Sezgin Sağdıç-2 18 Ekim 2012 Paylaş 18 Ekim 2012 Sorun çözüldü cam motorunu aynen söktüm turkay beyin yöntemi ile temizledim içi çok temizdi kömür izde yapmamıstı fakat tekrar taktıktan sonra cam düzeldi kapattım açtım sorun yok sıkışma algılamadı yeniden programladım sorunsuz çalışıyor sanırım sökünce hafızayı silmesi ve yeniden programlamam işe yaradı gibi geldi inş bir daha bozulmaz Yorum bağlantısı
Turkay Enez 18 Ekim 2012 Yazar Paylaş 18 Ekim 2012 Benim epey zaman oldu sorunsuz devam ediyoruz. Bir kez bile takılma yapmadı. İnşallah senin de tekrarlamaz. Sezgin Sağdıç-2 yazdı: Sorun çözüldü cam motorunu aynen söktüm turkay beyin yöntemi ile temizledim içi çok temizdi kömür izde yapmamıstı fakat tekrar taktıktan sonra cam düzeldi kapattım açtım sorun yok sıkışma algılamadı yeniden programladım sorunsuz çalışıyor sanırım sökünce hafızayı silmesi ve yeniden programlamam işe yaradı gibi geldi inş bir daha bozulmaz Yorum bağlantısı
Gökhan Meydan 18 Ekim 2012 Paylaş 18 Ekim 2012 bende de aynısı oldu servise gittim sadece bilgisayara bağlayıp yeniden programladı Yorum bağlantısı
Misafir 18 Ekim 2012 Paylaş 18 Ekim 2012 Turkay Enez yazdı: Benim epey zaman oldu sorunsuz devam ediyoruz. Bir kez bile takılma yapmadı. İnşallah senin de tekrarlamaz. Eveeet Turkay bey, bu kadar ustalıktan sonra benim cam sorununa yorumunuzu bekliyorum. Arka sol cam, kontağı açtığımda 5-7 cm. kadar iner ve durur. Marşa basarken de araç çalışana kadar (3-5 saniye) tekrar inmeye devam eder ve durur. Çocuk kilidini aktive ettiğimde bu sorun ortadan kalkar ancak doğal olarak arkada oturanlar camı açıp kapatamazlar. Sürücü kapısındaki kumanda düğmeleri ise sorunsuz, tüm camları gereği gibi kumanda edebiliyor. Yüzeysel bir inceleme sonucunda kablolarda ve anahtarda sorun görmedim. Detaylı incelemeye ise henüz giremedim. Muhtemel arıza ve başlangıç noktası sizce neresi olmalıdır. Yorum bağlantısı
Turkay Enez 18 Ekim 2012 Yazar Paylaş 18 Ekim 2012 İlginç bir durum... Her defasında istisnasız bu şekilde mi oluyor? Mükremin Kocataşkın yazdı: Eveeet Turkay bey, bu kadar ustalıktan sonra benim cam sorununa yorumunuzu bekliyorum. Arka sol cam, kontağı açtığımda 5-7 cm. kadar iner ve durur. Marşa basarken de araç çalışana kadar (3-5 saniye) tekrar inmeye devam eder ve durur. Çocuk kilidini aktive ettiğimde bu sorun ortadan kalkar ancak doğal olarak arkada oturanlar camı açıp kapatamazlar. Sürücü kapısındaki kumanda düğmeleri ise sorunsuz, tüm camları gereği gibi kumanda edebiliyor. Yüzeysel bir inceleme sonucunda kablolarda ve anahtarda sorun görmedim. Detaylı incelemeye ise henüz giremedim. Muhtemel arıza ve başlangıç noktası sizce neresi olmalıdır. Yorum bağlantısı
Uğur Gül 18 Ekim 2012 Paylaş 18 Ekim 2012 Bizim aracın camları şöför hariç hiçbiri kendisi açamıyor sadece kapatabiliyor açmak için şöför tarafı bi gün bütün kapıları 4-5 kere söktüm temizledim elektronik devreyi hatta kapı döşemelerinin 2-3 dübeli yamultum acıklık kaldı ve sonuçta işi çözdüm çok saçma bi durum şimdi düğmenin altındaki devrede 4 adet nokta var mesela tetris lerin içini açıp bakan varsa onun gibi 2 tane yukarda(kapamak için olması lazım) 2 tanede aşağıda nokta var(aşağı indirmek için olması lazım)ama bizimki örneğin yukarı kaldırmak için sol alt ve üst noktanın işlem görmesi lazım Aşağı için sağ alt ve üst noktanın işleme girmesi lazım iyide arkadaş düğme ya yukarı basılıyo ya aşağı çok saçma geldi bana.AMa 1 kapının noktasına siyak elektrik bantı koydum küçük bi parça işi halletim o çalışıyor diğerlerinide yapıcamda iyice sök tak kapı döşemesi dübelleri yamuldu tek kişi çıkarıp takmak zor Yorum bağlantısı
Misafir 19 Ekim 2012 Paylaş 19 Ekim 2012 Turkay Enez yazdı: İlginç bir durum... Her defasında istisnasız bu şekilde mi oluyor? İstisnasız her defasında aynı şeyler oluyor. Yorum bağlantısı
Turkay Enez 19 Ekim 2012 Yazar Paylaş 19 Ekim 2012 Sadece tek kapıda bu problem var. Her defasında tekrarlıyor. Çocuk kilidi aktif edildiğinde sorun yok. Yani akım kesildiğinde sorun ortadan kalkıyor. Bence, lokal bir durum var. Biliyorsunuz camlar sıkışmayı engelleyici korumaya sahip. Cam kapatılırken bir engelle karşılaştığında durup 5-6 cm geri iniyor. Ancak bunun için ayrı sensörler falan yok. Hepsi motorla bütünleşik elektronik kart tarafından kontrol ediliyor... Öncelikle sol arka kapı elektronik kartında (motorla bütünleşik) sorun olabilir. Herhangi bir servise gidilecek olsa, ilk yapacakları şey motoru değişmek olur. Ben olsam kapı plastiğini açıp, bütün bağlantıları söküp, motoru dağıtıp temizleyip, tekrar toplardım. Camın aşağı yukarı çalıştığı kanallara da w40 sıkmayı unutmazdım. Çözülmezse cam motorunu değişmeyi düşünürdüm... Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 19 Ekim 2012 Paylaş 19 Ekim 2012 Önceki woswosumu kilit bölümüne Wd-40 sıkarak bir çok sıkıntıdan kurtarmıştım..merkezi kilit,cam ,alarm vs..Kilit içerisinde swicler var ve camdan sızan yağmur suları buralara ulaşabiliyor oksidasyona sebep olabiliyor,yada yağ toz toplayıp bu duruma neden olabiliyor vs... Wd-40; bakkallarda ,marketlerde Yorum bağlantısı
Misafir 19 Ekim 2012 Paylaş 19 Ekim 2012 Turkay Enez yazdı: Turkay bey cevabınızın bir bölümüne kadar katılıyorum. Yani çocuk kilidini devreden çıkarıp, camı kendi kumandasıyla başbaşa bıraktığımızda, kontak açılınca sıkışma sendromuyla bir miktar aşağı iniyor. Fakat bu konumdan sonra kendi kumandasıyla yukarı kaldırmaya çalıştığımızda sorun yok, normal bir şekilde kapanıyor, bu eylem sıkışma sendromunun oluşmadığını düşündürüyor. Ayrıca, bir miktar indikten sonra, marş pozisyonuna geçer geçmez tekrar inmeye başlamasına bir anlam veremiyorum. Bu ipuçlarını birlikte değerlendirdiğimde ise, aklıma kontağın açılması ve marş esnasında voltajdaki düşme geliyor. Bunu ancak ileri düzeyde elektronik ve oto elektronik bilgisine sahip arkadaşların yorumlayabileceğini düşünüyorum. Yani kontağı açtığımızda araçtaki tüm elektrikli cihazların birden devreye girmesi sonucunda bir voltaj düşmesi oluyor ve lüzumsuz olanlar devreden çıktığında normale dönüyor, bu esnada da camın inmesi duruyor. Marşa basarken de marş motorunun yoğun akım çekmesi nedeniyle oluşan voltaj düşüklüğü aynı sonucu doğuruyor. Uygun bir zamanda cam motorunu söküp temizleyeceğim ve durumu buradan paylaşacağım. Yorum bağlantısı
Turkay Enez 19 Ekim 2012 Yazar Paylaş 19 Ekim 2012 Elbette düşük voltaj ihtimal dahilinde. Elektronikte bu tarz aptallaşmalara sebep olabilir. Zaten sıkışma önleyici devreye girip camı durdurup 5-6 cm geri indirdiğinde kendi anahtarı normal çalışmaya devam ediyor. Problemsiz olanlarda da sistem bu zaten. Sizinkinde anormal olan marş sırasında camın aşağıya inmeye deam etmesi... Temizlik olayını yapın tekrar konuşuruz... Mükremin Kocataşkın yazdı: Turkay bey cevabınızın bir bölümüne kadar katılıyorum. Yani çocuk kilidini devreden çıkarıp, camı kendi kumandasıyla başbaşa bıraktığımızda, kontak açılınca sıkışma sendromuyla bir miktar aşağı iniyor. Fakat bu konumdan sonra kendi kumandasıyla yukarı kaldırmaya çalıştığımızda sorun yok, normal bir şekilde kapanıyor, bu eylem sıkışma sendromunun oluşmadığını düşündürüyor. Ayrıca, bir miktar indikten sonra, marş pozisyonuna geçer geçmez tekrar inmeye başlamasına bir anlam veremiyorum. Bu ipuçlarını birlikte değerlendirdiğimde ise, aklıma kontağın açılması ve marş esnasında voltajdaki düşme geliyor. Bunu ancak ileri düzeyde elektronik ve oto elektronik bilgisine sahip arkadaşların yorumlayabileceğini düşünüyorum. Yani kontağı açtığımızda araçtaki tüm elektrikli cihazların birden devreye girmesi sonucunda bir voltaj düşmesi oluyor ve lüzumsuz olanlar devreden çıktığında normale dönüyor, bu esnada da camın inmesi duruyor. Marşa basarken de marş motorunun yoğun akım çekmesi nedeniyle oluşan voltaj düşüklüğü aynı sonucu doğuruyor. Uygun bir zamanda cam motorunu söküp temizleyeceğim ve durumu buradan paylaşacağım. Yorum bağlantısı
Uğur Gül 19 Ekim 2012 Paylaş 19 Ekim 2012 Erhan Yılmaz yazdı: Kapı döşemesi nasıl sökülüyor? Kaç vida var, bu vidalara nasıl ulaşılıyor? Bunları merak ediyorum, arabanın garantisi var ama bir işi beceremediler, sağ kapı döşemesini sökeceğim. sanırım 8 numara lokma yanlış hatırlamıyosam 2 adet onları söktükten sonra kenardan bişey sokup kastır dübeller tutuyor gerisini ama tam oturtmak zor bazı dübeller yamuluyor boşluk filan kalabiliyor.Söküceğin 2 adet vidada kapının tutma yerinde küçük bi parca var bakınca anlarsın ılk onu cıkarman lazım vidalar altında. Yorum bağlantısı
Ersin Özkaya 1 Haziran 2015 Paylaş 1 Haziran 2015 (düzenlendi) Döşeme sökmek isteyenler için güzel bilgi olmuş.tskler... 1 Haziran 2015 tarihinde ersin özkaya tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ersin Özkaya 2 Haziran 2015 Paylaş 2 Haziran 2015 Aracının sağ on kapının döşemesinin soktum.ama kroki ile ilgili yeri görmek için sac tabakanın da sökülmesi lazim.aceba o sac tabakayı ben dönebilir miyim? Daha doğrusu sökerken dikkat edilmesi gereken yer yada yerler var mi?çünkü oradan bir metal sesi geliyor ve çok rahatsız ediyor. Yorum bağlantısı
Ulaş Taş 3 Temmuz 2016 Paylaş 3 Temmuz 2016 Tam lazım olduğu anda fotoğrafların olmaması çok kötü oldu şimdi kapı döşemesini sokunce o kalın vidaları sokunce cam gözüküyor mu ? Camdan gacur gucur ses geliyor onu yapıcam da Yorum bağlantısı
Hüseyin YamanAyla KARA 14 Ocak 2021 Paylaş 14 Ocak 2021 (düzenlendi) Ben de söktüm aynı kapıyı. Gressten mi kaynaklandı bilmiyorum . Taktıktan sonra kesik kesik çalışmaya başladı. Muhtemelen motor sürücü devresi zarar gördü. Siz de bu şekilde bir sorun oluştu mu . Kömür yataklarından şüphelenerek motora harici güç verdim motor saat gibi çalışıyor. Motora gelen akım kesilip yeniden geliyor. Sorunum bu . 14 Ocak 2021 tarihinde Hüseyin YamanAyla KARA tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts