Engin Deniz 13 Nisan 2012 Paylaş 13 Nisan 2012 Dün Ankara'dan dönerken aklıma takıldı. Otobüs Neoplan dı ve otomatik vitesti. Forumda da bir üyemizin otomatik vites TIR ı vardı. Sormak istediğim küçük dizeller de bile otomatik vites sorun çıkarıyorken, bu yüksek torklu ve ağır tonajlı araçlarda nasıl problem olmuyor ? Birde Neoplan da vites geçiş aralığı aynı manueldeki gibiydi, yani seri değildi aynı manuel gibi arada zaman geçiyordu. Otomatikleştirilmiş manuel vitesmi acaba bunlar? Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 13 Nisan 2012 Paylaş 13 Nisan 2012 Yarım saatlik Neoplan sürmüşlüğüm var Arkadaşımın ailesinin bir kaç tane Neoplanaları var. Çok güzel aletler. Şimdiye kadar hiç şanzuman hatası verdiğini duymadım. Zaten sürekli peryodik bakıma girip çıkıyor. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 13 Nisan 2012 Paylaş 13 Nisan 2012 onlardaki parçanın sadece ismi benzer: şanzıman, başka hiçbir benzerliği yok Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 13 Nisan 2012 Paylaş 13 Nisan 2012 Normal. Adam ayda 30 bin km yapıyor. 30binde bir bakım bile olsa ayda bir girmesi lazım 30 Bin mi? 3 yaşında ki araba geçen gün milyonu devirdi diyordu Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 13 Nisan 2012 Paylaş 13 Nisan 2012 Hakkaten ha Gerçi araba yılda 200-250 gün arası çalışıyormuş. Yazın bakıma gidecek vakit olmuyor diyordu. Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 13 Nisan 2012 Paylaş 13 Nisan 2012 300-400Bin € ile bitmiyor ki, iç donatımı filan bi 20-30 bin € daha harcanıyor. Kaskosu vs vs. Zor iş, hemde o kadar para bağlanıp kâr beklemek. Bu akaryakıt fiyatları ile zor.Allah kolaylık versin. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 13 Nisan 2012 Paylaş 13 Nisan 2012 Nasıl ki S600L, SL63 AMG biturbo, Bugatti Veyron, ya da e220cdi'de problem çıkarmıyorsa Yani aslında yüksek torka dayanan otomatik yapılır. Klasik de olur, yarı otomatik de olur. Sadece dayanımı olan malzeme kullanılması lazım. O da maliyeti artırır. Örnek vereyim. Merso'da 5-tronic ve 7-tronic şanzumanlar vardır. 7-tronic, daha yeni ve 7 ileri şanzuman. S600 hariç bütün S serilerinde bu kullanılıyor. Ama S600'e gelindiğinde şanzumanın tork dayanımı yetmediği için daha eski olan 5-tronic'i kullanıyorlar Tırlar zaten apayrı bir dünya. 18 vites-20 vites. Otomatik olmasa dayanılmaz normalde 8 oluyor. ara viteslerle 16. İlk bir kaç vites karınca vitesi zaten. Yorum bağlantısı
Engin Deniz 13 Nisan 2012 Yazar Paylaş 13 Nisan 2012 Neoplan 4le mi 5le mi kaldırıyordu zaten. d1-d2-d3-d4 vardı düğmede. Bizimki 3 le kalkıyordu. Yorum bağlantısı
Misafir 13 Nisan 2012 Paylaş 13 Nisan 2012 Otomatik ikaruslar bile yıllarca kasaplığa rağmen dayandıysa neoplan zaten dayanır. Bu arada askeriyenin tank çekicileri otomatik. dorsenin boşu 20 ton. + tank. Marka Faun-Mercedes-Man-Volat Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 13 Nisan 2012 Paylaş 13 Nisan 2012 (düzenlendi) Bir midibüste dikkatimi çekmişti: " aracın uzun ömürlü olması için her zaman birinci vitesle kaldırınız." yazıyordu. bazı otobüslerde de " Vitesleri sese göre değil devir saatine göre değiştiriniz diyordu." 13 Nisan 2012 tarihinde Evren Erakçora tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 13 Nisan 2012 Paylaş 13 Nisan 2012 otomatik LEYLAND'ları geçmeyelim (Yarı otomatik ama otomatik) Büyük makinaların manuel kullanımında yapılabilecek hatalardan daha mantıklı kararlar verebilir otomatikler ayrıca gün boyu kullanımda şöför yorgunluğunun etkisini de azaltır. Bunların çoğu yağlı balata debriyaj ve uygun temas yüzeyi büyüklüğüne sahip olduğu için sorun oluşturmaz/oluşturmuyor diye tahmin ediyorum. Belediye otobüslerinde çok önemli, çünkü şöför aksi takdirde çok fena vatandaşı sallıyor, bağırtarak kullanıyor. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 13 Nisan 2012 Paylaş 13 Nisan 2012 yarı otomatik nasıldı? Debriyajsız mı? Yorum bağlantısı
Ali Gürsoy 13 Nisan 2012 Paylaş 13 Nisan 2012 İstanbulda uzun zamandan beri belediye otobüsleri ( yeşil mercedesler) otomatik . Hep kullanmak istemişimdir Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 13 Nisan 2012 Paylaş 13 Nisan 2012 yarı otomatik nasıldı? Debriyajsız mı? Şurda videosu var nostalji: Yorum bağlantısı
Önder Özcan 13 Nisan 2012 Paylaş 13 Nisan 2012 leylandları çok iyi hatırlıyorum.hep dikkatle izlerdim.debriyajı yoktu ama şoför vites değiştirirdi yalnız sanki şöyle birşey hatırlıyorum.vites değişimlerinde şoför boşa aldığında sanki hava basıncıyla ilgili birşey varmış gibi (pıışşş) sesi duyuluyordu.doğrumu hatırlıyorum acaba Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 13 Nisan 2012 Paylaş 13 Nisan 2012 (düzenlendi) benim hatırladığım şöförün ve yolcuların rahatıydı. Tarlabaşı daha yıkılmamış, beyoğlu trafiğe kapanmamıştı. otobüsler galatasaray'dan saçma sapan bir trafikle dönerek şişhaneye inerdi. edit: evey havalıymış. "pneumocyclic semi-automatic gearbox" deniyor. http://en.wikipedia....ger_Worldmaster Bu yukarıdaki geliştirilmiş versiyon hydracyclic olanıymış. Ama prensip aynıymış. 13 Nisan 2012 tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Gürsoy 13 Nisan 2012 Paylaş 13 Nisan 2012 Şu fiyuuuuyt sesi çıkaranlar mı? Resimdekiler abi. Yorum bağlantısı
Önder Özcan 13 Nisan 2012 Paylaş 13 Nisan 2012 oyy,seçe seçe de 35A resmi seçmişler.doğduğum 35 senemi geçirdiğim semt ,gittiği istikamet de halen çalıştığım yer,beyazıt. Yorum bağlantısı
Coşkun Biçer 23 Haziran 2013 Paylaş 23 Haziran 2013 Arkadaslar afiniza siginarak tartismaya katilmak istiyorum. Agir vasitada nasil ariza cikarmiyor diyorsunuz, eger otamatik sizin dusundugunuz gibi olsa cikarir elbet, agir vaasita araclarda otamatk vites yok normal vites var ee nasil oluyor var gorduk ve goruyoruz diyeceksiniz o kamyon, otobus ve tirlarda (TIR aslinda baska anlami var ) normal manuel sanziman ve bildiginiz baski balata vardir. Yani her kamyonda oldugu gibi ama elektronik olarak arac beli bir devire geldiginde vites degistiriyor.Ayrica otomobilerde olmayan pekcok sensur ve vardir araci devamli takip eder ve ona gore hareket ederler size en basit bir ornek vereyim, duvar ve zeminlerin dik veya duz oldugunu konturol etigimiz su terazisi varya onun elektronigi vardir sanzimanda ve buna benzer pekcok yardimci faktor. Yani kamyonlar normal sanziman ama elektronik olarak konturol edilir ve otamatik sanzimanlarni tartismasiz krali VOLVO I SHIFT,tir ve vites sayisi degisir.Yanlis hatirlamiyorsam 8 vitesten 32 vitese (Yanlis bilmiyorsam 32 vites,e apartman vites,de deniyor)kadar degisir belkide daha fazla olan olabilir ben bilmiyorum. Yukarida arkadasin birinin soyledigide dogrudur standart olan 12 16 vites gunumuzde en cok kulanilanlardir volvo 12 kulanir mercedes, man 16 kulanir 8 normal 8 bucuk diye tabir edilen vitestir bucuk aslilinda normal vites dir ama oyle denmis oyle gidiyor. Yorum bağlantısı
Coşkun Biçer 23 Haziran 2013 Paylaş 23 Haziran 2013 yarı otomatik nasıldı? Debriyajsız mı? Yari otamatik ik cesit var hatta scania,nin yenisinide eklersek uc cesitir,ve uc cesitin hepsindede debiriyaj vardir. 1- Birinci cesitler vites kolunu uzerinde bas parmaga denk gelecek sekilde ergonomik dugme vardir ve uzerinde 1-2-3 yazar,dugme birdeyken vites kolunu vitese koyarsiniz vites kolunu vitese koyarken debriyaj,a basarsinin ama 2- ve 3 ,e koyarken sadece basparmaginizla dugmeyi ceker yada itersiniz, debriyaja basmadan arac su anda ucuncu vites,de 4,e koyarlen dugmeyi tekrar bir konumuna getirir vites kolunu geri yani otomobildeki gibi ikinci vitesin yerine getirisiniz bu hareketi yaparken debriyaj,i kulanirsiniz arac 4,de 5 - 6 dugmeyle gene debriyajsiz bu boyle devam eder . 2-Ikinci cesit ise bu sistem cok eskidir araci calistiri ve normal debriyajla kalkarsiniz ama vides kolu yoktur arac hizina ve devrine gore vites secer ama siz debriyaja basmadan vites degismez yani debriyaja basmazsaniz butun gun ayni vitesde gidersiniz. 3- Cesit ise scania bunu cok kulandi ve kulaniyor arac ilk kalkista debriyajla normal olarak kalkarsiniz arac hareket etikten sonra butun vitesleri otomatik degistirir siz birseye karismazsiniz ama araci tamamen durduracaginiz zaman tekrar debriyaj fren yaparsiniz yoksa arac kirmizi isikta stop eder . Yorum bağlantısı
Recommended Posts