Akif Özkan 25 Mayıs 2012 Paylaş 25 Mayıs 2012 Aramalarım sonucunda forumda bulamadım.Şayet benzer konu varsa konum silinebilir. Yeni araç alma arifesinde olarak satıcı ile yaptığım telefon görüşmesinde, elindeki expertiz raporunda motor ömrünün %85 olduğunu söyledi.Araç 2005 model astra benzin ve lpgli.110.000km ve motor ömrü %85 olan aracın durumu hakkında yardımlarınızı bekliyorum. Saygılar.. Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 25 Mayıs 2012 Paylaş 25 Mayıs 2012 Aslında ben de merak ediyorum. Ben kompresyon testinde verdiği basınca göre yorum yapıldığı kanaatindeyim. Doğrusunu bilen yazarsa öğrenmiş olurum. Yorum bağlantısı
Mustafa Çayır 25 Mayıs 2012 Paylaş 25 Mayıs 2012 aracı alırken bende yaptırmıştım öyle bi test. sanırım dyno verileriyle böyle bi yorum yapabiliyorlar. 2008 model 110.000 kmdeki focus tdci ın motor ömrü %87 kalmış denilmişti. 109.1 hp çıkmıştı. ne kadar inandırıcı bilemiyorum. yine en iyi yol "üfleme" yolu galiba Yorum bağlantısı
Serkan Toker 25 Mayıs 2012 Paylaş 25 Mayıs 2012 Motor yüzde 85 tamam kabul ediyorum, yağ pompası yüzde 10...Ve sonuç geç farkedildi motoru bir anda sıfıra indirdi...Veya triger seti hatalı veya eski..Hop motor sıfıra indi... Yüzde rakamı ile teleffuz ediyorlar da kriter ne ben bilene rastlamadım...Yukarıda 109.1 hp çıkan motora yüzde 87 denmiş...Aracın fabrika verisi zaten 109 beygir...Demek ki zamana karşı koymuş motor güçlenmiş..Bu durumda yüzde 100,2 gibi falan oluyor.. 2 Yorum bağlantısı
Akif Özkan 25 Mayıs 2012 Yazar Paylaş 25 Mayıs 2012 Satıcı testin hız ve ısınmaya göre yapıldığını söylüyor. Yorum bağlantısı
Ali Eren 25 Mayıs 2012 Paylaş 25 Mayıs 2012 Motor yüzde 85 tamam kabul ediyorum, yağ pompası yüzde 10...Ve sonuç geç farkedildi motoru bir anda sıfıra indirdi...Veya triger seti hatalı veya eski..Hop motor sıfıra indi... Yüzde rakamı ile teleffuz ediyorlar da kriter ne ben bilene rastlamadım...Yukarıda 109.1 hp çıkan motora yüzde 87 denmiş...Aracın fabrika verisi zaten 109 beygir...Demek ki zamana karşı koymuş motor güçlenmiş..Bu durumda yüzde 100,2 gibi falan oluyor.. Para tuzağı gibi abi sanki bu testler. Yorum bağlantısı
Fatih Öztürk27 25 Mayıs 2012 Paylaş 25 Mayıs 2012 Gaz pedalından alınan tepki daha inandırıcı olur galiba. Yorum bağlantısı
Murat Altındal 25 Mayıs 2012 Paylaş 25 Mayıs 2012 bence mantıklı ve % 85'lik bir değer 2005 model bir araç için muhteşem, ama yine de sende aracı bir expertize kendin sok, için rahat olsun Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 25 Mayıs 2012 Paylaş 25 Mayıs 2012 Kompresyon testine göre söylenmeli bu... Yorum bağlantısı
Misafir 25 Mayıs 2012 Paylaş 25 Mayıs 2012 Motor ömrü % 90 kullanıcıya bağlı olmaz mı? Bence bir ömür biçmek hep yanıltıcı olur. Yorum bağlantısı
Engin Ünal 25 Mayıs 2012 Paylaş 25 Mayıs 2012 Arabada önemli olan kaportadır.Gerisi hikaye. Yorum bağlantısı
Murat Arslan 2 25 Mayıs 2012 Paylaş 25 Mayıs 2012 ekspertiz raporundaki motor ömrüne pek itibar edilmemeli. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 25 Mayıs 2012 Paylaş 25 Mayıs 2012 Arabada önemli olan kaportadır.Gerisi hikaye. Keşke mimik olsaydı bu cümlenin sonunda 2 Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 26 Mayıs 2012 Paylaş 26 Mayıs 2012 Arabada önemli olan kaportadır.Gerisi hikaye. Arabada önemli olan elektrik tesisatı ve plastik aksamdır. Ama bu tamamen normal kullanım olduğunda geçerlidir. Yani normal kullanımda hele de atmosferik motorlu bir araçta motor su koyuvermeden elektrik aksamda problemler çıkmaya başlar. Aynı şekilde plastik aksam da. Şasi de problem olmadığı sürece kaporta çok sorun değildir. Ama motora gereken özen gösterilmediğinde gerisinin eskimesi görmek mümkün olmayabilir. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 26 Mayıs 2012 Paylaş 26 Mayıs 2012 Dyno bana önceleri iyi bir şeymiş gibi geliyordu ama artık pek mantıklı gelmiyor.Aracı alırken dynoya sokayım şunu dedim.Ustam ters ters baktı yazık günah dedi şu motoru durduk yere zorlayacaklar sende üstüne para vereceksin dedi.Motorun ne olduğu o yaptıkları şeyle anlaşılmaz dedi.Para tuzağından başka bir şey değil dedi ve ekledi.Yaklaşık 2 ay önce gelen müşterisine ekspertiz yapmış ve motorun iyi durumda olmadığını söylemiş.Alma bu aracı demiş.Motor ölü demiş.Adam ısrarcı olmuş gitmiş bir de dyno ya sokmuş.Oradakilerde durum çok iyi gözüküyor sakınca yok alabilirsin demiş.Araç alınmış yaklaşık 4 ay sonra motor elllerinde kalmış.2.500 lira masraf çıkartmış. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 26 Mayıs 2012 Paylaş 26 Mayıs 2012 Duyduğum: obd soketinden teşhis cihazı bağlıyorlar, ve bir yüzde çıkartıyorlar, fabrika eğitimlerinde böyle bir yüzde yok, etek altı boya da yok, lokali hiç yok 1 Yorum bağlantısı
Fatih Keskin 26 Mayıs 2012 Paylaş 26 Mayıs 2012 Bencede bunlar hikaye tanıdık biri araba satar sende ararsın ve alırsın iş bu kadar kolay. Yorum bağlantısı
Akif Özkan 27 Mayıs 2012 Yazar Paylaş 27 Mayıs 2012 Motor yüzde 85 tamam kabul ediyorum, yağ pompası yüzde 10...Ve sonuç geç farkedildi motoru bir anda sıfıra indirdi...Veya triger seti hatalı veya eski..Hop motor sıfıra indi... Yüzde rakamı ile teleffuz ediyorlar da kriter ne ben bilene rastlamadım...Yukarıda 109.1 hp çıkan motora yüzde 87 denmiş...Aracın fabrika verisi zaten 109 beygir...Demek ki zamana karşı koymuş motor güçlenmiş..Bu durumda yüzde 100,2 gibi falan oluyor.. Bu gücü üretirken harcadığı yakıt dikkate alınarak, performans/tüketim odaklı bir yorum olabilir motor ömrü dedikleri şey.örneğin araç aynı gücü üretmek için daha fazla yakıt harcayabilir. Yorum bağlantısı
Recommended Posts