Levent Mutluer 6 Haziran 2013 Paylaş 6 Haziran 2013 oktay bey ellerine sağlık mercekler orjinal gibi oldu, sonradan yapıldığı belli olur diye korkuyordum biliyorsunuz ama korktuğum başıma gelmedi, ışık farkı inanılmaz arttı, artık karanlıkta yolculuk daha güvenli... teşekkürler 2 Yorum bağlantısı
Misafir 6 Haziran 2013 Yazar Paylaş 6 Haziran 2013 Yagışlı havalarda farkı daha net anlayacaksınız Tekrar iyi günlerde kullanın. Yorum bağlantısı
Mehmet Demirci 6 Haziran 2013 Paylaş 6 Haziran 2013 Yagışlı havalarda farkı daha net anlayacaksınız Tekrar iyi günlerde kullanın. Bi-xenon daha mı iyi abi yağışlı havada ? Yorum bağlantısı
Misafir 6 Haziran 2013 Yazar Paylaş 6 Haziran 2013 Bi-xenon'da kullanılan mercek yapısı ve orjinal xenon takım olunca yağışlı havalarda gerçekten fark ediyor. 2 Yorum bağlantısı
Mert Çakar 6 Haziran 2013 Paylaş 6 Haziran 2013 farları hazır açmışken keşke karartma işlemede yapsaydınız tadından yenmezdi :)ellerinize saglık güzel olmuş Yorum bağlantısı
Mehmet Demirci 6 Haziran 2013 Paylaş 6 Haziran 2013 Bi-xenon'da kullanılan mercek yapısı ve orjinal xenon takım olunca yağışlı havalarda gerçekten fark ediyor. Abi ben bosch gen 5 balast , osram xenarc d1s ampul ve hella bi-xenon mercek aldım . Benimde güzel olacak mı yağışlı havalarda . 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 6 Haziran 2013 Paylaş 6 Haziran 2013 Bi-xenon daha mı iyi abi yağışlı havada ? Olay Bi-Xenonda değil bizim merceklerin çapı 3-4 cm ama Oktay abinin taktığı bosch merceğin çapı 9cm, hella 7.5 cm (bildiğim kadarıyla.) Mercek büyüdüğü için ışık miktarı artıyor. Şükürler olsun ki forumda bu işi yapan arkadaşlarımız abilerimiz varda bizde önümüzü görebiliyoruz. Ellerine sağlık. Ekleme: Bi-Xenon'un en güzel özelliği sellektör çakarken kısalar xenon ve mercekteki perde kalkınca uzun oluyor. Aynı zamanda sarı halojen uzunlarda yanıyor.(kısalar xenon uzun oluyor+halojen uzunlar ) Öndekinin yol verme süresini kısaltıyor 2 Yorum bağlantısı
Misafir 6 Haziran 2013 Yazar Paylaş 6 Haziran 2013 (düzenlendi) Mercek çapı açı derecesi ve ışık toplama oranıyla reflektörün uzaklık boyutu her şeyi farkettirir.Hella bosch valeo camları aynı boyutta sayılır dış çemberleri farklılık gösterebiliyor.Uzunluk olarakta versiyon farklarından kaynaklı değişimler mevcut. Mehmet emin ol daha önceden takmadığın için kendine sitemde bulunacaksın. 6 Haziran 2013 tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 6 Haziran 2013 Paylaş 6 Haziran 2013 Mehmet emin ol daha önceden takmadığın için kendine sitemde bulunacaksın. Abi benim bundan sonra aldığım arabada ilk yapacağım iş (Alırken ona göre bütçe ayıracağım) Bi-Xenondur. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Demirci 6 Haziran 2013 Paylaş 6 Haziran 2013 Abi ben başladım zaten yapmaya . Sol far tamamen bitti . Silikonlanarak kapatıldı . Tabi araç üzerinde test yapıldıktan sonra . Şimdi sağ fara başlayacağım . Lakin biraz yoğunum şu aralar . Ama şunu söylüyeyim , sen zaten biliyorsundur da . Merceğin aynı çizgiyle far tasına montajı . Çok zorlandım . 1 Yorum bağlantısı
Misafir 6 Haziran 2013 Yazar Paylaş 6 Haziran 2013 Silikonlamadan önce arabaya tak ve duvarda çizğisini gör.Mutlaka yapmalısın. Bir araç sahibi olduktan sonra ilk modifiye bence far işlemine yapılmalı diye düşünüyorum. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Demirci 6 Haziran 2013 Paylaş 6 Haziran 2013 Zaten silkonlamadan önce araç üstünde denedim üstadım . Biliyorsun bir kaç milimetrelik sapma bile çok fazla sapmalara neden olabiliyor . ilk kez yaptığım için en gerekli şeyin sabır olduğunu farkettim hocam . Bi-xenonla ilgili ne kadar site varsa baktım . Geceuçuşununda çok faydası oldu . Sadece arıza lambasını ne yaptımsa söndüremedim . O yüzden dirençle beyni kandıracağım . Şimdilik canımı sıkan tek şey bu . 1 Yorum bağlantısı
Misafir 6 Haziran 2013 Yazar Paylaş 6 Haziran 2013 (düzenlendi) Direnç çok ısı yapar.Uzun süreli yolculukta sıkıntı yapar. Lpg gaz kesme bobinleri var ohm degeri son derece düşük.Bundan paralel bağla ve dene.Digeri ise tofaşlarda kullanılan 5 pinli roleler var minumum 30 amperliklerden bobin ohm degeri yeterli diyebilirim bundan bul ve dene.Isı olmaz akımlarıda oldukca iyi.Balasta paralel olunca işe yarayacağını düşünüyorum.Sadece fikir ben denemedim ama direnç yerine kullanabileceğin parçalar.Yüksek kapasitedede kondansatör denedin mi? en az 4700mf olarak bul ve dene.Dandik 16 voltlar patlar.Kaliteli kondansatör bulmalısın. 6 Haziran 2013 tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Demirci 7 Haziran 2013 Paylaş 7 Haziran 2013 Direnç çok ısı yapar.Uzun süreli yolculukta sıkıntı yapar. Lpg gaz kesme bobinleri var ohm degeri son derece düşük.Bundan paralel bağla ve dene.Digeri ise tofaşlarda kullanılan 5 pinli roleler var minumum 30 amperliklerden bobin ohm degeri yeterli diyebilirim bundan bul ve dene.Isı olmaz akımlarıda oldukca iyi.Balasta paralel olunca işe yarayacağını düşünüyorum.Sadece fikir ben denemedim ama direnç yerine kullanabileceğin parçalar.Yüksek kapasitedede kondansatör denedin mi? en az 4700mf olarak bul ve dene.Dandik 16 voltlar patlar.Kaliteli kondansatör bulmalısın. Günaydın abi .Kondansatör fikrini Servet abiye danıştım . " Kondansatör boşta iken kısa devre görünür , sisteme zarar verebilirsin " gibi bir şeyler söyledi . Bende denemedim açıkçası . Balasta paralel 8,2ohm 25 vat metal direnç bağladım . Yine arıza lambası yandı . Halojen ampule pararlel bağladım . Yine arıza lambası yandı .Birde şöyle oluyor , xenon 2 sn yanıyor sonrasında 2 kez flaş yapıp sönüyor . Daha önce şöylede denemiştim , 2 adet halojen ampulu paralel bağladım sistemden fazla akım çeksin diye . Ampullerin ikiside yanıyordu ve hiç bir şekilde arıza lambasınıda yakmamıştı . Yani demekki balastta arıza lambasını yakmasının nedeni az veya fazla akım çekmesinden kaynaklanmıyor . Şiştim kaldım anlayacağın abi . Yorum bağlantısı
Misafir 7 Haziran 2013 Yazar Paylaş 7 Haziran 2013 En başta far voltajın zaten korumalı,İlk başta düşük voltaj geliyor sonra yükseliyor.Bunun için aküden kablo çekilip balast beslemesi hazırlanacak ve role tetiklemesi kısa far uçlarından yapılacak.Bahsettiğim tofaş rolesini kullan.Bu role ile hata alırsan rolenin tetik uçlarına artı eksiye paralel kondansatör bağlanınca bu sorunu çözersin diye düşünüyorum.Ustamın ne amaç ile dediğini neyi kastettiğini yorumum yok.Dc voltajda kondansatörün kendisi bozuk değilse ve paralel olarak 10 bin mikroyu geçmediği sürece zararı olacağını düşünmüyorum.Uzun süredir yeni nesil araçta kullanan kişiler mevcut.Ozan arkadaşımız var Focus 3 te kullanıyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Demirci 7 Haziran 2013 Paylaş 7 Haziran 2013 Abi merhaba . Yani kondansatörü direk olarak paralel bağlamaktan mı söz ediyoruz , doğrumu ? Kaç mikrofarad deneyelim . Yorum bağlantısı
Misafir 7 Haziran 2013 Yazar Paylaş 7 Haziran 2013 Başka bağlantı şekli yok ki.4700mf yeterli olabilir. Yorum bağlantısı
Mehmet Demirci 8 Haziran 2013 Paylaş 8 Haziran 2013 Başka bağlantı şekli yok ki.4700mf yeterli olabilir. Günaydın abi .Bu akşam bir deneyeceğim bakalım . Elimde güç kaynağı ve anfi yaptığım günlerden 4700mf kondansatörler olacaktı . 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Demirci 8 Haziran 2013 Paylaş 8 Haziran 2013 (düzenlendi) Başka bağlantı şekli yok ki.4700mf yeterli olabilir. Abi tekrar merhaba . Umarım sıkılmıyorsundur sorularımdan abi . 4700mf kondansatörü direk balasta paralel bağladım , yine 2 saniye yandı ardından 2 kez flaş yapıp kapandı . ve servis lambasını yaktı tabi . Benim moraller sıfırlandı tabi yine . Sonra aklıma kondansatöre paralel 100 ohm 2w direnç bağlamak geldi . Daha doğrusu bir kaç çeşitli direnç ile denedikten sonra 100 ohm 2w ı buldum . Bu bağlantıda arıza lambası olayını çözdüm . Sadece farı kapatırken yarım saniyeliğine kondansatör boşalırken anlık service lambasını yakıp söndürüyor . Xenon sorunsuz çalışıyor bu şekilde . Ama anlık servis lambasını yakma olayınıda çözmem gerek . Sizce ne yapmalıyım ? Kondansatöre seri diyot bağlamak geldi aklıma , çantamda diyot yokmuş . Deneyemedim . Diyot işi çözermi sizce . Yani geri besleme kesmesi açısından diyorum . Şimdiden teşekkürler . 8 Haziran 2013 tarihinde Mehmet Demirci tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 8 Haziran 2013 Paylaş 8 Haziran 2013 pejolarda silecek motoru vs yakıyordu bazı xenonlar. bence bu kadar çok devre elemanı vs ile denemeden önce balastı aldığın kişiye bir danış. Yorum bağlantısı
Mehmet Demirci 8 Haziran 2013 Paylaş 8 Haziran 2013 pejolarda silecek motoru vs yakıyordu bazı xenonlar. bence bu kadar çok devre elemanı vs ile denemeden önce balastı aldığın kişiye bir danış. Peki ne diyeyim sence . Bir kere sordum hiç uygulama yapmadığını söyledi yeni c4 lere . Balastlarım bosch al bu arada . Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 8 Haziran 2013 Paylaş 8 Haziran 2013 sanırım direk far soketinden bağlıyorsın xenonu değil mi? Yorum bağlantısı
Mehmet Demirci 8 Haziran 2013 Paylaş 8 Haziran 2013 (düzenlendi) sanırım direk far soketinden bağlıyorsın xenonu değil mi? Evet , dediğn gibi . H7 soketinden alıyorum deneme amaçlı . 8 Haziran 2013 tarihinde Mehmet Demirci tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 8 Haziran 2013 Paylaş 8 Haziran 2013 ben pek sevmiyorum ama harici tesisat çekip elektriği aküden alıp sadece röle ile parklardan tetik alan bir sistem dene derim. sadece parlar yanmaz belki ama aracın tesisatına en az müdahale en az risk olur gibi. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Demirci 8 Haziran 2013 Paylaş 8 Haziran 2013 ben pek sevmiyorum ama harici tesisat çekip elektriği aküden alıp sadece röle ile parklardan tetik alan bir sistem dene derim. sadece parlar yanmaz belki ama aracın tesisatına en az müdahale en az risk olur gibi. Bende sevmiyorum ama , bu gidişle öyle yapacağım gibi görünüyor . Bu iş çıldırttı beni . Sen ne yaptın aldınmı merceklerle ampulleri ? Yorum bağlantısı
Recommended Posts