İçeriğe Yönlendir

Emme Manifold Temizliği


Abdurrahman Balaban

Recommended Posts

Abdurrahman Balaban

Araç:2004 model C max tdci 162400 km de

Kendin sök -temizle-tak işlemidir..

Zorluk ve riskleri göz önüne alındığında ehil bir usta harici yaptırmanız tavsiye edilmez !!

Yukarıdaki km'lere gelmiş Dizel ve Egr li bir araç sahibiyseniz temizletmek elzem olmuş diyebilirim..

Görünen kurumlar ,yağ buharı ve egrden gelen egsoz dumanın birleşmesiyle oluştu sanırım...

QEgmg.jpg

z7Qny.jpg

CYk9C.jpg

DztFn.jpg

A9LDn.jpg

rDd6A.jpg

JwP3s.jpg

QF6yX.jpg

ZO4D5.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Hayırlı olsun bende benzer km de temizletmiştim yarısı kadar kurum çıkmamıştı. Hangi marka yağ kullanıyorsunuz ? EGR iptal edildi mi ? Kullanım tarzınız devirsiz mi ?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Temiz hali de mevcut mudur?

Vay bee, sobaya atsan yanmaz ha :D

Yorum bağlantısı
Misafir

İnanılmaz olmuş resmen tıkanmış,bu halde canım fordlar iyi çalışıyormuş demekki tertemiz olsa kimse yaklaşamaz.

Yorum bağlantısı
Görkem Öçal

Egr iptalinin ne kadar önemli olduğunu burdan 1 kez daha görebiliyoruz :)

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Hayırlı olsun bende benzer km de temizletmiştim yarısı kadar kurum çıkmamıştı. Hangi marka yağ kullanıyorsunuz ? EGR iptal edildi mi ? Kullanım tarzınız devirsiz mi ?

teşekkür.Aracı 128k km de aldım 32k km dir bende yani..0.5 cm lik katman vardı içinde...Egr iptalini kaynak makinam olmadığı için yapamadım..en kısa zamanda yapılacak

Temiz hali de mevcut mudur?

Vay bee, sobaya atsan yanmaz ha :D

Malesef ellerim rezil durumda olduğu için temiz halini fotolayamadım..Bir yardımcım bilem yoktu

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Söküm işleminde nereler sökülüyor. Gördüğüm kadarıyla enjektörleri sökmemişsin. Ancak, mazot rekorları, enjektör fişleri sökülmüş. Çalıştırırken sorun çıkmadı mı?

Bir de temizliği nasıl, neyle yaptın. Tiner, vs ne kullandın?

Manifold bu haldeyse, yanma odası da kötü durumdadır diye düşünüyorum. Bu görüntü, egr nin kesinlikle iptal edilmesi gerektiğini doğruluyor...

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Söküm işleminde nereler sökülüyor. Gördüğüm kadarıyla enjektörleri sökmemişsin. Ancak, mazot rekorları, enjektör fişleri sökülmüş. Çalıştırırken sorun çıkmadı mı?

Bir de temizliği nasıl, neyle yaptın. Tiner, vs ne kullandın?

Manifold bu haldeyse, yanma odası da kötü durumdadır diye düşünüyorum. Bu görüntü, egr nin kesinlikle iptal edilmesi gerektiğini doğruluyor...

Söküm sileceklerle başlıyor..Silecek altı plastik parçalar 2 adet...Fren- debriyaj hidrolik haznesi..Enjektör fişleri kablo demeti...Turbo borusu ve egr bağlantı vidaları..Manifold-külbütör ortak vidaları ve enjektör soket ve rekorları..

Temizlikte :Selülozik tiner 5 lt kullandım..Biberon temizliğinde kullanılan fırça ile harbileme mantığı ile..

Araca hava yaptırdım çalışmadı başta...

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Elinize sağlık güzel olmuş araba için ..

teşekkürler..Araç daha iyi nefes alıyor bellide oluyor bu

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Bu görüntü, egr nin kesinlikle iptal edilmesi gerektiğini doğruluyor...

Bugün görüştüğüm bir usta egr iptalinin turboyu zorladığı ve iki aracın egr iptalinden sonra turbo arızası verdiğini söyledi...Evet egr nin özellikle manifoldu ne hale getirdiğini yukarıda da görüldüğü üzere yaşamış biriyim lakin kapatılan bir hatta kendini çalışıyor zanneden egr manifolda yollayamadığı gaz ile başbaşa kalıyor..Bu kısım kafama yatmadı..Şimdilik egr körleme işini askıya alıcaz artık..

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Bugün görüştüğüm bir usta egr iptalinin turboyu zorladığı ve iki aracın egr iptalinden sonra turbo arızası verdiğini söyledi...Evet egr nin özellikle manifoldu ne hale getirdiğini yukarıda da görüldüğü üzere yaşamış biriyim lakin kapatılan bir hatta kendini çalışıyor zanneden egr manifolda yollayamadığı gaz ile başbaşa kalıyor..Bu kısım kafama yatmadı..Şimdilik egr körleme işini askıya alıcaz artık..

İşte bu. Çıkış sıcaklığı artıyor diye kendimizi paralıyoruz. EGR sökülünce turbo sıcaklığı artar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Abi bizim motorda sistem kapanıyor EGR ;)

Ayrıca EGR girişten de kapanabilir ;)

Birde şu sorularımı bir cevaplarsan sevinirim yukarda da yazmıştım. " Hangi marka yağ kullanıyorsunuz ? Kullanım tarzınız devirsiz mi ?

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Abi bizim motorda sistem kapanıyor EGR ;)

Ayrıca EGR girişten de kapanabilir ;)

Birde şu sorularımı bir cevaplarsan sevinirim yukarda da yazmıştım. " Hangi marka yağ kullanıyorsunuz ? Kullanım tarzınız devirsiz mi ?

Mobil 3000 tam sentetetik 5w30 yağ kullanıyorum..Genel de 2000-3000 d/d aralığında kullanırım ..yol bulduğumda 3000-4000 dd giderim Sühacım ;)

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Mobil 3000 tam sentetetik 5w30 yağ kullanıyorum..Genel de 2000-3000 d/d aralığında kullanırım ..yol bulduğumda 3000-4000 dd giderim Sühacım ;)

Teşekkür ederim abi ;)

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

İşte bu. Çıkış sıcaklığı artıyor diye kendimizi paralıyoruz. EGR sökülünce turbo sıcaklığı artar.

Hocam Egr nin mekanik yada yazılımsal iptaline karşısınız gibimi anlamalıyım?

Yani şimdi egr iptalinden vaz mı geçelim diyorsunuz?

Manifold temizliği araç 150k km üstündeyse kaçınılmaz; egr iptali bende hala soru işareti...

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Benim araç 107 binde. Biraz daha bekler o zaman. Yakıtla ilgisi var mı bilmiyorum ama, alındığından bugüne kadar hep Opet euro dizel kullanıldı. Belki az kirlenmiştir diye kendimi avutayım bari...

Manifold temizliği araç 150k km üstündeyse kaçınılmaz; egr iptali bende hala soru işareti...

Mehmet Bey,

Egr sıcaklığı nasıl düşürüyor ya da iptal edilmesi turbonun sıcaklığını nasıl artırıyor? Biraz açar mısınız. Sıcak egzos gazını tekrar manifolda (dolayısıyla yanma odasına) gönderince sıcaklık artmış olmuyor mu?

İşte bu. Çıkış sıcaklığı artıyor diye kendimizi paralıyoruz. EGR sökülünce turbo sıcaklığı artar.

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Süha abi arkadaş zaten arabayı yüksek km de almış ve araç 2004 model o zamanki yakıt kalitesini göz önüne alırasak böyle olması normal geliyor bana.

Yakıt kalitesi ile ne alakası var kardeşim ?

Benim araç 107 binde. Biraz daha bekler o zaman. Yakıtla ilgisi var mı bilmiyorum ama, alındığından bugüne kadar hep Opet euro dizel kullanıldı. Belki az kirlenmiştir diye kendimi avutayım bari...

Mehmet Bey,

Egr sıcaklığı nasıl düşürüyor ya da iptal edilmesi turbonun sıcaklığını nasıl artırıyor? Biraz açar mısınız. Sıcak egzos gazını tekrar manifolda (dolayısıyla yanma odasına) gönderince sıcaklık artmış olmuyor mu?

Yanma odasındaki sıcaklığı arttığı zamanlarda egr içeriye buradan daha soğuk olan egzoz gazını vererek sıcaklığı düşüyor. İptal edilir ise bu sıcaklık düşmediği için egzoz gazı olması gerekenden biraz daha sıcak oluyor dolayısıyla turbo nun egzoz pervaneleri daha fazla ısınıyor. Lakin bu sıcak yanma nox gazı artırırken cox azaltıyor ;) Benim mantığıma göre egr iptali cox gazını azaltır

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Süha abi 2004 yılında euro dizel mi vardı :s dumanlı hava sahası gibi geziyordu dizel arabalar.

yoktu eurodizel lakin işin güzel tarafı bunca zamandır bunların burada birikmesi. Kalitesiz yakıt egr üzerinden geçerek kurum yapmaya neden olur fakat kullanılan motor yağınında önemi büyük sürüş tarzınında ;) Örnek olarak senin aracının kurum içinde kalması lazım haha :D

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Abi benim araç niye kurum içinde kalsın :p yakıt on numara temiz devamlı 2 bin devirde kullanıyorum.Bu arada sadece uzun yola giderken basmıyorum genelde anlatıldığı gibi kullanmam mustafa ve murata sorabilirsin.Motor yağı niye büyük etken,buna artı olarak hava filtresini erken değiştirmekte kurumun azalmasına yardımcı olurmu?

çanakkaleye 4.0lt/100km ortalama ile geldiğini gördükten sonra senin aracı tamamen devirsiz kullandığına inandım, tamamen kendi yorumum :D

Motor yağının buharı karter havalandırma borusu üzerinden yeniden emmeye geliyor ;) Hava filtresini erken değiştirmek daha temiz ve yoğun hava anlamına geliyor lakin etsini kestiremedim şimdi olabilir

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

yoktu eurodizel lakin işin güzel tarafı bunca zamandır bunların burada birikmesi. Kalitesiz yakıt egr üzerinden geçerek kurum yapmaya neden olur fakat kullanılan motor yağınında önemi büyük sürüş tarzınında ;) Örnek olarak senin aracının kurum içinde kalması lazım haha :D

Sevgili kardeşim manifoldu ikişey kirletir.Yağ buharı ve egsoz dumanı..Manifoldtaki katranımsı madde yağ ve egzoz karışımından başka birşey değil..Aracı nasıl kullanırsan kullan yağ buharı manifolda ulaşır, üstüne egrde egsoz gazını yollar al sana çamur.!!.

Kötü yakıt daha kirli egsoz dumanı ve daha çok is demektir.Belki benden önceki sahipleri yakıta çok dikkat etmemişlerdir ve daha çok kurum oluşmuştur ne dersin??

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş
(düzenlendi)

Süha abi konvoya tekirdağdan katıldım geliboluya kadar beraber gittik buna ne diyeceksin peki:)

zaten ordan sonra 90-100km hızla gittik kardeş :D

ben yanılmıyorsam 6lt/100km ile girmiştim çanakkaleye ;) bu sene nevşehire giderken görecez ;)

Sevgili kardeşim manifoldu ikişey kirletir.Yağ buharı ve egsoz dumanı..Manifoldtaki katranımsı madde yağ ve egzoz karışımından başka birşey değil..Aracı nasıl kullanırsan kullan yağ buharı manifolda ulaşır, üstüne egrde egsoz gazını yollar al sana çamur.!!.

Kötü yakıt daha kirli egsoz dumanı ve daha çok is demektir.Belki benden önceki sahipleri yakıta çok dikkat etmemişlerdir ve daha çok kurum oluşmuştur ne dersin??

bende zaten bu şekilde dedim lakin devir konusunda kesinlike bir değiliz. Devirli kullanım kurum yapmayı engeller

tarihinde Süha Demirtaş tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...