M.Ali Baş 19 Mayıs 2012 Paylaş 19 Mayıs 2012 1- 6 yıldan beri yaklaşık 90000 km dir. dizel araç kullanıyorum. yıllık bakımlarından başka masrafım olmadı(çevremde de "aracım dizel olduğu için şu masrafı çıkardı" diyene rastlamadım. (mutlaka vardır ama ben rastlamadım) 2- 4,5-5 devirle neyi kastettiğinizi anlamadım ama, benim araçta 2250-2500 devirde vites değiştiriyorum, 1600-1800 devire düşüyor, gaza dokununca rahat olarak titremeden devam ediyor. 3- Benzinli aracın 4000 devirde bulamadığı torku ben 1750 devirde elde edip, yokuşta ne kadar benzinli araç varsa sollayıp gidiyorum. 4- Örnek olsun diye diyorum, samsun-kavak arasındaki çakallı rampasını 150 km ile çıkıyorum. karadeniz bölünmüş yolunda çok hafif tatlı rampa yukarı 180 km hızda giderken ilerde viraj ve kamyon olduğu için ayağımı gazdan çektim. gaz pedalının altında dahada boşluk vardı. 5- örneğin 4. vitesle 90 lada gidebilirsiniz, fazla bağırmaz, 50 ile de gidebilirsiniz, gaza birden yüklenmezseniz titremez. yani 4. vites 70 ile giderken az yavaşladınız diye 3'e almayabilirsiniz, az hızlandım diyede 5' e almayabilirsiniz. 6- Tüm dizel araçlarımın bakımlarına yıllık 250 tl den fazla vermedim. eğer aracınızı 24 saat drag yarışçıları gibi kullanıyorsanız o zaman bir şey diyemem ama, yukarıda yazdıklarım benim bizzat yaşayıp gördüklerimdir. en ufak abartma dahi yoktur. tabi birde yakıt tüketimimden bahsetmem gerek. gevşek ş.içi(dur-kalk az) 5 litre, çok iniş çıkışı olmayan uzun yolda sabırla gidersem 3,7, normal 100-120 gidersem 4-4,5 litre civarı yakıyorum. tabiki tercih meselesidir. abi senın aracın 109 luk bır ford tabıkı rahat hızlanma ve bazı konuslarda ben 1 4 ve 1 5 70 lık ve 80 lık araclar kullandım..o bakımdan bır ford 109 lugun verdıgı hazı tabıkı vermez enım kullandıgım araclar..helekı 2.5 aractan ınıp bu araclara bınınce orası tartısılmaz bıle...benım 4.4.5 den kastım dızelde ben cok erken vıtes degıstırıyordum ve her 10 15 sn de bır sag el sureklı vıtes degıstırıyordu buradan kastım aracı bır benzınlı arac gıbı uzatamıyorsun sonucta genclık te var tabıkı bu ısın ıcınde uzatırsan artık basına neler gelebılır bır dızel aracta..bır dızel aracta tork tabıkı yuksek olacak burda turbo faktoru var.ama benım kullandıklarım bellı bır hızda sabıt kalıyordu cordoba 165 megane ıse 170 lerde araca ne yaparsan yap o hızdan sonra gıtmıyordu ve vectra da 260 mıs gordum.. yaptıgım yorum tamamen benım kısısel yorumlarım ben acıkcası hız seven bırı olarak dızel aracın bana uygun olmadıgını belırttım...sadece gercekten senın de dedıgın gıbı yakıt yonunden denılecek bır sey yok... 1 Yorum bağlantısı
Akan Belen 20 Mayıs 2012 Paylaş 20 Mayıs 2012 Kesinlikle bence de ustalıkla ilgili bir sorununuz var sizin.Evren beyde yazmış zaten çok kalitesiz bir kit değil sonuçta.Mutlaka merkezle ile görüşün.Ve şu an montaj yaptırdığınız yere daha fazla aracınızı kurcalatmayın bana kalırsa Yorum bağlantısı
Oğuzhan Deniz 20 Mayıs 2012 Yazar Paylaş 20 Mayıs 2012 Aracımı yarın ford yetkili servisi ve landirenzo bayii olan ağaçlı otomotiv e götürücem. Aslında taktırdıgım yer arabanı bana bi gün bırak herşeyini halledeyim dedi. Bu sefer oğlu ilgilendi kararsız kaldım napmam gerektiğini Yorum bağlantısı
Eyüp Döngel 21 Mayıs 2012 Paylaş 21 Mayıs 2012 ben 2008 mondeoda kullanıyorum landirenzo sorunsuz yanlış montaj kurbanısınız galiba. 1 Yorum bağlantısı
Tamer Akkan 29 Haziran 2012 Paylaş 29 Haziran 2012 Konu sonuca bağlandı mı? Arıza sebebi belli mi? Yorum bağlantısı
Firuz Şahin 11 Temmuz 2012 Paylaş 11 Temmuz 2012 sırf bu sıkıntlı ve sinir bozucu lpg arızaları sebebiyle aracıma lpg taktırmıyorum no lpg no problem diye düşünüyorum lpg taktırıpta sıfır problem sıfır hata olan hiç duymadım ila bir yerlerde bir şekilde sorun çıkıyor Allah kolaylık versin 1 Yorum bağlantısı
Oğuzhan Deniz 11 Temmuz 2012 Yazar Paylaş 11 Temmuz 2012 oksijen sensörü yanmış sorunun sebebi buymus fakat daha yaptırmadım müsait bi zamanda yaptırıcam. şuan sadece arabayı sakin kullanırsam yapıyor stop etme problemini sanki araba boğuluyor gibi oluyor o da oksijen sensöründen sanırım değiştikten sonra yazıcam buraya Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 11 Temmuz 2012 Paylaş 11 Temmuz 2012 sırf bu sıkıntlı ve sinir bozucu lpg arızaları sebebiyle aracıma lpg taktırmıyorum no lpg no problem diye düşünüyorum lpg taktırıpta sıfır problem sıfır hata olan hiç duymadım ila bir yerlerde bir şekilde sorun çıkıyor Allah kolaylık versin Ya benzin parasını karşılayabiliyorsunuz ya da fazla gezmediğiniz için benzin parası sorun olmuyor. Çünkü Ankara'da lpg daha avantajlı. Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik 11 Temmuz 2012 Paylaş 11 Temmuz 2012 Yanlış bilmiyorsam Oksijen sensörü lpg hatalı montaj kaynaklı olarak arıza veriyor daha çok. Geçmiş olsun. 1 Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu 11 Temmuz 2012 Paylaş 11 Temmuz 2012 Hiç uğraşma kardeşim, Aracın LPG sinin elektrik techizatında yanlış bağlanmış bir yer var.Onu bulmalısın veya buldurmalısın.Benim sana şöyle bir tavsiyem var.LPG nin devir kablosununu takılı olduğu kablo muhtemelen yanlış kabloya bağlanmış durumda olabilir.Bağlı olduğu kablodan çıkartılıp bobinde giden diğer kablolara bağlanarak deneme yapmanız gerekiyor taaa ki Bilgisayar ayarında motor devrini görene kadar.2011 model arabada kelebek,boğaz moğaz hatası olmaz ,Sanırım aracınızda montaj hatası var çözülebilir bir problem. Saygılarımla... 1 Yorum bağlantısı
Firuz Şahin 11 Temmuz 2012 Paylaş 11 Temmuz 2012 Ya benzin parasını karşılayabiliyorsunuz ya da fazla gezmediğiniz için benzin parası sorun olmuyor. Çünkü Ankara'da lpg daha avantajlı. evet Ankara içerisinde çok çok fazla bir km yapmıyorum yılda bir sefer uzun yola çıkarım toplamada yıllık 10.000 km yaptığımı söyleyebilrim hatta daha da az olduğu oluyor o yüzden lpg taktırmayı düşünmüyorum lpg montajında arabanın oynannadık yeri kalmıyor sonrasıında zengin karışın kakir karışım yok oydu yok buydu devir düşüyor çıkıyor stop ediyor lpg ci hata bende değil der motor ustası hatayı lpg ci yapmış der sen pinpon topu gibi bir oaraya bir buraya iki arada kalırsın akabinde beraberinde bir sürü sıkıntı sinir bozuzu olaylaylar yaşanır işte oyüzden LPG araç olayına soğuk bakıyorum bu benim görüşüm aslında imkanım olsa dirak Dizel araç almak istiyorum .Hepsinide geçtim neden ama neden Türkiyede bir tane orjilan Fabrika çıkışlı LPG li araç yok !!yada üretilmedi veya neden üretilmiyor onuda merak ederiyorum Saygılarımla Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 11 Temmuz 2012 Paylaş 11 Temmuz 2012 Bu kadar lpg kullanıcısının hepsi sorun yaşamıyor. Aslına bakarsanız sizi destekliyorum. Siz lpg taktırmayın ki biz daha ucuza binelim. Sonuçta araç sizin ve biz sadece tavsiyede bulunuruz. Gerisi sizin kararınız. Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 11 Temmuz 2012 Paylaş 11 Temmuz 2012 Araba benzinde sıkıntısız çalışıyorsa ; sorunu yoksa lpg başarılı oluyor; ama sıkıntılı arabaya lpg takılırsa işte ozaman bütün işler değişiyor.. Abim sıfır arabasına lpg taktırdı ;60.000 km yaptı 3 yılda. Lpg servisine sadece bakım için gidiyor.. 1 Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 11 Temmuz 2012 Paylaş 11 Temmuz 2012 Ben 200 bin km'deki aracıma lpg taktırdım, 66 bin kmdir sıkıntısız biniyorum. Yorum bağlantısı
Firuz Şahin 11 Temmuz 2012 Paylaş 11 Temmuz 2012 Piyasa koşullarına göre aracı benzinli olup LPG takrtımayan yok gibi bildiğim kadarıyla şu an benzine göre %30 ile %40 arasında bir tasaruf sağlıyor oda tüm ayarları muntazam ise çok km yapmadığım için ve lpg deki sıkıntıları yaşamamak için lpg den uzak duruyorum . Bu kadar lpg kullanıcısının hepsi sorun yaşamıyor. Aslına bakarsanız sizi destekliyorum. Siz lpg taktırmayın ki biz daha ucuza binelim. Sonuçta araç sizin ve biz sadece tavsiyede bulunuruz. Gerisi sizin kararınız. Ben ve benim gibi düşüneler lpg taktımayınca siz nasıl daha ucuza aracınızı kullananabiliyorsunuz onun mantığını anlayamadım .???? Araba benzinde sıkıntısız çalışıyorsa ; sorunu yoksa lpg başarılı oluyor; ama sıkıntılı arabaya lpg takılırsa işte ozaman bütün işler değişiyor.. Abim sıfır arabasına lpg taktırdı ;60.000 km yaptı 3 yılda. Lpg servisine sadece bakım için gidiyor.. Doğrudur inanırım şans kısmet nasip demekki benim çevrendeki lpg li araç sahipleri şansız yada ben olayı hep o şekilde görüyorum belkide kim bilir Yorum bağlantısı
Servet Aydın 11 Temmuz 2012 Paylaş 11 Temmuz 2012 oksijen sensörü yanmış sorunun sebebi buymus fakat daha yaptırmadım müsait bi zamanda yaptırıcam. şuan sadece arabayı sakin kullanırsam yapıyor stop etme problemini sanki araba boğuluyor gibi oluyor o da oksijen sensöründen sanırım değiştikten sonra yazıcam buraya O2 sensörü bozulunca rölanti saçmalamıyor, sürekli zengin karışımda çalıştığı için rölanti dalgalanması yapmıyor, ayrıca hata lambası da yanmalı. Son olarak 8000 km'de ne yaparsan yap O2 sensörü kavrulmaz. Yakıt kaibrasyonu düsgün değilse geçici hata vermiştir. Yanlış bilmiyorsam Oksijen sensörü lpg hatalı montaj kaynaklı olarak arıza veriyor daha çok. Geçmiş olsun. +1 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts