İçeriğe Yönlendir

Escort Hararet Göstergesi


Mustafa Akçeşme

Recommended Posts

Mustafa Akçeşme

Selam dostlar bugün escortumu aldım hayırlısıyla eve kadar geldim , yaklaşık 15-20 km yol yaptım, park ettiğimde ısı göstergesinin sağa baya yaklaşmış olduğunu fark ettim, yani kırmızının hemen yakınındaydı 2 milim kadar, bu durum normal mi? şuana kadar kullandığım araçlarda hep gösterge ortada dururdu. Escortlarda malum hararet problemleri sık karşılaşılan bir durum o yüzden gözüm korktu.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

maalesef, mantıken yanlış ama gösterge olarak ibre kırmızıya yakın durur, yukarı zıplamadıkça normaldir.

Yorum bağlantısı
Mustafa Akçeşme

maalesef, mantıken yanlış ama gösterge olarak ibre kırmızıya yakın durur, yukarı zıplamadıkça normaldir.

Hızlı cevap için teşeşkkürler, içim rahatladı. Peki hocam 15 kmlik yolda yukarı dayanması normal mi? yani sanki bir 15 daha gitsem tavan yapacak gibi hissettirdi bana. Birde fan sesi filan duymadım büyük ihtimalle açılmadı, açılması gerekmezmiydi, gösterge kırmızı bukadar yaklaşmışken.

Aracı aldığım eleman şöyle birşeyler söylemişti

"Araba içeriyi geç ısıtıryor, hararet yükselmeden içeri ısınmıyor, yazlık termostat mı ne var dedi usta ondan oluyormuş, radyatörün şişlenmesi gerekiyor içi kireçlenmiş"

ne anlama geliyor diye sordum, benim bildiğim yazlığı kışlığı olmuyor termostatın ama emin değilim. Bı sakıncası varmı diye sordum sadece içeriyi biraz geç ısıtıyor dedi.

Yorum bağlantısı
Mustafa Akçeşme

Netten fiyatlara baktım araba 1997 cl modeli

fan müşürü 7 tl,

http://www.bu firman?n reklam?na izin vermiyoruz..com.tr/escort-hararet-musuru-cl-karburatorlu-pid-12340.html

termostat 14 tl

http://www.yedekparcaford.com/?urun-1794-ESCORT-CL-1-6-TERMOSTAT-1996-2000-KARBURATORLU.html

kalorifer peteği 60 tl

http://www.yedekparcaford.com/?urun-2107-ESCORT-KALORiFER-RADYATORU-1996-2000-ORJiNAL.html

Fiyatlar korktuğum kadar pahalı değilmiş

Birde direksiyon baya bir hafif geldi bana, yani şuana kadar hidrolik hatta elektrik destekli direksiyonu olan araçlarım oldu hiçbirinin direksiyonu bukadar hafif değildi. sanki olması gerekenden çok daha hafif

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Hızlı cevap için teşeşkkürler, içim rahatladı. Peki hocam 15 kmlik yolda yukarı dayanması normal mi? yani sanki bir 15 daha gitsem tavan yapacak gibi hissettirdi bana. Birde fan sesi filan duymadım büyük ihtimalle açılmadı, açılması gerekmezmiydi, gösterge kırmızı bukadar yaklaşmışken.

Aracı aldığım eleman şöyle birşeyler söylemişti

"Araba içeriyi geç ısıtıryor, hararet yükselmeden içeri ısınmıyor, yazlık termostat mı ne var dedi usta ondan oluyormuş, radyatörün şişlenmesi gerekiyor içi kireçlenmiş"

ne anlama geliyor diye sordum, benim bildiğim yazlığı kışlığı olmuyor termostatın ama emin değilim. Bı sakıncası varmı diye sordum sadece içeriyi biraz geç ısıtıyor dedi.

Bu cümleden çıkardıklarım;

1- Termostat arızalı / yanlış dereceli, değişmeli.

2- Radyatör acilen değişmeli, soğutma sıvısı konulurken havası iyi alınmalı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Akçeşme
(düzenlendi)

Bu cümleden çıkardıklarım;

1- Termostat arızalı / yanlış dereceli, değişmeli.

2- Radyatör acilen değişmeli, soğutma sıvısı konulurken havası iyi alınmalı

Peki hocam bunları şimdi yapmamın aciliyeti varmıdır? yani önümüz yaz hani içeriyi ısıtmasa daha iyi :)

radyatör yazında görev yapıyor mu? (pek anlamıyorum motordan idare edin. )

Benim korkum hararetin çok yükselmesi birşeyleri yakmak. Çünkü 15 km yol yaptım kırmızı bölgenin hemen yakınına geldi gösterge

birde bu radyatörün değişmesi için göğüsü filan sökmeleri mi gerekiyor yeri nerde?

tarihinde Mustafa Akçeşme tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Peki hocam bunları şimdi yapmamın aciliyeti varmıdır? yani önümüz yaz hani içeriyi ısıtması daha iyi :)

radyatör yazında görev yapıyor mu? (pek anlamıyorum motordan idare edin. )

Benim korkum hararetin çok yükselmesi birşeyleri yakmak. Çünkü 15 km yol yaptım kırmızı bölgenin hemen yakınına geldi gösterge

birde bu radyatörün değişmesi için göğüsü filan sökmeleri mi gerekiyor yeri nerde?

1- Benim arabam olsa aciliyetle yaptırırdım. Termostat suyun soğuması ve ısınmasında etkendir.

2- Şişlenecek olan soğutma radyatörü ise araç çalıştığı anda görevini yapar. Görevi, tamponun arkasındadır, su içinden geçerken aldığı hava ile soğur. Ben şişletmez, değiştirirdim.

Yorum bağlantısı
Mustafa Akçeşme
(düzenlendi)

Ben en iyisi bi ustaya gideyim, bunları test edip anlayabilirler değilmi? yani peteğin tıkalı olup olmadığı, termostatın çalışıp çalışmadığı gibi onlar bakınca anlarlar sanırım. Şimdi gereksiz yere parça değişimi yaptırmayalım

tarihinde Mustafa Akçeşme tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Karani Gülistan

Doğru -dürüst ustaysa elbette anlar.Eğer aracınız hidrolik direksiyon değilse,direksiyonun çok yumuşak olması da tuhaf geldi bana.Benim eski escort cl de direksiyon çok ağırdı.Siz iyisimi baştan ayağa bir kontrol ettirin:)

Yorum bağlantısı
Mustafa Akçeşme

Direksiyon hidrolik hocam ama baya bir yumuşak. Yüksek hızda nasıl olur. Savrulmayalım.:)

Yorum bağlantısı
Mustafa Akçeşme
(düzenlendi)

Araba fısır fısır ama yürüyen filan çok iyi maşallah hararet normalin N sine kadar yukselince kıllandım birde satan eleman radyator sislenecek deyince...

tarihinde Mustafa Akçeşme tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Akçeşme

N Dedildi pardon. L ye kadar yukseldi. Az önce 6 KM kadar yol yaptım. Hakaret O nün üzerindeydi içeriye ılık tan daha yüksek ısı verdi.

Yorum bağlantısı
Mustafa Akçeşme

Araştırmalarım sonucu motor soğutma-ısıtma sistemi hakkında birşeyler öğrendim. Doğru mu yanlış mı emin değilim ama yanlışsa düzeltin;

Araçta 2 farklı petek (radyatör) var,

1. Soğutma radyatörü: Tamponun orda duruyor, bitişiğinde fan var, motor soğutma suyu bu radyatöre uğrayıp soğuyor tekrar motor bloguna dönüyor, Eğer bu radyatör tıkanırsa yada işlevini yapamazsa motor suyu soğutulamadığından hararet yükseliyor. Soğutma suyunun devir daim işlemini ise termostat ayarlıyor (motorun ideal ısıda çalışmasını hedefliyor), fan müşürü fanın nezaman açılacağını belirliyor. Eğer dışardan alınan hava yeterliyse (hareket hali) fan çalışmıyor ancak hareket yetersizse (sıkışık trafik) sıcaklık yükseldiğinden fan devreye girip radyatöre soğuk hava üflüyor. Yani bu üç parçadan biri sıkıntılıysa araç hararet yapabiliyor yada olması gereken ısıya hiç çıkamıyor hep soğuk kalıyor.

bu parçaların değişimi kolay ve kısmen uygun maliyetli.

2. kalorifer radyatörü: Buda torpidonun arkasında göğüs tarafında bulunuyor, bunun fonksiyonu araç içini ısıtmak başka bir fonsiyonu yok, bu radyatör tıkanırsa araçta soğutma suyunun devir daim işlemi normal seyrine devam ediyor yani etkilenmiyor, dolayısıyla buradaki tıkanıklığın hararete bir etkisi yok sadece içeri ısınmıyor.

bu parçanın değişimi zahmetli, göğüsün sökülmesi gerekiyor (sökmeden de yapılır diyenler var) haliyle yüksek maliyetli.

Tüm bunlara ilave olarak sistemin havasının alınması gerekiyor, dün motor ılıkken genleşme kabının kapağını yavaş yavaş araladım. Sanki gazlı içecek şişesi açar gibi baya bir hava çıkışı oldu.

Sistemi az çok çözdüm gibi teorikte, artık sanayiye gidebilirim :) Hiç bilmeden gitmek iyi olmuyor.

Yorum bağlantısı
Mustafa Akçeşme

Bugün aldığım elemanla konuştum, tekrar sordum neresi şişlenecekti diye? Dediğine göre ısıtma peteği tıkalıymış temizleyici sıvılardan dökmüşler ama pek etkisi olmamış, soğutma radyatöründe sıkıntı yokmuş, birde üzerinde yazlık termostat varmış ikisi birleşince kışın o nedenle ısıtamamış arabayı.

Bu durumda kışa kadar sorun yok gibi ama kışın kalorifer peteği değişecek görünüyor. yada şöyle bir şey var

http://www.federalotomotiv.com/Oto_Kalorifer_Petek_Temizleme_Makinasi-112-tr-urun.html

bu makineden olan bir servis bulup denemek lazım.

Yorum bağlantısı
Mustafa Akçeşme

Bugün biraz daha detaylı inceleme şansım oldu arabayı, hararet NORMAL yazısının L sine gelince fan açıyor, M ye kadar düşüyor, Sonra tekrar L ye çıkınca yeniden fan açıyor.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Resul Aytekin
(düzenlendi)

Araştırmalarım sonucu motor soğutma-ısıtma sistemi hakkında birşeyler öğrendim. Doğru mu yanlış mı emin değilim ama yanlışsa düzeltin;

Araçta 2 farklı petek (radyatör) var,

1. Soğutma radyatörü: Tamponun orda duruyor, bitişiğinde fan var, motor soğutma suyu bu radyatöre uğrayıp soğuyor tekrar motor bloguna dönüyor, Eğer bu radyatör tıkanırsa yada işlevini yapamazsa motor suyu soğutulamadığından hararet yükseliyor. Soğutma suyunun devir daim işlemini ise termostat ayarlıyor (motorun ideal ısıda çalışmasını hedefliyor), fan müşürü fanın nezaman açılacağını belirliyor. Eğer dışardan alınan hava yeterliyse (hareket hali) fan çalışmıyor ancak hareket yetersizse (sıkışık trafik) sıcaklık yükseldiğinden fan devreye girip radyatöre soğuk hava üflüyor. Yani bu üç parçadan biri sıkıntılıysa araç hararet yapabiliyor yada olması gereken ısıya hiç çıkamıyor hep soğuk kalıyor.

bu parçaların değişimi kolay ve kısmen uygun maliyetli.

2. kalorifer radyatörü: Buda torpidonun arkasında göğüs tarafında bulunuyor, bunun fonksiyonu araç içini ısıtmak başka bir fonsiyonu yok, bu radyatör tıkanırsa araçta soğutma suyunun devir daim işlemi normal seyrine devam ediyor yani etkilenmiyor, dolayısıyla buradaki tıkanıklığın hararete bir etkisi yok sadece içeri ısınmıyor.

bu parçanın değişimi zahmetli, göğüsün sökülmesi gerekiyor (sökmeden de yapılır diyenler var) haliyle yüksek maliyetli.

Tüm bunlara ilave olarak sistemin havasının alınması gerekiyor, dün motor ılıkken genleşme kabının kapağını yavaş yavaş araladım. Sanki gazlı içecek şişesi açar gibi baya bir hava çıkışı oldu.

Sistemi az çok çözdüm gibi teorikte, artık sanayiye gidebilirim :) Hiç bilmeden gitmek iyi olmuyor.

Kardeş sana kalorifer peteğiyle ilgili şöyle bir yardımda bulunurum: benim escortta da aynı şey olmuştu yeni aldığım zamanlarda ısıtmıyordu. Aynı senin gibi. Ustalara sordum, 400 tl gibi bir para söylediler. işçilik çokmuş falan felan. Benim de kafam kızdı, gittim bir oto yıkamaya soktum. Kalorifer hortumlarına tazyikli su bastırdım. 4 -5 seferde hiç birşey kalmadı. Her yıl soğutma suyu ve antifiriz bakımından önce söker mutlaka yaparım. 10 numara oluyor. :)

tarihinde Ahmet Kıyak tarafından düzenlendi
- İletilerin tamamını büyük harf ile yazmak -Noktalama işaretleri kullanmamak -Türkçe karakterleri bazı yerlerde kullanıp bazı yerlerde kullanmamak -İmla vs. vs. vs...
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
şaban Aslan

Kardeş sana kalorifer peteğiyle ilgili şöyle bir yardımda bulunurum: benim escortta da aynı şey olmuştu yeni aldığım zamanlarda ısıtmıyordu. Aynı senin gibi. Ustalara sordum, 400 tl gibi bir para söylediler. işçilik çokmuş falan felan. Benim de kafam kızdı, gittim bir oto yıkamaya soktum. Kalorifer hortumlarına tazyikli su bastırdım. 4 -5 seferde hiç birşey kalmadı. Her yıl soğutma suyu ve antifiriz bakımından önce söker mutlaka yaparım. 10 numara oluyor. :)

Arkadaşım benim aracım 96 escort benim araçtada fan normal yazısının a da açıyordu özel ford servisinde usta doğanları fan müşürü erken açtığı için doğanların kışlık müşürünü taktı şu anda normal yazısının m nin ilk bacağında açıyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Akif Sarı

Asla ama asla tofaş müşürü takmayın. Forum conta yakan araçlarla dolu. orjinalini takın, renkleri var. hangi renk olduğunu unuttum. Araç klimalı mı bilmiyorum benimki klimalı ve klimalı escortlarda çift kademe var. mesela benim aracımda fan NORMAL yazısının R harfinde açar M harfinde de kapatır. Çok fazla sıkıştırırsam A harfine geçer ama L'ye gelirse fanın açmadığını düşünür durup durumu kontrol ederim.

Radyatörler ne yazıkki temizlenmiyor. yenisi ile değiştirmeni tavsiye ederim. Arabanın hararetindeki hareketlilik farkedilir derecede azalıyor.

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Erman Pehlivan

Merhabalar,

Farklı bir konu açmaktansa, buradan devam etmek daha iyi olur diye düşündüm. Aracım 94 Ford Escort CL modeli, sonradan takılan aktif olmayan bir kliması var. Maddiyatsızlıkla doğru orantılı olarak baktıramadım henüz. Aldığımda eylül ayı idi ve soğuklar yavaş yavaş baş gösteriyordu. İlk yazımı geçiriyorum arabamla. Kışın kalorifer ısıtmıyor diye kalorifer radyatörünü temizletmiş, çok ta memnun kalmıştım.

Okuduğum kadarı ile, Ford Escort 'larda hararet normal gibi görünüyor ancak, normal olmamalı, olamaz gibime geliyor. Bundan 1 ay önce, tam Temmuz sıcaklarının İzmir'i kavurduğu zamanlarda 20 km gibi yakın bir mesafeye öğle sıcağında seyahat etmek durumunda kaldım. Hararet göstergem sağ tarafta olan model, resmi aşağıda;

28102011205.jpg

yolda giderken hararete sürekli bakarım, huyumdur. Hararet resimdeki kırmızı bölgenin hemen altındaki beyaz çizgiye kadar çıktı.. Durup soğutma çalışmalarına başlamasam, yüksek ihtimalle kırmızı bölgeye çıkacaktı hararet. Şimdi bu durum olduktan sonra, tamirciye gidip durumu anlattım. Termostat arızalı olabilir dedi, ama fan açıyor dedim, neyse söktük termostatı değiştirdik. Üzerindeki 88 derecelik bir termostattı, gittim yazlık olanı 74 derecelik bir tane aldım taktık.. Uzun yolda belli olacağından dolayı o gün deneme şansımız olmadı. Hararet Kırmızı bölgenin altındaki beyaz çizgiye kadar çıkmasa da, NORMAL yazısının N 'sinin üzeri ile o beyaz çizgi arasında duruyordu yine.

Bir sonraki hafta yine gittim tamirciye, aracı alırken radyatörü ve kalorifer peteğini temizlettiğim için aklıma devirdaimden başka bir seçenek kalmıyor diye durumu tamirciye de ilettim. Devirdaimi söküp bakalım dediler, söktük. Devirdaimin mili ve pervanesi metaldi ve bir sorun yoktu.. Sadece pervane kısmının altında kalan yerlerde oksitlenmeden kaynaklı erozyon ve aşınma gördüm.

Sökülmüşken kaç paradır bu diyip parçacıya gittim, 45 TL dediler, yenisini aldım taktırdım.

Şimdiki durum şu, hararet yine N ile kırmızı çizginin altındaki beyaz yere kadar çıkıyor, yokuş aşağı aracı saldığımda, yokuş bimeye yakın 4. vitese alıp motor freni yaptığımda hararet O ile R arasına kadar düşüyor, ancak devirli seyir esnasında hararet yine yükseliyor..

Aklım alıyor, bir tek radyatör kaldı değiştirmediğim, onu da değiştirirsem yine aynı sonuç çıkarsa diye korkuyorum açıkçası.. Ne yapmalıyım sizce?

Yorum bağlantısı
Erman Pehlivan

Benim fan O ile R arasında açıyor, sürekli kontrol ediyorum. Fan açmada sıkıntı yok iken neden hararet yükseliyor bunu anlayamıyorum..

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Erman Bey, daha önce radyatör delik tıkayıcı falan kullanılmış ise performansı düşmüş olabilir..

Bence Usta Eller baksın..

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...