Mehmet Göktürk 22 Eylül Paylaş 22 Eylül Evet depolama için yöntem lazım. Almanyanın yeni modeli hidrojeni katalizör ile normal doğalgaza çevirmek şeklinde. Onu da katalizle yine dizele benzine çevirebiliyorsunuz. Hidrojen enerji kaynağı değil konusunda Tansu ile aynı noktaya gelmişiz. sorun çözüldü. detaylar: https://medienportal.siemens-stiftung.org/en/power-to-gas-109481 https://www.powermag.com/why-power-to-gas-may-flourish-in-a-renewables-heavy-world/ 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Eylül Paylaş 22 Eylül (düzenlendi) Mehmet Göktürk yazdı: Onu da katalizle yine dizele benzine çevirebiliyorsunuz. 1930 lara dönüyoruz yani? 22 Eylül tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi 1 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 22 Eylül Paylaş 22 Eylül Çağlar Bayur yazdı: 1930 lara dönüyoruz yani? ben buharlıya indim. Bi dk geliyorum Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 22 Eylül Paylaş 22 Eylül @Mehmet Göktürk fazla enerji ürettiğimiz an hidrojendeyiz hocam ama bu mirai 1,9 ton. lityum pili 2kwh, yakıt hücresi 58kg, 5,3kg hidrojen deposu var. arkadan itişli elektrik motoru var. Gerisi şase falan. bu ağırlık nedir anlamadım. 3 tane hidrojen tankı ve onları koruyan çerçeve mi yaptığı bu ağırlığı Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 22 Eylül Paylaş 22 Eylül Tansu Kalafatoğlu yazdı: @Mehmet Göktürk fazla enerji ürettiğimiz an hidrojendeyiz hocam ama bu mirai 1,9 ton. lityum pili 2kwh, yakıt hücresi 58kg, 5,3kg hidrojen deposu var. arkadan itişli elektrik motoru var. Gerisi şase falan. bu ağırlık nedir anlamadım. 3 tane hidrojen tankı ve onları koruyan çerçeve mi yaptığı bu ağırlığı araba büyüktür. Yorum bağlantısı
Mertol Kip 4 Ekim Paylaş 4 Ekim Mehmet Göktürk yazdı: Hidrojen yok Tansu. "does not exist" üretilir diyorsun maliyet diyorsun babada bubada diyorsun. Adam bileşik molekül değil. İki protonlu H2. yanmış su olmuş. Geriye nerde var Hidrokarbonlarda....Hidrokarbonlar yakılabiliyor ve zaten su artı karbondioksite dönüşüyor. Yani yakabiliyorsun. Geriye ne kalıyor? Hiçbirşey. Hidrojen, Hidrojen olarak yok. Mevcut değil. Bunun nedenleri var. Mesela serbest kalan hidrojen hafif olduğu için uzaya kaçıyor. Helyum bile kaçıyor zaten uzaya. Hidrojen yok. 1 Yorum bağlantısı
Mertol Kip 4 Ekim Paylaş 4 Ekim . Paris'te taksilerin çoğu Mirai. Toyota yakıtı bilmem kaç sene bedava verdiği için uber dışındakilerin hepsi onlara geçti. Aletlerde öyle ses falan yok, elektrikliler kadar bile ses çıkartmıyorlar aslında. Mondeo boyutlarında bir alet. Ama tekniğinin detayını bilmem. Bu arada BMW ile Toyotanın hidrojen zıbıdırıklı ortak üretimle ilgili bir haberi düşmüştü geçen aylarda. Tartışmanın tümünü okudum da neden bir adım bile ilerleyemediğimiz ile bir daha yüzleştim. O kadar düz olmayın yaw, 100 yıl öncenin bilim kabulleri ile bugünküler arasında büyük fark var. Biz sıradan faniler ile paylaşılmayan bir şeyler de olabilir. Çok da şeetmeye gerek yok. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 4 Ekim Paylaş 4 Ekim Otomobilde hidrojen yaygınlaşamadı ama gemi ve ticari karayolu araçlarında yaygınlaşıyor. hidrojenli araçların yaygınlaşması için önce temiz elektrik üretiminin yaygınlaşması gerekir. Temiz elektrik üretimi ülkenin tükettiğinden fazla olduğu durumda hidrojeni ayrıştırmak için kullanılır. Bedavadan hallice. Yorum bağlantısı
Ali Gülmez 4 Ekim Paylaş 4 Ekim bu hidrojen iş yapmayacak boşa vakit harcanıyor elektrik candır Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 4 Ekim Paylaş 4 Ekim Ali Gülmez yazdı: bu hidrojen iş yapmayacak boşa vakit harcanıyor elektrik candır Hidrojen elektrik demek zaten Hidrojen enerjiyi depolama yöntemidir. 500kg lityum bataryaya karşılık 3 tane tüp içinde 5kg hidrojen. Hangisi? 1 Yorum bağlantısı
Ali Gülmez 4 Ekim Paylaş 4 Ekim Tansu Kalafatoğlu yazdı: Hidrojen elektrik demek zaten Hidrojen enerjiyi depolama yöntemidir. 500kg lityum bataryaya karşılık 3 tane tüp içinde 5kg hidrojen. Hangisi? güvenli değil abi tüp içindeki basınç kaç bar bilmiyorum ama altımda patlarsa saç telimi bile bulamayacakları şiddette zarar verecek çok tehlikeli bir tüp ile yolculuk etmek saçma geliyor Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 4 Ekim Paylaş 4 Ekim Ali Gülmez yazdı: güvenli değil abi tüp içindeki basınç kaç bar bilmiyorum ama altımda patlarsa saç telimi bile bulamayacakları şiddette zarar verecek çok tehlikeli bir tüp ile yolculuk etmek saçma geliyor Yanan mirai duymadık. Ama yanan pilli çok var Yorum bağlantısı
Ali Gülmez 4 Ekim Paylaş 4 Ekim Tansu Kalafatoğlu yazdı: Yanan mirai duymadık. Ama yanan pilli çok var yanması önemli değil hidrojen çok tehlikeli bir gazdır patladığı an direk Allaha gidersin Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 4 Ekim Paylaş 4 Ekim Ali Gülmez yazdı: yanması önemli değil hidrojen çok tehlikeli bir gazdır patladığı an direk Allaha gidersin Kazaların %70’i hız ve tehlikeli hareketlerden dolayı oluyor. %3 veya 6’sı da alkolden. Rakam buna benzer bir şeydi. başka şeylere odaklanalım bence. Benzin lpg elektrik parladığı anda oldukça tehlikeli zaten. Kaçış pek mümkün değil Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 4 Ekim Paylaş 4 Ekim Ali Gülmez yazdı: güvenli değil abi tüp içindeki basınç kaç bar bilmiyorum ama altımda patlarsa saç telimi bile bulamayacakları şiddette zarar verecek çok tehlikeli bir tüp ile yolculuk etmek saçma geliyor Akü de yanıyor Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 4 Ekim Paylaş 4 Ekim Tamer Topaç yazdı: O sihirli sözcük. lpg’li arabası var mıymış ki 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts