İçeriğe Yönlendir

Motor Sistem Arızası İkazı/ Depoda Pislik


Seyit Ural

Recommended Posts

Seyit Ural
(düzenlendi)

Merhaba değerli arkadaşlar!

2006 Model Focus TDCI(109 PS) aracımda bir süre evvel sistem arızası lambası yandı.Aracı stop edip yeniden çalıştırdığımda lamba söndü.Daha sonra bu durum arasıra tekrarlamaya başladı.Aracı tamircime götürdüm ve bilgisayara bağlattık.Turbo'da bulunan bir parçayı gösterdi,onu çıkartıp yenisini taktık.hataları da sildik fakat bir süre sonra yeniden aynı uyarıyı vermeye başladı.Ben de bu forum dahil internetten birçok kaynağı araştırdım.Daha evvel yakıt pompası sensöründe arıza çıkan bir arkadaşın mesajını gördüm.Benim sorunum da buna çok benziyor:

"2007 Model Focus C-Max Tdci dizel aracım bir süre önce motor sistem arızası verdi.Aracı stop edip, çalıştırınca arıza ışığının söndüğünü görüp yoluma devam ettim. İlerleyen günlerde aynı sorunun tekrarlandığını görünce servise gittim.Bu sorunun çözümüne ilişkin aracın pek çok arıza için aynı şekilde motor sistem arızası verdiğini söylediler.(kızdırma bujileri veya Maf sensörü, egr sensörü vs. arızalarda sebep olabiliyomuş) işte tam bu noktada arızanın şekli, neden yaptığı hakkında ipucu verir oldu. Benim aracım motor sıcak ve soğuk fark etmeden kırmızı ışıkta beklerken veya ilk kalkış anında gaza bastığım an yanan motor sistem arıza olduğu için, mazot pompa basınç sensöründen diğer adıyla (MProbe DRV sensörü) kaynaklandığı tespit edildi.(Bu tespit ford un orjinal IDS diagnostik cihazıyla belirlendi, başka diagnostic aletleri bulamayabiliyor.) Araca yeni sensör takılınca arıza giderildi."

Bu uyarı,100 Km.de 1-2 kez oluyor ve genelde arkadaşın aracında olduğu gibi ve özellikle yokuş aşağı rolantide bekledikten sonra ilk kalkış esnasında meydana geliyor.zaman zaman da böyle kalkış esnasında stop ettiği oluyor.Bu 2 durum arasında bir bağ olabilir mi?Normalde arabanın çekişi oldukça iyi ve neyse ki bu durum yüksek hızlarda değil de sadece dediğim gibi kalkış esnasında oluyor.ışık yanınca araç bariz şekilde ağırlaşıyor.

Bir de dediğim gibi;uyarı yanınca stop edip tekrar çalıştırıyorum.ondan sonra uzun süre(bazen 100 Km.)hiç uyarı vermiyor.Ayrıca önceden dikkat etmediğim bazı şeylere daha fazla dikkat ediyorum.Soğukken çalıştırınca 1 dk.beklemek,terk etmeden evvel 20-30 sn.rolantide çalıştırmak,öncekine nazaran daha devirli kullanmak vs.bu hususlara dikkat etmeye başladıktan sonra nispeten daha az uyarı vermeye başladı ama yine de tam olarak gitmedi.Her ne kadar ciddi bir sıkıntıya yol açmasa da normal olarak tedirgin ediyor.

Yardımcı olursanız sevinirim.

Herkese selamlar

tarihinde Seyit Ural tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

universal teşhis cihazlarında yanlış teşhis konabilir, oyumu kızdırma bujisinden yana kullanırım, serviste cihaza bağlanarak kolayca teşhis edilebilir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Seyit Ural

Teşekkür ederim Üstadım!Gerçi o ihtimal üzerinde de durmuştuk fakat öyle olması durumunda,ikaz lambasının sürekli yanması gerektiğini söylemişlerdi.Oysa dediğim gibi,stop edip çalıştırdıktan sonra uzun süre sorun olmuyor.

Orjinal Ford IDS'ne taktırıp görürüz artık.

Selamlar

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Kızdrıma buji arızası biraz ilginçtir, hiçlamba yakmayıp performansı düşen de var, hiçbir belirti yokken arıza teşhisinde gözüken de var.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Atak
(düzenlendi)

Bir ay kadar önce bir sabah aracımı çalıştırdığımda motor sistem arızası yazdı ve bir daha hiçbir şekilde sönmedi.

Belirtileri ise ara sıra marş basmaması ve çekişten düşüp 3000 devri geçmemesi idi.

Arıza cihazından teyit ettikten sonra bujiler değişti ve sorun kalmadı.

tarihinde Mehmet Atak tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Fırat Ozan Atılgan

Tam bu problemle ilgili başlık açacakken aramam sonucunda konuyu buldum.

Bugün Ankaradan Adanaya gelirken aynı arıza ışığı ve uyarı bende de belirdi. Hemen sağa çekip stop ettim. 1 dakika sonra çalıştırdığımda arıza ile ilgili belirti yoktu. Yaklaşık 100 km sonra Adana gişelerinden çıktıktan sonra yavaşladım ve bu sırada yine aynı uyarıyı aldım ve yine stop ettim sonra yine devam. İlerde ışıklarda durduktan sonra kalkışta yine yandı, bir sonraki ışıklarda yine aynı durum. Bende aynı şekilde; arızanın kalkışlarda kaynaklandığını düşünmeye başladım.. Aracı yarın özel bir ford servisine götürmeyi düşünüyorum. Ne gibi bir arıza belirtisidir bu ve bize tahmini maliyeti ne olacaktır acaba :nea: Bu arada yolda starPetten 3.55den mazot almıştım mazottada problem olabilirmi?

Bu arada başıma bir bela daha geldi: Aksaraya 40 km kadar kala 140km/h hızla giderken sağ ön lastik patladı. Stepneyi taktım 500 metre kadar ilerdeki petrolde lastikçi varmış şansıma. Lastiği şişirdiğimizde yanağı yamuk yumuk olmuştu. Adamın elinde 1 adet starmaxx çıkma 2011 lastik vardı dişleri falan yeni duruyordu 80 liraya kakaladı mecburen aldım :blush: Lastikler farklı farklıda araç kullanamam sanırım. Bide lastik masrafımız çıktı :nazar:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Burak Koca

Tam bu problemle ilgili başlık açacakken aramam sonucunda konuyu buldum.

Bugün Ankaradan Adanaya gelirken aynı arıza ışığı ve uyarı bende de belirdi. Hemen sağa çekip stop ettim. 1 dakika sonra çalıştırdığımda arıza ile ilgili belirti yoktu. Yaklaşık 100 km sonra Adana gişelerinden çıktıktan sonra yavaşladım ve bu sırada yine aynı uyarıyı aldım ve yine stop ettim sonra yine devam. İlerde ışıklarda durduktan sonra kalkışta yine yandı, bir sonraki ışıklarda yine aynı durum. Bende aynı şekilde; arızanın kalkışlarda kaynaklandığını düşünmeye başladım.. Aracı yarın özel bir ford servisine götürmeyi düşünüyorum. Ne gibi bir arıza belirtisidir bu ve bize tahmini maliyeti ne olacaktır acaba :nea: Bu arada yolda starPetten 3.55den mazot almıştım mazottada problem olabilirmi?

Bu arada başıma bir bela daha geldi: Aksaraya 40 km kadar kala 140km/h hızla giderken sağ ön lastik patladı. Stepneyi taktım 500 metre kadar ilerdeki petrolde lastikçi varmış şansıma. Lastiği şişirdiğimizde yanağı yamuk yumuk olmuştu. Adamın elinde 1 adet starmaxx çıkma 2011 lastik vardı dişleri falan yeni duruyordu 80 liraya kakaladı mecburen aldım :blush: Lastikler farklı farklıda araç kullanamam sanırım. Bide lastik masrafımız çıktı :nazar:

Kesinlikle bu şekilde kullanmayın hocam zaten, kullandığınız lastik desenleri aynı olsun. Yoksa araç, sıkıştığınız anda yada çeşitli sollama, manevra esnalarında farklı tepkiler verebilir, sonuçta araçları yola tutunduran yegane şeyler, lastikler...

Bu arada aldığınız yakıtlada ilgili olabilir, fakat yinede servise gidin. Genelde, çok önemli arıza olsa aracı stop edip çalıştırdığınızda da arıza vermeye devam etmesi gerekirdi deniyor, fakat yinede tedbirli davranmakta fayda var...

Yorum bağlantısı
Fırat Ozan Atılgan

Kesinlikle bu şekilde kullanmayın hocam zaten, kullandığınız lastik desenleri aynı olsun. Yoksa araç, sıkıştığınız anda yada çeşitli sollama, manevra esnalarında farklı tepkiler verebilir, sonuçta araçları yola tutunduran yegane şeyler, lastikler...

Bu arada aldığınız yakıtlada ilgili olabilir, fakat yinede servise gidin. Genelde, çok önemli arıza olsa aracı stop edip çalıştırdığınızda da arıza vermeye devam etmesi gerekirdi deniyor, fakat yinede tedbirli davranmakta fayda var...

Lastikleri bu şekilde kullanmam zaten. Mecburen yeni lastik alacağız. Bana kakalanan 80 lira verdiğim lastiği ne yapacağım bilmiyorum :blush:

Yarın bir servise götüreceğim bakalım ne çıkacak.. Bu arada baskı balatayıda değiştirtebilirim. Debriyaj çok sertleşti ve sanki çekişte azalma var gibi..

Yorum bağlantısı
Fırat Ozan Atılgan

Aracı Motor sistem arızası uyarısı yüzünden dün Adanadaki özel servis olan Ergün otoya götürdüm. Bilgisayara bağladıklarında kızdırma bujisi ile ilgili arıza kodu verdi. Yalnız yazılım güncellemeside varmış. 10 dakika kadar süre ile bu güncellemeyi yaptılar. Arızada silindi. Teste çıktık baya bir sert kullanım ve durup kalkmalar ile araç tekrardan arıza vermedi. Bir süre kullanmamı, tekrar arıza vermesi halinde bujileri değiştirelim dediler. Gün boyunca 20km kadar daha kullandım bir problem olmadı. Bugün yine iki kere arıza verdi :shok: Sanırım bujileri değiştirteceğim yarın. Tanesi 30 liraymış. Motor üst kapak sökülecek gibi bir şey söyledi bununda işçiliği için 80 lira dediler. Yani toplamda işçilik dahil 200 lira istemişlerdi.. Fiyat nasıl acaba? Buji kırılmadığı sürece üst kapağın sökülmesine gerek yok sanırım. Eleman bu konuda biraz salladı gibi sanki??

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

rakam normal, buji sökülürken kırılabiliyor, usta ehil bile olsa mümkün, o zaman üst kapak sökülüyor.

Yorum bağlantısı
Fırat Ozan Atılgan

Peki üst kapak sökülmesine 80 lira işçilik alınması biraz az değilmi?

Hatta sordum kırmadan kolayca çıkarabiliyormusunuz diye, genelde kırmadan sökebildiklerini söylediler. Fiyatlandırmaya gelince; direk üst kapak sökülecek işçilik 80 lira dedi bu bana biraz uydurma bir fiyat gibi geldi.

Yorum bağlantısı
Adem Üzüm

Merhaba değerli arkadaşlar!

2006 Model Focus TDCI(109 PS) aracımda bir süre evvel sistem arızası lambası yandı.Aracı stop edip yeniden çalıştırdığımda lamba söndü.Daha sonra bu durum arasıra tekrarlamaya başladı.Aracı tamircime götürdüm ve bilgisayara bağlattık.Turbo'da bulunan bir parçayı gösterdi,onu çıkartıp yenisini taktık.hataları da sildik fakat bir süre sonra yeniden aynı uyarıyı vermeye başladı.Ben de bu forum dahil internetten birçok kaynağı araştırdım.Daha evvel yakıt pompası sensöründe arıza çıkan bir arkadaşın mesajını gördüm.Benim sorunum da buna çok benziyor:

"2007 Model Focus C-Max Tdci dizel aracım bir süre önce motor sistem arızası verdi.Aracı stop edip, çalıştırınca arıza ışığının söndüğünü görüp yoluma devam ettim. İlerleyen günlerde aynı sorunun tekrarlandığını görünce servise gittim.Bu sorunun çözümüne ilişkin aracın pek çok arıza için aynı şekilde motor sistem arızası verdiğini söylediler.(kızdırma bujileri veya Maf sensörü, egr sensörü vs. arızalarda sebep olabiliyomuş) işte tam bu noktada arızanın şekli, neden yaptığı hakkında ipucu verir oldu. Benim aracım motor sıcak ve soğuk fark etmeden kırmızı ışıkta beklerken veya ilk kalkış anında gaza bastığım an yanan motor sistem arıza olduğu için, mazot pompa basınç sensöründen diğer adıyla (MProbe DRV sensörü) kaynaklandığı tespit edildi.(Bu tespit ford un orjinal IDS diagnostik cihazıyla belirlendi, başka diagnostic aletleri bulamayabiliyor.) Araca yeni sensör takılınca arıza giderildi."

Bu uyarı,100 Km.de 1-2 kez oluyor ve genelde arkadaşın aracında olduğu gibi ve özellikle yokuş aşağı rolantide bekledikten sonra ilk kalkış esnasında meydana geliyor.zaman zaman da böyle kalkış esnasında stop ettiği oluyor.Bu 2 durum arasında bir bağ olabilir mi?Normalde arabanın çekişi oldukça iyi ve neyse ki bu durum yüksek hızlarda değil de sadece dediğim gibi kalkış esnasında oluyor.ışık yanınca araç bariz şekilde ağırlaşıyor.

Bir de dediğim gibi;uyarı yanınca stop edip tekrar çalıştırıyorum.ondan sonra uzun süre(bazen 100 Km.)hiç uyarı vermiyor.Ayrıca önceden dikkat etmediğim bazı şeylere daha fazla dikkat ediyorum.Soğukken çalıştırınca 1 dk.beklemek,terk etmeden evvel 20-30 sn.rolantide çalıştırmak,öncekine nazaran daha devirli kullanmak vs.bu hususlara dikkat etmeye başladıktan sonra nispeten daha az uyarı vermeye başladı ama yine de tam olarak gitmedi.Her ne kadar ciddi bir sıkıntıya yol açmasa da normal olarak tedirgin ediyor.

Yardımcı olursanız sevinirim.

Herkese selamlar

Selamlar kardeşim,

Bendede 2006 ghia benzin vardı.Aynı arızayı benim arabada yapıyodu,gaz kelebek sensörünün bağlantı soketinde oksitlenme ve kısa devre varmış,3-4 aydır arıza yok...Bilmem benzinle dizel arasında sensör farkı varmı ama bilgin olsun dedim.Sebebide motoru su ile yıkamakmış. Laf aramızda ben biraztemizlik manyağıydım,3-4 haftada 1 yıkatıyodum.Şimdi sadece ustama temizletiyom.Umarım en yakın zamanda sorunun giderilir...

Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Uğur Gül

Bi ara sınavdan çıkınca benim başıma geldi arıza sürekli yanıyordu durup tekrar çalıştırınca 2 sn ıcınde yine yanıp sabit kalıyordu EGR MAF temizliği yapıldı sorun çözülmüştü(100TL FOCUS 2006 TDCİ 109)

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Hüseyin Maviş

Bugün de benim arabada "MOTOR SİSTEM ARIZASI" uyarısı çıktı. Birkaç defa stop edip yeniden çalıştırdım, uyarı kaybolmadı. Ustamı telefonla aradım, "muhtemelen ısıtma bujileri yanmış olabilir" dedi. Hemen sanayiye hareket ettim. Yolda arabada çekiş düşüklüğü ve yığılma olduğu açıkça hissediliyordu. Bilgisayarı bağladılar, arıza ısıtma bujilerinde imiş. Bujileri dikkatli bir şekilde söken usta "iyi ki hemen gelmişsin abi, bujiler kurum bağlayınca sökerken kırılır, işlem uzar ve masrafın 750.- TL. ye çıkardı" dedi. Orijinal bir takım buji (Beru veya bero marka) aldım ve takıldı. Toplam 170.- TL.ye mal oldu. Bu uyarı çıktığında bir an önce bakıma gidilmesini tavsiye ederim.

Yorum bağlantısı
  • 9 ay sonra...
Selçuk Korucu

Kızdrıma buji arızası biraz ilginçtir, hiçlamba yakmayıp performansı düşen de var, hiçbir belirti yokken arıza teşhisinde gözüken de var.

çağlar abi benim sorunum şu şekilde. focus 2006 model 1,8 benzinli aracım. dün 98 oktan benzin aldım ve yaklaşık 1 -2 km sonra motor arıza lambası yandı ve yoldayken sürekli olarak yanıyor. ekranda herhangi bir mesaj vermedi aracımda lpg takılı değil. aracım çekişten düşmedi. rusyada yaşıyorum ve burda ustalara pek güvenmiyrum. 2-3 aydır katalizatör civarında patlamış egzoz sesi gibi gürültü var aklımda bi sürü soru var. oksijen sensörü, katalitik konvertör, kalitesiz benzin yada kızdırma bujisi. bunlarda hangisi sebep olabilir?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

benzinli motor, kızdırma bujisi zaten yok, büyük ihtimal hatalı yanma tespit etti, obd den arıza okunması gerekir, bunun için bayağı basit cihazlar var, işçilik pahalı ise önce bu cihazdan edinmeniz lazım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Ahmet Coşkun

Aracınızda çekiş kaybı ve yeri tespit edilemeyen arıza oluşuyorsa üstelik stop edip çalıştırdığınızda arıza belli bir süre kayboluyorsa

problem 2 noktada olabilir

1) gaz kelebeğinizi temizletin sensöre dikkat edin

2) alt kısımdaki lambda sensörlerini kontrol ettirin bu sensörler aracınızın yakıt oranını belirler oksijen oranı bu sensörlere bağlıdır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 9 ay sonra...
Nail çolak

Merhaba değerli arkadaşlar!

2006 Model Focus TDCI(109 PS) aracımda bir süre evvel sistem arızası lambası yandı.Aracı stop edip yeniden çalıştırdığımda lamba söndü.Daha sonra bu durum arasıra tekrarlamaya başladı.Aracı tamircime götürdüm ve bilgisayara bağlattık.Turbo'da bulunan bir parçayı gösterdi,onu çıkartıp yenisini taktık.hataları da sildik fakat bir süre sonra yeniden aynı uyarıyı vermeye başladı.Ben de bu forum dahil internetten birçok kaynağı araştırdım.Daha evvel yakıt pompası sensöründe arıza çıkan bir arkadaşın mesajını gördüm.Benim sorunum da buna çok benziyor:

"2007 Model Focus C-Max Tdci dizel aracım bir süre önce motor sistem arızası verdi.Aracı stop edip, çalıştırınca arıza ışığının söndüğünü görüp yoluma devam ettim. İlerleyen günlerde aynı sorunun tekrarlandığını görünce servise gittim.Bu sorunun çözümüne ilişkin aracın pek çok arıza için aynı şekilde motor sistem arızası verdiğini söylediler.(kızdırma bujileri veya Maf sensörü, egr sensörü vs. arızalarda sebep olabiliyomuş) işte tam bu noktada arızanın şekli, neden yaptığı hakkında ipucu verir oldu. Benim aracım motor sıcak ve soğuk fark etmeden kırmızı ışıkta beklerken veya ilk kalkış anında gaza bastığım an yanan motor sistem arıza olduğu için, mazot pompa basınç sensöründen diğer adıyla (MProbe DRV sensörü) kaynaklandığı tespit edildi.(Bu tespit ford un orjinal IDS diagnostik cihazıyla belirlendi, başka diagnostic aletleri bulamayabiliyor.) Araca yeni sensör takılınca arıza giderildi."

Bu uyarı,100 Km.de 1-2 kez oluyor ve genelde arkadaşın aracında olduğu gibi ve özellikle yokuş aşağı rolantide bekledikten sonra ilk kalkış esnasında meydana geliyor.zaman zaman da böyle kalkış esnasında stop ettiği oluyor.Bu 2 durum arasında bir bağ olabilir mi?Normalde arabanın çekişi oldukça iyi ve neyse ki bu durum yüksek hızlarda değil de sadece dediğim gibi kalkış esnasında oluyor.ışık yanınca araç bariz şekilde ağırlaşıyor.

Bir de dediğim gibi;uyarı yanınca stop edip tekrar çalıştırıyorum.ondan sonra uzun süre(bazen 100 Km.)hiç uyarı vermiyor.Ayrıca önceden dikkat etmediğim bazı şeylere daha fazla dikkat ediyorum.Soğukken çalıştırınca 1 dk.beklemek,terk etmeden evvel 20-30 sn.rolantide çalıştırmak,öncekine nazaran daha devirli kullanmak vs.bu hususlara dikkat etmeye başladıktan sonra nispeten daha az uyarı vermeye başladı ama yine de tam olarak gitmedi.Her ne kadar ciddi bir sıkıntıya yol açmasa da normal olarak tedirgin ediyor.

Yardımcı olursanız sevinirim.

Herkese selamlar

2010 focus bendede motor ikaz lambası yandı. Bujiler değişti sorun kalmadı. Aynı mıdır bilmem. Arabadan pek anlamam sadece başıma geleni unutmam yazarım bir yere:)

Merhaba değerli arkadaşlar!

2006 Model Focus TDCI(109 PS) aracımda bir süre evvel sistem arızası lambası yandı.Aracı stop edip yeniden çalıştırdığımda lamba söndü.Daha sonra bu durum arasıra tekrarlamaya başladı.Aracı tamircime götürdüm ve bilgisayara bağlattık.Turbo'da bulunan bir parçayı gösterdi,onu çıkartıp yenisini taktık.hataları da sildik fakat bir süre sonra yeniden aynı uyarıyı vermeye başladı.Ben de bu forum dahil internetten birçok kaynağı araştırdım.Daha evvel yakıt pompası sensöründe arıza çıkan bir arkadaşın mesajını gördüm.Benim sorunum da buna çok benziyor:

"2007 Model Focus C-Max Tdci dizel aracım bir süre önce motor sistem arızası verdi.Aracı stop edip, çalıştırınca arıza ışığının söndüğünü görüp yoluma devam ettim. İlerleyen günlerde aynı sorunun tekrarlandığını görünce servise gittim.Bu sorunun çözümüne ilişkin aracın pek çok arıza için aynı şekilde motor sistem arızası verdiğini söylediler.(kızdırma bujileri veya Maf sensörü, egr sensörü vs. arızalarda sebep olabiliyomuş) işte tam bu noktada arızanın şekli, neden yaptığı hakkında ipucu verir oldu. Benim aracım motor sıcak ve soğuk fark etmeden kırmızı ışıkta beklerken veya ilk kalkış anında gaza bastığım an yanan motor sistem arıza olduğu için, mazot pompa basınç sensöründen diğer adıyla (MProbe DRV sensörü) kaynaklandığı tespit edildi.(Bu tespit ford un orjinal IDS diagnostik cihazıyla belirlendi, başka diagnostic aletleri bulamayabiliyor.) Araca yeni sensör takılınca arıza giderildi."

Bu uyarı,100 Km.de 1-2 kez oluyor ve genelde arkadaşın aracında olduğu gibi ve özellikle yokuş aşağı rolantide bekledikten sonra ilk kalkış esnasında meydana geliyor.zaman zaman da böyle kalkış esnasında stop ettiği oluyor.Bu 2 durum arasında bir bağ olabilir mi?Normalde arabanın çekişi oldukça iyi ve neyse ki bu durum yüksek hızlarda değil de sadece dediğim gibi kalkış esnasında oluyor.ışık yanınca araç bariz şekilde ağırlaşıyor.

Bir de dediğim gibi;uyarı yanınca stop edip tekrar çalıştırıyorum.ondan sonra uzun süre(bazen 100 Km.)hiç uyarı vermiyor.Ayrıca önceden dikkat etmediğim bazı şeylere daha fazla dikkat ediyorum.Soğukken çalıştırınca 1 dk.beklemek,terk etmeden evvel 20-30 sn.rolantide çalıştırmak,öncekine nazaran daha devirli kullanmak vs.bu hususlara dikkat etmeye başladıktan sonra nispeten daha az uyarı vermeye başladı ama yine de tam olarak gitmedi.Her ne kadar ciddi bir sıkıntıya yol açmasa da normal olarak tedirgin ediyor.

Yardımcı olursanız sevinirim.

Herkese selamlar

2010focus bendede motor ikaz lambası yandı. Bujiler değişti sorun kalmadı. Aynı mıdır bilmem. Arabadan pek anlamam sadece başıma geleni unutmam yazarım bir yere:)

Merhaba değerli arkadaşlar!

2006 Model Focus TDCI(109 PS) aracımda bir süre evvel sistem arızası lambası yandı.Aracı stop edip yeniden çalıştırdığımda lamba söndü.Daha sonra bu durum arasıra tekrarlamaya başladı.Aracı tamircime götürdüm ve bilgisayara bağlattık.Turbo'da bulunan bir parçayı gösterdi,onu çıkartıp yenisini taktık.hataları da sildik fakat bir süre sonra yeniden aynı uyarıyı vermeye başladı.Ben de bu forum dahil internetten birçok kaynağı araştırdım.Daha evvel yakıt pompası sensöründe arıza çıkan bir arkadaşın mesajını gördüm.Benim sorunum da buna çok benziyor:

"2007 Model Focus C-Max Tdci dizel aracım bir süre önce motor sistem arızası verdi.Aracı stop edip, çalıştırınca arıza ışığının söndüğünü görüp yoluma devam ettim. İlerleyen günlerde aynı sorunun tekrarlandığını görünce servise gittim.Bu sorunun çözümüne ilişkin aracın pek çok arıza için aynı şekilde motor sistem arızası verdiğini söylediler.(kızdırma bujileri veya Maf sensörü, egr sensörü vs. arızalarda sebep olabiliyomuş) işte tam bu noktada arızanın şekli, neden yaptığı hakkında ipucu verir oldu. Benim aracım motor sıcak ve soğuk fark etmeden kırmızı ışıkta beklerken veya ilk kalkış anında gaza bastığım an yanan motor sistem arıza olduğu için, mazot pompa basınç sensöründen diğer adıyla (MProbe DRV sensörü) kaynaklandığı tespit edildi.(Bu tespit ford un orjinal IDS diagnostik cihazıyla belirlendi, başka diagnostic aletleri bulamayabiliyor.) Araca yeni sensör takılınca arıza giderildi."

Bu uyarı,100 Km.de 1-2 kez oluyor ve genelde arkadaşın aracında olduğu gibi ve özellikle yokuş aşağı rolantide bekledikten sonra ilk kalkış esnasında meydana geliyor.zaman zaman da böyle kalkış esnasında stop ettiği oluyor.Bu 2 durum arasında bir bağ olabilir mi?Normalde arabanın çekişi oldukça iyi ve neyse ki bu durum yüksek hızlarda değil de sadece dediğim gibi kalkış esnasında oluyor.ışık yanınca araç bariz şekilde ağırlaşıyor.

Bir de dediğim gibi;uyarı yanınca stop edip tekrar çalıştırıyorum.ondan sonra uzun süre(bazen 100 Km.)hiç uyarı vermiyor.Ayrıca önceden dikkat etmediğim bazı şeylere daha fazla dikkat ediyorum.Soğukken çalıştırınca 1 dk.beklemek,terk etmeden evvel 20-30 sn.rolantide çalıştırmak,öncekine nazaran daha devirli kullanmak vs.bu hususlara dikkat etmeye başladıktan sonra nispeten daha az uyarı vermeye başladı ama yine de tam olarak gitmedi.Her ne kadar ciddi bir sıkıntıya yol açmasa da normal olarak tedirgin ediyor.

Yardımcı olursanız sevinirim.

Herkese selamlar

2010focus bendede motor ikaz lambası yandı. Bujiler değişti sorun kalmadı. Aynı mıdır bilmem. Arabadan pek anlamam sadece başıma geleni unutmam yazarım bir yere:)

2010focus bendede motor ikaz lambası yandı. Bujiler değişti sorun kalmadı. Aynı mıdır bilmem. Arabadan pek anlamam sadece başıma geleni unutmam yazarım bir yere:)

2010focus bendede motor ikaz lambası yandı. Bujiler değişti sorun kalmadı. Aynı mıdır bilmem. Arabadan pek anlamam sadece başıma geleni unutmam yazarım bir yere:)

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Erol CAN

Aracımda aynı sorun oldu depodan gelen ve mazot filtresine giren  rekorlu boruyu ustam çıkardı , araya bir çekvalf koydu ve bildiğimiz şeffaf boruyla bağlantı yaptı. 

 

Şikayetimi ustaya aynen şu şekilde anlattım Aracım hareket halindeyken hız farketmeksizin belirli aralıklarla bu hatayı verdi. Stop edip çalışınca düzeldi. Ancak son arıza lambasında stop etmedim 130 km hızla giderken hız 80 e sabitlendi 3 dk sonra araç gaz pedalına tepki vermedi.

 

şu an 2 yıl oldu bu hatayı almadım bir daha. :nazar:  :nazar:  :nazar:

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Mustafa Ersoy

Arkadaşlar yukarıda anlattığınız gibi 2 ay boyunca günde 5-6 defa motor sistem arızası yaanıyordu. Kontağı kapat aç kayboluyor. Sonra belli bir aradan sonra gene aynen ikaz. mazot filtresi değişti. Bütün yakıt ile ilgili aksamlar kontrolden geçti. Bilgisayar da arıza kodu 0087 rail basıncı düşük diyor. En son dayanamadım Ford yetkili servise gittim. Bilgisayara bağladılar hata gene aynı rail basıncı düşük. Allahtan sorumlu tanıdık çıktı.İlçedeki normal ustam ne dediyse aynısını söyledi. Yapmadığımız sadece yakıt tankının sökülüp temizlenmesi kalmıştı. Zaman alacağı için yaptırmamıştım. En son olarak yetkili servisteki usta da aynısını  söyleyince tankı söküp temizledik ve tanktaki mazot çeken şamandıra pislik dolmuş. onca masrafın ardından sadece 50 TL lik tank temizliği problemi çözdük şükür. Ayrıca yakıtıda 10-15 krş ucuz diyerek değil de sağlam yerden almak gerekiyormuş onu da öğrendik.(Motor devri 3000 i geçmiyordu bende de...)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Aytunc Simsekyılmaz
(düzenlendi)

arkadaşlar merhaba focus 2006 chia dizel otomatik aracım 2 gündür aracımla haraket halindeyken aniden motor sşstem arızası yazıyor  stop ediyor kenara çekiyorum  daha sonra tekrar marşa basıyorum çalışıyor aynı zamanda kızdırma bujilerimde arızalı sanırım devir 3000 ni geçmiyor bu stop etmenin  kızdırma bujileriyle alakası varmı? kızdırma bujisi aracın stop etmesini sağlarmı?

tarihinde Aytunc Simsekyılmaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Alpaslan Göktaş

İlginçtir bu hatayı bugün bende aldım. Dün - 5 bugün ise - 10 du iş çıkışı sıcaklık. Dün çekiş düşüktü bugün ise iki kez motor sistem arızası uyarısı verdi. İkinci kez hareket etmeden 2 dakka motor çalışır bekledim eve geldim hata almadım. Çekiş düzeldi bu arada. Sanırım kızdırma bujisinden bendeki hata da ne dersiniz üstadlarım?

Yorum bağlantısı
  • 11 ay sonra...
Zafer Coşkun

S.a arkadaslar aynı sıkıntı bende de var. 2010 focus dizel modelini kullanıyorum. Bu aksam üstü aracimla yolda ilerlerken birden ekranda motor arızası yazdı hemen sağa cektim. Daha sonrasında çalıştırmak istedigimde çalışmadı biraz sonra tekrar bastım çalıştı bi muddet sonra stop etti. 10 dk bekledik sonra bastik marsa çalıştı ve ariza lambasi sonmustu. Evime geldim içim rahat etmedi 1 saat sonra tekrar arabanin yanina indim ve marşa bastığımda geç marş aldı çalıştı biraz sonra ben stop ettim. Ikinciye bastigimda marşa ilk marstan daha erken aldı marşı bu nedeni nedir anlamadım. Ben depodaki pislikten veya kizdirma bujisinden kaynaklandigini düşünüyorum ama siz ne dersiniz. Yardimlarinizi bekliyorum

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

S.a arkadaslar aynı sıkıntı bende de var. 2010 focus dizel modelini kullanıyorum. Bu aksam üstü aracimla yolda ilerlerken birden ekranda motor arızası yazdı hemen sağa cektim. Daha sonrasında çalıştırmak istedigimde çalışmadı biraz sonra tekrar bastım çalıştı bi muddet sonra stop etti. 10 dk bekledik sonra bastik marsa çalıştı ve ariza lambasi sonmustu. Evime geldim içim rahat etmedi 1 saat sonra tekrar arabanin yanina indim ve marşa bastığımda geç marş aldı çalıştı biraz sonra ben stop ettim. Ikinciye bastigimda marşa ilk marstan daha erken aldı marşı bu nedeni nedir anlamadım. Ben depodaki pislikten veya kizdirma bujisinden kaynaklandigini düşünüyorum ama siz ne dersiniz. Yardimlarinizi bekliyorum

Hoşgeldiniz. İzmirdeysemiz ustaeller sabri ustaya gitmenizi tavsiye ederim. Bu başlığa göre belli oluyor ki genellikle kızdırma bujisi. Oju da bekletmeye gelmez yolda kalabilirsiniz.

Ben de bir şey eklemek istiyorum. Mazot filtresini muhakkak orijinaşiyle değiştirin. Ford arabası biraz bu konuda seçici olabiliyor. Bir akrabamın başına geldi ondan biliyorum.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...