İçeriğe Yönlendir

Servis Periyodik Bakım Kilometresi Avrupa Ile Neden Farklı?!


Onur işci

Recommended Posts

Onur işci

Arkadaşlar,

Aracımın ilk bakımını 15,000km'de yaptırdım. Aracım 20,000km'ye geldiğinde yağ değişiminin yapılması ile ilgili bir uyarı oluşmaya başladı. Bugün Ford yetkili servisine gittiğimde Avrupa'da 20,000km'de bir periyodik bakımın yapıldığını, Türkiye'de ise sözde yol şartlarımızın kötülüğünden dolayı bunun 15,000km olarak uygulandığını, araç bilgisayarında da yağ değişimi bilgisinin güncellenme işleminin unutulduğunu öğrendim. Yani anlayacağınız arkadaşlar biz 3.dünya ülkesinde yaşadığımız için 5000km erken servise çağrılmaktayız. Hem yakıt garanti kapsamında en kaliteli yakıtı Opet'ten almamızı şart koşup, sonrasında da diyorlar ki, Türkiye'de satılan yakıt kalitesiz. Siz 5000km erken gelin, aracınıza bir bakalım..Bence 15,000 çok uzun olmuş, bence her 7500km'de servisin yolunu tutalım. Madem Türkiye şartları kötü, aracı 5cm'de yükselterek piyasaya sunulsun! Ben kesinlikle bu durumu samimi bulmuyorum. Ford dünyasına katıldığım ve C-max aldığım için bir kez daha pişman edildim..

Bu arada satmış olduğu aracı bu kadar iyi iken müşterisini bu kadar mutsuz kılmayı başarabilen başka bir firma görmedim. İnşallah Ford Türkiye, bundan sonra alacakları kararlarında Ford bayisi tarafından değil de müşteri tarafından bakarak biraz daha dikkatlı kararlar alır..

Saygılarımla,

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Türkiye'de yol kısa mesafe. Yani arabalar yıllık daha az km yapabiliyor. Ayrıca araçların ekonomik ömrü daha uzun.

Avrupa da 10 yaşında araç çöpe gidiyor ama bizde değil.

Yorum bağlantısı

Servis demişken arkadaşlar yeni konu açmamak için burda sorayım. Ford 'da expertiz kaça yapılıyo şu an ikinci el bilen var mı acaba ?

Yorum bağlantısı
Mustafa Kestel
(düzenlendi)

Arkadaşlar,

Aracımın ilk bakımını 15,000km'de yaptırdım. Aracım 20,000km'ye geldiğinde yağ değişiminin yapılması ile ilgili bir uyarı oluşmaya başladı. Bugün Ford yetkili servisine gittiğimde Avrupa'da 20,000km'de bir periyodik bakımın yapıldığını, Türkiye'de ise sözde yol şartlarımızın kötülüğünden dolayı bunun 15,000km olarak uygulandığını, araç bilgisayarında da yağ değişimi bilgisinin güncellenme işleminin unutulduğunu öğrendim. Yani anlayacağınız arkadaşlar biz 3.dünya ülkesinde yaşadığımız için 5000km erken servise çağrılmaktayız. Hem yakıt garanti kapsamında en kaliteli yakıtı Opet'ten almamızı şart koşup, sonrasında da diyorlar ki, Türkiye'de satılan yakıt kalitesiz. Siz 5000km erken gelin, aracınıza bir bakalım..Bence 15,000 çok uzun olmuş, bence her 7500km'de servisin yolunu tutalım. Madem Türkiye şartları kötü, aracı 5cm'de yükselterek piyasaya sunulsun! Ben kesinlikle bu durumu samimi bulmuyorum. Ford dünyasına katıldığım ve C-max aldığım için bir kez daha pişman edildim..

Bu arada satmış olduğu aracı bu kadar iyi iken müşterisini bu kadar mutsuz kılmayı başarabilen başka bir firma görmedim. İnşallah Ford Türkiye, bundan sonra alacakları kararlarında Ford bayisi tarafından değil de müşteri tarafından bakarak biraz daha dikkatlı kararlar alır..

Saygılarımla,

Onur Bey öncelikle hoşgeldiniz :flowers: söylediklerinize kısmen katılmakla birlikte; bu durumu sadece Ford firmasının yapmadığını da belirtmek isterim ;) örneğin Fiat'da bakımlar 10000km'de bir yapılıyor. Ayrıca vw, opel vs. markalarda da dizel bakımları hep 15000km'de bir yapılmakta. Yani bu hususta sadece Ford'a kabahat bulmanın pek doğru olmadığını düşünüyorum.

Saygılarımla.

tarihinde Mustafa Kestel tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Onur işci

Türkiye'de yol kısa mesafe. Yani arabalar yıllık daha az km yapabiliyor. Ayrıca araçların ekonomik ömrü daha uzun.

Avrupa da 10 yaşında araç çöpe gidiyor ama bizde değil.

Haklısınız, ancak bunun için de belki şöyle olabilirdi: 20,000km veya 'X' yılda bir bakım.. Şu da bir gerçek akü dışında kullanılmayan veya çok az kullanılan bir araç zamana göre ne kadar yıpranır? 5000km erken çağrılmayı hakeder mi? Bunun detaylarıyla açıklanması gerekir. Bu kadar herşeyin hesaplandığı, deneylerin yapıldığı bir sektörde bu kadar sapma bana inandırıcı gelmiyor. Mobilya veya inşaat sektöründe değiliz ki emniyet katsayısı 5000/20000 (%25) sapsın..

Yorum bağlantısı
Mehmet Acar

Aracımın standart bakımı 30.000 km. Ancak sağolsun doğuş her 15.000 de bir çağırıyor. Özlüyor garibim herhalde. :tongue:

2005 de megane almıştım, her 15000 de bir bakım var dediler, 2006 dan sonra sattıkları araçları da her 10000 de bir çağırmaya başladılar.

Yorum bağlantısı
Uğraş Özyurt

Arabalar Türkiye yol şartlarında mekanik olarak biraz fazla yoruluyor sanırım.Hem yollarımızın yeterince kaliteli olmayışı hemde fiziki şartların çoğu avrupa ülkesinden farklı oluşu buna etken olabilir diye düşünüyorum.Bildiğim kadarıyla 10-15 sene önce bakım aralıkları daha da kısaydı.

Yorum bağlantısı
Onur işci

Onur Bey öncelikle hoşgeldiniz :flowers: söylediklerinize kısmen katılmakla birlikte; bu durumu sadece Ford firmasının yapmadığını da belirtmek isterim ;) örneğin Fiat'da bakımlar 10000km'de bir yapılıyor. Ayrıca vw, opel vs. markalarda da dizel bakımları hep 15000km'de bir yapılmakta. Yani bu hususta sadece Ford'a kabahat bulmanın pek doğru olmadığını düşünüyorum.

Saygılarımla.

Mustafa bey hoşbulduk:),

Diğer markalar konusunda maalesef bilgim yok. Açıkçası araç seçiminde bu kriter aklıma gelmemişti. Diğer markalar da eğer Türkiye şartlarını göstererek servis km'sini düşürüyor ise bence ateş bacayı sarmış o zaman:) Bu konu Sanayi Bakanlığı'nın inceleme konusu olur...

Bu durumu da sadece eleştirmekle yetinir, içime atar, bir sonraki araç seçimimde bu konuyu da kriterlerime eklerim. :unsure2:

Teşekkür ederim..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metehan Şahin

Servis demişken arkadaşlar yeni konu açmamak için burda sorayım. Ford 'da expertiz kaça yapılıyo şu an ikinci el bilen var mı acaba ?

Geçenlerde serviste vatandaşın birinden 50TL istediler.

Yorum bağlantısı
Metehan Şahin

50 mi ? Sadece kaporta'ya 50 + kdv istiyolar...

Buradaki serviste sadece kulak misafiri oldum. Sadece kaporta mı bilmiyorum. Ekspertiz yaparız ücreti 50 TL olur ve herhangi bir evrak veremeyiz diyorlardı.

Yorum bağlantısı
Necat Ertan

Suan sahibi oldugum cmax ten önceki aracım olan Opel corsa 10000 km.de servis lambası yaktı. Avrupa da 10000 km.de, turkiye de 15bin km.de araç servise gidiyor diye lambayı söndürdüler. Bu durumda Opel tukaka, Ford muhteşem mı oluyor? Ya da Opel e göre turkiye kaçıncı sınıf ülke?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

15 bin km mi? bence bu bile fazla, çok kolay bir test var, yenilenmiş olan hava filtrenizi, 5000km sonra çıkarıp sadece göz ile bakın, laboratuvara bile ihtiyaç yok, yüreğiniz elveriyor ise kullanmaya devam edin.....

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar
(düzenlendi)

Aracımın standart bakımı 30.000 km. Ancak sağolsun doğuş her 15.000 de bir çağırıyor. Özlüyor garibim herhalde. :tongue:

2005 de megane almıştım, her 15000 de bir bakım var dediler, 2006 dan sonra sattıkları araçları da her 10000 de bir çağırmaya başladılar.

Aynen dizel bluemotion polo da yol bilgisayarında bakım 30 bin km gösterirken, 15 binde çağrılıyor, umarım servis maliyetini ikiye katladığımıza ve çevreyi iki kat kirlettiğimize değiyordur :)

Gerçi bizdeki 1.6 Multijet dizel Doblo Maxi'de bakım aralığı 20 bin km... binekten bile iyi yani :)

tarihinde Abdussamed Acar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Erhan Doruk

naylon fluence 20.000 de bir çağırılıyor.. röno Türkiye şartlarına göre araç yapmış , :)

Yorum bağlantısı
Özer Özcan

Çağlar beye katılıyorum. Türkiye'nin hava ve yol şartlarını göz önüne aldığınızda 15.000 km. bence normal. Arabanızı yıkatıyorsunuz, fazla değil 15 dk. sonra üzeri bir parmak toz. Sırf bu yüzden aytozu gri tenk araba aldım ama nafile. 15.000 bakımını bugün yaptırdım, hava ve yağ filtresini görmek bile istemezsiniz. İnsanlar olarak bizim içimiz Allah bilir nasıldır :)

Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik

Servis demişken arkadaşlar yeni konu açmamak için burda sorayım. Ford 'da expertiz kaça yapılıyo şu an ikinci el bilen var mı acaba ?

200 nokta kontrol mu ne öyle bir ekspertizi var ama sanırım 300tl civarıydı ve yarım günden fazla sürüyor.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

200 nokta kontrol mu ne öyle bir ekspertizi var ama sanırım 300tl civarıydı ve yarım günden fazla sürüyor.

Renault kendi arabalarına 200TL+KDV ye yapıyor ve 2 saat sürüyor.

Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu

15 bin km mi? bence bu bile fazla, çok kolay bir test var, yenilenmiş olan hava filtrenizi, 5000km sonra çıkarıp sadece göz ile bakın, laboratuvara bile ihtiyaç yok, yüreğiniz elveriyor ise kullanmaya devam edin.....

En doğrusunu yazmışsın abi.... :good1:

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Levent Gürel
(düzenlendi)

Araç almak için yaptığım araştırmalar sonucunda Volkswagen'de 1.6 dizel Golf için bakım aralığının 10.000 km olduğunu öğrendim. Sanırım bu durumda Ford'a kızmamak lazım...

tarihinde Levent Gürel tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Bu konuyu biraz araştırmıştım. Amerika da genelde periyotlar kısa genelde yeni araçlarda 7500 mil. Amerikalılar epey hassas davranıp genelde 3000milde değiştirme taraftarı. Bunun için hükümetler tarafından 3000 mil miti deyip bu kadar erken yağ değiştirmeyin diye kampanyalar yapılmış.( 3000 mile myth) Meknanikler erken değiştiren yağın motorun ömrünü uzatacağını iddia ederken genelde oto uzmanları bu kadar erken değiştirmeye gerek yok demişler. Genelde kabul normal yağ ise 5000milde, sentetikse 7500 mil ideal denmiş.

avrupada ise durum tam tersi onlar daha çevreci düşünüp üreticileri 20-30 bin km de bir yağ değişimi tavsiye ediyorlar. Forumlarda buna rağmen kullanıclar daha erken yağ değişiminin mantıklı olacağını söylüyorlar.Avrupalılar bana göre daha çok çevreci düşünüp uzun yağ değişim periyodu seçmişler. Yolları zaten bildiğimiz gibi çok temiz, yakıtları kaliteli.

Yorum bağlantısı
Guest Hasan Ekici

1 damla yağın 10 ton suyu içilemez hale getirdiği düşünülürse, 10 bin km yağ değişim için erken. Hele ki tam sentetik yağ kullanıyor iseniz 20 bin km normal katalog değeri. Zaten tam sentetik yağların uzun ömürlü olduğu aşikar. Ben 10 bin km'de hava filtremi kendim değiştirip 20 bin km'de bakım yaptırıyorum. Doğaya saygılı olalım bence.

Konunun önemine binaen aynı mesajı up yaptım.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

peki siz yılda 20bin yapabiliyor musunuz? bir de olayın zaman konusu var.

Yorum bağlantısı
Guest Hasan Ekici

Yılda 20 bin yaptığım yıllar oluyor, olmazsa evet 1 yılda km'den bağımsız değişim yapmak şart. Yağın yapısını zamanda etkiliyor çünkü.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...