Reşat Uz 7 Nisan 2013 Paylaş 7 Nisan 2013 Ben olsam manifoldu spreyle falan temizletmeye kalkmazdım ,manifold tan kaşık kaşık yağlı kurum kazıdım .O pisliğin sübaplara gittiğini düşünmek bile istemem Biraz önce tekrar sökmek için giriştim ama nafile manifoldu muhafazalayan plastik parça üzerinde 8 tane kadar tespit civatası var 8 lik lokma tornavida tutuyor ama çok sıkı olduklarından sökülmedi lokma takımına ihtiyaç var ayrıca biri derinde kalıyor normal lokma bile yanaşmaz 2.bir sıkıntı ise egr valfi tespitinde bu bölge de son derece sıkışık ve ulaşımı zor manifold dirseğine giriş yaptığından ayrılması gerekiyor kısıtlı imkanlarla bu işlere kalkışmak sıkıntı yaratabilir üstelik söküm takımda kırılıp dökülecek olan da cabası Yorum bağlantısı
Reşat Uz 7 Nisan 2013 Paylaş 7 Nisan 2013 Reşat bey turbonun içini görebilecek kadar nasıl sökebildiniz?Ben de turbomun halini merak ediyorum.Kolaysa ben de bir kontrol edeyim diyorum. fiesta ve fusion 1.4 tdci leri aynı motor(sizde durum biraz farklı olabilir) hava filt. tarafından gelen hortum turbo ya girişten sökülünce mil ve kompresör kanatçıkları görülüyor parmağınız veya sert olmayan bir parça ile dönüşünü ve boşluğunu test edebilirsiniz yok sa turbo yu sökmüş filan değilim. Yorum bağlantısı
Reşat Uz 15 Haziran 2013 Paylaş 15 Haziran 2013 (düzenlendi) uzun zamandır yapmak istediğim emme manifold ve egr temizliğini bu gün gerçekleştirdim oldukça yorucu ve riskli bir iş manifold cam tarafındaki manifold tespitlerinden biri yalama olabilirdi sökerken açık ağız anahtar yerine lokma takımı kullanmak gerek manifold üstünü boşalttıktan sonra(mazot ve hava filtresi ile hortum bağlantıları söküldü) manifold üstünde 8 adet 8 lik üstten dikey ve cam tarafında 2 adet 10 luk yatay lokma ile sökülecek civata var bunlar söküldükten sonra manifold hala çıkmadı silindir girişlerindeki o ring ler sıkı geçme zor çıkıyor takarken de zorlanmamak için gres kullandım egr borusunu söküp takmak ise enzoru alan dar prof. alet edavata ihtiyaç oluyor manifold girişindeki o ring hasarlı çıktı değiştirdim beklediğimden çok daha temiz çıktı egr ve manifold da çok az yağlı balçık vardı tinerle temizleyip geri taktım vak vak pompa yı 8/10 kez pompaladım tek marşta çalıştı 16 Haziran 2013 tarihinde Sani Gerşon tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Caglayan Celiker 17 Temmuz 2013 Paylaş 17 Temmuz 2013 bu işlemleri yaptırtacak usta bulmak neden zor. 2-3 ustaya sordum hepsi kem küm, bi isteksizlik hali. anlayamadım. Yorum bağlantısı
Reşat Uz 17 Temmuz 2013 Paylaş 17 Temmuz 2013 işçilik fazla ve değişen bir parça yok servisler bu tür işleri pek sevmezler Bu işe meraklı ve yapabilecek donanıma sahip olmak bir avantaj sonuçta aracınızın azalan hava alma kapasitesini artırıyorsunuz. karşılığı güç ve hız Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 30 Ekim 2014 Yazar Paylaş 30 Ekim 2014 Hortlatalim konuyu.Araç 96 binde 1.6 tdci 90 ps.Yarin egr temizliği yapacağım egrnin durumuna göre emme manifoldunu temizletecegim.İnşallah sıkıntı çıkmaz Egre de asıl sorun açma kapatma işini yapan üst motor kısmıdır, ustalar bulaşmaz pek oraya.Yani egsoz gazının geçtiği yerdeki vanayı kapatan üst gövde sıkışıp egrnin hata kodu almasına sebep oluyor.. Not :Egr ile ilgili hata kodu alınmıyorsa özellikle p1402,p1412 gibi dokunmamak daha iyi Yorum bağlantısı
İsa Erdoğan 28 Ocak 2021 Paylaş 28 Ocak 2021 Emme manifoldunda kapakları iptal etmek için tapa setleri var. Bu iptal olayı sağlıklımıdır. Yorum bağlantısı
Recommended Posts