Misafir 22 Ocak 2013 Yazar Paylaş 22 Ocak 2013 Yapım aşamalarından kareler.Fırsatım varken paylaşayım dedim. Şapkayı üşünmezden evvel mercek metalini boyamıştım. Orjinal kapagın üst kısmı iyice tıraşlanmış hali. Bilin bakalım bu kaplar ne için yapılmış Parçayı yaptıktan sonraki orjinal renklerdeki görünüm. Orjinal kapagın zımparalanmış hali. Boyanmış hali. Arka kapaktaki işlemler. Amerikan park yapımı. Son hali. Camlar fena degildi bu nedenle işlem yapmadım.Bu şekilde bence daha uzun süre gider.Sonrasında iyi bir zımpara çalışması ve koruma boyası ile ömrü uzatılabilir. 3 Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin 22 Ocak 2013 Paylaş 22 Ocak 2013 Ellerinize sağlık Oktay bey. Benim farları yaparken o tıraş suyu kaselerinin nikelajlanmışını isterim 3 Yorum bağlantısı
Misafir 23 Ocak 2013 Yazar Paylaş 23 Ocak 2013 Abi senin yaşın hemen bildi Gençler bilmiyordur sanırım.Ben çok eski metal arko krem(Babamında yıllardır kullandıgıdır hatırası için kullanıyorum.) kutusu kullanıyorum ondan yapalım Yorum bağlantısı
İrfan Aşcıoğlu 23 Ocak 2013 Paylaş 23 Ocak 2013 nasıl bilmem yaa... babamın vardı bunlardan 1 Yorum bağlantısı
Misafir 23 Ocak 2013 Paylaş 23 Ocak 2013 Ben eski yöntemle traş oluyorum zaten. Hazır köpük yumuşatmıyor, mayın tarlasına dönüyor suratım Ne varsa eskide var Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz 23 Ocak 2013 Paylaş 23 Ocak 2013 Oktay abi çalışma süper olmuş. Ellerine saglık. orjinal mercek kapagının önünü kesmen çok iyi olmuş. mercegin öne gitme sıkıntısı büyük oranda ortadan kalkmıştır umarım. mercek kapagı mercegin öne gitmesini engelliyordu. ben kesmeyi düşündüm ama malzeme araştırma için zamanım olmadıgı için mercek kapaklarını tırnakların oturdugu yerden biraz daha öne alarak kapagı öne almıştım ama kapagı tam kesmek en iyisi olmuş. bu yaz müsait bir zamanda benim farları tekrardan söküp yapamadıgım ince detaylarıda yapmayı düşünüyorum. ilk yapılacaklar arasında mercegi öne almak olacak 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 23 Ocak 2013 Paylaş 23 Ocak 2013 Oktay abi eline sağlık çok güzel olmuş darısı benim araca Oktay abi 80 doğumlular bunu bilir çocukken berberlerde vardı bunlardan. Ben eski yöntemle traş oluyorum zaten. Hazır köpük yumuşatmıyor, mayın tarlasına dönüyor suratım Ne varsa eskide var Yunus hocam mac 3 kullan baya iyi. 1 Yorum bağlantısı
Misafir 23 Ocak 2013 Paylaş 23 Ocak 2013 (düzenlendi) 5 ini kullanıyorum hocam ama nafile. Biraz hassas cilt. Bu arada eline sağlık Oktay Ustam mükemmel olmuş. İrfan hocam güle güle kullansın. 23 Ocak 2013 tarihinde Yunus Emre Çırak tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin 23 Ocak 2013 Paylaş 23 Ocak 2013 Mehmet hocam siz mercek büyütmesi yaptırmamış mıydınız? Yoksa bixenon'a mı göz kırpıyorsunuz 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 23 Ocak 2013 Paylaş 23 Ocak 2013 Hocam ben birşey yaptırmadım daha. İnşallah bigün Bi-xenon yaptırırım . 1 Yorum bağlantısı
Misafir 23 Ocak 2013 Yazar Paylaş 23 Ocak 2013 80 sonları doganlar yabancı olabilir. İrfan öğretmenim farın arka kısmınıda bi resimleyiver konu canlı iken unutma merak ediyorum. 1 Yorum bağlantısı
Misafir 23 Ocak 2013 Yazar Paylaş 23 Ocak 2013 (düzenlendi) Bu arada farın arka tutturma aparatına yaptıgım kısım oldumu?Sorun yok degilmi? Şunuda belirtmek istiyorum.Çalışmalarımda işi yaptıran arkadaşlarımıza birden fazla seçenekler sunarak karar verilmesine çalışıyorum.Kendi projelerimi detaylandırıp sunuyorum ve haliyle genelde de kararsızlık oluşuyor,istemedende olsa biraz yönlendirme yapmak zorunda kalıyorum.Hiç bir şekilde kendi kafamın dogrultusunda özelliklede boyamalar konusunda onay almadan işlem yapmadım yapmıyorum.Onayı almak için elimde mevcut ise kendi parçalarım üzerinde çalışma yapıp sunuyorum sonra esas parça ile uğraşıyorum. 23 Ocak 2013 tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
İrfan Aşcıoğlu 23 Ocak 2013 Paylaş 23 Ocak 2013 abi tam oturdu yerine.. İyi denk getirmişsin gerçekten. Bu hafta biraz yoğun program yapıyorum çocuklarla... yarın inşallah müsait vaktim olur. çekerim resimleri.... 1 Yorum bağlantısı
Misafir 23 Ocak 2013 Yazar Paylaş 23 Ocak 2013 Olmasına sevindim.Önceki çalışmamda biraz kasmıştı bunda dersimi yapmış oldum. Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin 24 Ocak 2013 Paylaş 24 Ocak 2013 Hocam ben birşey yaptırmadım daha. İnşallah bigün Bi-xenon yaptırırım . Işığın dibindesin, ışıktan mahrumsun, ne ayak Angara'ya sürekli gidip geliyorsun zaten, Oktay ustanın kapısına dayanacaksın, ya yapılır, ya da postu buraya sererim diyeceksin. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 24 Ocak 2013 Paylaş 24 Ocak 2013 Işığın dibindesin, ışıktan mahrumsun, ne ayak Angara'ya sürekli gidip geliyorsun zaten, Oktay ustanın kapısına dayanacaksın, ya yapılır, ya da postu buraya sererim diyeceksin. Özel nedenler var hocam 1 Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz 24 Ocak 2013 Paylaş 24 Ocak 2013 Gece en az 10 metreden duvar resmi lazım. En az 6 amper diod alıp takacaksın.Diodun çentikli ucunu Kısa hüzme + ucuna ve selenoid +ucuna baglayacaksın. Öğretmenim orjinal üzerindeki parçayı kullandı. Oktay abi diyot'u bugun takma fırsatım oldu. diyot'u babama aldırmıştım. en az 6 amper al demiştim . oda 6 amper almış. dediginiz gibi çentikli ucunu kısa + ya diger ucununuda uzun + sına bagladım. ilk evde denedim. uzunlara enerji verince xenon pırpırlayarak yandı ve bir kaç sefer enerji verince normale döndü. araç üzerinde denedigimde ise uzunları yakınca ilk birkaç saniye yandı ve sonra uzun far sigortasını attırdı. sorun diyot küçük mü gelmiş olabilir yoksa başka bir yerde hatamı yaptım ? Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz 24 Ocak 2013 Paylaş 24 Ocak 2013 Diyot'u bu şekilde yaptım . ama sonuç olumsuz. öneriniz nedir ? yukardada yazdıgım gibi çentikli olan kısmı kısa far + sına diger ucu uzun far + sına bagladım. uzunlar yandıktan birkaç saniye sonra sigorta attı. diyot mu düşük geldi yoksa baglantımı ters oldu ? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 24 Ocak 2013 Paylaş 24 Ocak 2013 Diyodun suçu yok.. Bu diyodu bağladığın yerde sorun var... Diyot, uzunun elektriği ile kısaları yakmak yerine, uzunun elektriği ile kısanın rolesini tetiklemeli.. Böyle olunca da amperin pek önemi yok... iyi ki sigorta atmış.. yoksa tesisatına zarar verirdi.. Bu diyot niye gerekli.. Yusuf açıklayabilir misin.. konunun geçmişini okumam mı gerekiyor. Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz 24 Ocak 2013 Paylaş 24 Ocak 2013 Diyodun suçu yok.. Bu diyodu bağladığın yerde sorun var... Diyot, uzunun elektriği ile kısaları yakmak yerine, uzunun elektriği ile kısanın rolesini tetiklemeli.. Böyle olunca da amperin pek önemi yok... iyi ki sigorta atmış.. yoksa tesisatına zarar verirdi.. Bu diyot niye gerekli.. Yusuf açıklayabilir misin.. konunun geçmişini okumam mı gerekiyor. Gündüz sellektör yaptıgım zaman xenonlarında yanmasını istiyorum o yüzden takmıştım. oktay abi baglantıyı böyle yapmamı söylemişti. bende o yüzden öyle yaptım. evdeki testlerimde bilgisayar power ı ile ilk denemelerde xenon pırpırlı şekilde yandı daha sonra normale döndü ama araçta birkaç saniye yandı ve sonra sigorta attı Yorum bağlantısı
Misafir 24 Ocak 2013 Yazar Paylaş 24 Ocak 2013 Yusuf o balastlar ile çok şansın yok.Uzun sigortasının atma sebebi aynı anda kısa ve uzunların yanmasından kaynaklı sigorta akımı yeterli olmadıgı için atar.Role ye giren uçlardan diod baglarsan sorun olmaz ama elindeki balastlar ile bu işlemi yapman yinede sıkıntı yapabilir. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 24 Ocak 2013 Paylaş 24 Ocak 2013 Uzun far rolesi çıkış ucundan, kısa far rolesi tetik ucuna gireceksin.. Güvenli olur, akım çökmesi yada sigorta sorunu yaşamazsın.. Gen5 kadar olmasa da patlama etkisi yapacaktır.. Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz 24 Ocak 2013 Paylaş 24 Ocak 2013 Yusuf o balastlar ile çok şansın yok.Uzun sigortasının atma sebebi aynı anda kısa ve uzunların yanmasından kaynaklı sigorta akımı yeterli olmadıgı için atar.Role ye giren uçlardan diod baglarsan sorun olmaz ama elindeki balastlar ile bu işlemi yapman yinede sıkıntı yapabilir. Uzun far rolesi çıkış ucundan, kısa far rolesi tetik ucuna gireceksin.. Güvenli olur, akım çökmesi yada sigorta sorunu yaşamazsın.. Gen5 kadar olmasa da patlama etkisi yapacaktır.. oktay abi uzunların sigortası 7,5 amper. bu amperi artırsam sorun yine devam edermi. sen yaptıgın farlarda gündüzde xenonların yanması için bir işlem yapıyormusun yoksa orj haldemi bırakıyorsun. gündüz halojen ampuller daha iyi ama xenonlarda olsa iyi olur. mehmet abi ; bu röleler aracın neresinde oluyor. kolay yapılacak bir işlem mi yoksa hiç ugraşmayım mı ? senin farda uzunlarda gündüz xenonlar yanıyormu bu arada ? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 24 Ocak 2013 Paylaş 24 Ocak 2013 mehmet abi ; bu röleler aracın neresinde oluyor. kolay yapılacak bir işlem mi yoksa hiç ugraşmayım mı ? senin farda uzunlarda gündüz xenonlar yanıyormu bu arada ? Farlar kapalı iken sellektör yaptığımda sadece halojen uzunlar yanıyor... Xenon da yakmak hiç aklıma gelmedi.. Bir daha da düşünmem de heralde.. Roleler akünün yanındaki sigorta kutusunda olabilir.. kurcalamadım hiç.. Yorum bağlantısı
Yusuf Davaz 25 Ocak 2013 Paylaş 25 Ocak 2013 Farlar kapalı iken sellektör yaptığımda sadece halojen uzunlar yanıyor... Xenon da yakmak hiç aklıma gelmedi.. Bir daha da düşünmem de heralde.. Roleler akünün yanındaki sigorta kutusunda olabilir.. kurcalamadım hiç.. Dedikleriniz gibiyse ben hiç ugraşmayım. Halojenlere devam ediyim. Agrımayan başımızı durduk yere agrıtmayalım. Bügün atan sigortayı temin ettim ve taktım. sadece sigortada sorun oluşmuş başka bir sorun yok allaha şükür. Yorum bağlantısı
Recommended Posts