Çağlar Bayur 5 Mayıs 2012 Paylaş 5 Mayıs 2012 1 damla yağın 10 ton suyu içilemez hale getirdiği düşünülürse, 10 bin km yağ değişim için erken. Hele ki tam sentetik yağ kullanıyor iseniz 20 bin km normal katalog değeri. Zaten tam sentetik yağların uzun ömürlü olduğu aşikar. Ben 10 bin km'de hava filtremi kendim değiştirip 20 bin km'de bakım yaptırıyorum. Doğaya saygılı olalım bence. Konunun önemine binaen aynı mesajı up yaptım. atık yağlar toprağa dökülürse geçerli, artık geri topluyorlar Yorum bağlantısı
Guest Hasan Ekici 5 Mayıs 2012 Paylaş 5 Mayıs 2012 atık yağlar toprağa dökülürse geçerli, artık geri topluyorlar Çağlar abi, aldığımız yağlar ithal ürünler, yurtdışına gidiyor verdiğimiz para, cari açık denen kavramı bizim bilinçsiz tüketim alışkanlıklarımızda etkiliyor. Aslında motor yağına kadar neler neler var ama yağ işi sıkıntı. Her ne kadar geri toplansada yerin derinliklerinden çıkarılan her petrol damlası yeryüzüne çıktığında hangi işlemden geçerse geçsin çıkmış oluyor bir kere. Ne kadarı bilinçli sanayi ustalarının? Kışın yağ sobalarında yağı yakmak varken ne gerek var toplamaya diye düşünen yok mu? Teknik adam gözüyle 20 bin km tam sentetik yağ için nasıl bir periyot? Geç, erken v.s. Mobilin sitesinde 5-30 tam sentetik için 20 bin yada 1 yıl yazıyor. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 5 Mayıs 2012 Paylaş 5 Mayıs 2012 Yağ sobaları yaklaşık 5 yıldır yasak, 3-4 yıldır şahsen görmedim, 15bin km de bir çıkan yağın vaziyetini görünce, bizim yol şartımızda kritik km bile denir. Yağ tek başına, laboratuvar ortamında çalışan motora konsa, 50bin km bile dayanır o ayrı. Yorum bağlantısı
Guest Hasan Ekici 5 Mayıs 2012 Paylaş 5 Mayıs 2012 Valla ya ben çok hassas araba kullanıyorum yada bizim yollar çok temiz. 15 bin kmde çıkan yağım bal renginde oluyor, kararma belirli belirsiz. Akışkanlığı, viskoziteside gayet yerinde oluyor. Arabamı en fazla 3 bin devirde kullanırım,lpg kullanımıda temiz yakıt olduğundan motor yağını çok kirletmiyor. Dizel 2010 fiestanın yağı ise 10 bin kmde simsiyah oluyor. Dizel oluşu çok etkili. Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 7 Mayıs 2012 Paylaş 7 Mayıs 2012 Ben yağı değiştirdikten sonra çalıştırıp kontrol ettiğimde simsiyah oluyor.Dizeller böyle sanırım Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce 11 Mayıs 2012 Paylaş 11 Mayıs 2012 Türkiye şartları diye bir şey yok aslında. Amerikada ve Avrupada bakımlarını genelde insanlar evlerindeki garajlarında yaparlar. Burda herkes araçlarını servis yada özel servise götürüyor. Bayiler araç satışından daha çok servis'lere gelen araçlardan para kazanıyor. Diğer bir husuta Türkiye'mizde araç sahiplerinin çok büyük bir bölümü kaput'u açmadan kontağa basar gider. Servisler silecek suyu koyar ona bile para alırlar . Bence yağ yada hava filtresi değişimi erken yapılmasının hiç bir gereği yok. Bendeniz 15,000 km de bir bakımlara girerdim hava filtresi hiç temizlemeden kullanırdım yakıt sarfiyatı hiç artmaz vede yağ vizkosiyesi hiç bozulmazdı. İstanbul şartları Türkiye şartlarından çokta faklı değildir. Yorum bağlantısı
Guest Hasan Ekici 11 Mayıs 2012 Paylaş 11 Mayıs 2012 Tam sentetik yağın katalog değeri 20 bin km. Tüm şartlara göre mobil bu yağa 20 bin değişim diyorsa, çok hassas davranılırsa 15 binde değişir. Ama 10 bin km yağ değişimi gereksiz masraf, dışarı kaçan para, doğayı kirletme olur. Haa dizeller için durum farklı, dizel araba yağı çok kirletiyor. Yeni araba alsam ilk yağını belki 10 binde değişirim, rodaj bitince 15 bin yapardım. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 17 Ekim 2021 Paylaş 17 Ekim 2021 Bu adamın demesine göre almanya’da millet arabasına genelde bakmıyor. 50-60bin’de bakım yaptıran varmış. Yağ filtresi hava filtresi parçalanmış şekilde değiştirdikleri varmış. 150-300bin arası araba ömrü varmış. Tamiri pahalı olunca millet yeni araba alıp eskisini 1 euro’ya hediye veriyormuş. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 17 Ekim 2021 Paylaş 17 Ekim 2021 olabilir bizde de üetilen ekmeklerin bir hayli yüksek oranı çöpe atılmakta 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 17 Ekim 2021 Paylaş 17 Ekim 2021 Çağlar Bayur yazdı: olabilir bizde de üetilen ekmeklerin bir hayli yüksek oranı çöpe atılmakta Askıda mercedes olsa tadından yenmezdi 1 2 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 17 Ekim 2021 Paylaş 17 Ekim 2021 Bu adamın demesine göre almanya’da millet arabasına genelde bakmıyor. 50-60bin’de bakım yaptıran varmış. Yağ filtresi hava filtresi parçalanmış şekilde değiştirdikleri varmış. 150-300bin arası araba ömrü varmış. Tamiri pahalı olunca millet yeni araba alıp eskisini 1 euro’ya hediye veriyormuş. Almanyada park ampülün patladı ve petrolden aldın ancak takmayı bilmiyorsun.. Git içerdeki elemandan yardım ise ampül 5 avro yardımı 15 avro. Bizde ise motor indiririz yeter ki yardım iste. Bakım pahalı orada. Ve şu var avrupa temiz ülkemiz yakıtı havası kaka. Bu yalan ile yıllarca bizi sömürdü servisler ve bizde bu yalanı yedik yiyoruz 2 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 17 Ekim 2021 Paylaş 17 Ekim 2021 toz belki biraz bizde fazla olabilir. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 17 Ekim 2021 Paylaş 17 Ekim 2021 30.k bakımı 15.k yapacak kadar değil. İstanbul kars arası ile Berlin hamburg arasında ne kadar fark olacak dış etken olarak Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 17 Ekim 2021 Paylaş 17 Ekim 2021 Servet Aydın yazdı: 30.k bakımı 15.k yapacak kadar değil. İstanbul kars arası ile Berlin hamburg arasında ne kadar fark olacak dış etken olarak oraları daha ıslak görüyorum. Bizde özellikle yazın önden kamyon otobüs tekeri normal yol dışına kaçırınca göz gözü görmüyor tozdan. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 17 Ekim 2021 Paylaş 17 Ekim 2021 Servet Aydın yazdı: İstanbul kars arası ile Berlin hamburg arasında ne kadar fark yerinde incelemeden teknik olarak fikir yürütülemez, incelemeli 1 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 17 Ekim 2021 Paylaş 17 Ekim 2021 oraları daha ıslak görüyorum. Bizde özellikle yazın önden kamyon otobüs tekeri normal yol dışına kaçırınca göz gözü görmüyor tozdan.Benzer olayı hanowerde de yaşar sürücü. Otoyolu yıkayan tabiat ana artık yerinde incelemeden teknik olarak fikir yürütülemez, incelemeliSaatleri ayarlayalım Yorum bağlantısı
Erhan Doruk 18 Ekim 2021 Paylaş 18 Ekim 2021 Octaviayı ilk aldığımda periyodik bakımı 30bin km de bir gösteriyordu yol bilgisayarı. İlk bakımda 15 bine güncellediler. Ülkemizin havası tozlu olabillr, o vakit hava fltresi daha sık değişmeli bence. Kaliteli yağ kullanılırsa 15 binde bir bakım bence para tuzağı. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 18 Ekim 2021 Paylaş 18 Ekim 2021 Erhan Doruk yazdı: Octaviayı ilk aldığımda periyodik bakımı 30bin km de bir gösteriyordu yol bilgisayarı. İlk bakımda 15 bine güncellediler. Ülkemizin havası tozlu olabillr, o vakit hava fltresi daha sık değişmeli bence. Kaliteli yağ kullanılırsa 15 binde bir bakım bence para tuzağı. Bence bakım aralıklarında arabaların ucuz değil, pahalı olduğu ülkeler örnek alınmalı Yorum bağlantısı
Eren Gökmen 18 Ekim 2021 Paylaş 18 Ekim 2021 Toz belki ulkemiz yollarinda daha fazla olabilir. Hava filtresi pahali bir sey degil. Degistirmek icin tamirciye gitmeye gerek yok. Ama periyodik bakim icin belki berlin trafigi ile istanbul trafigini bir tutabiliriz. Berlindeki 30bin/2yil iken İstanbuldakinin 15bin/1yil olmasi cok mantikli degil. İstanbul disindaki sehirler icin ise hava filtresi haric diğerleri iyice sacma bence. Yakit filtresine gelirsek malesef ulkemizde cok daha kotu yakit satanlar var. Yinede yakiti bilindik yerlerden aliyorsak almanyadaki aracin yakit filtresi 60binde degisirken bizde 15binde degismesi sacma. Bir de triger var. Berlindeki 200bin/10yilda degisiyorken bizde 100bin/5yil tamamen mantiksiz. Bir de icin rahat etsin abi moduna sokuyorlar insani periyodik bakımı 8binde, trigeri 80bin/3-4 senede degistirtiyorlar Tabi her degisimde kaliteli malzeme kullanmak şart Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 30 Aralık 2023 Paylaş 30 Aralık 2023 https://cdn.group.renault.com/dac/gb/transversal-assets/brochures/model-brochures/Sandero-eBrochure.pdf.asset.pdf/b68f58a236.pdf Yağ 36bin milde yaklaşık 60bin km de mi değişiyor? Ben mi yanlış anmadım. İlginç bir şekilde sade donanımlarla uygun fiyatla çok satıyor Avrupa'da. Yorum bağlantısı
Eren Gökmen 30 Aralık 2023 Paylaş 30 Aralık 2023 Evren Erakçora yazdı: https://cdn.group.renault.com/dac/gb/transversal-assets/brochures/model-brochures/Sandero-eBrochure.pdf.asset.pdf/b68f58a236.pdf Yağ 36bin milde yaklaşık 60bin km de mi değişiyor? Ben mi yanlış anmadım. İlginç bir şekilde sade donanımlarla uygun fiyatla çok satıyor Avrupa'da. 18bin mil yaziyor. Yaklasik 30bin km 2 sene Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 30 Aralık 2023 Paylaş 30 Aralık 2023 Eren Gökmen yazdı: 18bin mil yaziyor. Yaklasik 30bin km 2 sene 18bin milde kabin filtre diyor. İkinci yıl yağ değiştir diyor. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 30 Aralık 2023 Paylaş 30 Aralık 2023 Evren Erakçora yazdı: https://cdn.group.renault.com/dac/gb/transversal-assets/brochures/model-brochures/Sandero-eBrochure.pdf.asset.pdf/b68f58a236.pdf Yağ 36bin milde yaklaşık 60bin km de mi değişiyor? Ben mi yanlış anmadım. İlginç bir şekilde sade donanımlarla uygun fiyatla çok satıyor Avrupa'da. her yıl veya 18 bin mil (28800km) hangisi önce gelirse. ilk yıl 20 bin km de yiz polen filtresi değişiyor sadece, 2. yıl sonunda 25bin km de veya 28.8 de olursak yağ diyor. iyiymiş. yüm servis planı için aylık ödeme de yapılabiliyormuş servis zamanı gelmeden, kasko gibi yapmışlar, parayı alıp acıkınca çorba servis ediliyor , sabit getirili dünyaya hazırlık 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 30 Aralık 2023 Paylaş 30 Aralık 2023 Elektrikli araba gibi polen filtre değiştir devam diyor. Avrupa'da fiyatı da ,ucuz çok satması normal. Yorum bağlantısı
Eren Gökmen 30 Aralık 2023 Paylaş 30 Aralık 2023 Benim anladigim su sekilde: kilometre 18bin mili gecmezse polen filtresi her yil degisir. Yag 2 yilda bir degisir. 18bin mil daha önce dolarsa yag ve polen filtresi degisir. 2 Yorum bağlantısı
Recommended Posts