İçeriğe Yönlendir

Motor Yağındaki Beyazlama ?


Harun Aydın

Recommended Posts

Harun Aydın

Aracın yağ cubuğunu cektiğimde yağda beyazlama var bunun sebebi nedir? orjinal motorcraft yağı var içinde suda kesinlikle hiç eksiltme yok aynı yerinde...

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Soğukta kısa mesafe ve düşük devir kullanımda hafif olabiliryor(muş) Ben de bir miktar oldu, devirli kullandım biraz geçti.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Tahinli pekmez rengini almış ise ve kabarcıklar varsa biran önce aracı sanayiye çekin. Üst kapak contasından motor yağına su karışmış demektir.

Saygılarımla.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Harun Aydın

yağını değiştirdik bakalım birde öyle deneyelim (:

Yorum bağlantısı
Yücel Aydoğan

Geçmiş olsun kardeşim öncelikle inşallah sorun çıkarmaz .Tahminimce yaga su karışma olayı olabilir.Eger böyle bir durum varsa yag koydugun kapagı çıkarıca kapagın içine bak orada da beyaz krem kıvamında bir madde göreceksin.Ama bu durum kompresör kaçaklarından da oluşabilir

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Harun Aydın

Geçmiş olsun kardeşim öncelikle inşallah sorun çıkarmaz .Tahminimce yaga su karışma olayı olabilir.Eger böyle bir durum varsa yag koydugun kapagı çıkarıca kapagın içine bak orada da beyaz krem kıvamında bir madde göreceksin.Ama bu durum kompresör kaçaklarından da oluşabilir

teşekkür ederim abi yok kapakta hiç bi sıkıntı yok acıp baktığımdada yağda hiç bi değişme yok ama çubuğun topuzunda oluyor galiba evren beyin dediği gibi dün ankaraya geldim kızılayda yürüyüş varmış 5 km yolu yoğun trafikte 30 km olarak yaptım kızılaya girmek için bayağı trafik de vardı havada dün ank karlıydı onunda etkeni olabilir ama yağı değiştirdik bakalım ne olacak...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

aman aman, yağa su karışmış, her kullanım km si, hadiseyi büyütü, acilen baktırın

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Harun Aydın

aman aman, yağa su karışmış, her kullanım km si, hadiseyi büyütü, acilen baktırın

abi yağını değiştirdik bakalım ama hiç su eksiltmiyor araç

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

50 ml karışsa, seviye fark etmez ama yağın rengi değişir. yağın içindeki su, yağın görevini engeller, engellen görev= motor aşınması, hem de oldukça hızlı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Şahin Topaloğlu

Harun hemen bir ustaya götür.Ciddi problem yaratır...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Çağlar Abi, buna benzer bir olay benim başıma gelmişti. Çok az mayonez gibi tanecikler vardı, yağ çubuğunda. Ama dikkatli bir göz ancak fark edebilecek kadar azdı. Havalar soğukken vardı, şimdi yok. İnternnetten bir araçtırdım, yabancı kaynakları da okudum, kısa mesafe kullanımı, devirsiz kullanım sonucunda soğuk havalarda oluyormuş.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

soğuk havada, çubuk yüzeyindeki noktasal görünüm olabilir

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

soğuk havada, çubuk yüzeyindeki noktasal görünüm olabilir

:bravo:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Harun Aydın

50 ml karışsa, seviye fark etmez ama yağın rengi değişir. yağın içindeki su, yağın görevini engeller, engellen görev= motor aşınması, hem de oldukça hızlı

şimdi şöyle abi daha önce söyleniştim üst kapaktan yağ fışkırttı diye sonra verdim ustaya conta yeni değişmiş saten dedi wurh'ün sıvı contasıyla hallettik daha sağlıklı oldu demişti...bügün aracı verdim yağını değiştirin diye contadan yapmaz dedi yağı elf magnetec f110 40 koymuş ustaya değiştir dedim contayla alakası yok diyor değiştirmiyor ankarayamı gitsem napsam sıkıldım git gel git gel 180 km ya :(

birde aracın yağını boşalttık yağda hiç eskime şekil değiştirmede yoktu bana en başında yağ cubugundaki buharlarma olur onuda cubugu cekerken sen o buharlaşan kenarlarda biriken yağı cekip topluyosun gerek yok bişey yok dedi ama benim kafa rahat etmedi zorla 1 aylık yağı boşalttırdım yağ tertemiz cıktı hiç renk değiştirme falanda yoktu acaba gereksiz kuruntumu yapıyorum? böyle olmazdı dün soğuk havada trafikte bayağı dolaştım su karışşa yağa dedi gecenki golf'un kapağı gibi olurdu dedi(bu arada bir ara sanayideydim bir abi golf getirdi yağ değişimine ya kapağımı acımca heryeri öyle beyazdı kapağın olay o )

Yorum bağlantısı
Harun Aydın
(düzenlendi)

Bir sıkıntı yok bence.

usta her araç kışın soğukta kısa mesafe dur kalkta buharlaşmaya sebeb olur dedi ankarada kar yağıyordu dün trafikte dur kalk 30 km ilerledim tam beypazarında bakim dedim cubuğu cektim topuzunda beyazlık vardı sildim geri taktım cıkardım yine vardı yağ koyulan kapağı actım baktım hiç birşey yok yağda görünüyor gayet iyi ama takıldı işte kafama bana o buhar yapmıştır sen çubuğu sokup cıkarttıkca onları topluyor dedi ben duramadm değiştirin dedim ilk yağı boşalttıklarında yağda hiç birşey yoktu renk değiştirme vs falan sonra gittim ben yeni yağı koymuştu bu arada 10 40 koymuş daha iyi olur dedi bütün fordları ben 10 40 koydum şikayet olmadı dedi hem performans hem motor sesi hemde yakıt konusunda iyi olur dedi tmm dedik yağ cubugunu soktum cıkardım yeni yağda yine vardı ama bu kez daha azdı o dediğim golfün yağ kapağını cıkarttıklarında onun etrafı bembeyaz olmuştu ve bayağı birikmişti krem gibi olmuştu onu hatırlattı ama artık bilmiyorum ustadının dediği gibi arabayı inceledikce üzerine düştükce birşeyler bulursun dedi acaba öylemi yapıyorum :D bilmiyorum bu arada 10 40 elf koydu yarı sentetik zararı olurmu ? ve bu yağ işini nasıl takip etmeliyim? :(

tarihinde Harun Aydın tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

5w 30 koysa daha iyi olurdu, Ankara soğuk bir de kalın yağ koymuş.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Harun Aydın

5w 30 koysa daha iyi olurdu, Ankara soğuk bir de kalın yağ koymuş.

abi araç yağ eksiltir dedi uzun yolda daha cok eksiltir dedi ve tüplü dedi 10 40 daha makbul olur dedi ben seni biliyorum sen beni yanlış bişey olsa yapmam ben dedi abi sözü dinle dedi ama illa yok usta koy diyosan boşaltım koyim 5.30 dedi bende dursun dedim

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Makbul değil de, 10/40 larda güzel kampanya yaptılar, bulunmaz ise konulur ama tercih edilmez, konmuşsa da boşaltılmaz

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

alkollü yakıt gibi bazı hadiselerden olabilir diye hatırlıyorum. Yanmanız tam değil ve su oluşumu fazla ise bu su buharı sekmanlardan aşağı kartere kaçabiliyor. PCV valfi felan da tam iş görmüyorsa su yağın içinde kalıyor. Tabi bu conta olayı dışındaki ihtimal. PCV valfine de bakalım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Harun Aydın

alkollü yakıt gibi bazı hadiselerden olabilir diye hatırlıyorum. Yanmanız tam değil ve su oluşumu fazla ise bu su buharı sekmanlardan aşağı kartere kaçabiliyor. PCV valfi felan da tam iş görmüyorsa su yağın içinde kalıyor. Tabi bu conta olayı dışındaki ihtimal. PCV valfine de bakalım.

pcv valfi tam neresi oluyor ?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

"Once inside the engine, the air circulates around the interior of the engine, picking up and clearing away combustion byproduct gases, including a large amount of water vapor which includes dissolved chemical combustion byproducts, then exits through another simple baffle, screen, or mesh to trap oil droplets before being drawn out through the PCV valve, and into the intake manifold. On some PCV systems, this oil baffling takes place in a discrete replaceable part called the oil separator"

şurada anlatır:

http://en.wikipedia.org/wiki/Crankcase_ventilation_system

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yücel Aydoğan

Kardeş aracını boş yere kurcalatıp durma .Eger öyle bir durum varsa aracın eksozdan beyaz duman atar .İki adım gitmeden hararetin tavan yapar arabayı sogutamazsın .Yag dolum kapagını içi mayonez gibi bir madee ile kaplanır.Bak bende Toyota vardı sattım kışın bitimine dogru kapının önünde yıkarken yag kapagını açtım içinde hafiften beyaz krem gibi bir made vardı sildim bir daha da görmedim ustama sordum dedim böyle böyle usta kardeş şimdi sen araba motoru sıcakkekn bırakıyorsun .Gece -15-20 derece oluyor ne oluyor buhar tekrar arabayı çalıştırınca o buhar yag ile kaırşıp buna sebep oluyor aracında sorun yok demişti .Gerçektende ondan sonra kaç km re bindim tık demedi.Ama ben işimi şansa bırakmam diyorsan şaşmazda bir telefon vereyim ara konuş veye götür göster kafan rahat etsin

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Harun Aydın

Kardeş aracını boş yere kurcalatıp durma .Eger öyle bir durum varsa aracın eksozdan beyaz duman atar .İki adım gitmeden hararetin tavan yapar arabayı sogutamazsın .Yag dolum kapagını içi mayonez gibi bir madee ile kaplanır.Bak bende Toyota vardı sattım kışın bitimine dogru kapının önünde yıkarken yag kapagını açtım içinde hafiften beyaz krem gibi bir made vardı sildim bir daha da görmedim ustama sordum dedim böyle böyle usta kardeş şimdi sen araba motoru sıcakkekn bırakıyorsun .Gece -15-20 derece oluyor ne oluyor buhar tekrar arabayı çalıştırınca o buhar yag ile kaırşıp buna sebep oluyor aracında sorun yok demişti .Gerçektende ondan sonra kaç km re bindim tık demedi.Ama ben işimi şansa bırakmam diyorsan şaşmazda bir telefon vereyim ara konuş veye götür göster kafan rahat etsin

tmm bu konuda ustalara tek tek danıştım yağ cubuğundaki topuzundaki beyazlamanın sebebi biriken buhar yağ çubuğunun girdiği hortumdaki kısa mesafe kullanımı soğuk havada ve motor sıcakken stop ettiğim için içindeki buhar oluşumu olur dediler yağda değişme yoksa sorun yoktur dediler ban orda conta yakan aracın yağını gösterdi ayran gibiydi öyle bi durum yoktu ve yağ konusuna gelince 10 40 boşalttırdım 5 30 mobil 1 full sentetik yazıyordu ondan koydurdum focuslar sibob ayarını yağa göremi ayarlıyormuş ne birşeyler dedi ama ama bende 5 30 koydurdum ve filtresinide değiştirdim kafam rahat etsin

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...