butona basmadığım müddetçe devreye girmiyor ki..CC ışığı yanıyor olsa da aktif olarak devrede olmuyor.

Deneme bitti diyelim ben hızlanıyorum 50 km hızla gidiyorum.Butona basıyorum o hafızasında en son hangi hız kayıtlıysa otomatik olarak ona yükseliyor ok? :good1:;)

Ozaman benim arabadaki farklı çalışıyor. Ben durduğum zaman yada herhangi bir şekilde frene bastığımda veya cancel düğmesine basıp beklemeye aldığımda ekrandaki Cc ışığı sönüyor. Tekrar devreye aldığımda yine yanmaya başlıyor, dolayısı ile mesele şimdi çözüldü. Araçlarımızda biraz farklı çalışıyor Cc'ler, en azından ekrandaki Cc ışıklandırması... :);)

Yorum bağlantısı
Halis Parlak

Ozaman benim arabadaki farklı çalışıyor. Ben durduğum zaman yada herhangi bir şekilde frene bastığımda veya cancel düğmesine basıp beklemeye aldığımda ekrandaki Cc ışığı sönüyor. Tekrar devreye aldığımda yine yanmaya başlıyor, dolayısı ile mesele şimdi çözüldü. Araçlarımızda biraz farklı çalışıyor Cc'ler, en azından ekrandaki Cc ışıklandırması... :);)

Aynen dediğiniz gibi,benimki sönmüyor.Ne zaman butona basıp kapatırsam o zaman ışık sönüyor.

Yorum bağlantısı
Fırat Şenol

VW'nin cruise controlü fordlardan biraz farklı. İlk başlarda garipsemiştim.

Direksiyonun solundaki kolu kendine çekince (fordlarda ön cama su püskürtür gibi) cruise control aktif oluyor. Ekranda simgesi ve hızı beliriyor. Ama hızı küçük yazıyor. Kolu kendine çekince ekrandaki hız birer birer artıyor. Yukarı itince 10'ar 10'ar artıyor. Aşağı itince 10'ar 10'ar azalıyor. Düğmesine basınca birer birer azalıyor vs. İstediğin hıza gelince kolu bir daha çekiyorsun ekrandaki küçük hız biraz büyüyor ve bold oluyor. Yani aktif haldeki cruise control devreye giriyor. Fordlardaki gibi frene basınca vs. devreden çıkıyor (sabitlenen hız ekranda küçülüyor) ama hala arka planda aktif olarak kalmaya devam ediyor. Tamamen deaktiflemek için kendimize çektiğimiz kolu geri ittirmek gerekiyor.

Vw'nin kendi içinde de model versiyona göre farklılık gösteriyor. Benim Cc. senin anlattığından tamamen farklı mesela. Sol sinyal kolu üzerinde kumanda kontrol ünitesi. On-off ve cancel düğmesi Set ve Res düğmesi var. Set düğmesi aynı zamanda hız azaltmaya, Res düğmesi de hız arttırmaya yarıyor...

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Ben de uzaktan Seat ile konuya akraba olduğumdan girizgah yapmak isterim.

1.4 16V 100bg motor, yüksek devirlere çıkmadan vites düşürdüğünde biraz geç toparlanıyor fakat her zaman çok canlı. Büyük vites, düşük devirde dahi araç silkeleme yapmıyor, yerine motor hızlanmaya çalışıyor. 0-100km hız performansı 1.4 için yeterli. 1.8 Mazda'dan sonra kötü :) Ancak 90km hızdan sonra ivmelenmesi hem çok rahat hem de 1.4'ün biraz ötesinde. Bugün bir transporter arkadan zorlayınca gazdan ayağımı kesmedim, Arkadan gelen transporter zorlamayı bırakınca gözüm hız ibresine kaydı ve 160km'yi gördüm. Bu hızlanma esnasında kesinlikle zorlanma göstermedi.

Bu motor 70km sabit hız ile 25 km'lik mesafeyi 4.4lt-4.6lt tüketimle tamamlayabiliyor. Ortalama genelde 7.0lt civarında yol bilgisayarında. 45lt'lik depo menzili tamamı şehir içi 595 km gibi.

Hız sabitleyicisi ise çok basit mantıkla çalışıyor. Sinyal kolu üstinde sağa sola yatan bir açma kapama düğmesi var. Sİnyal koluna alttan setek vererek açmak gerekli. Yoksa aynı zamanda sinyal de verebiliyor.) Sinyal kolunun ucunda iki adet buton var. Ayak gazda iken (+) veya (-) tuşuna 2sn gibi basınca devreye giriyor. Gösterge tablosunda işaret veya hızla ilgili bir ibare belirmiyor. Sadece cc devreye girdiğinde hafifi bir ivmelenme tepkisi alınca anlaşılıyor. Bu aşamadan sonra fren veya debriyaja basıldığında devreden çıkıyor ancak cc hep açık konumda. Ta ki, üstteki düğmeden kapatana kadar. Manuel hızlanma için, sinyal kolunun ucunda bulunan üst düğmeye, yavaşlamak için ise alt düğmeye basmak yeterli. Hız sabitleyici devreden çıktıktan sonra eski hıza dönmek için alttaki veya üstteki düğmeye kısa bir basış yeterli. Ancak en kullanışsız yer burası. Çünki bu basma süresi uzarsa, o anki hızı hafızaya alıyor. Tek düğmeye uzun ve kısa basış için komut yüklendiğinden, el alışkanlığı gerektiriyor. Ben 1 haftada alıştım. Aslında aracı almadan önce detaylı okumuştum bu durumu ve deneme ile basış süresi konusunda deneyim kazandım.

Saygılarımla.

tarihinde Evren İskent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Abi yanlis olmasin ama 1750 de maksimum torka cikiyor diye biliyorum...

2000 devir öncesi hayır bekleme kompresörden :)

Tork 1750 devirde gayet net hissediliyor, 2000 devri beklemiyor kesinlikle. DSG 2000'e gelmeden vites atıyor zaten.

40'la 4. viteste bayılmadan rampa çıkabiliyor bu sayede. ;)

Zamanında demişim ama anlatamışım. Sakalımda var halbuki :)

Teşekkürler Sefa Tork grafiği için..

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...