Borga Tansel 24 Mart 2012 Paylaş 24 Mart 2012 Tır enterasan ama çekici olup arkasında dorsesi olan bir tır kullanmak isterim.Malum ters manevra olayı var. Merak ediyorum acaba başarabilirmiyim geri geri gelmeyi Yorum bağlantısı
Mustafa Özcan 24 Mart 2012 Paylaş 24 Mart 2012 Maşallah.Allah kazasız belasız kullanmak nasip etsin.Maşallahı var canavarın... 1 Yorum bağlantısı
Oğuzhan Demir 24 Mart 2012 Yazar Paylaş 24 Mart 2012 Tır enterasan ama çekici olup arkasında dorsesi olan bir tır kullanmak isterim.Malum ters manevra olayı var. Merak ediyorum acaba başarabilirmiyim geri geri gelmeyi Ben 2007 de ehliyetimi ve ilk focusumu aldığımda geri geri düz gidemiyordum aynalar yetersiz geliyordu kafamı camdan çıkartıyordum. Ama tırla geri geri manevra yapabiliyordum alışkanlık meselesi sadece alışmak gerekiyor. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 24 Mart 2012 Paylaş 24 Mart 2012 40 tonla frenleme nasıl oluyor, araç rahat duruyor mu? Yorum bağlantısı
Oğuzhan Demir 24 Mart 2012 Yazar Paylaş 24 Mart 2012 40 tonla frenleme nasıl oluyor, araç rahat duruyor mu? 1 tonluk taksi kadar olmada asılınca canavar gibi duruyor üzerinde 10 tane disk fren var. Ama yükün sağlamlığı açısından biraz kibar davranmak gerekiyor. Genel olarak frenden ziyade motor fireni kullanıyoruz. Fren ani durumlarda ve durma noktasında kullanılıyor. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 24 Mart 2012 Paylaş 24 Mart 2012 100-0 70metre diye okumuştum bir yerde , bu da epey uzun. 1 Yorum bağlantısı
Borga Tansel 24 Mart 2012 Paylaş 24 Mart 2012 Ben 2007 de ehliyetimi ve ilk focusumu aldığımda geri geri düz gidemiyordum aynalar yetersiz geliyordu kafamı camdan çıkartıyordum. Ama tırla geri geri manevra yapabiliyordum alışkanlık meselesi sadece alışmak gerekiyor. Bütün BÜYÜK şöförler böyle diyor zaten Acaba ilk denemem de tırı yükleme rampasına yanaştırabilir miyim? Ha denilince tır bulunmuyor ki deneyelim Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu 24 Mart 2012 Paylaş 24 Mart 2012 Hep bitane kullanmak istemişimdir bunlardan.Çok güzel Allah kaza bela vermesin. 1 Yorum bağlantısı
Oğuzhan Demir 25 Mart 2012 Yazar Paylaş 25 Mart 2012 (düzenlendi) Hepinize çok teşekkürler arkadaşlar. Forumumuzda baya tır sever varmış. inşallah kısmet olur da bir büyük toplantıya dorseli katılırım Maşallah. retarder güzel şey. Evet çok güzel şey ama maalesef bizde yok sadece çift kademe motor freni var ama oda fena değil. Bütün BÜYÜK şöförler böyle diyor zaten Acaba ilk denemem de tırı yükleme rampasına yanaştırabilir miyim? Ha denilince tır bulunmuyor ki deneyelim Ben yanaşamamıştım. Geçenlerde İstanbul'da yanaşana kadar baya bi çile çektim. Aslında yanlış geldiğimi fark ettim de tekrar düzelebilmek zor oldu Bu arada ben BÜYÜK şöför değilim boy 1.67 25 Mart 2012 tarihinde Oğuzhan Demir tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Oğuzhan Demir 25 Mart 2012 Yazar Paylaş 25 Mart 2012 100-0 70metre diye okumuştum bir yerde , bu da epey uzun. 100'ü gördüğümüz an resmiyette bittiğimiz andır. 1 Yorum bağlantısı
Borga Tansel 25 Mart 2012 Paylaş 25 Mart 2012 Bu arada ben BÜYÜK şöför değilim boy 1.67 Sabah sabah hiç gülceğim yoktu abi, Allah'ta seni güldürsün 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 25 Mart 2012 Paylaş 25 Mart 2012 Hepinize çok teşekkürler arkadaşlar. Forumumuzda baya tır sever varmış. inşallah kısmet olur da bir büyük toplantıya dorseli katılırım Evet çok güzel şey ama maalesef bizde yok sadece çift kademe motor freni var ama oda fena değil. Ben yanaşamamıştım. Geçenlerde İstanbul'da yanaşana kadar baya bi çile çektim. Aslında yanlış geldiğimi fark ettim de tekrar düzelebilmek zor oldu Bu arada ben BÜYÜK şöför değilim boy 1.67 Retarder yok demek, pahalı bir opsiyon heralde. Yorum bağlantısı
Oğuzhan Demir 25 Mart 2012 Yazar Paylaş 25 Mart 2012 Retarder yok demek, pahalı bir opsiyon heralde. 5-10 bin falan bi fark vardı da, o dönem piyasada araç bulmak çok zordu. 3 ay fabrikadan Axor bekledik gelmeyince bu denk geldi seçme şansımız pek yoktu. Kısmet buymuş Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 25 Mart 2012 Paylaş 25 Mart 2012 Çok soru sorduk ama , motor ömürleri genelde kaç bin km? 10 numara yağ ekliyor musunuz? Yorum bağlantısı
Oğuzhan Demir 25 Mart 2012 Yazar Paylaş 25 Mart 2012 Çok soru sorduk ama , motor ömürleri genelde kaç bin km? 10 numara yağ ekliyor musunuz? Estağfurullah daha 500000'den önce el atan görmedim genel olarak. Ortalama 1000000 ömürleri var. 10 numara yağ ve benzeri ürünler asla kullanmadık, kullanmayız. Sadece kışın donmaması açısından bir miktar gaz yağı desteği yaptık. Uluslar arası çalıştığından uçuz mazot şansımız oluyor. Yorum bağlantısı
Oğuzhan Demir 25 Mart 2012 Yazar Paylaş 25 Mart 2012 Hey Maşallah Az mı King of the Road, Hard Truck serisi oynadım Simulasyonu bile saatlerce bilgisayar başına kitliyorsa gerçekte nasıl bir keyiftir kim bilir... Dün Avusturya plakalı çekicinin biri otomobil gibi gidiyordu yolda, en sol şeride geçip solladı beni. Şak şak şerit değiştiriyor devasa boyutuyla otomobil gibi davranıyor çok garip biraz da korkunç bir görüntüydü Teşekkürler. German Truck Simulator benim oynadığım en iyisi, iyi antrenman fırsatı İnsan dorseyi sökünce yerinde duramıyor İpini koparmış deli dana gibi oluyor. Ticari araçlıktan çıkıp 435 beygirlik spor bir araba oluyor siz olsaydınız ne yapardınız Yorum bağlantısı
Oğuzhan Demir 26 Mart 2013 Yazar Paylaş 26 Mart 2013 eyvallah. güzel arabaymış ama yazık olmuş. Teşekkürler sağlık olsun bu gider yenisi gelir ama bir daha almayı düşünmüyoruz şimdilik vesile ile buraya da yazalım. Yıl başında ortakla ufaktan anlaşamama ve ödemelerde zorlanma sebebiyle Actrosla olan bağlarımızı kopardık. Üç aşağı beş yukarı kullandığımız bir buçuk seneden kayda değer bir karımız olmadı ama zararımız da olmadı, sadece kısa süreliğine tırımız var dedik, keyiflice gezdik o kadar, Abim şimdi yine aynısından kullanıyor ama şoför olarak. Böylesi bizim için daha iyi oldu kafamız çok daha rahat. Eğimli konsolda kül tablası ve bardak nası duruyor devrilmeden hayret?Giderken de durabiliyorlar mı? Kauçuk zemin orası küllükler tam oturup eğimli duruyor, yuvaların zeminleri düz. Bardak kenarlarında hafif boşluk kalıyor ama çok fena bir çukura veya kasise dalmadıkca bırakın orayı orta halının üzerinde bile durabilir. Yorum bağlantısı
Oğuzhan Demir 26 Mart 2013 Yazar Paylaş 26 Mart 2013 Evet şöför tarafındakine bakınca düz olduğu belli oluyor.Bir ara adını tam bilemeyeceğim ama sanki civalı gibi bardaklıklar vardı.Yani araba sallandıkça bardakta sallanıyordu ama sıvı dökülmüyordu.80 lerin araba aksesuarı vardı top şeklinde pusula hatırlarmısınız bilmem.Hani araba hangi pozüsyonda olursa olsun o düz dururdu.Bu bardaklıkta buna benziyordu.Kendini eğime göre ayarlayan bir sistem.Ben mondi sahibi olarak arabanın içinde içecek (çay) koyacak biryer bulamamaktan şikayetçiyim.Eski taunusum bile daha iyi bu konuda.daha iyiydi.Hele yolcu bölümü daha fena. Bardakları hatırlamasamda pusulayı bilirim. Anahtarlık şeklinde bende de vardı Tır bu yönde güzel hareket halindeyken ketılda su kaynatılır kahve çay içilir Tabi düz yollarda Otomobillerde gerçekten sıkıntı içecek içmek. Yorum bağlantısı
Cem Işık 26 Mart 2013 Paylaş 26 Mart 2013 Askerde zimmetimde 17 tane mercedes unimog vardı, arkasına romork takıp çok denedim geri yanaşmayı, becerip depo kapısını tutturamadım bir türlü, geri gitmek özellikle römork yada dorse varken, yetenek işi .. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 26 Mart 2013 Paylaş 26 Mart 2013 şenliği, araba içinde yapalım diyeceğim aklıma hiç gelmezdi Yorum bağlantısı
Misafir 26 Mart 2013 Paylaş 26 Mart 2013 Motor freni nasıl kullanılıyor? Bir de hem retarder hem motor freni hem ayak freni varsa bunların kulanımları nasıl oluyor. Bir de daha fazla merak ettiğim bir konu da, abi dişin tutsa gece vakti ne yapıyorsun. Hadi 1 hafta ağrı kesici kullandın bişey yaptın, yediğin birşey dokunsa, hastanede 2-3 saat serum falan takılarak düzelecek şeyleri uzun yolda nası çözüyorsunuz? Bildiğim kadarıyla dünyanın en zor işi olarak madencilik, açıkdeniz kaptanlığı ve uzun yol şoförlüğü sürekli ilk sıralarda. Yorum bağlantısı
Oğuzhan Demir 26 Mart 2013 Yazar Paylaş 26 Mart 2013 Askerde zimmetimde 17 tane mercedes unimog vardı, arkasına romork takıp çok denedim geri yanaşmayı, becerip depo kapısını tutturamadım bir türlü, geri gitmek özellikle römork yada dorse varken, yetenek işi .. Alışınca kolay, ben araba sürmeyi orta okulda tırda öğrendim yazları hep babamla gezdim. 21 yaşında ilk arabamı aldığımda geri geri düz gidemezken tırı istediğim yere az çok sokabiliyordum şenliği, araba içinde yapalım diyeceğim aklıma hiç gelmezdi Biz toplantı yaptık Emmiyle demledik çayımızı oh mis. Şenlik için benimde planlarım vardı ama satıldı Motor freni nasıl kullanılıyor? Bir de hem retarder hem motor freni hem ayak freni varsa bunların kulanımları nasıl oluyor. Bir de daha fazla merak ettiğim bir konu da, abi dişin tutsa gece vakti ne yapıyorsun. Hadi 1 hafta ağrı kesici kullandın bişey yaptın, yediğin birşey dokunsa, hastanede 2-3 saat serum falan takılarak düzelecek şeyleri uzun yolda nası çözüyorsunuz? Bildiğim kadarıyla dünyanın en zor işi olarak madencilik, açıkdeniz kaptanlığı ve uzun yol şoförlüğü sürekli ilk sıralarda. Roterder bizde yok onunda ilk iki kademesi motor freni zaten. Bunda motor freni çekilir yetmezse normal frenle desteklenir, frene basılınca deviri yükseltmek adına kendisi uygun vitese küçülür, yada frene basmadan biz küçültürüz yetmese fren desteği yaparız. İlk yerleşim yerinde doktora giderim Genelde durumu iyi olmayan yola çıkmaz. Bir arkadaş Rize'de serumluk oldu taksiyle yerine şoför götürüp arkadaşı getirdik. Ama kolunda serumla araç kullananı görmüşlüğümde var. Zorluğu kadar keyifide var. Kışın kurtlar eşliğinde zincir attığımız geçitte yazın kuşlar eşliğinde mangal yakıyoruz cruise control, fren yapıyor mu? Abi fren değilde motor frenini devreye alıyor kademe kademe. Yorum bağlantısı
Recommended Posts