Mehmet Boylan 6 Nisan 2012 Paylaş 6 Nisan 2012 (düzenlendi) Merhaba abilerim bugün 10.000 bakım yapıldı yetkili serviste bu arada bende kafama takılan soruyu ustaya sordum kızdırma bujilerinin lambasının önceden kontağı açtığımda yanıp söndüğünü ama şimdi yanmadığını söyledim orada denedik yanmadı,oda bana göstergede lambasının olduğunu ama devreye girdiğini lambanın bir arıza durumunda yanıp söneceğini söyledi sizce söylediği doğru mu yoksa bir arıza mı var? 7 Nisan 2012 tarihinde Adnan Çakır tarafından düzenlendi Klavyenizi kontrol edin "ğ" yok mu? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 6 Nisan 2012 Paylaş 6 Nisan 2012 Arıza var ise ikaz eder zaten. Bakım ile bir ilgileri de yok Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 6 Nisan 2012 Paylaş 6 Nisan 2012 Ben İzmir'de yaşıyorum, o lambanın yandığını hiç görmedim var olduğundan da emin değilim. Otokoç'a sordum. Verdikleri cevabı aynen yazıyorum. '' Abi o lambanın hiç önemi yok, bu araba beyinden ısıtmalı beyinden ! '' dediler. Ben lamba var gibi sanki bu arabada, kızdırma bujisinin devreye girip girmediğini nasıl anlayacağım diye sordum. '' Dedim ya abi, bunlar beyinden ısıtmalı beyinden '' diye ikinici cevabı aldım. Yorum bağlantısı
Hasan Tahsin Şipit 6 Nisan 2012 Paylaş 6 Nisan 2012 Bende 2-3 defa yandığını gördüm. Ya Uşak'taydım ya da Ankara. Yorum bağlantısı
Mehmet Boylan 6 Nisan 2012 Yazar Paylaş 6 Nisan 2012 (düzenlendi) Nihat abi çok tatmin edici bir cevap vermişler. 7 Nisan 2012 tarihinde Adnan Çakır tarafından düzenlendi İmla Yorum bağlantısı
Serkan Önder 6 Nisan 2012 Paylaş 6 Nisan 2012 Nasıl bir beyinmiş bu acep içeride ateş mi yakıyor kibrit mi çakıyor 2 Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 6 Nisan 2012 Paylaş 6 Nisan 2012 Bende 2-3 defa yandığını gördüm. Ya Uşak'taydım ya da Ankara. Konuyu bende buna bağladım aslında. Ama arkadaşın avatarda İzmir i görünce şüphelendim Yorum bağlantısı
Mehmet Boylan 6 Nisan 2012 Yazar Paylaş 6 Nisan 2012 Arıza var ise ikaz eder zaten. Bakım ile bir ilgileri de yok Peki Çağlar abi bu lamba kızdırma bujileri bizim modellerde devreye girdiğinde mi yanar yoksa arıza durumunda mı Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 6 Nisan 2012 Paylaş 6 Nisan 2012 nihat abi çok tatmin edici bi cevap vermişler. Aynen öyle Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 6 Nisan 2012 Paylaş 6 Nisan 2012 Lamba belli bir derecenin altında yanıyordu galiba. Bu araçlarda sürekli çalışmıyor muydu bujiler? Yorum bağlantısı
Mehmet Boylan 6 Nisan 2012 Yazar Paylaş 6 Nisan 2012 Konuyu bende buna bağladım aslında. Ama arkadaşın avatarda İzmir i görünce şüphelendim İzmir'in Ödemiş ilçesinde yaşıyorum. Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 6 Nisan 2012 Paylaş 6 Nisan 2012 nasıl bir beyinmiş bu acep içeride ateşmi yakıyor kibritmi çakıyor Buna çok güldüm Lamba belli bir derecenin altında yanıyordu galiba. Bu araçlarda sürekli çalışmıyor muydu bujiler? Eskiden diesel audi kullanıyordum onda hep yanıyordu. Bunda yandığını hiç görmedim. izmirin ödemiş ilçesinde yaşıyorum Ödemiş İzmir merkeze göre daha soğuk galiba. Yorum bağlantısı
Mehmet Boylan 6 Nisan 2012 Yazar Paylaş 6 Nisan 2012 Nihat abi ödemiş İzmir'e göre daha alçakta kalıyor Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 6 Nisan 2012 Paylaş 6 Nisan 2012 peki çaglar abi bu lamba kızdırma bujileri bizim modellerde devreye girdiginde mi yanar yoksa arıza durumunda mı Benim bildiğim kadarıyla kontağı açtığında devreye giriyor ve o anda göstergedeki rezistans ibareli ışık yanıyor. Piston iç ısısı yeterli sıcaklığa ulaştığında devreden çıkıp ışık sönüyor ve marş yapınca motor çalışıyor. Ama kaç derecede devreye giridiğini ve ısıtma işlemini yaparken süre ile mi yoksa termostatlamı kontrol ediyor birde ışığın sönmesini beklemeden motorun çalışmasına engel oluyormu bilmiyorum. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 6 Nisan 2012 Paylaş 6 Nisan 2012 nihat abi ödemiş izmire göre daha alçakta kalıyor Manyak mısın hemşerim. Şehir girişinde kaç yazıyor? Rakım 191.... Ben de ödemişliyim. Kışın daha soğuk olur ama bujilik zor olur. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 6 Nisan 2012 Paylaş 6 Nisan 2012 Ben izmirde yaşıyorum, o lambanın yandığını hiç görmedim var olduğundanda emin değilim. Otokoç a sordum. Verdikleri cevabı aynen yazıyorum. '' Abi o lambanın hiç önemi yok, bu araba beyinden ısıtmalı beyinden ! '' dediler. Ben lamba var gibi sanki bu arabada, kızdırma bujisinin devreye girip girmediğini nasıl anlayacağım diye sordum. '' Dedim ya abi, bunlar beyinden ısıtmalı beyinden '' diye ikinici cevabı aldım. arıza durumunda, lamba sürekli yanar ve ikazını yapar, yanmadan da 3000d/d yı geçmediği ve arızalandığı da olmuştur, buz gibi havada ilk marşta devreye girer ve lamba yanar, yolda giderken de devreye girebilir ama normal çalışma olduüu için lambayı yakmaz. Kısaca, arıza var ise zaten emin olunuz ki , hissedersiniz, yokuşu çıkamayınca... Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 7 Nisan 2012 Paylaş 7 Nisan 2012 Doğruluğundan emin olmamakla birlikte; ısıtma bujisinin araç kapıları açıldığında devreye girip araç çalıştırma ihtimaline karşı ısındıklarını duymuştum.Böylece ekranda herhangi bir ışık yanmadan kontak yapıyormuşuz..Zaman kazanma yada kontak çevirirken bekleme olayı olmamış oluyor mantıklı geldi bana Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 7 Nisan 2012 Paylaş 7 Nisan 2012 Kontağı açınca ışıklar söndükten sonra eğer motor soğuksa 3-4 s. sonra tık diye bir ses gelir, bu sesten sonra marşa basın, sıcakken bu ses gelmez, ışıklar sönünce marşa basın. Isıtma buji ikazı sadece -3 derece ve daha altında anlık yanar, daha sıcakta yanmaz. mesela -2 -1 yada 0 derecede yanmaz, boşa beklemeyin. Beyinden ısıtma ha, o servisi direk kapatmalı ustalarınıda yurtdışına sürmeli Yorum bağlantısı
Serkan Toker 7 Nisan 2012 Paylaş 7 Nisan 2012 arıza durumunda, lamba sürekli yanar ve ikazını yapar, yanmadan da 3000d/d yı geçmediği ve arızalandığı da olmuştur, buz gibi havada ilk marşta devreye girer ve lamba yanar, yolda giderken de devreye girebilir ama normal çalışma olduüu için lambayı yakmaz. Kısaca, arıza var ise zaten emin olunuz ki , hissedersiniz, yokuşu çıkamayınca... Çağlar abi, yolda giderken devreye girmediğini düşünüyorum ben, motor artık sıkışma sonucu oluşan sıcaklığa püskürtülen mazotu her türlü patlamayı yapabildiğine göre bujilik bir iş kalmamıştır bence.. Yorum bağlantısı
Nihat Palolu 7 Nisan 2012 Paylaş 7 Nisan 2012 Kontağı açınca ışıklar söndükten sonra eğer motor soğuksa 3-4 s. sonra tık diye bir ses gelir, bu sesten sonra marşa basın, sıcakken bu ses gelmez, ışıklar sönünce marşa basın. Isıtma buji ikazı sadece -3 derece ve daha altında anlık yanar, daha sıcakta yanmaz. mesela -2 -1 yada 0 derecede yanmaz, boşa beklemeyin. Beyinden ısıtma ha, o servisi direk kapatmalı ustalarınıda yurtdışına sürmeli Ali bey bu esnada bahsettiğimiz ışık yanıyor mu ? Eğer yanıyorsa diğer ışıkar söndükden sonra bu ışık sönüyor değil mi ? Yorum bağlantısı
Serkan Toker 7 Nisan 2012 Paylaş 7 Nisan 2012 Beyinden ısıtma ha, o servisi direk kapatmalı ustalarınıda yurtdışına sürmeli Teknik adamların okumaları için üreticiler servis kitapları basıp yollarlar..Zamanında Birmot' un eski haline baskı makinalarının bakımına gidiyordum..O zamanlar sıfır Şahinler satılıyor, mağaza da bir tane de Fiat Coupe var hatta gelip gidip içine bakıyorum... Bir parçayı değişeceğim eksiği var, şu dolapta dursun dedim..Dolabı açınca da içinde el sürülmemiş yığınla Şahin-Doğan söküp takma servis kitabı...Eh be kardeşim bir kşi de merak edip bunu yapan ne anlatmış diye merak etmez mi ? Ben hala üreticinin sitesinden güncel yazılımlarını bulup, diğer arkadaşlarıma sorup makineleri öyle söküyorum...20 yıllık ustayım demiyorum... 2 Yorum bağlantısı
Reşat Uz 10 Ocak 2013 Paylaş 10 Ocak 2013 2007 75 hp connect TDdi varken kızdırma bujileri yazları bile kısa bir süre devreye girerdi bu sabah 05 te -10*C de fusion da kızdırma bujiler devreye girmedi fakat tek marşta çalıştı ve stop etmedi, servis manuel de kızdırma bujileri lambası yanarsa sönene kadar bekleyip sonra çalıştırın diyor lambaları test butonu olaymış iyi olurmuş (ampul kesik veya çalıştı sinyalimi gelmiyor ?) Yorum bağlantısı
Serkan Toker 10 Ocak 2013 Paylaş 10 Ocak 2013 2007 75 hp connect TDdi varken kızdırma bujileri yazları bile kısa bir süre devreye girerdi bu sabah 05 te -10*C de fusion da kızdırma bujiler devreye girmedi fakat tek marşta çalıştı ve stop etmedi, servis manuel de kızdırma bujileri lambası yanarsa sönene kadar bekleyip sonra çalıştırın diyor lambaları test butonu olaymış iyi olurmuş (ampul kesik veya çalıştı sinyalimi gelmiyor ?) Gauge test menüsünden gösterge ışıklarını ve birçok şeyi test edebilirsiniz..Kızdırma bujilerinin çalışması gerekseydi çalışırlardı diye düşünüyorum.... Yorum bağlantısı
Reşat Uz 11 Ocak 2013 Paylaş 11 Ocak 2013 Gauge test menüsünden gösterge ışıklarını ve birçok şeyi test edebilirsiniz..Kızdırma bujilerinin çalışması gerekseydi çalışırlardı diye düşünüyorum.... sağolasın serkan bilmiyordum daha önce conect im vardı uzun süre kullandım ama bu konudan haberim olmamıştı sinyal lambalarının yandığını gördüm daha bir çok bilgi görünüyor inceleyip bir şeyler öğrenilebilir Yorum bağlantısı
Recommended Posts