İçeriğe Yönlendir

Hidrojen


Mustafa Yönev

Recommended Posts

Anil Berke Kavraal

birde ümraniye de anel iş merkezinin üzerinde var söylenene göre binanın bir kısım elektriğini karşılıyormuş... Binaya girdiğinizde günlük üretim bilgilerini gösteren bir ekran var. Hazır girmişken sağdaki cafe nin kepekli makarnaları çok güzel :D :D

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Hidrojen'in patlamasını, bir ara gelde göstereyim :bomb:

Palio'da tank patlamış ama palio sağlamdı. Ha diyorsanki sunroof sonradan açıldı bu sebeple, bilemem :rofl:

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Emre Aytan

ben aracıma yapmıştım.

ilk hissedilen aracın sollamalarda daha istekli olduğu idi. aracım lpg li idi.

eğer lpg verilerini yeniden ayarlatsaydım güzel bir tasarruf elde edebilirdim.

sistemin güzel bir mantığı var. yanma odasındaki yanma miktarını arttırarak yakıt verimini arttırmak.

ama sistem suyunu düzenli olarak kontrol edilmesi gerekiyor ve kuru tip üretecin sızdırmaz contaları cidden çok pahalıya geliyor.

yani kısaca şöyle özetliyeyim, meraklılarından öteye gitmez.

ayrıca konu üzerine ilgisi olan varsa donanım haber de sıcak konu olarak gün ve gün ilerliyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Demirci

Evet abi depolama olmayacak kaza anında kesici işi nasıl olur elektrolizi yeni bir akü ile besleyeceğiz kaza anında elektriği kestimi olay tamamdır.Yanma olayı benzinle çok farklı hidrojenin yanması için herhangi bir kıvılcıma gerek yok bulunduğu ortamda %4 yer edindiğinde yanmaya başlıyor yani havada ki oksijenle birleştiğinde direk yanar.Subap ve pistonlar nasıl olur onları bilmiyorum işte abi.

Merhabalar . Bende bi ara araştırdım bu konuyu . Sanırım yeni araçların bir çoğunda oksijen sensörü olduğundan sorun çıkabileceği kanısına varmıştım . Yani motor arıza lambasını yakma sı gibi .

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
(düzenlendi)

Google 'a '' alternatif yakıt olarak hidrojen'' yazın ve 2. sıradaki ppt dosyasını indirip inceleyin. Güzel konular var. Konu ile ilgili şu başlıklar var;

Başlıklar

Alternatif yakıt olarka hidrojen

Hidrojen hakkında genel bilgiler

Hidrojenin diğer yakıtlarla karşılaştırılması

Hidrojen üretimi

Hidrojenin depolanması ve taşınması

Hidrojenin kullanımı ve karşılaşılan problemler

Hidrojenin içten yanmalı motorlarda kullanımı

Hidrojen günümüz taşıtlarının içten yanmalı motorlarında kullanılabilirmi ve karşılaşılan problemler

Buji ateşlemeli motorların hidrojen motoruna dönüştürülmesi

tarihinde Ayhan Şentürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Soner Özdemir2

Merhabalar,

Ben de bir süre araştırmıştım bu konuyu.

Hidrojenin lpg ile karıştırılıp motorinle yakılması ve hidrojen + lpg karışımının %10 seviyesinde tutulması sonucu %4 yanma veriminde artış gözlenmiş akademik çalışmalarda.

Ama yürüyen bir arabadan elektrolizle hidrojen elde edilmesi elektroliz veriminin %80ler civarında olduğu düşünülürse daha çok yakıt harcanmasına sebep olacaktır.

Ancak ekstra bir akü ile arabada hidrojen üretilip yakılabilir. Yalnız hidrojenin kuru yakıt olması sebebiyle motor yağlanması azalacak ve parçalarda aşınma artacaktır.

Ayrıca oksijen sensörlerini yada ecuyu modifiye etmek gerekecektir, çünki araca hidrojen ile açığa çıkan oksijen verileceğinden ecu oksijen fazlalığını görüp yakıtı arttırma eğilimine girebilir.

Sonuç olarak arabada yapacağınız modifiyelerin maliyetinin geri dönüşü 4 yıldan daha uzun bir sürede olacağından böyle bir yatırım yada modifiye uygulanabilir çıkmaz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Soner Özdemir2

Aklıma gelmişken şunu da ekleyeyim:

Arabada hidrojen illaki üretilecekse ve verim artışı sağlanmak isteniliyorsa bir diğer yol peltierler ile elektrik üretmektir.

Yani egsoz hattı çevresine ve radyatör çevresine peltier elementlerinden sarıp kaybedilen ısıdan elektrik üretilebilir.

Bu üretilen elektriği direk olarak bir elektrik motoruyla kayış hattına bağlamak daha akıllıca olacaktır.

Hidrojen üretilecekse %70(arabanın ısı ile kaybettiği enerji) * %7 (peltier dönüşüm verimi) * %80(elektroliz verimi) * %30 (hidrojenin yanıp mekanik enerjiye dönüştürülme verimi) = %1.176 gibi bir tasarruf sağlayabilirsiniz yakıttan.

Eğer hidrojen üretmeyip motor kayış hattına bir elektrik motoru takarsanız ve tahrike o da yardımcı olursa %3 civarı yakıt tasarrufunuz olur.

Bu hesaplamadaki rakamlar yaklaşık değerlerdir.

Bunun yerine yakıt hattınıza yakıtın bağlarını zayıflatarak daha kolay bir şekilde oksijen ile bağ kurmasını sağlayan manyetik cihazlar takıp(neodmiyum mıknatıs) %6- %7 civarında yakıt tasarrufu sağlayabilirsiniz.Bu konuda odtü'de yapılmış bir testin linkini sizlerle paylaşayım:

www.highpower.com.tr/Eklenti/1,odtu-rapor.pdf?1

Yorum bağlantısı
  • 11 yıl sonra...
Tansu Kalafatoğlu

Aslında hidrojen haberleri buradan devam edebilirmiş. 
 

güncel verilerle hidrojenle çalışan arabalar 1kg hidrojenle aşağı yukarı 100-120km yol gidiyor. 
 

amerika’da 1kg hidrojen 35 dolar. 

Avrupa’da 1kg hidrojen 14 euro.

çin’de 1kg hidrojen 5 dolar. 
japonya’da 10 dolar. 
 

mercedes, bmw ve avrupa birliği hidrojen için ciddi yatırımlar yapmaya başladı. Gelecek, elektrikli küçük ve hidrojenli büyük arabalarda olacak gibi. Bu durum muhtemelen 2040’lardan sonra olacak gibi. 
 

ülkemizde de hidrojen üretim tesisleri yaygınlaşırsa avrupa’ya ucuz yakıt satabiliriz. Hidrojen sadece sudan havadan değil, atık gazlardan da üretilebiliyor ve başka endüstri alanlarında da kullanılabiliyor. 


gelecekte 1kg hidrojenle daha fazla yol hedeflenirken ayrıca kg fiyatının 2 dolara inmesi planlanıyor. 
 

Hidrojen tüketen bir arabanın egzozundan sadede su çıkarken, büyük pillere ihtiyaç duymuyor. Birkaç kw’lik pil yeterli oluyor. 

Yorum bağlantısı
Ali Gülmez
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Aslında hidrojen haberleri buradan devam edebilirmiş. 
 

güncel verilerle hidrojenle çalışan arabalar 1kg hidrojenle aşağı yukarı 100-120km yol gidiyor. 
 

amerika’da 1kg hidrojen 35 dolar. 

Avrupa’da 1kg hidrojen 14 euro.

çin’de 1kg hidrojen 5 dolar. 
japonya’da 10 dolar. 
 

mercedes, bmw ve avrupa birliği hidrojen için ciddi yatırımlar yapmaya başladı. Gelecek, elektrikli küçük ve hidrojenli büyük arabalarda olacak gibi. Bu durum muhtemelen 2040’lardan sonra olacak gibi. 
 

ülkemizde de hidrojen üretim tesisleri yaygınlaşırsa avrupa’ya ucuz yakıt satabiliriz. Hidrojen sadece sudan havadan değil, atık gazlardan da üretilebiliyor ve başka endüstri alanlarında da kullanılabiliyor. 


gelecekte 1kg hidrojenle daha fazla yol hedeflenirken ayrıca kg fiyatının 2 dolara inmesi planlanıyor. 
 

Hidrojen tüketen bir arabanın egzozundan sadede su çıkarken, büyük pillere ihtiyaç duymuyor. Birkaç kw’lik pil yeterli oluyor. 

hidrojen için lt diyelim daha iyi olur aslında :)

Ancak çok tehlikeli ve yanıcı bir gaz

Elektrikli araçta yangın çıktığında batarya nasıl sönmüyor ise hidrojen patladığı an araç içindekileri geçtim çevresindeki insanların bile parçası bulunmaz 

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Aslında hidrojen haberleri buradan devam edebilirmiş. 
 

güncel verilerle hidrojenle çalışan arabalar 1kg hidrojenle aşağı yukarı 100-120km yol gidiyor. 
 

amerika’da 1kg hidrojen 35 dolar. 

Avrupa’da 1kg hidrojen 14 euro.

çin’de 1kg hidrojen 5 dolar. 
japonya’da 10 dolar. 
 

mercedes, bmw ve avrupa birliği hidrojen için ciddi yatırımlar yapmaya başladı. Gelecek, elektrikli küçük ve hidrojenli büyük arabalarda olacak gibi. Bu durum muhtemelen 2040’lardan sonra olacak gibi. 
 

ülkemizde de hidrojen üretim tesisleri yaygınlaşırsa avrupa’ya ucuz yakıt satabiliriz. Hidrojen sadece sudan havadan değil, atık gazlardan da üretilebiliyor ve başka endüstri alanlarında da kullanılabiliyor. 


gelecekte 1kg hidrojenle daha fazla yol hedeflenirken ayrıca kg fiyatının 2 dolara inmesi planlanıyor. 
 

Hidrojen tüketen bir arabanın egzozundan sadede su çıkarken, büyük pillere ihtiyaç duymuyor. Birkaç kw’lik pil yeterli oluyor. 

 

Bir image.png.c40fffce4f77ffd10e8b829322f1d40e.png tekrar görüşelim.

  • Beğen 1
  • Mutlu 3
Yorum bağlantısı
Ali Gülmez
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Aslında hidrojen haberleri buradan devam edebilirmiş. 
 

güncel verilerle hidrojenle çalışan arabalar 1kg hidrojenle aşağı yukarı 100-120km yol gidiyor. 
 

amerika’da 1kg hidrojen 35 dolar. 

Avrupa’da 1kg hidrojen 14 euro.

çin’de 1kg hidrojen 5 dolar. 
japonya’da 10 dolar. 
 

mercedes, bmw ve avrupa birliği hidrojen için ciddi yatırımlar yapmaya başladı. Gelecek, elektrikli küçük ve hidrojenli büyük arabalarda olacak gibi. Bu durum muhtemelen 2040’lardan sonra olacak gibi. 
 

ülkemizde de hidrojen üretim tesisleri yaygınlaşırsa avrupa’ya ucuz yakıt satabiliriz. Hidrojen sadece sudan havadan değil, atık gazlardan da üretilebiliyor ve başka endüstri alanlarında da kullanılabiliyor. 


gelecekte 1kg hidrojenle daha fazla yol hedeflenirken ayrıca kg fiyatının 2 dolara inmesi planlanıyor. 
 

Hidrojen tüketen bir arabanın egzozundan sadede su çıkarken, büyük pillere ihtiyaç duymuyor. Birkaç kw’lik pil yeterli oluyor. 

Birde üreticiler kim acaba  ?

Mesela helyum gazını üretmesi çok zor ve airproduct firması tekel konuma gelmek üzere

Aşırı pahalı bir gaz ve airproduct ilerde kafasına göre fiyat belirleyecek

Helyum dan bize ne demeyin elektrikli araçların bataryalarının sızdırmazlık testlerinde helyum kullanılıyor :)

Hidrojen var aslında uçucu gaz olarak oda patlayıcı o yüzden kullanılamıyor helyuma mecbur herkes

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Hidrojenle çalışan ve seri üretimde olan arabalar var zaten. Toyota, mercedes, bmw, hyundai, pejo. Otobüs kamyon da var. Gemiler sırada. 

 

kg cinsinden satılıyor. Arabalarda 700 bar’a kadar sıkılaştırılmış gaz halinde satılıyor. Ticarilerde 200-350bar arası

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Hidrojenle çalışan ve seri üretimde olan arabalar var zaten. Toyota, mercedes, bmw, hyundai, pejo. Otobüs kamyon da var. Gemiler sırada. 

 

kg cinsinden satılıyor. Arabalarda 700 bar’a kadar sıkılaştırılmış gaz halinde satılıyor. Ticarilerde 200-350bar arası

 

Hyundai, 2028 yılına kadar tüm ticari araç modellerinde yakıt hücresi sistemlerini uygulayan ilk üretici olacakmış.

 

Vision FK 680 ps. 0-100 4 sn. 600 km. menzil sunabiliyormuş.

 

1257c4f244316457e94328f9bbf19d825ae5148c.jpeg.eb39db333de481f847fa077bb0ce7b30.jpeg

 

Toyota Mirai, 5 dk' lık depo dolumu sonraı, 5,6 kg. hidrojen ile, 1003 km menzil sunarak hidorejn yakıt ile Dünya rekorunu kırmış.

 

Toyota-Mirai-cutaway-showing-tanks_trans_NvBQzQNjv4Bqoy0UijBRPlBgfQSD9mX1zeDoLmlvbbnXcTgt7wht93o-1024x640.jpeg.4918cc8d1051eef471c05fcc4b0deecc.jpeg

 

Mercedes, GenH2 kamyon 40 ton yük ile 1047 km yol katetmiş

 

1698129562-lowres-23dt145-013.jpg.eb7d55efcc432ad2690df5fb5cd7d9a2.jpg

 

 

 

 

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tamer Topaç yazdı:

Hyundai, 2028 yılına kadar

güney kore markası idi değil mi bu hunday?

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

güney kore markası idi değil mi bu hunday?

Handey

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Mercedes glc fcell, honda clarity, hyundai ix35, mirai, hyundai nexo, psa’nın minibüsleri hidrojen yakıtlı

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Aslında hidrojen haberleri buradan devam edebilirmiş. 
 

güncel verilerle hidrojenle çalışan arabalar 1kg hidrojenle aşağı yukarı 100-120km yol gidiyor. 
 

amerika’da 1kg hidrojen 35 dolar. 

Avrupa’da 1kg hidrojen 14 euro.

çin’de 1kg hidrojen 5 dolar. 
japonya’da 10 dolar. 
 

mercedes, bmw ve avrupa birliği hidrojen için ciddi yatırımlar yapmaya başladı. Gelecek, elektrikli küçük ve hidrojenli büyük arabalarda olacak gibi. Bu durum muhtemelen 2040’lardan sonra olacak gibi. 
 

ülkemizde de hidrojen üretim tesisleri yaygınlaşırsa avrupa’ya ucuz yakıt satabiliriz. Hidrojen sadece sudan havadan değil, atık gazlardan da üretilebiliyor ve başka endüstri alanlarında da kullanılabiliyor. 


gelecekte 1kg hidrojenle daha fazla yol hedeflenirken ayrıca kg fiyatının 2 dolara inmesi planlanıyor. 
 

Hidrojen tüketen bir arabanın egzozundan sadede su çıkarken, büyük pillere ihtiyaç duymuyor. Birkaç kw’lik pil yeterli oluyor. 

 

hidrojen yok dünyada. nasıl elde edeceksin? gazdan (doğalgaz vb) eldesi de enerji istiyor normal elektrolizin yarısı gibi. Yani hidrojen yok. bağlı hepsi. o bağı çözmek için alacağın enerjiyi vermen gerek. Dolayısı ile enerji kaynağı değil depolama aracı olarak düşünülür. 

Ülkemizde önce elektrik üretelim yenilenebilir kaynaktan. Hidrojeni sonra düşünürüz.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ali Gülmez yazdı:

Birde üreticiler kim acaba  ?

Mesela helyum gazını üretmesi çok zor ve airproduct firması tekel konuma gelmek üzere

Aşırı pahalı bir gaz ve airproduct ilerde kafasına göre fiyat belirleyecek

Helyum dan bize ne demeyin elektrikli araçların bataryalarının sızdırmazlık testlerinde helyum kullanılıyor :)

Hidrojen var aslında uçucu gaz olarak oda patlayıcı o yüzden kullanılamıyor helyuma mecbur herkes

helyum "üretilmiyor"  çıkarılıyor. dünyada çok az. doğalgazın içinden eser miktarda geliyor o ayrırştırılıyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gülmez
Mehmet Göktürk yazdı:

helyum "üretilmiyor"  çıkarılıyor. dünyada çok az. doğalgazın içinden eser miktarda geliyor o ayrırştırılıyor. 

o zaman şöyle diyim dünyadaki helyum kuyularına air product firması sahip ve olmaya devam ediyor

zamanında Habaş tan alım yaptık lt fiyatını okuyunca gözlerim açılmıştı 

3 yıl önce Ford Gölçük fabrikasına batarya sızdırmazlık testi için helyum gaz hattı kuruldu. Manifold ile hattı besliyorlar

Büyük kazalarda o hidrojen tüpleri nasıl tepki veriyor merak ettim. Hidrojen manifoldlarının oradan korkarak geçiyordum

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

 

hidrojen yok dünyada. nasıl elde edeceksin? gazdan (doğalgaz vb) eldesi de enerji istiyor normal elektrolizin yarısı gibi. Yani hidrojen yok. bağlı hepsi. o bağı çözmek için alacağın enerjiyi vermen gerek. Dolayısı ile enerji kaynağı değil depolama aracı olarak düşünülür. 

Ülkemizde önce elektrik üretelim yenilenebilir kaynaktan. Hidrojeni sonra düşünürüz.


bunları üretici markalar düşünmüyor mu?

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Gelecek tam elektriklilerin, ama yeni pil teknolojisiyle, yeni enerji kaynakları bulunmasıyla, yoksa böyle kalmaya mahkumdur.

  Şuan tartışmasız ve hiçbir şartta geçilemez motor olayı ise tam içten yanmalılardır, diğer tüm versiyonlar kırmalar çift motorlular tarih olmaya mahkumdur bu aradada azar azar satılacaktır, hiçbir zaman liderliği alamayacaklar zaten petrol olmadan onlarda iş yapamaz...

 

Petrol bitmeden bu devran bitemez, şuan bunu yerini alacak yeterli güçte ve kapasitede hiçbir kaynak güç vs. yok, yapacak birşeyde yok, en kolay kullanılabilen ve en güçlü yakıt petroldür, delide para kazandırır, parayı en güzel sömürerek kolayca edindiğin şeyden kazanırsın, işin birde bu yönü var, bu sebeble Petrolü geçecek hiçbirşey yok şuan için :

 

Olağanüstü birşey olmaz, hiç hesapta olmayan birşey çıkmazsa senaryo budur...  Bakalım neler olacak.

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


bunları üretici markalar düşünmüyor mu?

Düşünüyorlar zaten onlar akü olarak kullanıyorlar. Bor enerji kaynağı hidrojen enerji kaynağı diyen bizleriz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...